Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    No way, men nordlenninger er da bæltrivelige! Her i Oslo ble de reddet av pakistanerne som mobbeobjekt i sin tid :rolleyes: - sånn på slutten av sekstitallet. Siden har de oppført seg eksemplarisk, stort sett! Ja, nordlenningene altså.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    No way, men nordlenninger er da bæltrivelige! Her i Oslo ble de reddet av pakistanerne som mobbeobjekt i sin tid :rolleyes: - sånn på slutten av sekstitallet. Siden har de oppført seg eksemplarisk, stort sett! Ja, nordlenningene altså.
    Ja, det er vel stort sett i tråd med min oppfatning også, Sluket. Det er vel på Scotchman du finner dem i dag, nordlendingen altså, pluss overalt ellers. Og de holder seg stort sett i ro;)

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.454
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er vel stort sett i tråd med min oppfatning også, Sluket. Det er vel på Scotchman du finner dem i dag, nordlendingen altså, pluss overalt ellers. Og de holder seg stort sett i ro;)
    ingen grunn til å flytte på seg hvis du allerede sitter ved baren!

apropos det - her går det i selvkjøpte farsdagsgaver. Bare i tilfelle man ikke kan stole på kona og ungene!
    IMG_5796.jpg

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Hæ, lever Scotchman enda i beste velgående midt i smørøyet. Må være mer fisk her oppe enn folk flest sørpå er klar over.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    Best å være forberedt! En onkel av meg var så lei av å få bare snus til jul at han gjorde familien oppmerksom på det. Resultat? En hel jul uten NOE snus - på den tiden da alt var stengt fra lille julaften og i lange tider! Mannen var desperat etter noen timer...

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    ...sier en som er født i Bodø og bor i Indre Troms;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I Bodø har jeg kun vært en gang, med Carl Perkins i 1987. Entusiastisk rockeklubb der på den tiden. Tror i alle fall det var rockeklubben som fikk tilslaget som local promoter.

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Sluket. Nå må jeg bare bryte meg inn i tråden din. Greier ikke å henge med her inne med vanlig arbeidstidsordning 7-15. Men nå begnner jeg bli både gammel og dum. (Og nordlending) Er det lov å bruke overtid?

grattis med rubinene:)

mvh calaf

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min bror spilte gitar og kornett i Abra Kadavra. Rare folk disse nordlendingene... ;)

Han er den eneste med planke i videoen som ikke har dreads.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    I Bodø har jeg kun vært en gang, med Carl Perkins i 1987. Entusiastisk rockeklubb der på den tiden. Tror i alle fall det var rockeklubben som fikk tilslaget som local promoter.
    I '87 var jeg rolig familiemann i Bodø. Intet rockeklubbliv den gangen. Er vel bare en rockeklubb jeg husker fra Bodø, Sinus tror jeg den het. Men det var på 70-tallet:confused:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I '87 var jeg rolig familiemann i Bodø. Intet rockeklubbliv den gangen. Er vel bare en rockeklubb jeg husker fra Bodø, Sinus tror jeg den het. Men det var på 70-tallet:confused:
    Det er mulig jeg blander Bodø med Harstad nå, for i Harstad var det i alle fall den lokale rockeklubben som fikk konserten. Eller konsertene, vi fylte opp konsertlokalet to ganger samme dag i Harstad. Men i Bodø var vi den gangen, sommeren 1987. Kjørte i Amcar-kortesje og greier. Og du fikk ikke med deg kanskje den flotteste artisten som har vært i byen? :confused:

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Brordin kjenner sikkert Niff baluba, Finn Jøran. En kompis og byens første punker.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brordin kjenner sikkert Niff baluba, Finn Jøran. En kompis og byens første punker.
    Meget mulig det, men de årene han var med i Abra bodde de i Oslo. Og det gjør vel de fleste av dem fortsatt. Sandro på bass var forøvrig fra Oslo, så med min bror i tillegg så var det bare tre medlemmer fra nord igjen i bandet.

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121

Sinus finnes enda, om enn i litt mer polert utgave i lokaler til en milliard. Men miliøet har vært det samme og veldig inkluderende i flere tiår uavhengig av sjanger.

Men nok hijacking av tråden fra min side.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig jeg blander Bodø med Harstad nå, for i Harstad var det i alle fall den lokale rockeklubben som fikk konserten. Eller konsertene, vi fylte opp konsertlokalet to ganger samme dag i Harstad. Men i Bodø var vi den gangen, sommeren 1987. Kjørte i Amcar-kortesje og greier. Og du fikk ikke med deg kanskje den flotteste artisten som har vært i byen? :confused:
    Bodø. Harstad. Kjenner ikke at stedet betyr så mye. Nord-Norge alt samma:p.

Kan ikke huske Carl Perkins, though. Hverken før eller etter:rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bodø. Harstad. Kjenner ikke at stedet betyr så mye. Nord-Norge alt samma:p.

Kan ikke huske Carl Perkins, though. Hverken før eller etter:rolleyes:
    Du mener at du ikke husker at han har besøkt Bodø, eller mener du at du ikke husker ham i det hele tatt? :eek:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: har sikker hørt noe av CP, men kan ikke huske det. Skal hente han opp fra TIDAL ved anledning og se om det er noe for meg. Lover;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    Sluket. Nå må jeg bare bryte meg inn i tråden din. Greier ikke å henge med her inne med vanlig arbeidstidsordning 7-15. Men nå begnner jeg bli både gammel og dum. (Og nordlending) Er det lov å bruke overtid?

mvh calaf
    Takk takk! For øvrig, jobb er oppskrytt. Arbeidere i alle land - hold opp med det!

Ser ut til å ha blitt en Internettkafe for hardtarbeidende folk nordfra dette! Og en og annen obskur vestlending, for good measure! Det er trivelig :)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    De fleste godt voksne nordlenninger jeg kjenner husker nesten ingen ting! Steike...
    Du er inne på noe der, Sluket. Må være all den friske, kalde lufta under nordlyset som gjør noe med hjernebarken, eller hva det heter. Husker ikke...:rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.235
    Torget vurderinger
    23
    BTW, hvordan er det med nordlys på denne tiden av året? Kona er ekstremt opptatt av å få oppleve dette, tenkte jeg kunne overraske med en weekend et egnet sted, før jul.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De fleste godt voksne nordlenninger jeg kjenner husker nesten ingen ting! Steike...
    Det er litt skummelt når de ikke husker han som definerte rock'n'roll med Blue Suede Shoes, Honey Don't og så videre og så videre...

Two good friends commemorate the birth of rock'n'roll.

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5

mvh calaf
    Takk takk! For øvrig, jobb er oppskrytt. Arbeidere i alle land - hold opp med det!

Ser ut til å ha blitt en Internettkafe for hardtarbeidende folk nordfra dette! Og en og annen obskur vestlending, for good measure! Det er trivelig :)
    At jobb er oppskrytt vet jeg allerede. Så dum er jeg ikke blitt. Men bussruten "ikke i rute", holder stødig kurs til venstre i rundkjøringa;).

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    BTW, hvordan er det med nordlys på denne tiden av året? Kona er ekstremt opptatt av å få oppleve dette, tenkte jeg kunne overraske med en weekend et egnet sted, før jul.
    Nordlyset har vært formidabelt i høst. Som i fjorhøst. Har vært inne i en lang periode med høytrykk og klarvær, så det har vært som brann på himmelen i lengre tid. Vet ikke om det varer. Meldt mer overskyet og snøvær framover, så kanskje litt vanskelig å gi deg neon garantier, Sluket. Men en tur til Tromsø en helg eller noe sånt, vil kunne være et godt utgangspunkt:)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.779
    Sted
    Bartistan
    For øvrig, jobb er oppskrytt. Arbeidere i alle land - hold opp med det!

Work
    is
    the
    curse
    of
    the
    drinking
    classes

Sorry-spacetastenminhartattkvelden;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…