Etter endel strul er det endelig oppe å går -
Har valgt å ta det orginale TAD filteret ut og biampe i stedet, det må jeg si var særdeles vellykket og overaskende mye bedre,resultatet er en langt mer dynamisk høyaler.
Etter noen dager lytting og forskjellig deling er frekvensen nå helt nede i 450-500hz-
vet at mange vil rynke godt på nesa av denne lave delingen, men mener kompressoren genererer så my god dynamikk i 450-600hz at det får stå til- det høres meget godt på f.eks en saksofon som blåser dypere toner, det gir gåsehud og brede glis, flyttes frekvensen derimot oppover forsvinner gliset mer å mer.
Det som forundrer meg litt er at det oginale filteret jeg brukte har en delefrekvens helt oppe på 800hz- da går du glipp av mye morro.
Jeg forer nå Tad 4001 med Transcendent 1,5w noe som funker veldig godt må jeg si, jeg har koblet en 200ma glass sikring på + polen på elementet, håper det er beskyttelse nok? Er klar over at jeg lever litt farlig med den lave delingen og modererer volumene inntil jeg får delt disse elementene i toppen.
Svakhetene med klonene er helt klart de høyere frekvenser, jeg kan fint leve med og vil påstå dette er den perfekte match for de som f.eks spiller jazz- selv synes jeg det låter rått og flott, men kan merke at det lett blir "kaos" og stress med for "mye" info og høyere toner.
Derfor går det mot et element på toppen etterhvert-jeg tror dette er en kvalitetshøytaler jeg kan leve lenge med og da er planen å dra det lenger, spare opp kapital til skikkelige saker for å oppretholde kvaliteten.
Første tanke er jo Tad sin egen høyfrekvens element, ser også at Ale er et alternativ , kanskje også Fostek T500
Kjører nå med et dårlig Bedringer filter.
Jeg ønsker tips til delefilter av topp kvalitet, ser mange bruker minidsp-jeg trenger et filter som kan dele 2 og 3 veg
Jeg vil også ha eq muligheter, ikke nødvendigvis i samme boks men evet en kombi som vil funke til dette prosjektet.
Delay muligheter trenger jeg.
Er takknemlig hvis noen kommer med tips og råd og forslag til forbedringer