|
Det går i samme gryta alt sammen - ikke noe problem! Kjører jo asynkont på DAC'en også så da trenger vel ikke diskantene være synkrone heller..??8x12_TOM skrev:Bare et spørsmål: Det ligger en del forskjellige diskanter oppå kassen til mellomtonen, er alle i bruk samtidig? Siden det ikke er samme antall på hver side kan vel det bli noe rart i såfall.
Du smigrer....slowmotion skrev:Stor i kjeften er han, vesleguten ..... ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:Men det skal bli grådig mye bedre. Det kan jeg love, uten blygsel. Dette var bare prøvehoppet.
![]()
Ja, det tyder jo på at dette virker helt greit ;D. Det som er over en viss frekvens skaper jo bare luft og ambience, og er i tillegg lite retningsbestemtpengesluk skrev:Det går i samme gryta alt sammen - ikke noe problem! Kjører jo asynkont på DAC'en også så da trenger vel ikke diskantene være synkrone heller..??8x12_TOM skrev:Bare et spørsmål: Det ligger en del forskjellige diskanter oppå kassen til mellomtonen, er alle i bruk samtidig? Siden det ikke er samme antall på hver side kan vel det bli noe rart i såfall.
Vet hvor du kommer fra i så måte ( arbeidsanlegg ), og vet at det oppsettet som bildene viser burde virke.pengesluk skrev:Du smigrer....slowmotion skrev:Stor i kjeften er han, vesleguten ..... ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:Men det skal bli grådig mye bedre. Det kan jeg love, uten blygsel. Dette var bare prøvehoppet.
![]()
Er egentlig ikke stor i kjeften, har andre og mye slemmere biter enn det som spilles på nå, ting jeg VET er bedre; poenget med dagens anlegg var egentlig å ha et komplett system til bruk under utvikling av basskonseptet, og til utprøving av diverse superdiskanter. Altså et slags arbeidsanlegg, om du vil kalle det det. At det samtidig spiller bra er jo bare positivt, gjør utvikling og testing langt morsommere.
Neste gang det skal filmes tror jeg stativ er ett must, hoppet til ett par ganger må jeg innrømme ;DJanR skrev:Desverre yder ikke filmsnutten anlegget/lyden rettferdighet men en liten prøvesmak er det jo.
/jan
TakkRune S skrev:Takk for klippet JanR !![]()
Det høres vanvittig rått ut selv fra et slikt opptak!! Tror foresten du må ha en bra mic på utstyret du filmet med.
Fantastisk dynamikk,og det første jeg la merke til var smekket i skarptromma,me dig 8)
Yoko Ono, som Madman kaller de... Hva med Komatsu Heavy Industries..?? ;D ;DRune S skrev:Takk for klippet JanR !![]()
Det høres vanvittig rått ut selv fra et slikt opptak!! Tror foresten du må ha en bra mic på utstyret du filmet med.
Fantastisk dynamikk,og det første jeg la merke til var smekket i skarptromma,me dig 8)
De Kawazaki/Tohatsu ;D kabinettene,er de laget spessielt med tanke på Fostex FE208 ? Eller funker de med andre ting,som for eksempel Lowther?
Tro meg unge venn, det der låter ikke i nærheten av Yoko Ono.Rune S skrev:Yoko Ono? Er det fordi de låter litt surt og masete ?![]()
Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt. Trå forsiktig bare når du kommer ned. Ligger noen trio'er og drivere - horn utover gulvetCanales skrev:høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.
Bare husk at korteste veien er via Moss og Lillestrøm.JanOlav skrev:Ser ufattelig fett ut det anlegget ditt Sluket.
Må beskues/høres utover høsten.
Samler noen vestfoldinger litt senere utover høsten, så tar vi en tur til hovedstaden for en lytt.![]()
Enig med Le, lenge siden jeg har sett noe som ser så spennende ut. Kjenner jeg Sluket rett så låter det deretter.JanR skrev:Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt. Trå forsiktig bare når du kommer ned. Ligger noen trio'er og drivere - horn utover gulvetCanales skrev:høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.![]()
/jan
Ok, takk for tipset!rolfozzy skrev:Bare husk at korteste veien er via Moss og Lillestrøm.JanOlav skrev:Ser ufattelig fett ut det anlegget ditt Sluket.
Samler noen vestfoldinger litt senere utover høsten, så tar vi en tur til hovedstaden for en lytt.![]()
;D ;D ;Drolfozzy skrev:Bare husk at korteste veien er via Moss og Lillestrøm.JanOlav skrev:Ser ufattelig fett ut det anlegget ditt Sluket.
Helt greit. Hørt værre.JanOlav skrev:Eller hva sier du Jan?JanR skrev:Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt. Trå forsiktig bare når du kommer ned. Ligger noen trio'er og drivere - horn utover gulvetCanales skrev:høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.![]()
/jan
JanR skrev:Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt.Canales skrev:høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.
/jan
Du har hørt verre ja. ;DJanR skrev:Helt greit. Hørt værre.JanOlav skrev:Eller hva sier du Jan?JanR skrev:Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt. Trå forsiktig bare når du kommer ned. Ligger noen trio'er og drivere - horn utover gulvetCanales skrev:høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.![]()
/jan
/jan
Tør jeg nevne denne?JanR skrev:Tro meg unge venn, det der låter ikke i nærheten av Yoko Ono.
Av den enkle grunn;- er ikke mulig å låte så jævlig som hu gjør.
;D
Haha. Kommer innom med ZenSati kabler under armen en dag.pengesluk skrev:Det er overhode ingen ting galt med kablene. Kanskje ikke pene, men de virker.
Hæææh ............ Meg ?? ;D ;D ;DJanOlav skrev:Eller hva sier du Jan?
- og under armen din kan de få fortsette å være! "Passive" produkter i denne kategori/prissetting er en fornærmelse mot den tenkende person.orso skrev:Haha. Kommer innom med ZenSati kabler under armen en dag.pengesluk skrev:Det er overhode ingen ting galt med kablene. Kanskje ikke pene, men de virker.
sinep skrev:Anlegget til sluket er en fornærmelse både for rockwoolmafiaen og kabelmafiaen![]()
Canales skrev:sinep skrev:Anlegget til sluket er en fornærmelse både for rockwoolmafiaen og kabelmafiaen![]()
hehe.
jeg merker meg uansett at sjeldent har et anlegg vært så unisont hyllet av lyd- og musikkgærninger på tvers av skuddlinjene.
kassefantaster, fjølryttere, hornmaniacs, hjørneskapdiggere, trompetblåsere, beryllium-jesuser, vintagefolk, selvbyggere - alle har blitt slått i bakken.
litt av en bragd.
Ikke mot kabelmafiaen ;Dsinep skrev:Anlegget til sluket er en fornærmelse både for rockwoolmafiaen og kabelmafiaen![]()
Det var da enda godt. Da har vi i kabelmafiaen fortsatt litt ære i behold ;DdiyAudio skrev:Ikke mot kabelmafiaen ;D
Noe av godlyden kommer fra silkeisolerte sølv/gull høyttaler kabler.
Så på dette punktet har også Sluket med rimelig sikkerhet de mest eksotiske og kostbare kablene som det var mulig å fremskaffe. Odin - ZenSati etc. er som lakriskabel å regne i sammenheng :-X
Hihi ;Dpengesluk skrev:Vi hadde det fælt så trivelig på søndag..
Det skjønte til og med jeg 8) 8) Min kommentar var bare en betraktning rundt hele kabeldiskusjonen, en diskusjon jeg forøvrig aldri engasjerer meg i.SannaX skrev:Utfra hvilken holdning Orso har til kabler og innflytelsen av roomtreatment, er nok dette et ganske ironisk innlegg![]()
Jammen er du observant - en liten stump av nevnte kabel er så vidt synlig på det ene bildet fra søndagens seanse - og det er ganske riktig en custom hand-made by Raymond-kabel i værsting klassen.. ville ikke drømme om å bytte den ut heller!diyAudio skrev:Ikke mot kabelmafiaen ;Dsinep skrev:Anlegget til sluket er en fornærmelse både for rockwoolmafiaen og kabelmafiaen![]()
Noe av godlyden kommer fra silkeisolerte sølv/gull høyttaler kabler.
Så på dette punktet har også Sluket med rimelig sikkerhet de mest eksotiske og kostbare kablene som det var mulig å fremskaffe. Odin - ZenSati etc. er som lakriskabel å regne i sammenheng :-X