Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.482
    Antall liker
    64.093
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var for jævlig å høre. Jeg har truffet Totte noen ganger da han bodde fast i Bergen, tror t.o.m. at han har sittet i sofaen i tkr Towers. En usedvanlig intelligent fyr, IMO.

    Begynner etter hvert å lure om ikke sport forkorter flere liv enn den forlenger. Listen over døde sportsutøvere begynner å bli lang.

    Mvh
    I følge aviser i dag hadde dette ingenting med hjerteinfark og trening å gjøre. Politiet etterforsker og to personer er pågrepet i saken. Dette forandrer jo selvfølgelig ikke på noe, annet enn at dødsfallet kanskje blir enda mer meningsløst.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det var for jævlig å høre. Jeg har truffet Totte noen ganger da han bodde fast i Bergen, tror t.o.m. at han har sittet i sofaen i tkr Towers. En usedvanlig intelligent fyr, IMO.

    Begynner etter hvert å lure om ikke sport forkorter flere liv enn den forlenger. Listen over døde sportsutøvere begynner å bli lang.

    Mvh
    I følge aviser i dag hadde dette ingenting med hjerteinfark og trening å gjøre. Politiet etterforsker og to personer er pågrepet i saken. Dette forandrer jo selvfølgelig ikke på noe, annet enn at dødsfallet kanskje blir enda mer meningsløst.
    Dafuc? Setter pris på å bli oppdatert om det er en utvikling i denne saken. Dette høres helt, som du sier meningsløst, ut.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.891
    Antall liker
    17.528
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det var for jævlig å høre. Jeg har truffet Totte noen ganger da han bodde fast i Bergen, tror t.o.m. at han har sittet i sofaen i tkr Towers. En usedvanlig intelligent fyr, IMO.

    Begynner etter hvert å lure om ikke sport forkorter flere liv enn den forlenger. Listen over døde sportsutøvere begynner å bli lang.

    Mvh
    I følge aviser i dag hadde dette ingenting med hjerteinfark og trening å gjøre. Politiet etterforsker og to personer er pågrepet i saken. Dette forandrer jo selvfølgelig ikke på noe, annet enn at dødsfallet kanskje blir enda mer meningsløst.
    Dafuc? Setter pris på å bli oppdatert om det er en utvikling i denne saken. Dette høres helt, som du sier meningsløst, ut.
    https://www.ba.no/nyheter/kriminali...gen/to-pagrepet-etter-dodsulykke/s/5-8-801321
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det var for jævlig å høre. Jeg har truffet Totte noen ganger da han bodde fast i Bergen, tror t.o.m. at han har sittet i sofaen i tkr Towers. En usedvanlig intelligent fyr, IMO.

    Begynner etter hvert å lure om ikke sport forkorter flere liv enn den forlenger. Listen over døde sportsutøvere begynner å bli lang.

    Mvh
    I følge aviser i dag hadde dette ingenting med hjerteinfark og trening å gjøre. Politiet etterforsker og to personer er pågrepet i saken. Dette forandrer jo selvfølgelig ikke på noe, annet enn at dødsfallet kanskje blir enda mer meningsløst.
    Dafuc? Setter pris på å bli oppdatert om det er en utvikling i denne saken. Dette høres helt, som du sier meningsløst, ut.
    https://www.ba.no/nyheter/kriminali...gen/to-pagrepet-etter-dodsulykke/s/5-8-801321
    Nå ble jeg både sint og trist samtidig.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    4.179
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Kjente ikke til Totte fra verken det virkelige liv eller det indre liv her på HFS, likevel har jeg dannet meg et bilde etter å ha lest og sett bilder, både her og i minnetråden.

    Likevel, det gikk inn på meg. Minnene fra i høst, da min kjære gikk bort like brått og overraskende, og antageligvis samme årsak, kom tilbake med full kraft. Sjokk, sorg og savn.

    Til dere som sto ham nærest, og familien, hvis dere skulle lese dette; det blir bedre med tid og stunder. Det synes umulig nå, men det blir bedre. Heldigvis er vi sammenskrudd på den måten.

    Kondolerer.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    Joda, det blir nok bedre. Men ikke nødvendigvis mye - og heller ikke automatisk veldig raskt. Jeg har over de siste 25 år mistet en jevn strøm av foreldre og virkelig nære gode venner, og ALLE frafall gjør vondt den dag i dag når jeg henter frem minner og tanker, bevisst eller via ytre tilfeldigheter. Etter en viss akumuluering av nok slikt så tror jeg det skjer noe med ens egen mulighet il å glede seg over hendelser, ting & tang. Kanskje som et batteri som uvergelig mister litt ytelse over sitt levetid. Jeg vet ikke. Har ikke svaret, men på meg personlig virker de slik for tiden. Og det er jævlig. To gode venner på en drøy uke - det er hard kost. Hvis jeg er lite aktiv / inspirerende for tiden så bær over med meg.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Det er i overkant hard kost. Føler med deg, sluket.

    Etter at Hanne gikk bort spurte jeg en kar som mistet sønnen sin ved konfirmasjonsalder, for ca 20 år siden, om når det «går over?» Svarer var tøft og ærlig.

    – Det går aldri over. Man må bare lære seg å leve med det...

    Han snakket av erfaring.

    Musikk har vært - og er fortsatt en viktig faktor i sorgprosessen for meg. Som du også fortalte meg i oktober.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    3.613
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tre sitater fra to kloke hoder for veien videre:

    Det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket.

    Hvorfor skulle vi bekymre oss om døden? Livet har jo så mange viktige oppgaver som må løses først.

    Konfucius


    Husk å elske
    mens du tør det.
    Husk å leve
    mens du gjør det.

    Piet Hein
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Kjente ikke Totte, men jeg vet akkurat hva du føler Sluket. Mistet selv en god kamerat for 5 år siden. Han syklet til jobb hver dag, og en morgen ble han regelrett kjørt over bakfra av en narko fyr i en stjålet bil på Oppsal i Oslo. Døde momentant. Kondolerer til alle som var Totte nær!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    3.613
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se at du er ute og går:) Prøvde å vinke da jeg putret forbi deg på symaskinen min i ettermiddag ikledd sorte klær og knallgul hjelm:)
     
    Sist redigert:

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har forstått at du ikke er medlem av Facebook, og er i ferd med å gå glipp av en mulighet her. Den er sikkert ikke så god lenger, men like tøff å ha på gutterommet.

    ABB1862F-BED9-4EEB-B945-9B93B3DFD656.jpg
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.852
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Portugal
    Bra du har fått noen nye sunne interesser Jan, og ikke henger over PCn 18 timer i døgnet.
    God sommer!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.971
    Antall liker
    8.281
    Torget vurderinger
    1
    Hvor handler dere First Watt fra? USA?
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    651
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Spennende at høre hvad du synes om SIT-3 Sluket, du har jo en del FW forsterkere. Jeg er nykommer til FW og har for nyligt bygget F6 og har en M2 under konstruksjon :). På nuværende tidspunkt foretrækker jeg F6 på mine Altec A5 fremfor mine 300b se og pp pentode monoblokker. F6 er en virkelig god forsterker.
    Kjartan
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke hørt F6 men den er sikkert av samme kaliber som andre Firstwatt konstruksjoner! A5 er coole saker :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    Ahhhh.... lørdag kveld, nystekt Grandiosa og Lotta på Liseberg.... kan man bedre ha det? ????????????
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    5.149
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Måtte vært grillpølser og opptak fra Die Wenche konsert da;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    Den tror jeg jaggu topper... ??????????????????
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.029
    Antall liker
    12.940
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    En av mine all time favoritter fra jeg var liten drittunge:


    Grandiosa...??

    Jeg tar en sånn:

    pizza.png


    ...mens jeg jobber med mockups i kveld.

    Og øl.

    Blir smakfullt med topping av Jarlsberg og kalamata-oliven.

    IMG_20180728_223535.jpg
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    5.149
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Som sidesnacks til Grandiosaen kan First Price sin utgave av Cheez Doodles anbefales som den ultimate Food Trash opplevelse.
    Når hver ostepop tygges oppleves en veritabel eksplosjon av transfett i munn og gane.

    Man formelig kjenner i sanntid hvordan blodårene tetner. Her snakker vi høy risiko snacks. En pose First Price Ostepop er antagelig mer risikofylt enn et basehopp. Ikke noe for pyser med fintfølende ganer altså.

    Et hopp holdt for meg:p

    ostepop.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    Et formidabelt skrekkscenario du tegner der! Hva blir det neste.... amerikansk ost på spray, rett i nebbet... de menneskene er syke som har i seg sånt noe. Fy for Faen.
    Nå regner det her, deilig og svalt ute i hagen, sover på terrassen i natt. Sov på stua i dag tidlig, med to dører åpne ut til atriet. Våknet av at et flott ekorn kom tassende bortover stuegulvet! Kanskje han var ute etter nøtter ??????
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.574
    Antall liker
    3.770
    Torget vurderinger
    96
    Som sidesnacks til Grandiosaen kan First Price sin utgave av Cheez Doodles anbefales som den ultimate Food Trash opplevelse.
    Når hver ostepop tygges oppleves en veritabel eksplosjon av transfett i munn og gane.

    Man formelig kjenner i sanntid hvordan blodårene tetner. Her snakker vi høy risiko snacks. En pose First Price Ostepop er antagelig mer risikofylt enn et basehopp. Ikke noe for pyser med fintfølende ganer altså.

    Et hopp holdt for meg:p

    Vis vedlegget 502961
    Næringsinnhold
    Pr. 100 gram.

    Energi 2 538 kJ/ 611 kcal
    Fett 47,50 g
    hvorav
    - Mettede fettsyrer 8,10 g
    Karbohydrat 38,50 g
    hvorav
    - Sukkerarter 3,20 g
    - Stivelse 35,30 g
    Kostfiber 0,50 g
    Protein 7,20 g
    Salt 3,00 g

    Hå hå... Nesten halvparten er fett, og 611 kalorier pr. 100 gram. Det er heftig. Klart den smaker godt!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    100 gram av den glya der koster ca. 8.000 skritt å få av seg... fytterakkern
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.574
    Antall liker
    3.770
    Torget vurderinger
    96
    jau.. men det er mye fett i gourmet mat også... Trikset er å ikke spise sånt for ofte. Og angående First Price og andre billigprodusenter... ikke avskriv produktene deres før du har smakt. De kan overraske ;) Forresten, godt å se deg skrible litt her!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.754
    Antall liker
    103.803
    Torget vurderinger
    23
    jau.. men det er mye fett i gourmet mat også... Trikset er å ikke spise sånt for ofte. Og angående First Price og andre billigprodusenter... ikke avskriv produktene deres før du har smakt. De kan overraske ;) Forresten, godt å se deg skrible litt her!
    Spiste First Price servelat i dag, senest. Helt grei den.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn