Fra lytterom til blokkleilighet - en akkustisk tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.397
    Torget vurderinger
    10
    Funderer litt rundt dette med toe in fortsatt

Focal gjør det slik.

Fordelen er er at hele MTM seksjonen kan vris:

IMG_3427.jpeg
    IMG_3426.jpeg
    IMG_3425.jpeg

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.492
    Sted
    VestBredden
    Har jo vist deg noen in-wall løsninger tidligere, da du var på DET kjøret... 🤭 Og mener at en slik løsning felt pent inn i reolen og gjort mer eller mindre "usynlig" vil være en meget flott "hverdagsløsning".
    Så tar du og trekker kabel og monterer speakon L versus R i sokkelen på reolen, så har du muligheten til og ha noen høyttalere på hjul, som du kan trekke frem i fra boden, enten det er M2 eller hva det er... for du kommer definitivt ikke klare til og slå deg i ro med DIY på mange mange år enda...
    Derfor så MÅ/bør du ha fleksible løsninger..

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.397
    Torget vurderinger
    10
    Enig i at fleksible løsninger er tingen👍

Og det får jeg til med en nisje som går fra gulv til tak hvor også reol modulene kan skyves sideveis. Det er det plass til. Å låse en M2 løsning inn som et Tetris-puslespill med fastbundet hyller over er ikke akkurat kompatibelt med en Hornlyd-personlighet, helt klart 🤭🤭

Så over til min drodling rundt lydnivå og mellomtone-klarhet

Jeg lurer på om det å dytte inn en 15 tommer er et feilskjær i min spesifikke løsning.

Ja, doble JBL 2226 og 2446 med beryllium i TAD klone horn låt nydelig hos grelv.

Men jeg har ikke hørt M2. Kun M2 hornet med beryllium hos meg sammen med FLH og det er en annen verden.

En viktig styrke ved M2 er at det kan spille vanvittig høyt og ned til 20 Hz

Jeg trenger ikke 20 Hz OG jeg kan ikke spille vanvittig høyt lenger.

Da må jeg se litt på prioriteringen av 200-1000 Hz området, hvordan makse ut «mikrodynamikk» på ordinære lyttevolum?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.397
    Torget vurderinger
    10
    Litt breie nisjer her men tanken er sånn.

lurer på om jeg skal begrense meg til 30 cm bredde

Så kan nisjen med alternative høyttaler løsninger få stoff foran, fake dører osv.

inni nisjen lager jeg på gulvet en dempeplattform som høyttalerne kan stå på som sokkel-listen dekker .

IMG_3429.jpeg

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.492
    Sted
    VestBredden
    Enig i at fleksible løsninger er tingen👍

Og det får jeg til med en nisje som går fra gulv til tak hvor også reol modulene kan skyves sideveis. Det er det plass til. Å låse en M2 løsning inn som et Tetris-puslespill med fastbundet hyller over er ikke akkurat kompatibelt med en Hornlyd-personlighet, helt klart 🤭🤭

Så over til min drodling rundt lydnivå og mellomtone-klarhet

Jeg lurer på om det å dytte inn en 15 tommer er et feilskjær i min spesifikke løsning.

Ja, doble JBL 2226 og 2446 med beryllium i TAD klone horn låt nydelig hos grelv.

Men jeg har ikke hørt M2. Kun M2 hornet med beryllium hos meg sammen med FLH og det er en annen verden.

En viktig styrke ved M2 er at det kan spille vanvittig høyt og ned til 20 Hz

Jeg trenger ikke 20 Hz OG jeg kan ikke spille vanvittig høyt lenger.

Da må jeg se litt på prioriteringen av 200-1000 Hz området, hvordan makse ut «mikrodynamikk» på ordinære lyttevolum?
    Helt enig, du har DIY ADHD:p og kanskje en løs modul er tingen ? At en 15" eller doble12" alt ettersom hva du bestemmer deg for..
    Har et eget kabinett? Og ha M2 horn i løs topp ? og andre moduler klare for bytting.. enten det er Seas Bredbåndsdrivere, eller Fostex ;)

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.492
    Sted
    VestBredden
    Siden du ikke skal ha kjellerdyp bass så er en 18S 15NTLW3500 greia for deg, så blir muligheten for deg og kunne dele høyere opp et viktig poeng.
    Du er da MEGET fleksibel om du vil kjøre Bredbåndsdrivere eller horn

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.397
    Torget vurderinger
    10
    Cluet er at jeg går et skritt tilbake og ser på løsninger uten 15» ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn