Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Det her skal bli interesant.
    Låter jo ikke dårlig hos deg nå heller :)

    edit: når er armen i hus ?

    /jan
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.333
    Antall liker
    2.560
    Torget vurderinger
    4
    Guida Gruvetur.

    Den så fin ut!
    Er det en Opera?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    kjoenik skrev:
    Den så fin ut!
    Er det en Opera?
    Ja det er en Opera ST100. Utseendet er det ihvertfall ikke noe i veien med.
    Så spiller den i henhold til det, skal jeg nok bli fornøyd.

    Og jeg håper den dukker opp her i løpet av uka.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Guida Gruvetur.

    Det er, hvis vi skal mene at 2 ganger er en tradisjon, alltid hyggelig å komme til RolfOzzy i gruva. Denne gangen var Marie-kjeksen sendt bakerst i skapet og det var disket opp med ekte bakevarer og kaffe. Jeg hadde tatt med meg noen av platene som jeg også utsatte RoDa for og vi ble sittende å prate i flere timer og lytte til musikk. Jækla hyggelig, selv om det ble skremmende sent - noe jeg kommer til å angre på i morgen tidlig, men vi lever nå bare en gang. :)

    Så, hva syns jeg om lyden til RolfOzzy? Jeg får gjøre som med RoDa; først et "capsule review": "Et anlegg som river fram hjertet i enhver plate jeg har hørt der".

    Det er et anlegg som er imponerende musikalsk, jeg ble aldri sittende å bare passivt lytte til musikken, men jeg trampa takten og rytmen, flyten, i musikken var nydelig. Det er et stykke fra å være "hi-fi-korrekt" i den grad vi skal definere slike termer, men er ikke det en ærlig sak? Jeg kan godt skjønne de som velger den veien han har valgt, selv om jeg ikke ser for meg at jeg selv kommer til å gjøre det.

    Så skjønner jeg nå noe mer om hva Klipsch og horn-brigaden snakker om? Ja, jeg tror det. Det handler om rytme, musikk, nærvær - men på bekostning av (i hvert fall hos RolfOzzy) spesielt størrelsen på lydbildet og dermed, for min del, blir jeg savnende for mye til den klassiske musikken til at det flyter min båt. Men til musikk med fokus på stemmer og rytme? Nydelig. Alt i alt et veldig lærerikt anlegg for min egen del å få lyttet til fordi det sier en del om hva jeg kan vente meg hvis jeg går ned den veien.

    Nå meg jeg køye. Til sist: tusen takk for en kjempehyggelig kveld til RolfOzzy og JanR (sistnevnte var snill nok til å hente meg og levere meg hjemme, billøs som jeg er). Vi sees nok på Horten og i hvert fall hjemme hos meg neste fredag. Jeg er innmari spent på hva dere tenker om den lyden jeg har... :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Mbare skrev:
    Det er et anlegg som er imponerende musikalsk, jeg ble aldri sittende å bare passivt lytte til musikken, men jeg trampa takten og rytmen, flyten, i musikken var nydelig. Det er et stykke fra å være "hi-fi-korrekt" i den grad vi skal definere slike termer, men er ikke det en ærlig sak? Jeg kan godt skjønne de som velger den veien han har valgt, selv om jeg ikke ser for meg at jeg selv kommer til å gjøre det.
    Takk til dere begge for en hyggelig kveld med masse god musikk og selskap :)
    Ble litt sent men det er det verdt.

    Litt uvant å kun spille cd en hel kveld, vanligvis er det vinyl som står for 75% av hva som blir spilt i gruva ;)
    Nuvel, koste meg stort.
    Nå roper senga, god natt god natt.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Det var et hyggelig beøk. Jeg er nok ganske enig med deg i det du skriver. Og jeg advarte deg mot og spille klassisk, det er ikke hva jeg har prioritert at mitt anlegg skal tolke. Da hadde det nok blitt noe annet her.

    Men jeg er fornøyd med det slik det er, og slik det er nå vil det nok være lenge.

    Håper ikke noen får ideer nå og tror at det er helt ute med Mariekjeks.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Guida Gruvetur.

    Erru gærn. Jeg ser hjemmebakst som et avvik fra normalen, et veldig hyggelig et, men regner med en korrigering tilbake til normalen rimelig raskt. :)

    Når det gjelder klassisk i anlegget ditt: det er en annen presentasjon av klassisk enn jeg er vant til og foretrekker, ja. Men; også på klassisk så limer anlegget ditt seg fast i melodilinjene og gjør det fullstendig mulig å få noe ut av musikken - og det er jo det viktigste?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Guida Gruvetur.

    Av uforståelige tilfeldigheter har jeg ikke oppdaget den "virituelle gruveturen" til Rolf før nå.

    Nå har jeg nettopp avsluttet en times interessant og ikke minst festlig lesing om besøk av gjester, og deres kommentarer om "gruva", samt eierens beskrivelse av et spennende anlegg.

    Fint anlegg du har " O'Klipsch-broder"

    Flink til å skrive er du også. Godt jobba!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Erland skrev:
    Av uforståelige tilfeldigheter har jeg ikke oppdaget den "virituelle gruveturen" til Rolf før nå.

    Nå har jeg nettopp avsluttet en times interessant og ikke minst festlig lesing om besøk av gjester, og deres kommentarer om "gruva", samt eierens beskrivelse av et fint anlegg.

    Fint anlegg du har " O'Klipsch-broder"

    Flink til å skrive er du også. Godt jobba!
    Og jeg takker så meget for de rosende ord, hr. Erland.
    Musikk skal være til glede og adspredelse, så også en tur i Gruva.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Mbare skrev:
    Erru gærn. Jeg ser hjemmebakst som et avvik fra normalen, et veldig hyggelig et, men regner med en korrigering tilbake til normalen rimelig raskt. :)

    Når det gjelder klassisk i anlegget ditt: det er en annen presentasjon av klassisk enn jeg er vant til og foretrekker, ja. Men; også på klassisk så limer anlegget ditt seg fast i melodilinjene og gjør det fullstendig mulig å få noe ut av musikken - og det er jo det viktigste?
    Så ikke denne snutten før nå.

    ""limer seg fast i melodilinjene og gjør det fullstendig mulig å få noe ut av musikken."

    Veldig pent og nesten lyrisk skrevet. Men alvorlig talt, jeg har en reiseradio som også greier og lime seg til melodiene.

    Har hatt litt vinyl på spillern i dag. Vinyl. Beethoven 2 og Messiah av en eller annen Hendel.
    Men det er nok ikke mitt felt denslags musikk, selv om jeg så gjerne ville.

    Beethovens Last Night - Trans-Siberian Orchestra derimot, den er kurant. Men nå er ikke det klassisk da.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Beethovens Last Night - Trans-Siberian Orchestra derimot, den er kurant. Men nå er ikke det klassisk da.
    Står i hylla her også ;)

    /jan
     
    J

    jukes

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    :)

    Ny spiller på gang Rolf. :) Blir det en Dual 1229. ;) ;)

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    jukes skrev:
    :)

    Ny spiller på gang Rolf. :) Blir det en Dual 1229. ;) ;)

    Mvh Roar
    Jeg har noen planer, men jeg vet ikke riktig hvor de vil bringe meg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    jukes skrev:
    :)

    Ny spiller på gang Rolf. :) Blir det en Dual 1229. ;) ;)

    Mvh Roar
    Blir i så fall etter at han har kjøpt seg kassett spiller ;)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

    Hørte en Dual her for ei uke siden , en 701/ med dyreste shure pu.....jo det spillte ålreit det , men jeg har og hørt tre Nottinghamer........og alle tre spillte vesentlig bedre men i helt andre oppsett......meg om det. , blir spennede å høre hva du bytter til...
     
    J

    jukes

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    ixos_76 skrev:
    Hørte en Dual her for ei uke siden , en 701/ med dyreste shure pu.....jo det spillte ålreit det , men jeg har og hørt tre Nottinghamer........og alle tre spillte vesentlig bedre men i helt andre oppsett......meg om det. , blir spennede å høre hva du bytter til...
    :)

    Kan ikke den 701 vært i stand,har hørt 701 direkte sammenlignet med Nottingham med Rega 700 arm og dyr Mc pickup og her var det pokker meg flertall for 701 spilte best. :) 4 stk som hørte dette. Tenk 1219 er bedre enn 701. ;D Luxman er pokker meg bedre enn begge. ;) :) og den marginen er pokker meg stor. ;)

    Mvh Roar



    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Ja vi får se hva det blir ut av det. Ikke vet jeg.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
     
    J

    jukes

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
    :)

    Kansje en Linn Sondek Rolf,disse kan jo en oppgradere og deler er og få tak i.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    jukes skrev:
    rolfozzy skrev:
    Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
    :)

    Kansje en Linn Sondek Rolf,disse kan jo en oppgradere og deler er og få tak i.

    Mvh Roar
    Fine de. Men det kan bli dyrt, med alle oppgraderingene som er tilgjengelige.
     
    J

    jukes

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    jukes skrev:
    rolfozzy skrev:
    Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
    :)

    :)


    Må ta med Luxman pd 300,den har flytende oppheng og er veldig lik pd 310.
    Meget godt drivverk i pd 300. Micro seiki har vel et med flytende oppheng de også trur jeg.

    Mvh Roar

    Kansje en Linn Sondek Rolf,disse kan jo en oppgradere og deler er og få tak i.

    Mvh Roar
    Fine de. Men det kan bli dyrt, med alle oppgraderingene som er tilgjengelige.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

    JUkes.......skal ikke starte noe dritt i Rolfs fine tråd .....men Ærlig talt , verden har gått videre.......og du kan jo ikke seriøst mene at en Dual 701 med Shure STIFT...spiller ringer rundt en Nottingham(forutsetter at riia er av samme kvalitet selvfølgelig....Det spiller ikke dårlig denne dualplata ;)....men det får da være visse grenser.....jeg har hørt flere Nottinghamer med både rega , og Nottinghams egen armer , med både benz, og Dynavector......Det spiller da i en helt annen liga enn Dual med shures toppmodell , andre dualer har jeg ikke hørt,og har jo hørt flere Nottinghamer i flere oppsett inkl mitt eget , (der får aldri en Dual innpass ;))...det er helt greit at DU liker disse svært godt , men å hevde at det parkerer mange andre kjempegode platespillere , blir å dra strikken litt langt.......

    Mvh Espen
     
    J

    jukes

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    ixos_76 skrev:
    JUkes.......skal ikke starte noe dritt i Rolfs fine tråd .....men Ærlig talt , verden har gått videre.......og du kan jo ikke seriøst mene at en Dual 701 med Shure STIFT...spiller ringer rundt en Nottingham(forutsetter at riia er av samme kvalitet selvfølgelig....Det spiller ikke dårlig denne dualplata ;)....men det får da være visse grenser.....jeg har hørt flere Nottinghamer med både rega , og Nottinghams egen armer , med både benz, og Dynavector......Det spiller da i en helt annen liga enn Dual med shures toppmodell , andre dualer har jeg ikke hørt,og har jo hørt flere Nottinghamer i flere oppsett inkl mitt eget , (der får aldri en Dual innpass ;))...det er helt greit at DU liker disse svært godt , men å hevde at det parkerer mange andre kjempegode platespillere , blir å dra strikken litt langt.......

    Mvh Espen
    Nei du Espen,dette er ikke og dra strikken langt. Husk en ting drivverket i en 701 er vel noe flotteste innen dd verk. Dette er helt tyst.
    Men armen holder nok ikke mål.
    For at en 701 skal spille optimal må den være i orden,og da tenker jeg på fjørene og loddet. Dette er så viktig at her går mange i fella..
    Kjører selv med 701 lodd på 1219 og kunne ikke tenkt meg noe annet på denne.

    Vi var 4 stk som hørte hvordan Nottingham sto seg i forhold til min 701 med nos 91ed nål.
    Bare tilegge at jeg ikke bruker min 701 her hjemme,pgr av 1219 spiller bedre og er morsomere og høre på.

    Men dette går vel kansje mye på smak også Espen. Men uansett den beste spiller jeg har hatt her hjemme er Luxman pd 310 og 300,må vel ta med 375 også. :)
    Bare og få en spiller på lag med riaa og forsterker,så er det helt utrolig hva en kan få ut av disse gamle spillerne. Du får ha unnskyld Rolf. :)


    Mvh Roar
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

    Når vi snakker om strikk jukes...........du burde prøve en med strikk , ikke dra den lengere enn at den går runt tallerken og motorhjulet da ;)....for det er sikkert en grunn til at de fleste "skikkelige" platespillere drives av akkurat strikk , inkl min egen.

    NÅ skal Rolf få ha tråden sin fri for dualdiskusjoner........

    Men du Rolf....du var inne på Linn her , spennende saker det der.......og mange linnlovers her inne , så hjelp skorter det nok ikke på.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Neida, pøs på med Dual diskusjoner ;)
    Tråden min var ikke fri for det så hvorfor skal rolfozzy slippe unna 8)

    Nei rolf, det må nok bli en xxxxxx på deg tror jeg ;D
    Tror jeg vet hva du "savner" ::)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Gå og legg deg, Jan. Det er natta nå.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Gå og legg deg, Jan. Det er natta nå.
    Du milde, er det for en tid å være våken på.

    Kos deg i Horten og i de dype skoger i dag :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    jukes skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Gå og legg deg, Jan. Det er natta nå.
    Du milde, er det for en tid å være våken på.

    Kos deg i Horten og i de dype skoger i dag :)

    /jan
    :)

    Han kommer nok hjem med en ny spiller Jan.

    Mvh Roar
    Hvem vet, han kommer drassende med så mye rart innimellom ;)
    Håper iaf at han finner de han leter etter, tror han savner lyden i fra Thorens spilleren og den låt pokker'n meg ikke dårlig syns nå jeg.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Jeg lurer på, har dere konene ved vannposten sett at i annonsen skriver jeg at jeg VURDERER og selge platespillern.

    Eller ..........?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Jeg lurer på, har dere konene ved vannposten sett at i annonsen skriver jeg at jeg VURDERER og selge platespillern.

    Eller ..........?
    Eller.

    Har man lagt ut en annonse har man passert "vurderes solgt"
    Er vel ikke så lett å selge heller de der ?

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Hva skjer i gruva om dagen? itte no? :D
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Hei Rolf

    Jeg får gratulere med ny platespiller 8) 8)
    Kommer innom så fort sjansen byr seg...

    t
     
    J

    jukes

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    ROCKETOR skrev:
    Hei Rolf

    Jeg får gratulere med ny platespiller 8) 8)
    Kommer innom så fort sjansen byr seg...

    t
    :)
    Denne kommer Rolf til og bli fornøyd med,er helt sikker. :)

    Gratulere med ny spiller.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Vi får nå se hva han blir sittende igjen med ;)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Også har jeg hørt litt på disse:


     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Gutt som koser seg :)
    Du får svinge innom her en av dagene Rolf.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn