Når Die Wenche opptaket er ferdig, bunnen av Ostepop skålen er nådd og gjestene ennå sitter, da er gode råd dyre.
Min anbefaling vil da være avspilling av dette albumet. Hele 6 LP’ er samlet og solgt av den kjente kulturformidler «Det Beste».
James Lasts versjon av Slades Cum on feel the noise eller Deep Purples Woman from Tokyo bør få selv den mest seiglivede gjest til å takke for seg. Dette er kitch i så destillert form som overhodet mulig.
Vis vedlegget 503003
Skal. Skal ikke. Drite meg. Ikke drite meg ut. OK, jeg tar sjansen - jeg tør
Jo, altså, jeg innrømmer herved at jeg var på konsert med James Last med fullt band, for 43 år siden i den store hallen som Norges Varemesse hadde på Sjølyst.
Så til hvorfor jeg forteller dette. Jo, fordi deres PA rigg bestod av to søyler på hver side av scenekanten, bestående av 16 stk. stacket Bose 901 - "bakvendt" - slik at de 8 driverne per kabinett vendte ut mot publikum. Den ene høyttaleren på baksiden ble med dette monitorer for hele bandet.
Inn i granskauen, altså, hvor alldeles amazing mektig dette låt. I denne gigantiske hallen med takhøyde på flere titalls meter. Og her var mange musikere som skulle høres. De hadde trolig suber ut over disse to 2 x 16 stk. Bose 901, søylene.
Wenche Myhre, som var poppis den gangen, satt på første rad husker jeg. Jeg tittet på henne, og holdt samtidig på å "miste" en halvliter i fanget hennes i pausen.
Om jeg har James Last i skivesamlingen? NEI