Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Har du ikke denne skiva, vel...

Gruppas andre utgivelse, bestående av egne komposisjoner pluss et par hederlige unntak
    Et urolig gjennomført album, variert og spennende med jazzrock tendenser fra gode gamle dager pluss
    et par knall blues låter - siste sporet "Blues for.." er noe av det beste jeg har hørt av instrumental blues i nyere tid.

Et knippe "seasoned Veterans" musikere som virkelig fungerer sammen - for øvrig samme line up som på "Gadditude" fra 2013

Sitt eget band i en alder av 70 - how cool is that...

70Strong_CD_Vinyl.jpg

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.338
    Torget vurderinger
    96
    Har du ikke denne skiva, vel...

Gruppas andre utgivelse, bestående av egne komposisjoner pluss et par hederlige unntak
    Et urolig gjennomført album, variert og spennende med jazzrock tendenser fra gode gamle dager pluss
    et par knall blues låter - siste sporet "Blues for.." er noe av det beste jeg har hørt av instrumental blues i nyere tid.

Et knippe "seasoned Veterans" musikere som virkelig fungerer sammen - for øvrig samme line up som på "Gadditude" fra 2013

Sitt eget band i en alder av 70 - how cool is that...

Vis vedlegget 472247

Jimmy Johnson er en fantastisk bassist. Det gynger, svinger og groover av spillet hans. Har et opptak av dette bandet i HD fra en eller annen tv kanal. Bra greier.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Jimmy har en del bra DMP innspillinger - sjekk ut de. Han har vært med lenge men ser ut i dag som for 30 år siden! Mer groove nå en da. Leflet mye med fretless før, ikke helt happy med den tiden egentlig...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.772
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jassågitt, på helikopterkjøret for tiden?
    du har jo horn, bare å skaffe deg tape.
    her med spansk dubbing og greier.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.887
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det nye delefilteret er i drift ser jeg:) Står det til forventningene?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Ikke i drift enda, bare satt opp midlertidig for å leke litt med innstillinger osv. :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    :D:D Ta TRE!!! I'm good for it! Knallgod også på ostesmørbrød etc. :D:D Trade for Cash, Cash! Rene juleevangeliet det der..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Er litt rusten akkurat nå, men jeg kan ta med et par Mix tanter til lapdance... de er jo så begeistret for verten :rolleyes:

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en hyggelig og veldig interessant seanse i går Sluket. Kan vel ikke si annet enn at det til nå har vært det grommeste anlegget jeg har vært borti (selv om jeg ikke rørte noe ;) )
    Her snakker vi virkelig livefølelse! Så uanstrengt, sømløst og "smækk" i alt som kom ut av dette anlegget. Høyttalerne var totalt fraværende (dog imponerende) og man følte virkelig at man var "der" live.
    Håper jeg får anledning senere en gang også, når du har fått rippet all musikken din :)

Mvh
    Lars

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Takk for en hyggelig og veldig interessant seanse i går Sluket. Kan vel ikke si annet enn at det til nå har vært det grommeste anlegget jeg har vært borti (selv om jeg ikke rørte noe ;) )
    Her snakker vi virkelig livefølelse! Så uanstrengt, sømløst og "smækk" i alt som kom ut av dette anlegget. Høyttalerne var totalt fraværende (dog imponerende) og man følte virkelig at man var "der" live.
    Håper jeg får anledning senere en gang også, når du har fått rippet all musikken din :)

Mvh
    Lars
    Takk for i går! Ble jo ikke rare økta men det tar vi igjen senere. Sømløs smekk..... blir trøblete med vannlating da :D men for å være litt seriøs, og det skal man jo tross alt - dette er ikke en døgnfluehobby eller noe impulskjøp.... jeg strever etter denne sømløsheten du nevner, den er så viktig. Ingen sak å smelle sammen et anlegg som har de fleste andre kvaliteter, men når det begynner å bli fire- fem eller sågar seks veis systemer da begynner det å bli en utfordring å få til den sømløsheten. Men utfordringer tar vi på strak arm, for belønningen er gjerne deretter.
    Gleder meg til å ta rommet ditt i ettersyn, vi fikk jo ikke tid til å snakke hverken rom eller tv integrering i går - dessverre!

Vi takker for turen og håper De vil fly med SlukAir ved en senere anledning også!

PS; takk for gaven - den får en prominent plassering både under treet og ikke minst i anlegget etterpå :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Sluket prøver noe nytt... overdrivelser!

Litt tidlig, men faen heller... det får gå!

SlukGran.jpg

Husk det er mengden/verdien som teller, ikke tanken.
    Jula handler om å gi og ta - gi faen og ta for seg med begge hender.
    Et og drikk som det høver seg de gamle norrønne storheter
    Skrik og hyl som om dere er i en tyrkisk basar nær dere er ute og handler
    Gi faen i venner og familie, særlig de gamle - ligge på sofaen og gjære er det som gjelder!
    Når pakkene er fortært kan dere ta på dere Birkebælmerkondomdressen og legge dere under treet selv
    og sove ut både akevitt- og kapitalistrusen. Bare ikke drit på gulvet i den tro at du virkelig
    har tatt turen ut i ekte natur. Kort sagt; vær en god nordmann!

Med andre ord - god jævla jul til hele beitet!

rude-santa-claus.gif

Her er litt alternativt lesestoff, bør være obligatorisk for dagens historieløse unge mennesker;

Jul i gamle dagar

(Kåseri, 1981)
    Av Ingvar Moe

Det er 'kje noko stas med julefeiringa heller, nå lenger. Nå har alle oljekaminar og elektriske varmetrådar i tak og vegger, så dei veit ikkje kva for ei helg og høgtid som følgjer med det å hogga juleved. Nei, før, då hogg me juleved, då. Me stod der i skuten og knarta og hogg ifrå februar til langt ut i desember. Eit år måtte me byggja på huset for å få plass til den juleveden eg hogg.
    Etterpå takka eg med hua i handa og bukka mest nakken or ledd for den femøringen eg fekk for jobben. Me var 'kje så kravstore før. Og det var gildt å komma på butikken med ein så stor peng i neven. Butikkmannen reiv av ein snippapose og fylte han med brystsukker og eple og karamellar og kamferklutar til å ha på brystet når me var forkjølte og bonger og sjokolade og to-tre brusflasker − ikkje literflasker, må du tru, me var fornøgde med så lite før. La han så eit par julenek på toppen av posen, var det ekstra gildt. Det var ikkje måte på kva me kunne få for ein femøring før.
    Julenek måtte me ha. Det var fint å tenkja på småfuglane når det var jul. Og me var fornøgde medsmåfuglar då. Men eg hugsar ein gong me fekk besøk av ein sanktbernhards*hund i juleneket. «Sjå, der sit det ein sanktbernhardshund i juleneket,» sa me då.
    Det var mykje meir stas med juleførebuingane på skulen òg, då eg var liten. Nå vil dei helst klippa englar og korger av papir som er farga på førehand. Nei, me, me hogg våre
    eigne julekort, me. Alle hadde med seg ei steinhelle hei*manfrå, og så sat me der og hogg inn julehelsingane våre. Det var det yngste runealfabetet me brukte i mi tid. «Glædelig Jul og Vælsignet Godt Nytt Aar» var teksten me brukte. Jentene, dei spøta ullunderbukser til negrane på Madagaskar og i Kamerun, så mykje dei skulle forstå det var jul, negrane og småjentene òg.
    Det kunne henda at ikkje postmannen var ferdig med å dela ut julekorta våre før ut i mai, men så brukte dei sykkel, postmennene i den tida, ikkje automobil og trikk, sånn som nå.
    Nå for tida er det mange som tykkjer dei må vaska seg kvar einaste dag. Me var 'kje så kravstore før. Me greidde oss med julebadet då. Men så var det nå stas òg, når mor fylte den store trestampen og sette han midt på stovegolvet. Me ungane hoppa oppi med det same, me, veit du, og mens me sat der og plaska, så kom far og mor oppi, og eit par gamle tanter som budde hos oss. Var det uår, hende det me inviterte nokre fattige naboar òg. Ja, også Blakken. Det var viktig å vera god med dyra før når det var jul, og du kan tru me ungane koste oss når Blakken kom opp i stampen til oss.
    Etterpå støypte me julelys av fettet som flaut på vatnet i stampen.
    Nå skal det helst vera juletre, nå. Men det hadde me ikkje råd til før. Så det blei til at me pynta stålampen med kuler og korger og glitter og flagg og stjerne i toppen. Så kveikte me lysa og tok kvarandre i hendene mens me gjekk rundt og song: «Så går vi rundt om en stå-å-lampé, stå-å-lampé.»
    Størst stas var det når klokkene ringde helga inn. Då henta far julegrisen og hengde dombjeller på han. Og så kjørte me til kyrkja. Etterpå kjørte me heim igjen og slakta julegrisen.
    Ja, så var det å sitja og kosa seg utover kvelden, då. Me hadde 'kje elektrisk TV då eg var liten. Mor fyrte oppunder før me reiste til kyrkja, og det begynte ikkje å gløda før i åttetida.
    Så sat me der og koste oss, då, og såg på Børt Erik Thoresen − og kona hans − og søstera hans . . . Me var fornøgde med så lite før.
    Julebrennevinet høyrde med. Men me ungane måtte 'kje få for mykje, det var viktig. Berre ei flaske kvar. Men så var me fornøgde med så mykje mindre før. Ikkje sånn som nå.

--------------------------------------------------------------------------------

Frå Ingvar Moe:Kjære kyrkjefolk. Oslo 1981. Side 28-[31]. Elektronisk utgåve ved Nynorsk kultursentrum 2006.
    Brukt med løyve frå familien og Samlaget.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Not ready.... booooring! Aldri fått fot av den der, vet egentlig ikke hvorfor. Bare er sånn.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    From Fucker to fucked - veien er kort på maktens tinde! Riktig gra jul ønskes.

Og Kulturprisen til Hagen, takk! Umiddelbart.

hagen nye vi.jpg

W

WayAhead

Gjest
    Poenget var at den originalt er innspilt i farger i Tyskland av NDR og det er vel interessant nok. Ja/Nein+ Behøver jo ikke se den....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fantastic Four stod for noe av den sløyeste soulen på syttitallet i mine ører. Var ikke så veldig voksen da jeg fikk tak i et eksemplar av Alvin Stone (The Birth of a Gangster) på vinyl, og tidligere i år kjøpte jeg en to-på-en-disk-utgivelse av Alvin Stone og Night People på CD. Absolutt et av mine favorittband fra perioden. :cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn