Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har ikke hørt dette selv, men en må være klar over at det er mange aspekter med lyd som ikke kan forstås uten å ha opplevd det selv.
    Dette er helt riktig observert, og er et viktig punkt i kampen mot synsing og antagelser. Var du ikke på Woodstock så var du ikke det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Endelig et bilde av anlegget, men kan det kun gjengi div testplater? :rolleyes:
    Ja, mer eller mindre! Anlegget er satt opp og tunet/tweaket for å optimalt gjengi det beste som finnes i de mest audiofile testinnspillingene.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Må tillate meg å stemme i med Bergfinn.
    Du tror det egentlig ikke før du har opplevd det.
    Har vært der og skrevet noen ord om det ett eller annet sted.
    For meg var det ikke en hifi opplevelse men en pur musikk opplevelse.
    Med vertskapets enorme musikk samling tilgjengelig og musikk kunnskap samt et anlegg som
    er som sagt ubeskrivelig er det duket for en ekstraordinær opplevelse for de som får nyte av Slukets raushet.

Habicht
    Hvem andre kunne vært arkitekt for dette byggverket av beskrivelser...:cool: Du er alt for vennlig selvsagt! Åpenbart en yrkesmessig svakhet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke noe mandige basstårn, men det trommesporet var seriøst moro å spille høyere enn toleransegrensa til kona :D
    Skikkelig utfordring for "trommehinnene" dette, dersom en tør å dra på litt friskt. Slem utfordring til ht's er det...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Smågodt at du selv innser at det er på høy tid å krype til korset?

;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Trodde butikkene var utsolgt for smågodt jeg?

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    3
    Trudde det var slutt på å henge audiofile på kors nå i 2016
    en uting er det uansett.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.083
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Endelig et bilde av anlegget, men kan det kun gjengi div testplater? :rolleyes:
    Ja, mer eller mindre! Anlegget er satt opp og tunet/tweaket for å optimalt gjengi det beste som finnes i de mest audiofile testinnspillingene.
    For noe villedende fjas. Her er det mer enn audiophile testplater som låter bra. Jeg drister meg til å påstå at det meste låter bra i Slukoteket. Her låter gamle 50 og 60 talls innspillinger bra også. Faktisk mye gammelt som låter bra, ikke plaget av loudness-war og denslags ulumskheter.
    Og det har heldigvis skjedd mye på lydfronten siden LS3/5a, er det ikke 40 år siden?
    Synes Sluket har vært flink som har dratt det så langt, til å være "vente system".

Lurer på hva slags satelitter som skal komplettere FAT-SLOB etterhvert.
    Gjetter på noe ALE snadder. Den som venter får se.....

....eller høre, om man er heldig.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.523
    Torget vurderinger
    27
    Det kan jo være maten som serveres på forhånd som gjør utslaget, men når såpass mange forteller noe mer eller mindre i samme retning, så er det etterhvert blitt slik at en kan være noenlunde sikker på at her kommer det en fortelling som inspirerer, og derfor er verdt å lese.
    Du er nok inne på noe, for uansett hvor godt det låter i underetasjen er høydepunktet å finne i hovedetasjen, på spisebordet! Det sagt, et av de absolutt beste systemene jeg har hørt uavhengig av sted, tid og pris.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    ET AV DE BESTE..:mad: Jævli uheldig uttrykk....:D Ta med deg noe Springsteen hit så tenker jeg pipa får en annen lyd! Du var stressa da du var her, anstand hadde du med også. Kanskje vi må ta med de kulinariske utskeielsene ned i underetasjen neste gang slik at du får både i pose og smekk!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Holder ikke med siklekommentar her - en del av avgiften for å residere i paradiset vårt er å med jevne mellomrom imponere/impregnere undertegnede og Grumpy med forskjellige tårtar - gjerne overgå hverandre - flybåren ingen hindring f.eks.! Det har blitt en tradisjon å gjøre slikt ved høytidene - Grumpy og jeg er ferdige med våre alpinkarrierer, ferdige med snø og annet vintertoskeskap og er i urban mode 24/7. Som sådan enkle å bespise :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.599
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Holder ikke med siklekommentar her - en del av avgiften for å residere i paradiset vårt er å med jevne mellomrom imponere/impregnere undertegnede og Grumpy med forskjellige tårtar - gjerne overgå hverandre - flybåren ingen hindring f.eks.! Det har blitt en tradisjon å gjøre slikt ved høytidene - Grumpy og jeg er ferdige med våre alpinkarrierer, ferdige med snø og annet vintertoskeskap og er i urban mode 24/7. Som sådan enkle å bespise :D
    Ska ta det upp med Cash! Ska inte se bort i från att vi kan få till mängdrabatt om vi håller oss till en leverantör. Räknar med att Cash har sina smörgåstårtekontakter i Grebbestadområdet! :cool:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skjønner att det er dags og ta med en tårta hem igen nå! skall gjøre litt research i helgen på ulike varianter, Grumpy var ikke særlig stor spisen av seg! holder med en barne tallerken der:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Vel Cash, det du IKKE så da du var ute på kjøkkenet og smugpimpet Chateau Lafitte mens vi satt ute med pappvin var at Grumps ble foret litt fra min tallerk også, for at ikke han skulle ødelegge imaget som asketisk måteholden distingvert herremann... Det toget er jo gått for mitt vedkommende uansett så jeg hadde ingen ting å tape!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23

Meanwhile, at the Slukoteket today....

halcro.jpg

halcro1.jpg.png

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Og hvordan gjør Halcro seg i slukoteket.
    Hos meg er Ayre nettopp kommet tilbake fra service. Ayre cx-7e
    Nytt drivverk og oppdatert til siste versjon
    Hvem sa at cd'en var død?

Haavard

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Vet ikke enda , Haavard, ryddet på lageret tidligere i dag og fant denn - hadde glemt hele greia, kjøpte den ny av importøren i sin tid for å bruke som multispiller for vanlige CD'er, SACD og musikk DVD. Kom aldri så langt da, men nå er det aktuelt med en stor skjerm til hovedanlegget for å kunne se Hovedscenen og andre kvalitets musikkprogram. Fikk også en kasse med 400++ musikk DVD'er her om dagen så da er det ikke mindre aktuelt!!

Har koblet den opp men har ikke spilt på den enda, må vel ha rundt 800 timer innspilling vil jeg tro :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Påskeferie, Bartez?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Ja - har nettopp spilt igjennom Cameron Carpenters smått fantastiske orgel CD "Revolutionary", hvilket den i sannhet er. Er du glad i god musikk innen sjangeren orgel fra klassisk til eksperimental så er denne skiva must have. Låter usannsynlig bra i Slukoteket; bredde, dybde, høyde (!) og romfølelse helt himsides. Og et trøkk som kunne løfte romferga.

Att AtleT; denne skulle du hørt da du var her, da hadde det blitt en time til!! Halcro låter aldeles utmerket. Skal prøve ut noen SACD i morgen tror jeg.

cc rev.png

cc.jpg

Support this maniac!!!!

Cameron Carpenter

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn