Fredsprisen 2010

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem; dersom spillet er høyt tviler jeg på at Jagland er kjent med det. Vi har tydeligvis svært forskjellige oppfatninger om persepsjonsevnene til mannen som har gjort så mange feiltråkk og tabber at man kan skrive en hel tykk bok om det uten å gjenta seg selv.
 
S

Supertramp

Gjest
Gjestemedlem skrev:
..... og en snubletråd til Kina.
Minner om at det er den NORSKE nobelkomitee som har tatt valget og deler ut prisen; verken USA eller verdenssamfunnet.
Norge med sine 4,906,400 innbyggere
Kina med sine 1,338,612,968 innbyggere

Som om de bryr seg, egentlig ? Neppe.

Jagland strategisk? Neppe og det bør være unødvendig å hente frem alle eksemplene på det motsatte.
Men glad i å se seg selv på avisforsider og TV, sågar maktsyk - det kjøper jeg.
 
N

nb

Gjest
bambadoo skrev:
Er nok en viktig nyhet internasjonalt sett.
Sakset direkte fra cnn.com
Ja, men nett-nyheter er flyktige. Har ikke skjedd veldig mye i verden i dag. Jeg har en del kontakt med London gjennom jobben, i fjor kom det en del "what the fuck?"-forespørsler temmelig umiddelbart . I dag var det ingen som kommenterte noesomhelst. Jeg prøvde å dra en vits med at det muligens ble noe klamt for den norske delegasjonen som var i Kina for å forhandle frihandelsavtale i dag. Ingen skjønte noe av den,.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Supertramp skrev:
Jagland strategisk? Neppe og det bør være unødvendig å hente frem alle eksemplene på det motsatte.
Men glad i å se seg selv på avisforsider og TV, sågar maktsyk - det kjøper jeg.
Utenriksminister, Statsminister, Stortingspresident, Europarådets generalsekretær, Leder for Nobelkomiteen

Ikke mange norske politikere som har en slik CV.

Man trenger ikke like mannen eller dele hans syn på politikk, men han er ingen sviming. Ikke undervurder Jagland, han er nok Norges mest langsiktige politiske strateg.. enten man liker det eller ikke. Det er nesten noe kinesisk over mannen.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.269
Antall liker
4.625
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
...
Man trenger ikke like mannen eller dele hans syn på politikk, men han er ingen sviming. Ikke undervurder Jagland, han er nok Norges mest langsiktige politiske strateg.. enten man liker det eller ikke. Det er nesten noe kinesisk over mannen.
+ tidvis klønete og svært missforstått.

mvh
KJ
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Supertramp skrev:
toref skrev:
En modig og riktig tildeling. Og Jagland har bidratt til at prisen igjen har fått verdi. Hurra!

Mvh
Har du feber (les: nedkjølt kropp)? 36,9? ??? ??? ???
Det var jo en saklig kommentar.

Som jeg ser det er Liu Xiaobo en verdig vinner for sin ikke-voldelige innsats for menneskerrettigheter i Kina. Hvem mener du fortjener prisen bedre?

Mvh
 
F

fjellvåk

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Supertramp skrev:
Jagland strategisk? Neppe og det bør være unødvendig å hente frem alle eksemplene på det motsatte.
Men glad i å se seg selv på avisforsider og TV, sågar maktsyk - det kjøper jeg.
Utenriksminister, Statsminister, Stortingspresident, Europarådets generalsekretær, Leder for Nobelkomiteen

Ikke mange norske politikere som har en slik CV.

Man trenger ikke like mannen eller dele hans syn på politikk, men han er ingen sviming. Ikke undervurder Jagland, han er nok Norges mest langsiktige politiske strateg.. enten man liker det eller ikke. Det er nesten noe kinesisk over mannen.
Ja han gjorde jo en kjempejobb som utenriks og statminister, så bra at han ble plassert vekk i de andre possisjonene slik at de andre fikk fred.
 
S

Supertramp

Gjest
Minst like saklig som at du hevder at Jagland har bidratt til at prisen igjen har fått verdi.

Jeg sitter ikke i komiteen, og ønsker ikke komme med forslag. Jeg vet bare at denne utdelingen vil få like store ringvirkninger som den som gikk til en president som enda ikke hadde utrettet noe... Dvs mye blest for komiteen og norsk media, mens verdenssamfunnet ellers nær sagt ikke vet at det er utdelt noe...

Tipset om Wikileaks er jeg ikke helt enig i, sånn prinsipielt - ideen er muligens god, men ikke helt "stueren".
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Supertramp skrev:
Minst like saklig som at du hevder at Jagland har bidratt til at prisen igjen har fått verdi.

Jeg sitter ikke i komiteen, og ønsker ikke komme med forslag. Jeg vet bare at denne utdelingen vil få like store ringvirkninger som den som gikk til en president som enda ikke hadde utrettet noe... Dvs mye blest for komiteen og norsk media, mens verdenssamfunnet ellers nær sagt ikke vet at det er utdelt noe...

Tipset om Wikileaks er jeg ikke helt enig i, sånn prinsipielt - ideen er muligens god, men ikke helt "stueren".
Hvordan du kan vite noe som helst om ringvirkningene hadde det vært interessant å vite mer om. Ville ringvirkningene blitt større ved å gi prisen til EU, WTO eller andre? Og selv om du er pessimist ift ringvirkningene er det ikke dermed sagt at utdelingen er feil.

Poenget med en fredspris er ikke utelukkende å premiere, poenget er også å skape håp. Til det trengs frontfigurer. Som f.eks. M.Luther King tidligere nevnt. Det kineske maktveldet er livredd for sånne ikoner. Se bare på Tibet/Dalai Lama.

Mvh
 
S

Smorte24

Gjest
toref skrev:
Supertramp skrev:
Minst like saklig som at du hevder at Jagland har bidratt til at prisen igjen har fått verdi.

Jeg sitter ikke i komiteen, og ønsker ikke komme med forslag. Jeg vet bare at denne utdelingen vil få like store ringvirkninger som den som gikk til en president som enda ikke hadde utrettet noe... Dvs mye blest for komiteen og norsk media, mens verdenssamfunnet ellers nær sagt ikke vet at det er utdelt noe...

Tipset om Wikileaks er jeg ikke helt enig i, sånn prinsipielt - ideen er muligens god, men ikke helt "stueren".
Hvordan du kan vite noe som helst om ringvirkningene hadde det vært interessant å vite mer om. Ville ringvirkningene blitt større ved å gi prisen til EU, WTO eller andre? Og selv om du er pessimist ift ringvirkningene er det ikke dermed sagt at utdelingen er feil.

Poenget med en fredspris er ikke utelukkende å premiere, poenget er også å skape håp. Til det trengs frontfigurer. Som f.eks. M.Luther King tidligere nevnt. Det kineske maktveldet er livredd for sånne ikoner. Se bare på Tibet/Dalai Lama.

Mvh
Kina har blitt mye bedre for folket de siste årene, dette vil nok fortsette pga den økonomiske veksten vil fortsette.

Det er også mange kinesere som vil ha et hardt regime, det er mange forskjellige folkeslag i Kina og de er redde for å bli et nytt Jugoslavia.

Ja gi fredsprisen til en som egentlig har til hensikt til sveke nasjonen Kina, her er jeg helt enig med Vidar P. at dette var en dobbelseier for U.S.A..
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Smorte24 skrev:
Det er også mange kinesere som vil ha et hardt regime,
Og da er det kanskje greit å undertrykke dem som ikke vil ha det?
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.249
Antall liker
105.615
Torget vurderinger
23
Dette er et betimelig nålestikk til en nasjon som for tiden er sykt opptatt av velstand og egen vinning, på en måte som tilsidesetter alle normale rettigheter og forhold.

Dette er en betimelig påminnelse om at penger faktisk ikke kan kjøpe absolutt alt.

Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.

Javel, så ryker det kanskje en avtale eller to i kjølvannet (selv om jeg egentlig ikke tror det), men det er nok i så fall for en periode og ikke permanent.

Og hva så? Vi er jaggu feite og selvtilfredse nok her på berget - ihvertfall er JEG det.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Smorte24 skrev:
Kina har blitt mye bedre for folket de siste årene, dette vil nok fortsette pga den økonomiske veksten vil fortsette.

Det er også mange kinesere som vil ha et hardt regime, det er mange forskjellige folkeslag i Kina og de er redde for å bli et nytt Jugoslavia.

Ja gi fredsprisen til en som egentlig har til hensikt til sveke nasjonen Kina, her er jeg helt enig med Vidar P. at dette var en dobbelseier for U.S.A..
Mener du at økonomisk vekst trues av at myndighetene respekterer menneskerettigheter, som f.eks. yttringsfrihet? Da er vi i så fall uenige.

Og dette med at mange kinesere ikke ønsker yttringsfrihet - hvor har du det fra? Kinesiske myndigheter? *Knis*

Mvh
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.249
Antall liker
105.615
Torget vurderinger
23
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
FLOTT!! Herlig! Nå får de gamle maktgubbene på kjeften!
 
S

Smorte24

Gjest
toref skrev:
Smorte24 skrev:
Kina har blitt mye bedre for folket de siste årene, dette vil nok fortsette pga den økonomiske veksten vil fortsette.

Det er også mange kinesere som vil ha et hardt regime, det er mange forskjellige folkeslag i Kina og de er redde for å bli et nytt Jugoslavia.

Ja gi fredsprisen til en som egentlig har til hensikt til sveke nasjonen Kina, her er jeg helt enig med Vidar P. at dette var en dobbelseier for U.S.A..
Mener du at økonomisk vekst trues av at myndighetene respekterer menneskerettigheter, som f.eks. yttringsfrihet? Da er vi i så fall uenige.

Og dette med at mange kinesere ikke ønsker yttringsfrihet - hvor har du det fra? Kinesiske myndigheter? *Knis*

Mvh
Det er mange land som behandler folket sitt dårligere enn det Kina gjør, i Kina har det faktisk blitt bedre, ikke mye men litt.

Det finnes vel tusener av andre som sitter i fengsel pga sitt politiske stådsted, så igjen hva har Liu Xiabo gjort som ikke de andre har?

Når ikke munkene i Burma fikk det i fjor som tapte mange liv og ble mishandlet for det de kjempet for, så blir det bare enda mer idiotisk at Liu fikk den i år.

Jeg leser på Dagbladet forumet hvor enn skrev at han hadde snakket med en del kinesere som var forbannet på Liu, han skrev mye annet som virket troverdig.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Det er mange som tror at Kina har blitt demokratisk siden en masse utenlandske firmaer har slått seg til der.
Hadde Kommunistpartiet vist en viss interesse for interne anliggender og for den enkeltes velferd så hadde det ikke vært like rimelig for oss å kjøpe bla Music Angel.

Til dags dato er det en masse kinesere som jobber 15-16t for å få ting til å gå rundt. Mens de jobber for statlig regulerte bedrifter.

Hmmm... Liten konspirasjonsteori på gang..
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Smorte24 skrev:
Det er mange land som behandler folket sitt dårligere enn det Kina gjør, i Kina har det faktisk blitt bedre, ikke mye men litt.
Men Kina har relativt mye folk å ta ansvar for.

Smorte24 skrev:
Det finnes vel tusener av andre som sitter i fengsel pga sitt politiske stådsted, så igjen hva har Liu Xiabo gjort som ikke de andre har?
Det står litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Liu_Xiaobo

Smorte24 skrev:
Når ikke munkene i Burma fikk det i fjor som tapte mange liv og ble mishandlet for det de kjempet for, så blir det bare enda mer idiotisk at Liu fikk den i år.
At Jagland kanskje bommet i fjor trenger vel ikke bety at man kan rette litt på sakene i år?

