Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Blackmetal når det er som best!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Sang ikke du i "Metallguttene" JJ?

D

Dåbbel J

Gjest
    Jeg er en jævle til å juge og skryte..... MEN det er en ting jeg ikke kan og det er og synge.

Sheeeeiiiit :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Metallguttene sang ikke - de rautet! Det klarte nok du også!

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Ja til jul skal det visst bades. Om det trengs eller ikke. Sånn er det med tradisjoner.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.711
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hadde aldri trodd at jeg skulle komme over en større gris enn Sluket, men her er´n:

29008224580_f79fd34d4c_o.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    På vei til et par purker borti gata....:cool: En fin dag på jobben! Kanonen er ladet ser det ut som :D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Grisen på bildet er ikke en Råne, men en purke. Det er rett og slett grisen med fjøsets største bollemus.

( dere vet hvis det ligger smuler på en stol at det er ei med bollemus som har sittet der? )

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Og du er et svin! :D Så har vi alle dekket.... Damer med bollemus er en uting i senga, prøv å ligge på en haug med smuler, ikke behagelig!!

Kan det være en Botoxmus vi ser der, Griff? Ekstern spetakkelfjær ser det ut som. Ja,joo.... teorien din er ikke så ueffen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23

Så er det den tiden på året igjen! Hva er vel bedre enn å innlede side 666 med litt sekulære saker....

JUL.jpg

Husk det er mengden/verdien som teller, ikke tanken.
    Jula handler om å gi og ta - gi faen og ta for seg med begge hender.
    Et og drikk som det høver seg de gamle norrønne storheter
    Skrik og hyl som om dere er i en tyrkisk basar nær dere er ute og handler
    Gi faen i venner og familie, særlig de gamle - ligge på sofaen og gjære er det som gjelder!
    Når pakkene er fortært kan dere ta på dere Birkebælmerkondomdressen og legge dere under treet selv
    og sove ut både akevitt- og kapitalistrusen. Bare ikke drit på gulvet i den tro at du virkelig
    har tatt turen ut i ekte natur. Kort sagt; vær en god nordmann!

Med andre ord - god jævla jul til hele beitet!

Sist redigert:
    8

8x12_TOM

Gjest
    Nå var det det med sideantall da, men jeg får vel gratulere deg med side 666..... og i tillegg ønske deg en riktig god jul! Det passer jo godt sammen
    Jeg for min del er på side 444 i tråden din

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23

Herlig, Griff! Barna er fremtiden. Selv når de er sure!

神七月

Vis vedlegget 355971

Takk til dere som er snille med bestefar!​
    444 var en juleside det også - en god en som sådan!! Da har du dessuten 222 flotte sider og glede deg til fremover, Achtmal! Alle gode ønsker herfra.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Her er litt alternativt lesestoff, bør være obligatorisk for dagens historieløse unge mennesker;

1. Jul i gamle dagar

(Kåseri, 1981)
    Av Ingvar Moe

Det er 'kje noko stas med julefeiringa heller, nå lenger. Nå har alle oljekaminar og elektriske varmetrådar i tak og vegger, så dei veit ikkje kva for ei helg og høgtid som følgjer med det å hogga juleved. Nei, før, då hogg me juleved, då. Me stod der i skuten og knarta og hogg ifrå februar til langt ut i desember. Eit år måtte me byggja på huset for å få plass til den juleveden eg hogg.
    Etterpå takka eg med hua i handa og bukka mest nakken or ledd for den femøringen eg fekk for jobben. Me var 'kje så kravstore før. Og det var gildt å komma på butikken med ein så stor peng i neven. Butikkmannen reiv av ein snippapose og fylte han med brystsukker og eple og karamellar og kamferklutar til å ha på brystet når me var forkjølte og bonger og sjokolade og to-tre brusflasker − ikkje literflasker, må du tru, me var fornøgde med så lite før. La han så eit par julenek på toppen av posen, var det ekstra gildt. Det var ikkje måte på kva me kunne få for ein femøring før.
    Julenek måtte me ha. Det var fint å tenkja på småfuglane når det var jul. Og me var fornøgde medsmåfuglar då. Men eg hugsar ein gong me fekk besøk av ein sanktbernhards*hund i juleneket. «Sjå, der sit det ein sanktbernhardshund i juleneket,» sa me då.
    Det var mykje meir stas med juleførebuingane på skulen òg, då eg var liten. Nå vil dei helst klippa englar og korger av papir som er farga på førehand. Nei, me, me hogg våre
    eigne julekort, me. Alle hadde med seg ei steinhelle hei*manfrå, og så sat me der og hogg inn julehelsingane våre. Det var det yngste runealfabetet me brukte i mi tid. «Glædelig Jul og Vælsignet Godt Nytt Aar» var teksten me brukte. Jentene, dei spøta ullunderbukser til negrane på Madagaskar og i Kamerun, så mykje dei skulle forstå det var jul, negrane og småjentene òg.
    Det kunne henda at ikkje postmannen var ferdig med å dela ut julekorta våre før ut i mai, men så brukte dei sykkel, postmennene i den tida, ikkje automobil og trikk, sånn som nå.
    Nå for tida er det mange som tykkjer dei må vaska seg kvar einaste dag. Me var 'kje så kravstore før. Me greidde oss med julebadet då. Men så var det nå stas òg, når mor fylte den store trestampen og sette han midt på stovegolvet. Me ungane hoppa oppi med det same, me, veit du, og mens me sat der og plaska, så kom far og mor oppi, og eit par gamle tanter som budde hos oss. Var det uår, hende det me inviterte nokre fattige naboar òg. Ja, også Blakken. Det var viktig å vera god med dyra før når det var jul, og du kan tru me ungane koste oss når Blakken kom opp i stampen til oss.
    Etterpå støypte me julelys av fettet som flaut på vatnet i stampen.
    Nå skal det helst vera juletre, nå. Men det hadde me ikkje råd til før. Så det blei til at me pynta stålampen med kuler og korger og glitter og flagg og stjerne i toppen. Så kveikte me lysa og tok kvarandre i hendene mens me gjekk rundt og song: «Så går vi rundt om en stå-å-lampé, stå-å-lampé.»
    Størst stas var det når klokkene ringde helga inn. Då henta far julegrisen og hengde dombjeller på han. Og så kjørte me til kyrkja. Etterpå kjørte me heim igjen og slakta julegrisen.
    Ja, så var det å sitja og kosa seg utover kvelden, då. Me hadde 'kje elektrisk TV då eg var liten. Mor fyrte oppunder før me reiste til kyrkja, og det begynte ikkje å gløda før i åttetida.
    Så sat me der og koste oss, då, og såg på Børt Erik Thoresen − og kona hans − og søstera hans . . . Me var fornøgde med så lite før.
    Julebrennevinet høyrde med. Men me ungane måtte 'kje få for mykje, det var viktig. Berre ei flaske kvar. Men så var me fornøgde med så mykje mindre før. Ikkje sånn som nå.

[HR][/HR]
    Frå Ingvar Moe:Kjære kyrkjefolk. Oslo 1981. Side 28-[31]. Elektronisk utgåve ved Nynorsk kultursentrum 2006.
    Brukt med løyve frå familien og Samlaget.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Og du er et svin! :D Så har vi alle dekket.... Damer med bollemus er en uting i senga, prøv å ligge på en haug med smuler, ikke behagelig!!

Kan det være en Botoxmus vi ser der, Griff? Ekstern spetakkelfjær ser det ut som. Ja,joo.... teorien din er ikke så ueffen.
    Jeg lurer på om det er sylte og ikke Botox. En Syltemus m.a.o
    Spetakkelfjæren på utsiden er nok riktig observert!
    Hvis du kikker nøye etter vil de se at den er modifisert slik at jo mer grisen skræver jo trangere blir det.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ang pakker til Jul.

IMG_0704.jpg

Her har de "as we speak" vært og tømt septikken slik at jeg rekker å sende avgårde store pakker til Jul uten frykt for at de hoper seg opp midtveis før ankomst!

Neida, joda, men det er rørleggeren og graveren som skal blende septikk og legge nye rør i hagen.

Nå gjelder det bare å holde seg til de er ferdig..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Hadde stakegutta her for en tid tilbake :cool: Fredag kveld ca. 22-00 selvsagt... 4.600,- betal i kassen, ehhh... nettbaken! Dvs. rørleggeren sto der med håndholdt terminal og drit under neglane, som Wesenlunds "Dodraug" Så nå er det fri adgang og forberedt til "rammeavtale" med jula!!

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Portugal
    [FONT=&quot] GOD JUL Jan [/FONT]

[FONT=&quot]
    Så du hadde mange harde pakker under treet, her kommer en myk.[/FONT]

[FONT=&quot]Last ned og skriv ut kortet, kontaktinfo til damen står på baksiden. [/FONT]
    [FONT=&quot]Eksklusivt kun for SLUKET.

Jul.jpg

[/FONT]
    [FONT=&quot]Vi logger ip adressen til alle andre som laster ned og de vil bli lagt ut som horekunder med fullt navn og adresse på VG og Dagbladet.
    (Det var ikke andre som ville legge ut slik skittkasting gratis) [/FONT]

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Når du reiser vestover Slukern, kan du ikke bare ta med deg en ulv? Er så drita lei all sauen som vandrer mitt i veien her!

Sau.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.516
    Torget vurderinger
    23
    Når du reiser vestover Slukern, kan du ikke bare ta med deg en ulv? Er så drita lei all sauen som vandrer mitt i veien her!

Er det ikke bedre at du styler de? Så tar jeg med meg noen par vide langskaftede gummistøvler :cool: I'm a Lover, not a Fighter.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    0
    D

Dåbbel J

Gjest
    Blåser i legemsdeler idag, ei gidder jeg og argumentere mot det... er uansett S/H

Jo................... FØKK Maiden

:cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn