Nei det er veldig realistisk. Hva gjør disse menneskene som bor der? Prater i døra, henger opp klær på klessnora. Eller det er vel tørkestativ som er det mest moderne opphengingsgreia for vått tøy. Tar seg en pils. Så mangt. Kjører noen biler nedi der gjør det også. Skulle ikke forundre meg om det er noen som lytter til musikk også. Kanskje det bor noen med et særdeles oppegående anlegg der nede. Hvem vet.Du har alltid rørt du, Rozzy! Fint bybilde BTW, nesten surrealistisk, ser ut som LEGO.
Dette bildet fortjener å bli overført til neste side!Takker så meget. Hyggelig.
Det ble noen bilder i dag også. Her er byen vår, Halden. Noe av den.
Rød takstein? Hva er galt med skifer? som vi i trøndelag har?Takker så meget. Hyggelig.
Det ble noen bilder i dag også. Her er byen vår, Halden. Noe av den.
Vis vedlegget 207910
Flotte bilder i denne tråden, grattis med kamera!Jeg skal på en eller annen måte gi beskjed til huseierne at de ikke maler husene i så sterke farger J.J.
Da jeg var en ung mann, yngre enn mann faktisk. Da jeg var en guttunge, så sto en modelljernbane høyt på ønskelista mi. Fleicher het vel det jeg syns var gjevest.
Men jeg fikk aldri noe togsett. Husbyggesett fikk jeg av naturlige grunner heller ikke. Men jeg fikk da mat ihvertfall.
Salty, du liker bildet har jeg en følelse av. Hyggelig.
Foreløpig så går det i bamser og Hello Kitty, noe grunnet mammaen som er veldig "jentete" selv.Fleichman var det det var ja. Tidens tann tærer på hukommelsen.
Men EHED tror du at togsett bare er en gutteting? Jeg vet vel ikke, men jeg syns kanskje du skal prøve om noen av jentene syns det er gøy.
Litt forsiktig nå, plutselig står finger'n på døra å bedyrer sin interesse i modelltogSkal se om jeg ikke kan få malt en vogn i rosa, så kanskje det vekker interessen
Det med fargetemperatur har jeg ikke tenkt på Lagga. Jeg har prøvd å justere litt etter du har nevnt det.Hmmmm, du bemerket selv til et de første nye bildene du tok, at "det ikke var så grønt i virkeligheten",
og det virker som om kameraet er "veldig glad" i grønt, ref. de siste fire bildene - det er grønnskjær i platespillerbildene og...
Stiller man inn fargetemperatur selv på kameraet montro?
/ Morten
Enig med deg i det fingern. Virker blast det nederste. Trærne er full av støv ser det ut som.Fine bilder. en mellomting mellom bilde 1 og 2 muligens
Sammenligner.
Klart best av de tre, fargene virker mye mer naturlige her.Siste i dag Jeg gidder ikke mer.
Vis vedlegget 208068
Mellomting mellom to og tre finner jeg ikke.Mellomting av to og tre, hvis ikke ser det ut som fozzy på syre.
Du begynner nærme deg der, mulig kalvin tempraturen inne øker litt for mye på fargemetning inne?Mellomting mellom to og tre finner jeg ikke.Mellomting av to og tre, hvis ikke ser det ut som fozzy på syre.
Tror pr. nå at dette er det beste jeg greier.
Jeg har nettopp prøvd med justering av kalvin (K) Tror det er riktigere nå. Justerte fra 10000 til 5500. Men nå er selvfølgelig batteriet tomt så bilder får vente litt.Du begynner nærme deg der, mulig kalvin tempraturen inne øker litt for mye på fargemetning inne?Mellomting mellom to og tre finner jeg ikke.Mellomting av to og tre, hvis ikke ser det ut som fozzy på syre.
Tror pr. nå at dette er det beste jeg greier.
Har du kjøpt kamera lokalt? og evt. hørt om de har noen råd? eller kanskje de kan kalibrere det for deg?
Har du sjekket nettet om det er en update fix el. som kan rette dette.
Bildene er jo knallskarpe, men mye sterk farge.
Enig at det siste begynte å nærme seg det som du sannsynelig ser også, men det skulle vel vært noe mer blå himmel kanskje?.
Men bildene er fine de, men pokker hvor flinke de er å holde malingen frech i Halden
Arild