Mvh
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.227
Antall liker
20.090
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
pengesluk skrev:
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
FLOTT!! Herlig! Nå får de gamle maktgubbene på kjeften!
Ikke for å blande meg inn, men vær forsiktig :)
Har hørt om folk som har fått problemer med innreise igjen etter å ha uttalt seg kritisk.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.249
Antall liker
105.615
Torget vurderinger
23
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
FLOTT!! Herlig! Nå får de gamle maktgubbene på kjeften!
Ikke for å blande meg inn, men vær forsiktig :)
Har hørt om folk som har fått problemer med innreise igjen etter å ha uttalt seg kritisk.
Takk for omtanken, er forsåvidt ferdig med å reise, og skulle det finnes en audiofil tyster her på HFS så får vi heller ta det problemet når det kommer 8) 8)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.227
Antall liker
20.090
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
pengesluk skrev:
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
FLOTT!! Herlig! Nå får de gamle maktgubbene på kjeften!
Ikke for å blande meg inn, men vær forsiktig :)
Har hørt om folk som har fått problemer med innreise igjen etter å ha uttalt seg kritisk.
Takk for omtanken, er forsåvidt ferdig med å reise, og skulle det finnes en audiofil tyster her på HFS så får vi heller ta det problemet når det kommer 8) 8)
He,he.
Hadde dette vært i Sovjet-tiden, og dette hadde hatt med Sovjet å gjøre, kan du være ganske sikker på at de hadde fått det med seg :)

Svært gledelig og modig gjort av Nobelkomiteen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.568
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
FLOTT!! Herlig! Nå får de gamle maktgubbene på kjeften!
Ikke for å blande meg inn, men vær forsiktig :)
Har hørt om folk som har fått problemer med innreise igjen etter å ha uttalt seg kritisk.
Takk for omtanken, er forsåvidt ferdig med å reise, og skulle det finnes en audiofil tyster her på HFS så får vi heller ta det problemet når det kommer 8) 8)
He,he.
Hadde dette vært i Sovjet-tiden, og dette hadde hatt med Sovjet å gjøre, kan du være ganske sikker på at de hadde fått det med seg :)

Svært gledelig og modig gjort av Nobelkomiteen.
Det hadde nok Treholt sørget for...
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.227
Antall liker
20.090
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
BT skrev:
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
lars_erik skrev:
pengesluk skrev:
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Jeg er gift med en kineser selv, og har frekventert landet i 20 år. Dere ville ikke tro det hvis jeg fortalte om en del ting som er dagligdagse foreteelser der borte.
Hva var konemors første reaksjon på tildelingen da?
FLOTT!! Herlig! Nå får de gamle maktgubbene på kjeften!
Ikke for å blande meg inn, men vær forsiktig :)
Har hørt om folk som har fått problemer med innreise igjen etter å ha uttalt seg kritisk.
Takk for omtanken, er forsåvidt ferdig med å reise, og skulle det finnes en audiofil tyster her på HFS så får vi heller ta det problemet når det kommer 8) 8)
He,he.
Hadde dette vært i Sovjet-tiden, og dette hadde hatt med Sovjet å gjøre, kan du være ganske sikker på at de hadde fått det med seg :)

Svært gledelig og modig gjort av Nobelkomiteen.
Det hadde nok Treholt sørget for...
;D
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Konspirasjonsteori:
Kineserne har vel innsett at de ikke kan vinne verden og kapialismen på en ærlig og redelig måte. Her er det ikke snakk om innbyggernes velferd, men å la tanken rå.

Ok.. Here we go:
De ser som sagt at de ikke kan vinne verden på en vanlig måte. So if u cant beat them, join them. Så man lar utenlandske firmaer slå seg til i Kina, samtidig som man gir billige produkter som utkonkurrerer nasjonale bedrifter hvilket vil føre til konkurser og falitt i den kapitalistiske verden.
 
S

Supertramp

Gjest
Denne hadde jeg sansen for:

- Når prisen deles ut av tidligere norske politikere som er utvalgt av Det norske storting, så er det vanskelig for Kina å forstå at dette ikke er en politisk handling, og det er det i og for seg vanskelig for meg å forstå også, sier han. (professor Iver B. Neumann ved NUPI)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3002440.ece

Men jeg er ikke blitt kommunist, bare så det er sagt :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.568
Supertramp skrev:
Denne hadde jeg sansen for:

- Når prisen deles ut av tidligere norske politikere som er utvalgt av Det norske storting, så er det vanskelig for Kina å forstå at dette ikke er en politisk handling, og det er det i og for seg vanskelig for meg å forstå også, sier han. (professor Iver B. Neumann ved NUPI)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3002440.ece

Men jeg er ikke blitt kommunist, bare så det er sagt :)
Jeg tror man må være professor eller kineser for å klare å ikke forstå dette.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
BT skrev:
Jeg tror man må være professor eller kineser for å klare å ikke forstå dette.
Hallo! Jeg er hverken kineser eller professor, men for å forstå at dette ikke er politisk må jeg enten være:
- indoktrinert av vestlig ideologi
- naiv
- eller i besittelse av en IQ et sted mellom 99 og 101

Nyinnsatt amerikansk president det ene året, og kinesisk dissident det neste. Vi må jo forvente at kinesiske ledere ser dette som en politisk handling.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.568
gormj skrev:
BT skrev:
Jeg tror man må være professor eller kineser for å klare å ikke forstå dette.
Hallo! Jeg er hverken kineser eller professor, men for å forstå at dette ikke er politisk må jeg enten være:
- indoktrinert av vestlig ideologi
- naiv
- eller i besittelse av en IQ et sted mellom 99 og 101

Nyinnsatt amerikansk president det ene året, og kinesisk dissident det neste. Vi må jo forvente at kinesiske ledere ser dette som en politisk handling.
Så IQen må være helt gjennomsnittlig for å forstå dette. Lurer på hva som gjør dette så enkelt for meg...Indoktrinert eller naiv. Hmmmm
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Etter litt fintenking på hvem som egentlig er den beste kandidaten til Nobels Fredspris har jeg kommet frem til at neste års pris bør vinnes av:

Bill Gates og Warren Buffett i fellesskap.

Jeg regner det som en selvfølge at nobelkommiteens medlemmer leser HFS-OT i smug og at de derfor får med seg denne åpebaringen.

Gratulasjoner til Bill og Warren på forskudd. :)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
BT skrev:
gormj skrev:
BT skrev:
Jeg tror man må være professor eller kineser for å klare å ikke forstå dette.
Hallo! Jeg er hverken kineser eller professor, men for å forstå at dette ikke er politisk må jeg enten være:
- indoktrinert av vestlig ideologi
- naiv
- eller i besittelse av en IQ et sted mellom 99 og 101

Nyinnsatt amerikansk president det ene året, og kinesisk dissident det neste. Vi må jo forvente at kinesiske ledere ser dette som en politisk handling.
Så IQen må være helt gjennomsnittlig for å forstå dette. Lurer på hva som gjør dette så enkelt for meg...Indoktrinert eller naiv. Hmmmm
Jeg antar du har en IQ trygt plassert over snittet, så i dette tilfellet er det nok premissgiver som sliter med gausskurven.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
oddgeir skrev:
Jeg antar du har en IQ trygt plassert over snittet, så i dette tilfellet er det nok premissgiver som sliter med gausskurven.
Jeg har nok full kontroll på gausskurven. Den forteller at at ikke er så veldig mange mennesker som har IQ mellom 99 og 101. (Og jeg er ikke tvil om at HFS-ere ligger på 101+).

Naivitet er vel vanskelig å si noe om. Indoktrinering derimot, er vi alle utsatt for.

Poenget er at dersom vi gjør et lite forsøk på å se oss selv og vår kultur utenfra, så blir det lettere å forstå hvordan andre tenker. Da må man ikke være kineser for å se at dette er politisk, selv om mange slår seg selv på brystet og hevder at så ikke er tilfelle.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.568
Vet de fleste kinesere om denne fredsprisutdelingen tro?
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
BT skrev:
Vet de fleste kinesere om denne fredsprisutdelingen tro?
Sikkert flere kinesere som kjenner til den enn nordmenn  :).

Edit: Skrivefeil
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Jagland får det til nok en gang. Den neste som får fredsprisen er nok en av Jyllandspostens Muhammed karikaturtegnere ;D
 
Topp Bunn