Fronthøyttalere som leverer 20 hz flatt???

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Ifølge Stereophile sine målinger virker det som Legacy sine spesifikasjoner er meget optimistiske, siden Fokus 20/20 er spesifisert så lavt som 16 hz -2 dB mens målingene viser kraftig avrulling rundt 28 hz samt at de mener du i rom vil få god respons ned til kun 25 hz.

Min ene bror har Signature III, og så lavt som 13 hz spiller de ikke.
men de spiller kjempebra !!!
Den som leter den finner
En Australsk test av Signature III bekrefter respons
fra 18hz til 20khz innenfor +/- 3.5db.
Den klarte og 90db lydtrykk ved 13hz.
Tydeligvis i ett rom.

Hopla, lurer på hva de drev den med! Angst på flatmark?

S

stikken

Gjest
:mad: :mad: :mad:MASE MASE MASE x pi!!!!
Hvilken Sting Låt??????????????????????
Vh
S

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.365
Torget vurderinger
0
På oppfordring får dere et tips om denne STING-låta som avgjør om du har et full-frekvent lydsystem. ;D

Denne STING-låta demonstrerer om front-systemet ditt er bra nok. Prøv den også med sub, for de som har det. Det forventes selvfølgelig at resultatene/opplevelsen blir postet etterhvert..........i denne tråden. Til dere som er skikkelige musikk-elskende bass-freaker: sett volum på -10.........

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen/Sting_20Hz.wma

Dette skjer på eget ansvar, og DU er herved advart. For sikkerhets skyld følger her en kopi av den amerikanske advarselen:

"Sting, Still Be Love In the World, “A Thousand Years (Nitin Sawhney Mix),” Don’t start off too loud, comes in @ ~0:58, extremely low bass @ 3:25. This is an unusual sonic palette and not a common recording, even though the original song is."

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Denne STING-låta demonstrerer om front-systemet ditt er bra nok. Prøv den også med sub, for de som har det. Det forventes selvfølgelig at resultatene/opplevelsen blir postet etterhvert..........i denne tråden. Til dere som er skikkelige musikk-elskende bass-freaker: sett volum på -10.........

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen/Sting_20Hz.wma

Dette skjer på eget ansvar, og DU er herved advart. For sikkerhets skyld følger her en kopi av den amerikanske advarselen:

"Sting, Still Be Love In the World, “A Thousand Years (Nitin Sawhney Mix),” Don’t start off too loud, comes in @ ~0:58, extremely low bass @ 3:25. This is an unusual sonic palette and not a common recording, even though the original song is."
Har ikke lest gjennom hele tråden, men hvis ingen har tatt en liten frekvensanalyse fra 03:25 er det to frekvenser i bunn som dominerer: 16,8Hz og 21,4Hz, det er også en liten peak ved 10,7Hz. Fyttikatta og de små 3" fulltonene jobbet - og ingen lyd ;D

Vidar

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Litt OT : Jan_I, hører, eller føler du den 19 hz fra Sting sangen på dine Bailey ?
Jeg hører ikke mye fra RSPM´erne men bassenheten jobber jo som bare det....
Mine målinger tyder jo på jeg har masse output ved 20 hz, men den sangens bass må forsvinne et sted hen....
Hei Niels
Leste først nå igjennom denne tråden helt.
Dine RSPM skal vel gå 5Hz lavere enn mine (i følge dataer ::) 20/25)
Mine basser gikk også som en gal og skal si det ble utblåsing fra transmisjonslinjeutgangen.
Men jeg hørte ikke så mye av den nederste bassen,følte JA i høyeste grad. Var en tur i 2. etasje når jeg hadde bra volum på,og trodde nesten det var jordskjelv.
Sprang som en gal å fikk dempet volumet.
Er litt usikker på om det var denne "testingen" som gjorde at jeg fikk vondt i magen og delvis kvalm :-X
Mvh Jan I

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Ifølge Stereophile sine målinger virker det som Legacy sine spesifikasjoner er meget optimistiske, siden Fokus 20/20 er spesifisert så lavt som 16 hz -2 dB mens målingene viser kraftig avrulling rundt 28 hz samt at de mener du i rom vil få god respons ned til kun 25 hz.

Min ene bror har Signature III, og så lavt som 13 hz spiller de ikke.
men de spiller kjempebra !!!
Et godt tilpasset rom/høyttaler kan spille flatt ned til tilnærmet 0Hz - om man ikke drar på for mye. Det forutsetter at bassystemet er trykkammer, og at lytterommet er solid bygget og helt tett - trenger ikke være stort rom engang, og høyttalerne i frifelt kan måle -3dB ved 50 - 60 Hz om de vil.
Men så fort man lager luftehull (Bassrefleks) i kassa, som da følgelig utligner trykket foran og bak basselementet når frekvensen blir lav nok, vil denne utluftingen automatisk begrense bassresponsen helt nederst.

Vidar

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Litt OT : Jan_I, hører, eller føler du den 19 hz fra Sting sangen på dine Bailey ?
Jeg hører ikke mye fra RSPM´erne men bassenheten jobber jo som bare det....
Mine målinger tyder jo på jeg har masse output ved 20 hz, men den sangens bass må forsvinne et sted hen....
Dessverre HØRER man ikke så mye til 20Hz. Øret er bygget for å gjenkjenne tonene fra ca 80Hz og opp, selv om vi registrerer frekvenser mye lenger nedover, og vi er avhengig av overtoner for å bestemme tonearten til frekvenser under 80Hz. Nivået og følsomheten for øret ved 20 Hz er nokså begrenset. Man kan imidlertid få en opplevelse av 20Hz om denne inneholder en del overharminiske. Mye tyder på at dine høyttalere låter veldig rent med lite forvrengning veldig langt ned i bassen - det er jo nesten et kvalitetstempel at du måler masse output ved 20Hz, men likevel nesten ikke hører det :)

Vidar

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.218
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Hva med Gradient Revolution Active? Men det er jo et system, så da gjelder det kanskje ikke?

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Åja, ny verden. Classe er rett og slett et dårlig kjøp sammen lignet. Det som jeg liker er at det spiller med stram autoritær dypp bass på lave volum. Da er jo ikke romressonanser så store heller :)

Har klart og bånne Ms5 2 ganger nå :) Må være forsiktig så jeg ikke blir spiddet av elementa!
Vurderer du fronter som kan levere mer siden du bunner de du har nå?

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Såpass! Og det sier du som er glad i bass altså!
Lovende!

Skal ikke legge skjul på at når jeg får meg større kryinn enn det jeg har nå, så er det inn med store kæsser igjen!
Må holde seg oppdatert vettu!

Er de laidback eller frampå?
Hva var dette spørsmål om??? Litt fjern og lurte på om det var til meg...

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Vurderer du fronter som kan levere mer siden du bunner de du har nå?
Å nei, MS5 er mer enn store nok i mitt rom på 18 kvadrat. Har jeg hatt et rom på 40 kvadrat så kanskje jeg kunne hatt noe annet. Men kvalitetsbass er sykt dyrt da, det er jo det som koster.....

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Forsjellen mellom 20 hz og 25hz kan du nesten ikke høre forsjell på. Prøv å  kople til en tonegenerator så blir du overrasket hva 20 Hz egentlig er. Membranen står bare å blafrer. En anne ting er at verken musikk eller rominformasjon inneholder så lave toner , unntatt el.synt.o.l.
Den laveste tonen på en 5 strengers kontrabass går bare ned til ca 47 hz og på et stort flygel ca 42 hz. Mange store høytalersystemer kan gå ned til 18-20Hz, men mangler etter min mening allikevel autoritet og fasthet  i det viktigste bassområdet, nemlig 40-50hz.

up
Jeg kjører pink noise tester fra 16-64 hz med meget tette intervaller og er meget uenig med deg. Forskjellen fra 21 til 19 hz er ganske voldsom for eksempel.

Og det er så mye elektonisk bass i både jazz og visemusikk for ikke å snakke om pop / rock så det blir latterlig å påstå at man ikke trenger dyp bass ned mot 20 hz.
Fasthet mellom 40 og 50 er en selvfølge, man skal ha flat respons med kontroll fra bunn til topp.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
balleklorin: Da er jeg tilbake, og klar. Måtte også lese gjennom tråden fra start...........

Det er litt synd, med så "avsporende" tilbakemeldinger, når du stiller et spørsmål som absolutt er direkte praktisk og aktuellt.

Du vil ha fronthøytalere som kan LEVERE 20Hz på strak arm, og så langt er det (omtrent)INGEN som med egne målinger kan vise dette. Men du har fått mange intet-sigende tips med teoretiske henvisninger som betyr............ubetydelig mye.

Alle produsenter av høytalere oppgir tekniske spesifikasjoner på sine produkter, og alle tester verden rundt, viser at det meste er ren, skjær "ønsketenkning" - TEORI - UTOPI for noen. En lyd er vel ikke "komplett" før man setter sammen BÅDE høytaleren OG rommet de skal spille i...........nemlig ditt. Og det er utfordringen med stor K.
Og det er nok her skoen trykker........ROMMET !
Enig, er vel bare Nils, deg og meg som har målt litt uten sub.
Og tydelig at veldig få fronter virkelig leverer varene, ihvertfall i prisklasser under 100.000 kroner.

Skal bli gøy å høre Montana XP.

Et annet unntak virker det som er Legacy Signature III, skal sjekke den testen. 18 hz er 5 hz høyere enn spesifikasjonen, men likevel IMPONERENDE.
De spiller ikke så dypt hos broren min.

:D

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Jeg tillater meg å være uenig.

Laveste tone på et flygel er en A, som har en frekvens på 27,5 Hz. En 5-strengs bass er normalt stemt til H, og denne har en frekvens på 29,8 Hz.

Ellers synes jeg det største problemet for mange høyttalere er mangel på nivå i det viktige 100-200 Hz området. Det er HER "trøkket", fylden og varmen i lyden ligger. Man kan ha så mye dypbass man bare vil, men er dette område for tamt, så låter det pinglete uansett.
Veldig viktig med SMEKK mellom 100-200 hz!

Egentlig er det viktig med bra lyd fra 20 hz til 16.000 hz ;D Høyere enn det hører ikke jeg.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Njah...

Å forlange skikkelig bassgjengivelse ned til 20Hz er egentlig ikke mer perverst enn å forlange diskantgjengivelse opp til 20kHz.  Begge deler representerer alment aksepterte grenser for menneskelig hørsel (selv om man taktilt visstnok kan oppfatte både lavere og høyere frekvenser enn dette).

Å si at man skal akseptere at det stopper nedad på 29Hz istedenfor 20Hz er det samme som å si at man ikke trenger diskant som strekker seg lenger opp enn 15kHz.

Selvsagt er det dyrere å få flat bass helt ned til 20Hz enn det er å få flat diskant opp til 20kHz.  Men det har lite med å være pervers å gjøre å ønske seg et komplett frekvensspekter i begge retninger.
Bra noen skjønner at jeg ikke er pervers :D
Jeg vil jo bare ha et system som spiller HELE registeret bortimot perfekt, er det for mye forlangt da? Bruker jo litt penger og da må man forvente å få høre ALT fra platene sine!

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Ikke noe negatrivt ment her, kun en bemerkning ang. å si at et produkt er bedre enn et annet uten å ha hørt det, vet hva som ville skjedd om noen hadde sagt til Flageborg at en sub KNUSER SVS uten å ha hørt SVS ;)
Oppsettet er nå fintunet og innspilt og spiller ringer rundt det du hørte ;D Venter måleutstyr fra Svanå hvilken dag som helst nå og jeg skal ha spesiallagde diffusorer både på siderefleksjon og strålingen bakover fra statene. Målingene kommer til å diktere hva jeg skal gjøre i bassen.
I taket skal jeg ha dempeplater ;D
Bra det ikke skle ut med bråk ;D
Trenger du virkelig å dempe mer? Pass på å ikke overdempe, når du demper noe overfører du bare problemet til et annet sted i rommet noen ganger.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Den som leter den finner
En Australsk test av Signature III bekrefter respons
fra 18hz til 20khz innenfor +/-  3.5db.
Den klarte og  90db lydtrykk ved 13hz.
Tydeligvis i ett rom.

Hopla, lurer på hva de drev den med! Angst på flatmark?
18 hz -3,5 dB er meget imponerende og absolutt troverdig, 13 hz - 3 dB derimot.......
Uansett flott levert, jeg får dra til broren min å måle dem litt for å se hva de leverer der.
Relevant iom at jeg vurderer Fokus 20/20

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Har ikke lest gjennom hele tråden, men hvis ingen har tatt en liten frekvensanalyse fra 03:25 er det to frekvenser i bunn som dominerer: 16,8Hz og 21,4Hz, det er også en liten peak ved 10,7Hz. Fyttikatta og de små 3" fulltonene jobbet - og ingen lyd ;D

Vidar
Takk for analysen! Ikke rart det kjennes som jordskjelv, sansynligvis mest dersom 16,8 hz slår til i rommet?
Noen meninger her, eller kan det være 21,4 hz som gir jordskjelv effekten? Jeg stemmer på 16,8 hz.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Å nei, MS5 er mer enn store nok i mitt rom på 18 kvadrat. Har jeg hatt et rom på 40 kvadrat så kanskje jeg kunne hatt noe annet. Men kvalitetsbass er sykt dyrt da, det er jo det som koster.....
Tenkte mer på at det ikke er tilfredstillende når det bunner, jeg opplevde det tidligere og da solgte jeg høyttalerne med en gang ;)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Tenkte mer på at det ikke er tilfredstillende når det bunner, jeg opplevde det tidligere og da solgte jeg høyttalerne med en gang ;)
Er blitt glad i MS5 sjø ;)

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Hva med Gradient Revolution Active?  Men det er jo et system, så da gjelder det kanskje ikke?
Hørte på dette i Horten i 2004 og det var FANTASTISK!
Men man måvel ha to tårn på hver side, krever mer plass enn jeg har. Og prisen med nok basser er høy.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Takk for analysen! Ikke rart det kjennes som jordskjelv, sansynligvis mest dersom 16,8 hz slår til i rommet?
Noen meninger her, eller kan det være 21,4 hz som gir jordskjelv effekten? Jeg stemmer på 16,8 hz.
Jordskjelv har frekvenser fra ca 30Hz og ned til fri oscillasjon av hele jorden, noe som tilsvarer ca 0,00031Hz.

Frode

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Jordskjelv har frekvenser fra ca 30Hz og ned til fri oscillasjon av hele jorden, noe som tilsvarer ca 0,00031Hz.

Frode
OK ;)

jeg opplevde jordskjelv ifjor på 5,7.....det var ganske voldsomt og frekvensen opplevdes som meget lav.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Bra det ikke skle ut med bråk ;D
Trenger du virkelig å dempe mer? Pass på å ikke overdempe, når du demper noe overfører du bare problemet til et annet sted i rommet noen ganger.
Diffusorer demper ikke ;) Skal kun bruke demping på takrefleksen slik at jeg ikke tar noe nivå i mellomtone og diskant. De "søylene" jeg skal ha bak Summit er spesiallagde for elektrostater og for ikke å ta noe liv eller nivå, kun diffusere fra delefrekvensen og opp :) På sideveggen skal jeg ha diffusorer som også fungerer som CD-stativ :D

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Skulle gjerne hatt besøk av deg, så kunne du gitt meg litt råd mht tiltak i kinoen min. Si ifra når 525èn din er i nærheten av Asker ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Et bilde av den nye diffusoren som skal stå bak Summit, lages av Svanå og er spiltter ny, fikk bildet fra Mats i går :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Skulle gjerne hatt besøk av deg, så kunne du gitt meg litt råd mht tiltak i kinoen min. Si ifra når 525èn din er i nærheten av Asker ;)
Skal muligens nedover til Oslo for en hifi/ CRT runde(en kamerat har svært lyst på en stor Barco :D) i uke 9 engang. Blir det noe av så skal jeg ta kontakt ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
18 hz -3,5 dB er meget imponerende og absolutt troverdig, 13 hz - 3 dB derimot.......
Uansett flott levert, jeg får dra til broren min å måle dem litt for å se hva de leverer der.
Relevant iom at jeg vurderer Fokus 20/20
13hz var vel betraktlig lavere enn 18hz tenker jeg.
Testen står på Legacy's side.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
13hz var vel betraktlig lavere enn 18hz tenker jeg.
Testen står på Legacy's side.
Ja det var voldsomt, men kun en påstand tatt ut av teksten, leste testen nå og målingen viser at høyttaleren leverer minus 3.5 dB på en tone som ligger på 18-20 hz.

Uansett er Legacy Signature III den eneste "normale høyttaleren så langt i tråden som er på samme lave bass-respons nivå som B&W 801 matrix series II.

Og kanskje Montana XP / Legacy Focus 20/20, må få testet dem snart.

Finnes det virkelig ikke fler???

Ikke mange slike konstruksjoner ser det ut som, de fleste store fronter ruller av ved 30-40 hz.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Grunnen til at man bare i veldig få tilfeller velger å la hovedhøyttalerne gå ned mot og under 20hz er jo at dette som "oftest" regel kan medføre problemer høyere opp i
frekvensbandene... da serlig i 50-250hz område.
Dette må regnes som den minst ønskelige effekt.
Dyp bass tar mye plass, evt sinnsvake mengder med effekt.
Jeg fastholder min mening at å søke en høyttaler som pøser ut 17hz så det skraller er litt dumt å lete etter.
De finnes. Talon er noe som funker... Dyrt som jølle men de klarer dette.
Hva med å skaffe deg en eq da? Det går sikkert ann å
"tvinge" bl.a Focus eller signature III ned i 18-19 hz med litt "hjelp".

Så får du eventuelt "markere" på volumkontrollen hvor høyt du kan spille...

De Infinity høyttalerne som jeg modda fikk vi til å gå så lavt at det var en fryd. Men det måtte en eq til det.

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Har idag fronthøyttalere som "kun" leverer 27 hz ved -2 dB, i praksis blir det 25 hz flatt i mitt rom.

men jeg vet det mangler litt bunn og kunne tenkt meg noe som går 5 hz dypere, dvs. at de bør være spesifisert minimum 20 hz -3 dB eller lavere for å gi meg det jeg mangler

Noen som har gode forslag?

NB, de må også kunne spille meget høyt lydtrykk i bassen, pose å sekk så og si, både dypt og høyt.
Bare linker til noe som kan være av interesse...
http://www.salksound.com/

Vet ikke hvordan de låter (har ikke hørt dem), bare gjør deg oppmerksom på
at de finnes... fra ca 3900$ "direct price" og oppover.

Jada, metalldrivere. Men ta en titt alikevel da ::)

De justerer seg selv til rommet!!!

De aktive 3'erne altså...
:D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg ser du fortsetter å predikere lav bassrespons på 801.

Stereophile`s måling av 801 viser minus 10 db ved 20 hz.
Ikke særlig imponerende!
Sjekk selv her:
http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/506/index7.html
Tjah... Hvis du leser forklaringen til kurven, så sier de at: "But this fundamentally overdamped alignment endows the 801 with the maximum flexibility when it comes to optimizing the speaker's interaction with the room. If you have a small room—or must use the speakers fairly close to the wall behind them, as my wife does—then you can dispense with the equalizer and still get extended bass performance, owing to the boundary reinforcement at low frequencies. In a large room that doesn't offer the same degree of low-frequency "room gain," the equalizer will bring up the low bass,"

etc.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Jeg ser du fortsetter å predikere lav bassrespons på 801.

Stereophile`s måling av 801 viser minus 10 db ved 20 hz.
Ikke særlig imponerende!
Sjekk selv her:
http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/506/index7.html

det er en komponent som hører med til 801 matrix series 2 som du ikke har fått med deg tror jeg. Kommer tilbake senere for å forklare, hvis ingen andre kommer meg i forkjøpet.

Roffe sitt innlegg er inne på det og fprklarer egentlig det meste.

PS, kranglete tone er det fint om vi dropper, både jeg og andre. La oss prøve å være mer informative og konstruktive, dele erfaringer og informasjon på en OK måte. Jeg skal prøve selv, da blir ikke forumet så mye stress.

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Antall liker
0
Ino Audio pi60s går oftast ner till under 20Hz i rum, hos konstruktören ligger -3dB vid 18Hz. Här är en mätning på mina högtalare i mitt rum. Notera att jag använde en signaltransformator mellan datorn och förstärkaren vid mätning, mao insignalen rullar av ca -3dB vid 20Hz av sig självt

http://hififorum.knaak.dk/Rydberg/m%e4tningar/8-20k.GIF

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Det trenger da ikke være så dyrt : http://www.aos-lautsprecher.de/indexE.html

Axel Oberhage kjøbte restlageret fra TDL og startet butik av egne konstruksjoner. Etterhvert som TDL basserne løb ut gik han over til Scan Speak og ATC. Selger jeg noen gang mine IMF, etter Lotto gevinsten er på konto, da er det meget mulig jeg importerer et 5.1 AOS system...."Transmissionline Rules ! "

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Transmisjonslinje er det beste.
Kule greier! :-* Come to daddy...

Balleklorin, dette må du sjekke ut!!!

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Transmisjonslinje er det beste.
Kule greier! :-* Come to daddy...

Balleklorin, dette må du sjekke ut!!!
Finnes det en transmisjonslinje høyttaler som kan levere voldsomme lydtrykk av dypbass, eller er høyt max SPL noe man bytter bort mot dyp bassrespons i et slikt system?
Og er det noen som lager noen som har bra design også, ikke bare noen kasser i Cherry farge?

Topp Bunn