Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jada, sammenlikninga ferdiganlegg/custom er på ei måte litt søkt, på ein anna måte ikkje. Hadde eg hatt kunnskap og mulighet til å bygge slik som det er gjort her så er det ganske klart kva eg ville valgt 8)

8

8x12_TOM

Gjest
    Bare et spørsmål: Det ligger en del forskjellige diskanter oppå kassen til mellomtonen, er alle i bruk samtidig? Siden det ikke er samme antall på hver side kan vel det bli noe rart i såfall.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    8x12_TOM skrev:
    Bare et spørsmål: Det ligger en del forskjellige diskanter oppå kassen til mellomtonen, er alle i bruk samtidig? Siden det ikke er samme antall på hver side kan vel det bli noe rart i såfall.
    Det går i samme gryta alt sammen - ikke noe problem! Kjører jo asynkont på DAC'en også så da trenger vel ikke diskantene være synkrone heller..??

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    slowmotion skrev:
    pengesluk skrev:
    Men det skal bli grådig mye bedre. Det kan jeg love, uten blygsel. Dette var bare prøvehoppet.
    Stor i kjeften er han, vesleguten ..... ;D ;D ;D ;D

;)
    Du smigrer....

Er egentlig ikke stor i kjeften, har andre og mye slemmere biter enn det som spilles på nå, ting jeg VET er bedre; poenget med dagens anlegg var egentlig å ha et komplett system til bruk under utvikling av basskonseptet, og til utprøving av diverse superdiskanter. Altså et slags arbeidsanlegg, om du vil kalle det det. At det samtidig spiller bra er jo bare positivt, gjør utvikling og testing langt morsommere.

8

8x12_TOM

Gjest
    pengesluk skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Det går i samme gryta alt sammen - ikke noe problem! Kjører jo asynkont på DAC'en også så da trenger vel ikke diskantene være synkrone heller..??
    Ja, det tyder jo på at dette virker helt greit ;D. Det som er over en viss frekvens skaper jo bare luft og ambience, og er i tillegg lite retningsbestemt

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.720
    pengesluk skrev:
    slowmotion skrev:
    pengesluk skrev:
    Men det skal bli grådig mye bedre. Det kan jeg love, uten blygsel. Dette var bare prøvehoppet.
    Stor i kjeften er han, vesleguten ..... ;D ;D ;D ;D

;)
    Du smigrer....

Er egentlig ikke stor i kjeften, har andre og mye slemmere biter enn det som spilles på nå, ting jeg VET er bedre; poenget med dagens anlegg var egentlig å ha et komplett system til bruk under utvikling av basskonseptet, og til utprøving av diverse superdiskanter. Altså et slags arbeidsanlegg, om du vil kalle det det. At det samtidig spiller bra er jo bare positivt, gjør utvikling og testing langt morsommere.
    Vet hvor du kommer fra i så måte ( arbeidsanlegg ), og vet at det oppsettet som bildene viser burde virke.
    Har ikke hatt det samme, men tilsvarende, men i mindre målestokk.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jeg har sett, befølt ja til og med snust på det som kommer etterhvert. Kan ikke skjønne annet enn at det må bli en idiotbra combo.

Ikke det at jeg klarer å forstille meg det anlegget i det rommet bedre. Men vi får stole på sluket, den mannen er ikke skyggeredd ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Sjekk lydkuttet JanR la ut i innlegg # 927 på side 47 - "arbeidsanlegget"

Der høres den eksplosive diskanten, hvordan den klinger ut, og sjekk smekket på skarptromma.

Mektig imponert av de lille kameraet, JanR - genialt!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:
    Desverre yder ikke filmsnutten anlegget/lyden rettferdighet men en liten prøvesmak er det jo.

