Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.883
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Var så heldig å få med meg en konsert med de gutta fom mange år siden. Da var det Paco som satt meg helt ut:)

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Denne synes jeg er tidenes beste neoclassical instrumental. Jason Becker komponerte denne da han car 17 år gammel. Tenk det. 17 år! I dag er han lenket til rullestol med ALS, som han fikk veldig tidlig, rett etter albumet han gjorde med David Lee Roth. Han kommuniserer kun ved hjelp av øynene. Men komponerer stadig musikk. Becker kunne blitt legendarisk. Altitudes her i en glimrende cover av Gus Drax.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nile Rodgers - en kjempe! Gitarist, komponist og arrangør par excellence - med en rap sheet uten like

http://www.nilerodgers.com/
    Jobber i dag blant annet med vår egen Pia Myrvold, det er han som tonesetter utstillingene hennes i USA, Asia og Venezia-biennalen.
    I alle fall sist jeg var i kontakt med Pia.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23

1251884238_beavis_and_butthead.gif

Jason Becker's "Perpetual Burn" er dritbra. De albumene han gjorde sammen med Marty Friedman er episke og bør finnes i ethvert velmøblert hjem med et snev av kulturinteresse.

Dette røsker i ballerota!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Kanon Sluket. Minner fra gutterommet det albumet der.
    Det jeg synes skiller Becker fra de fleste andre, er hans evne til variasjon, og ikke minst hans komposisjoner. Han kunne nok skrevet symfonier, hadde han ikke blitt syk. Jeg skal ikke kaste ut en haug linker her, men han spilte alt mulig rart, ikke bare shredding. Og riffene og soloene hans på Lee Roth's "A Little Ain't Enough" er helt fantastiske. Der synes jeg han slår Eddie Van Halen på hjemmebane, stilmessig altså. Becker var helt strålende.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Gutta var godt skolerte og kunne spille nesten hva det skulle være, og mange gjorde det også. Cafe Latte snobbene med sine triste "Jazz At The Yawnshop" (c) Sluket audiofile innspillinger har gått glipp av mye feit musikk her....:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Cool skive - relativt nytt (2012) fra Herr Gilbert fra Racer X og Mr. Big fame... variert og fin musikk her.
    Han er også en duganes multiinstrumentalist, spiller bl.a. bass, Keyboards etc. i tillegg til øksa selvsagt.

"this first track is fucking mindblowing. well done mr gilbert"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Her er det mye snadder og uvante men crispe Hendrix tolkninger!

Gutty... våkne for helvete!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Må jobbe litt med noen tegninger og design - her er flott "musikk te' arbe'" :D

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Nita Strauss (Alice Cooper, Iron Maidens) er mega Jason Becker fan, og ble lurt med for å besøke ham uten å vite det.
    Tror de fleste hadde fått litt nerver av å skulle spille foran et av sine idoler - kanskje spesielt en av hans egne låter. Fin video!

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.645
    ... gary moore covrer Jimi....
    Ble satt litt ut av den der. Har aldri fått så mye vibber av Gary Moore tidligere, men dette var imponerende. Utrolig bra. Men det å covre Hendrix så bra i vår tid er omtrent som å lande godt forbi K-punkt med moderne utstyr, mens orignalen landa støtt på sletta med treski, beksømstøvler, kandaharbindinger og hangover. No pun intended.

Videoen sendte meg ut på en drøy times rundtur på youtube. Mange som har tekniske ferdigheter på gitar, men som allikevel ikke når helt hjem hos meg i sine tolkninger av Little WIng og andre Hendrix-klassikere. Men til slutt fant jeg en coverlåt som kanskje går utenpå en original:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Mye flott - nei, rett det til til BARE bra musikk i tråden i dag!! Gary Moore var en som , kanskje litt urettferdig "kun" ble populær for almuen for et par bluespregede låter- Litt som Zappa som tok folket med storm med Joes Garage men som hadde en lange rekke andre og musikalskt mer signifikante album bak seg. Uanset, god musikk er god musikk og vi får være glade for det som finnes uansett forhistorie og sjanger.

Den timelange Moore videoen er en del av repertoiret som har påvirket meg til å konvertere Slukoteket fra lyd til lyd/bilde opplevelsessenter!

Så må vi ikke glemme en annen glimrende gitarist's visdomsord - Yngwie som med lett forundret øyenbryn hevet uttalte " Less is more? Less is not more. MORE is More!"

Beviset får dere her :D

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.645
    Mye flott - nei, rett det til til BARE bra musikk i tråden i dag!! Gary Moore var en som , kanskje litt urettferdig "kun" ble populær for almuen for et par bluespregede låter- Litt som Zappa som tok folket med storm med Joes Garage men som hadde en lange rekke andre og musikalskt mer signifikante album bak seg. Uanset, god musikk er god musikk og vi får være glade for det som finnes uansett forhistorie og sjanger.

Den timelange Moore videoen er en del av repertoiret som har påvirket meg til å konvertere Slukoteket fra lyd til lyd/bilde opplevelsessenter!

Så må vi ikke glemme en annen glimrende gitarist's visdomsord - Yngwie som med lett forundret øyenbryn hevet uttalte " Less is more? Less is not more. MORE is More!"
    Jeg får gode Bach vibber av det der.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Ja, stort sett hele den neo-klassiske gitarskolen fra den tiden er bygget opp rundt klassiske skalaer.

• Liker
    Reaksjoner: Bx
    2

2xJ

Gjest
    Folk og folk....... var vel bare VestBredden´s værste som kom .....
    Og det ble en bæltrivvelig dag!! Dekksparking!! Lunsj!! Design!! Og ikke minst så ble det en tur ned i teket og fikk massert SLOBsa litt...

D eee såååå deeeiiiilig !!! Som sædvanlig... alltid god lyd, referanselyd som de fleste av dere bare drømmer om... crab your cocks and WANK!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Er det ikke noe som heter "Donut Puncher"? :cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…