GT har aldri vært spesielt fan av de svenske fiskekassene så tror min venn slipper unna med det utsagnet med god margin.Best han forblir anonym så han ikke får trøbbel med Tømmersluk....
GT har aldri vært spesielt fan av de svenske fiskekassene så tror min venn slipper unna med det utsagnet med god margin.Best han forblir anonym så han ikke får trøbbel med Tømmersluk....
Tusen takk for at du deler. Der var det mye spennende som jeg gleder meg til å lytte på.Har laget spilleliste over mye av musikken som ble spilt for mine fire besøk siste uke. Har kun tatt med en eller to låter fra hvert album.
Noen spor har jeg dessverre kun på hardisk.
Meld i fra hvis det er problemer med å åpne.
https://tidal.com/browse/playlist/73c1509f-544a-46e7-86b8-43d6dfccf0cd
Jeg ville sagt alle.Sikkert dumt spørsmål for dere som har greie på målinger, men hvilke av kurvene måler klangfarge/timbre?
Frekvensresponsen kan tyde på kvalitet på delefilteret og spredning, men forvrengningsnivået gir et signal om kvalitet på elementet.Er det delefilteret sin kvalitet eller element som kommer frem primært på en slik måling?
Jeg drev med juks og fanteri, her er direkte ligningsam;Shy: Takk, 2nd hadde sneket seg unna. Her er den.
Vis vedlegget 550203
Coolio: Dette er målt i lytteposisjon.
Akkurat - det er det som bør være målsettingen i de fleste sammenhenger!Meningen er at det skal høres ut som tokanals stereo i god akustikk og ikke som hjemmekinoupmixene der man tydelig hører at alle kanaler spiller med.
He he, tusen takk. Det er nok ikke så komplisert som det kanskje virker og har nok hatt flaks med både rom og komponenter.Wow, det er tydelig at du befinner deg på et nivå hvor man bare må nyte hvordan du opererer!
Ja, eller enda bedre, ingen høyttalere i det hele tatt. At musikken bare skjer foran ansiktet.Akkurat - det er det som bør være målsettingen i de fleste sammenhenger!Meningen er at det skal høres ut som tokanals stereo i god akustikk og ikke som hjemmekinoupmixene der man tydelig hører at alle kanaler spiller med.
Hei, det ville vært meg en glede Ottone. Jeg har vært uvanlig lite på Vestlandet siden jeg ble far, men får rett og slett ta en Hi-Fi tur. Har opptil flere løse tråder i området.Dette var kjekt å lese. Her var det mye som traff meg, og tankegangen likner på måten jeg spiller, bare mer avansert.
Jeg mangler Audiolense, det er helt klart, og ville gjerne invitere deg på besøk for rådgivning, hvis du er på våre kanter en gang.
Har jeg forstått rett at du bruker Respons som sidehøyttalere og Ø Icon som front?
(hos meg er det Chario Ursa Major og Gradient Revolution, men med stereo upmix med DTS i Oppo 105, uten mulighet for faseforskyvning)
Huff ja, bokstavelig talt. Det har vært en rolig sommer som nærmer seg slutten.....
Nok målinger.
Må skammelig innrømme at jeg hørte dette albumet for første gang her om dagen. Ole Edvard spiller kjente cornetvariasjoner med Marinemusikken som jeg er så glad i med en av Norges aller beste dirigenter.
Flott flott album. Anbefales de som har en forkjærlighet for gamle gode dager med paviljongkonserter.
Vis vedlegget 550242
Tror kanskje noe av forklaringen kan være at det er mer output med suben på grunn av deling eller front og sub spiller sammen. Kanskje det skjer noe akustisk også?Veldig enig med siste setning her. Det er stor forskjell i opplevd basskvalitet/trøkk i dypet når jeg spiller med og uten subbene jeg viste bilde av på Audiolense-tråden, selv om frekvensresponsen i seg selv er lik.
Stepresponsen etter Audiolense er også lik i begge tilfeller og forvrengning i dypet er ikke et tema for vår opplevelse av bass, så forklaringen ligger kanskje i forvrengningsspekteret lenger opp i frekvens?
Hvordan oppleves Ø når du kakker med knokene på kabinettet? Og opplever du noen fordeler/ulemper med den begrensede spredningen kontra Respons?