HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Hva er inntrykket sålangt av Heed? Nybegynner, hmm, det er vel ikke helt deg
Vi er vel alle nybegynnere ? Men hva syns jeg om den lille tasse Heed Elixir? Nå har jeg spilt med den noen dager. Dag 3 i dag om jeg ikke husker feil. Når jeg mener ‘spilt med’ er det fordi den har en veldig engasjerende spillestil. Jeg fant noen omtaler som jeg leste, og den får ikke bra kritikk. Fins ikke bass påstår en. For nybegynnere påstås det. Heldigvis er den ikke dominerende i de nedre regioner. Men naturlig musikalsk. En helt grei RIAA er innebygd, som jeg bare har plugga stepupen i. Sjansen er stor for at den har kommet hjem.Hva er inntrykket sålangt av Heed? Nybegynner, hmm, det er vel ikke helt deg
Det er iallefall mye bedre med "a new game" enn det mer stusselige "endgame".. Jeg tenker iallefall det, nå som jeg har brukt et par dager på barndommens gjengrodde stier. Hva som ble, noe tapt, mye vunnet og glede over de små ting. Så mye en sikkert skulle gjort annerledes, men det er læring i det og. Og til slutt, helt og fullt, ikke stykkevis og delt... Gratulerer Rolf, gleder meg med deg.Vi er vel alle nybegynnere ? Men hva syns jeg om den lille tasse Heed Elixir? Nå har jeg spilt med den noen dager. Dag 3 i dag om jeg ikke husker feil. Når jeg mener ‘spilt med’ er det fordi den har en veldig engasjerende spillestil. Jeg fant noen omtaler som jeg leste, og den får ikke bra kritikk. Fins ikke bass påstår en. For nybegynnere påstås det. Heldigvis er den ikke dominerende i de nedre regioner. Men naturlig musikalsk. En helt grei RIAA er innebygd, som jeg bare har plugga stepupen i. Sjansen er stor for at den har kommet hjem.
Takk for det. Jeg har også noen turer av og til og besøker min barndoms grønne dal. Er ikke så mange kilometerne dit. Jeg pleide å se opp på treet, den store furua, der jeg hadde bygd en liten hytte. Et sted som var bare mitt. Jeg tror jeg tenkte mange kloke tanker der. Men for et par, tre år siden var treet sagd ned og lå i en sirlig stabel utafor vedskjulet. Sikkert med tanke på det endelige siste kapittel. Nemlig, å brennes. Trist.Det er iallefall mye bedre med "a new game" enn det mer stusselige "endgame".. Jeg tenker iallefall det, nå som jeg har brukt et par dager på barndommens gjengrodde stier. Hva som ble, noe tapt, mye vunnet og glede over de små ting. Så mye en sikkert skulle gjort annerledes, men det er læring i det og. Og til slutt, helt og fullt, ikke stykkevis og delt... Gratulerer Rolf, gleder meg med deg.
Syns det er helt greit med de to som er igjen. Er så varm, rund og vennlig lyd fra Heed, så et par rør i RIAA’n blir som en garnityr. Er fornøyd med å ha det sånn.Litt nostalgi, to rør... På det meste hadde jeg 24 i drift på likt... Litt færre er helt greit
Sant det. Og nå syns jeg det spiller grei nok her. Ikke high end. (Hva nå det måtte være) Men jeg har aldri søkt etter det heller. Jeg vil ha musikk å høre på, ikke lyd. Nå føler jeg at med den lille tassen Heed Elixir er fornøyd med det. Den gamle ECI-2 var også der. Men det er mange år siden det ble kjøpt en ny forsterker. Den forrige nye var en ECI-1. 1996 mener jeg det var.Er man fornøyd skal man stoppe opp å nyte, det er lett å bli ”fartsblind” i denne hobbyen!
mvh
Skjønner at jeg fremdeles er i oppstart med mine 16Litt nostalgi, to rør... På det meste hadde jeg 24 i drift på likt... Litt færre er helt greit
Ny konkurranse: Mitt rør er større enn ditt. Eller noe sånt.Skjønner at jeg fremdeles er i oppstart med mine 16
.....sa'n til bruraNy konkurranse: Mitt rør er større enn ditt. Eller noe sånt.
Ja jeg liker lyden. Ellers så er det gjerne sånn at når noe blir beskrevet som musikalsk, så er det for å trøste noen som ikke har utstyr i high end sjiktet.
Nja, etter min erfaring spilles det ikke så mye musikk på utstyr i hi end sjiktet. Mer lyd type pling plong, og (for meg) uinteressant musikk å spille hjemme.Ja jeg liker lyden. Ellers så er det gjerne sånn at når noe blir beskrevet som musikalsk, så er det for å trøste noen som ikke har utstyr i high end sjiktet.
Du har så rett i det.Nja, etter min erfaring spilles det ikke så mye musikk på utstyr i hi end sjiktet. Mer lyd type pling plong, og (for meg) uinteressant musikk å spille hjemme.
For å spille normal musikk trengs ikke mer enn musikalsk utstyr.
Jeg har det meste fra den gjengen. Årets utgivelse er en av årets beste syns jeg. Av det jeg har hørtDenne gjengen bör du ta en lytt til om du liker rock´n roll i Lynard Skynards ånd
mvh
Jepp, takk skal du haTom er bra ...
mvh
Tror ikke jeg har noe med de lenger. Det var bare en kort periode.Klemmer du til med litt nyere, så blir det vel ikke feil med litt Riverside heller...
Takk for det. Liten sak, men lyden er stor nok den. Syns jeg.Snasen liten sak... Gratulerer, en har gjort noe rett når utvalget av forsterkere blir stort mener nå jeg..