/jan
    Neste gang det skal filmes tror jeg stativ er ett must, hoppet til ett par ganger må jeg innrømme ;D

Og takk, det er mye kamera for fint lite penger :)
    Her er etterfølgeren, TZ20. Mitt er ett TZ10.
    http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=TZ20&bn=10753&mfr=

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.247
    Torget vurderinger
    11
    Takk for klippet JanR ! :)
    Det høres vanvittig rått ut selv fra et slikt opptak!! Tror foresten du må ha en bra mic på utstyret du filmet med.
    Fantastisk dynamikk,og det første jeg la merke til var smekket i skarptromma,me dig 8)

De Kawazaki/Tohatsu ;D kabinettene,er de laget spessielt med tanke på Fostex FE208 ? Eller funker de med andre ting,som for eksempel Lowther?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Det høres vanvittig rått ut selv fra et slikt opptak!! Tror foresten du må ha en bra mic på utstyret du filmet med.
    Fantastisk dynamikk,og det første jeg la merke til var smekket i skarptromma,me dig 8)
    Takk :)

Brukelig bra på lyd det kameraet, eller bra mic's. Ble en smule overrasket første gangen jeg filmet med det.
    Men som sagt er virkeligheten enda råere men morro å kunne dere en liten prøvesmak ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Rune S skrev:

De Kawazaki/Tohatsu ;D kabinettene,er de laget spessielt med tanke på Fostex FE208 ? Eller funker de med andre ting,som for eksempel Lowther?
    Yoko Ono, som Madman kaller de... Hva med Komatsu Heavy Industries..?? ;D ;D

Kabinettene er konstruert spesielt for FE208SS og FE208ES-R, de er større i tverrsnitt og lengre (ca. 3,6 m.) enn de vanlige BLH-konstruksjoner for 8".
    Brutto volum er noe sånt som 300 l. ca.
    Krever en kraftig driver/mye reell magpower for å "dra" kabinettene. garantert ikke en god løsning for Lowther, som har en annen karakteristikk.

Standard Fostek, eks. 206, 207 osv. fungerer heller ikke.
    Mellomtone "bremsene" du ser nederst i kabinettet er også tunet for Fostex' spesialmodeller som nevnt. Det er noe av grunnen til bra lyd, at ikke for mye mellomtone fra elementets bakside blir med ut av kabinettet - da forsvinner smekket og ting blir mer diffust. Det kan benyttes dempemateriale (f.eks. langfibret fåreull) i mellomrommene på "bremsene" men de har ikke vært nødvendig hos meg.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.247
    Torget vurderinger
    11
    Yoko Ono? Er det fordi de låter litt surt og masete ? :D
    Hva med Hiroshima eller Nagasaki " Warning! Be careful or be nuked ! "

Interesant ! Jeg må lese meg litt opp på de Suzuki kabinettene forstår jeg

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ser ufattelig fett ut det anlegget ditt Sluket.
    Må beskues/høres utover høsten.
    Samler noen vestfoldinger litt senere utover høsten, så tar vi en tur til hovedstaden for en lytt. :D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Yoko Ono? Er det fordi de låter litt surt og masete ? :D
    Tro meg unge venn, det der låter ikke i nærheten av Yoko Ono.
    Av den enkle grunn;- er ikke mulig å låte så jævlig som hu gjør.

;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Canales skrev:
    høyttalersystemet til sluket må være det mest spennende jeg har lest om (enda ikke hørt) siden jeg begynte med hifi.
    Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt. Trå forsiktig bare når du kommer ned. Ligger noen trio'er og drivere - horn utover gulvet

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    Samler noen vestfoldinger litt senere utover høsten, så tar vi en tur til hovedstaden for en lytt. :D
    Bare husk at korteste veien er via Moss og Lillestrøm.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Canales skrev:
    Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt. Trå forsiktig bare når du kommer ned. Ligger noen trio'er og drivere - horn utover gulvet

/jan
    Enig med Le, lenge siden jeg har sett noe som ser så spennende ut. Kjenner jeg Sluket rett så låter det deretter. ;)
    Eller hva sier du Jan?

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rolfozzy skrev:
    JanOlav skrev:
    Ok, takk for tipset! :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanOlav skrev:
    ;D ;D ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Canales skrev:

/jan
    Eller hva sier du Jan?
    Helt greit. Hørt værre.

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    Canales skrev:
    Ikke hør på oss, sving oppom mannen og ta en lytt.

/jan

jeg tror på dere (om det er smart å gjøre er en annen sak ;D), ellers hadde jeg knapt hevet et øyebryn. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Canales skrev:

/jan
    Eller hva sier du Jan?
    Helt greit. Hørt værre.

/jan
    Du har hørt verre ja. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Vi hadde det fælt så trivelig på søndag..

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Det er overhode ingen ting galt med kablene. Kanskje ikke pene, men de virker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    orso skrev:
    pengesluk skrev:
    Det er overhode ingen ting galt med kablene. Kanskje ikke pene, men de virker.
    Haha. Kommer innom med ZenSati kabler under armen en dag.
    - og under armen din kan de få fortsette å være! "Passive" produkter i denne kategori/prissetting er en fornærmelse mot den tenkende person.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Utfra hvilken holdning Orso har til kabler og innflytelsen av roomtreatment, er nok dette et ganske ironisk innlegg ;)

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Anlegget til sluket er en fornærmelse både for rockwoolmafiaen og kabelmafiaen :p

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    sinep skrev:
    Anlegget til sluket er en fornærmelse både for rockwoolmafiaen og kabelmafiaen :p

hehe.

jeg merker meg uansett at sjeldent har et anlegg vært så unisont hyllet av lyd- og musikkgærninger på tvers av skuddlinjene.
    kassefantaster, fjølryttere, hornmaniacs, hjørneskapdiggere, trompetblåsere, beryllium-jesuser, vintagefolk, selvbyggere - alle har blitt slått i bakken.
    litt av en bragd.

J

J.J

Gjest
    Canales skrev:
    sinep skrev:

hehe.

jeg merker meg uansett at sjeldent har et anlegg vært så unisont hyllet av lyd- og musikkgærninger på tvers av skuddlinjene.
    kassefantaster, fjølryttere, hornmaniacs, hjørneskapdiggere, trompetblåsere, beryllium-jesuser, vintagefolk, selvbyggere - alle har blitt slått i bakken.
    litt av en bragd.

Jammen da har han jo truffet den gyldne middelvei da ....... ::)

;D ;D ;D ;D

O

Oblivion

Gjest
    sinep skrev:
    Ikke mot kabelmafiaen ;D
    Noe av godlyden kommer fra silkeisolerte sølv/gull høyttaler kabler.
    Så på dette punktet har også Sluket med rimelig sikkerhet de mest eksotiske og kostbare kablene som det var mulig å fremskaffe. Odin - ZenSati etc. er som lakriskabel å regne i sammenheng :-X

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    diyAudio skrev:
    Ikke mot kabelmafiaen ;D
    Så på dette punktet har også Sluket med rimelig sikkerhet de mest eksotiske og kostbare kablene som det var mulig å fremskaffe. Odin - ZenSati etc. er som lakriskabel å regne i sammenheng :-X
    Det var da enda godt. Da har vi i kabelmafiaen fortsatt litt ære i behold ;D

Hilsen Sinep - selvutnevnt æresmedlem i kabelmafiaen.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Vi hadde det fælt så trivelig på søndag..
    Hihi ;D

Mvh
    Illustratør og spåmann med huet på vei inn i PClydverdens rike 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    SannaX skrev:
    Utfra hvilken holdning Orso har til kabler og innflytelsen av roomtreatment, er nok dette et ganske ironisk innlegg ;)
    Det skjønte til og med jeg 8) 8) Min kommentar var bare en betraktning rundt hele kabeldiskusjonen, en diskusjon jeg forøvrig aldri engasjerer meg i.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    diyAudio skrev:
    sinep skrev:
    Ikke mot kabelmafiaen ;D
    Jammen er du observant - en liten stump av nevnte kabel er så vidt synlig på det ene bildet fra søndagens seanse - og det er ganske riktig en custom hand-made by Raymond-kabel i værsting klassen.. ville ikke drømme om å bytte den ut heller!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn