Høres ut som en bra liste. Skal du få noe annet må du bygge selv. Og da bortfaller ofte waf, samt poenget med å støtte en norsk aktør. Har kjøpt et par billige PA amper, teste litt. Spent på hva store Jeff Rowland kan gjøre på disse.
Skandinavia er innenfor stor sett. Reidar Persson er en dyktig kjernekar.Bare det at du hopper fra å støtte en svensk aktør til en norsk, er grunn god nokneida, svensker er fine mennesker
Du vet at det er stor forskjell på billige PA amper og Ncore sant?Høres ut som en bra liste. Skal du få noe annet må du bygge selv. Og da bortfaller ofte waf, samt poenget med å støtte en norsk aktør. Har kjøpt et par billige PA amper, teste litt. Spent på hva store Jeff Rowland kan gjøre på disse.
He he, ja ville nok fått en del for de ja. Vi snakket om å kjøpe høyttalerene uten delefilter også, noe som jeg tror ville være bedre enn å selge delefiltrene etterpå, men jeg tror nok andrehåndsverdien vil være vesentlig høyere med delefiltrene i.Du kan jo også selge komponentene i delefilteret for en god sum pengerDa jeg snakket med konstruktøren nevnte han en del dyre saker.
Hehe, ja... Tenker litt innspilling. Og så har jeg noen gamle snell jeg skal bruke til et kino prosjekt til en kompis... Og tror ikke du har hørt hvor gode Ø blir med seriøse rør amper. Gode på Ncore, det var de. Overraskende og lærerikt, for meg..Du vet at det er stor forskjell på billige PA amper og Ncore sant?Høres ut som en bra liste. Skal du få noe annet må du bygge selv. Og da bortfaller ofte waf, samt poenget med å støtte en norsk aktør. Har kjøpt et par billige PA amper, teste litt. Spent på hva store Jeff Rowland kan gjøre på disse.
Jeff R beistet på Ø blir veldig spennende.![]()
Tviler ikke. Hørte de derimot med noen seriøst dyre transistorer hos Mala. Det var moro.Hehe, ja... Tenker litt innspilling. Og så har jeg noen gamle snell jeg skal bruke til et kino prosjekt til en kompis... Og tror ikke du har hørt hvor gode Ø blir med seriøse rør amper. Gode på Ncore, det var de. Overraskende og lærerikt, for meg..Du vet at det er stor forskjell på billige PA amper og Ncore sant?Høres ut som en bra liste. Skal du få noe annet må du bygge selv. Og da bortfaller ofte waf, samt poenget med å støtte en norsk aktør. Har kjøpt et par billige PA amper, teste litt. Spent på hva store Jeff Rowland kan gjøre på disse.
Jeff R beistet på Ø blir veldig spennende.![]()
Hvilke komponenter snakker vi om vidarje? Hørte rykter om en duelund kondis bla.
Det er Duelund motstand, Jantzen supreme silver kondensatorer og noen grove jantzen luftspoler som er bruktDet var Duelund jeg merket meg spesielt, tror han nevnte noen fancy motstander også![]()
Tusen takk Ottone! Hyggelig at også du som utøver liker skråblikket.Dette var en kjekk ny tråd, TrompetN.
Spesielt nyter jeg det utvidete perspektivet med glimt fra et variert utøverliv.
Merket meg det du skrev om dronetoner og en app, det treffer et behov her. Har du navn/link/info?
(gjerne på PM hvis det passer best)
Tusen takk! Vi når dessverre ikke trommespillet til Urban til ankelen, men det er han som er inspirasjonen ja.Flott tråd, Atle! Morsomt å lese om hvor dedikert du er til det du driver medHender jeg savner utøverlivet. Ser at du skal ta en Urban Agnas
Lykke til med konserter og opptak!
Takk for hyggelig melding!Artig tråd å følge, både når det gjelder lyd/hifi og ditt musikervirke. Hadde en gang en drøm om å satse på en musikerkarriere (gitar), men så for mange hindre. Vet ikke om jeg hadde talentet og/eller disiplinen, men angrer litt på at jeg ikke prøvde.
En liten avsporing - tåler vi det? - men jeg har lyst til å spørre. Tråden handler jo om å følelser tross alt. Hvordan "føler" du det alltid er å spille andres musikk? Altså etter noter? Jeg har alltid vært trukket mer mot improvisasjon (blues, jazz, rock, country, folkemusikk), da det, sånn jeg ser det, er mer direkte tilknyttet ens egne følelser. Jamming med andre flinke musikere som tar musikken i ulike retninger spontant, er rett og slett magisk. Er det noe du savner? Eller er opplevelsen av å gjenskape musikken til store komponister viktigere for deg?
---
De Ø Audio-høyttalerne virker kjempespennende. Utenfor mitt budsjett, dessverre, men skulle gjerne testet de med min 20 watts integrerte rørforsterker.
Jeg har aldri spilt i "orkestersammenheng" - jeg husker fra ungdomsskolen og videregående at tanken på å spille i korps for eksempel virket helt fremmed. Det som er og har vært så tiltalende for meg med improvisasjon, er at du stiller litt med blanke ark, og at "reisen" og slutten er mer uforutsigbar. Bortsett fra akkordprogresjonen er det liksom bare du som styrer det hele. Men jeg ser jo i ettertid at det å kunne fremføre og formidle stor musikk i fellesskap også virker spennende. Du slår jo ikke av innlevelse og følelse for det.Takk for hyggelig melding!Artig tråd å følge, både når det gjelder lyd/hifi og ditt musikervirke. Hadde en gang en drøm om å satse på en musikerkarriere (gitar), men så for mange hindre. Vet ikke om jeg hadde talentet og/eller disiplinen, men angrer litt på at jeg ikke prøvde.
En liten avsporing - tåler vi det? - men jeg har lyst til å spørre. Tråden handler jo om å følelser tross alt. Hvordan "føler" du det alltid er å spille andres musikk? Altså etter noter? Jeg har alltid vært trukket mer mot improvisasjon (blues, jazz, rock, country, folkemusikk), da det, sånn jeg ser det, er mer direkte tilknyttet ens egne følelser. Jamming med andre flinke musikere som tar musikken i ulike retninger spontant, er rett og slett magisk. Er det noe du savner? Eller er opplevelsen av å gjenskape musikken til store komponister viktigere for deg?
---
De Ø Audio-høyttalerne virker kjempespennende. Utenfor mitt budsjett, dessverre, men skulle gjerne testet de med min 20 watts integrerte rørforsterker.
Det er mange hindre. Hadde jeg vært smartere i avgjørende øyeblikk hadde sikkert jeg funnet på noe annet jeg og.
Vi tåler en avsporing når det er er helt i trådens atmosfære.
Personlig så improviserer jeg også. Holder på med ulike genre og selv om jeg ikke er en jazzmusiker så spiller jeg enkle improvisasjoner i blues eller kanskje helst improviserer klassiske temaer eller ornamentikk i barokk. Egentlig så synes jeg det ikke er så stor forskjell. Målet er uannsett at all musikken skal spilles som om den kommer fra det indre. Man velger uannsett sin egen stil og tolkning. Jazzmusikere har masse grunnfraser som de binder soloene sammen med, så på det nivået er det ikke helt ulikt. Jeg lager egne arrangementer og for ensembler og det trives jeg med.
Jamming har jeg aldri fått den store sansen for, men når jeg ser gode pianister improvisere frem nærmest gode komposisjoner på sparket blir jeg litt misunnelig, men i bunn og grunn ser jeg så mange likheter mellom skreven og improvisert musikk at svaret blir nei. Standardsvaret mitt tidligere har vært at jeg liker å spille genial musikk fra geniale komponister, mens når jeg improviserer synker nivået litt.![]()
Beklager sent svar, men takk for innspillet.Jeg har aldri spilt i "orkestersammenheng" - jeg husker fra ungdomsskolen og videregående at tanken på å spille i korps for eksempel virket helt fremmed. Det som er og har vært så tiltalende for meg med improvisasjon, er at du stiller litt med blanke ark, og at "reisen" og slutten er mer uforutsigbar. Bortsett fra akkordprogresjonen er det liksom bare du som styrer det hele. Men jeg ser jo i ettertid at det å kunne fremføre og formidle stor musikk i fellesskap også virker spennende. Du slår jo ikke av innlevelse og følelse for det.Takk for hyggelig melding!Artig tråd å følge, både når det gjelder lyd/hifi og ditt musikervirke. Hadde en gang en drøm om å satse på en musikerkarriere (gitar), men så for mange hindre. Vet ikke om jeg hadde talentet og/eller disiplinen, men angrer litt på at jeg ikke prøvde.
---
Det er mange hindre. Hadde jeg vært smartere i avgjørende øyeblikk hadde sikkert jeg funnet på noe annet jeg og.
Vi tåler en avsporing når det er er helt i trådens atmosfære.
Personlig så improviserer jeg også. Holder på med ulike genre og selv om jeg ikke er en jazzmusiker så spiller jeg enkle improvisasjoner i blues eller kanskje helst improviserer klassiske temaer eller ornamentikk i barokk. Egentlig så synes jeg det ikke er så stor forskjell. Målet er uannsett at all musikken skal spilles som om den kommer fra det indre. Man velger uannsett sin egen stil og tolkning. Jazzmusikere har masse grunnfraser som de binder soloene sammen med, så på det nivået er det ikke helt ulikt. Jeg lager egne arrangementer og for ensembler og det trives jeg med.
Jamming har jeg aldri fått den store sansen for, men når jeg ser gode pianister improvisere frem nærmest gode komposisjoner på sparket blir jeg litt misunnelig, men i bunn og grunn ser jeg så mange likheter mellom skreven og improvisert musikk at svaret blir nei. Standardsvaret mitt tidligere har vært at jeg liker å spille genial musikk fra geniale komponister, mens når jeg improviserer synker nivået litt.![]()
Har du hørt M Arnold tidligere? Er selve grunnstenen for messingkvintetter. Kanskje du har spilt den selv også?
Jeg tror ikke det, men jeg har ikke helt oversikt over alt jeg har hørtHar du hørt M Arnold tidligere? Er selve grunnstenen for messingkvintetter. Kanskje du har spilt den selv også?
Stemmer på en prikk med min erfaring også. Det ligger mye kompetanse og tradisjoner i kirkemusikken. Gode på akustikk og musikk som oftest.Jeg ble også flasket opp med musikk i kirke, fra Vålerenga til Domkirken og mindre landsens varianter. Fascinerende stemning og lyd stort sett uten unntak! Frogner kirke skal sjekkes ut - ikke vært der enda, bare gått forbi en gang da dørene var åpne og du hørte musikk ut på gata.