soundscape
Æresmedlem
Ja - da fikk jeg konstantert at Montana XP flytter luft selv ved 20 Hz.
Sjelden jeg kjenner så stort lufttrykk fra bassene !
Ikke Multicell du tenker på ? :Eller hva med en Geir Fredriksen høyttaler?
Tro det er en av dem som går til 17hz (-2db) !
Hva var den den het igjen... Aural?
Føltes det som jordskjelv?Ja - da fikk jeg konstantert at Montana XP flytter luft selv ved 20 Hz.
JBL K2 S5800 runder av ved 45 hz så vidt jeg husker, takk for innspill Rushmore er en drøm!Eh.....Tror ikke du får noen dundrebass ved 20Hz på aural nei.....specs på den er -3db ved 25Hz....og den er ikke noe rockemonster.
Ville sett nærmere på Mcintosh XRT30....Dali megaline. JBL K2 S5800? (den med dobble 12") mellommodellene til Wisdom Audio. Klipschorn..(kanskje ikke dypt nok).....Pass labs Rushmore. Gryphon Trident.....listen kan bli lang...men stopper her.
Mvh
Fordi jeg tror sammenhengen blir bedre med fullfrekvent fronthøyttaler.Hva er årsaken til at du ønsker du front'er som går helt ned istedenfor å bruke subbene?
Bassområdet er jo ofte vanskelig i forhold til plassering og integrering i rommet.
Dette er nok heller en liste over produkter som er priset omvendt proporsjonalt med evnen til å levere 20Hz.............Ville sett nærmere på Mcintosh XRT30....Dali megaline. JBL K2 S5800? (den med dobble 12") mellommodellene til Wisdom Audio. Klipschorn..(kanskje ikke dypt nok).....Pass labs Rushmore. Gryphon Trident.....listen kan bli lang...men stopper her.
Mvh
Takk for forslag, mht Talon så er jeg allergisk mot ceramiske membraner, særlig diskant.Ja...
Det er egentlig ikke noe problem å få 20hz i rommet.
Men det er dette med design og slik tenker jeg.
Hvis du hadde all verdens penger så ville jeg sagt:
- Egglestonworks Andra II (200+ grunker)
Men siden du sikker ikke vil høyere enn 50?
Så ville jeg sagt Talon Audio jeg altså...
Eller hva med en Geir Fredriksen høyttaler?
Tro det er en av dem som går til 17hz (-2db) !
Hva var den den het igjen... Aural?
Tror denne skal stå ganske nære bakvegg og.
Grunnen til at jeg nevner denne er at rommet helst skal ha
7m dim en vei ifølge Geir. Og det har du
Denne liker kraftig forsterker, og det har jo du.
De går vel for en 15-20 brukt?
Så slenger du på en ZuCable Method sub og har syyyykt bra slam og!
Var å hørte på dem i Gøteborg for litt siden når jeg kjøpte Plinius forsterkeren.Sonus faber Stradivari Homage
http://www.stereofil.no/produkter/hoyttalere/tannoy_westminister.html
Sensitivity 99dB (2.83Volts @ 1 metre)
Nominal impedance 8 Ohms
Frequency response 18Hz - 22kHz -6dB
Spesifikasjonenene tilhører vel Tannoy'ene i linken.Men tror faktisk den er spesifisert 24 hz -3 dB......takk og pris, for jeg har vel ikke nok penger
Føltes det som jordskjelv?
Haha.. Har faktisk hørt de, og det var ittno under 50 Hz.Sonus faber Stradivari Homage
http://www.stereofil.no/produkter/hoyttalere/tannoy_westminister.html
Sensitivity 99dB (2.83Volts @ 1 metre)
Nominal impedance 8 Ohms
Frequency response 18Hz - 22kHz -6dB
Hei, er redd du ikke har 20 hz i rommet, dette skal føles som jordskjelv på litt nivå.
Vil gjerne besøke deg for å høre på høyttalerne dine, bor du tilfeldigvis i Råde?
Se etter en som har så bra oppløsning og renhet og slam
langt ned....
Dette betyr bra MIDBASS!!! Ikke nødvendigvis så bra dypbass skjønner du...
Selve dypbassen er grei nok, men jeg mener det er i modbassen det hele skjer! dvs fra 200-50hz!!!
Det er der illusjonen av 20-50 skapes!!!
Min mening dette altså!
Jeg er av den oppfattning at 12 tommers midbassen til Focus 20/20 nok er unik i industrien altså...
Er du ute etter trøkk så kan jeg ikke fatte å begripe hva som skal skulle slå denne (bortsett fra XP EPX) her i lille norge.
Hva så om flere av disse høyttalerne ikke går dypere enn 25 i specs... Jeg mener det er trøkket fra 200-50 som gir futten du er ute etter... ikke nødvendigvis at den når 20hz altså...
Hva sier gjengen? Andre meninger rundt dette?
Om du husker rett, så kunne ikke(!) rommet være rett ...Multicell har jeg hørt, at de leverer noe særlig bass kan jeg ikke huske, tvert imot faktisk om jeg husker rett.
Problemet er vel egentlig ikke å få til en god bass i et fullrange-kabinett. Utfordringen er at man da låser plasseringen av basskilden i rommet lokasjonsmessig til plasseringen av mellomtone/diskant.Jeg synes faktisk B&W 802 har både dypere og bedre bass enn 801. Men den kommer likevel til kort sammenlignet med en god aktiv subwoofer.
Kaptein GråskjeggJa...
Midbassmonster er bra det, men som du sier, det må være en balanse!
Dette er en høyttaler med Witt-like egenskaper ville jeg tro...
Noen som klarer å gjette hva dette er, uten å google? (juks)
For ordens skyld, 20-23khz 8 ohm.
Well put. Et annen fordel med en aktiv subwoofer er mye bedre kontroll over høyttalerelementet. På en vanlig passiv høyttaler har man et delefilter i serie med elementene, som gjerne nedsetter dempningsfaktoren til godt under 10. En aktiv subwoofer har elementet direkte tilkoblet forsterkeren, og dette gir mye bedre kontroll. Det er også direkte hørbart uten tvil.Problemet er vel egentlig ikke å få til en god bass i et fullrange-kabinett. [snip]
Kaptein Gråskjegg
"så har me juksa lite grann" ;DOh Dang, du er proff.
De er de eneste i sitt slag...
Nå ble jeg imponert!!!
Trodde dette skulle være "no way hosey"!!!
Ja det er korrekt.
Det er GreyBeard KB/3/3 (RD) (prototype 001+002)
Hehe. Men må jo kjenne til GreyBeard da. Det er ikke så mange som gjør det."så har me juksa lite grann" ;D
Høyreklikket på bildet, fikk frem "egenskaper" og så linken til GBAudio som jo er GreyBeard...
Det var ikke googling så jeg mener jeg var innenfor reglene dine ;D
Hva med B&W 801D da? De har den dypeste bassen jeg har hørt.... Vet ikke om specsa holder 20hz jeg da men. Man må da bli fornøyd med det den 15 tommern klarer og levere 8)