balleklorin
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 13.02.2005
- Antall liker
- 1
Hvor hørte du dem?Haha.. Har faktisk hørt de, og det var ittno under 50 Hz.
De spiller faktisk meget dypt, garantert under 25 hz i de fleste rom.
Hvor hørte du dem?Haha.. Har faktisk hørt de, og det var ittno under 50 Hz.
Man må ofte velge mellom forskjellige egenskaper i høyttalere som favoriserer forskjellige innspillinger.Virker på meg som om "balleklorin" er opptatt av dypbass.
Det finnes høyttalere som har mer slam i mellombassen,men de går nødvendigvis ikke ned til 20 Hz. Jeg har selv hatt en par Wilson Witt, og maken til "turbobass" skal man lete lenge etter. Det perfekte valg hvis man ønsker punch i bassen ! Men de gikk ikke like dypt som mine XP, og de er ikke like homogene og nøytrale. Wilson Witt er en type høyttaler som "favoriserer" visse inspillinger og kommer dårligere ut på mye annet.
XP har mindre "imponator" effekt, men jeg opplever den som mye mer riktig, og "ærlig" på alle typer innspillinger.
Hørte de hos en fyr i Elverum. Husker ikke navnet nå, det er en stund siden. Masse dyrt Audio Research utstyr var det der også. I hvertfall låt det ikke spesielt imponerende synes jeg. I det oppsettet, og i det aktuelle rommet, var det lite eller ingenting under 50 Hz.Hvor hørte du dem?
De spiller faktisk meget dypt, garantert under 25 hz i de fleste rom.
å trist å ha så fine høyttalere i et så dårlig rom, tragisk!Hørte de hos en fyr i Elverum. Husker ikke navnet nå, det er en stund siden. Masse dyrt Audio Research utstyr var det der også. I hvertfall låt det ikke spesielt imponerende synes jeg. I det oppsettet, og i det aktuelle rommet, var det lite eller ingenting under 50 Hz.
Det skal ikke masse, men ekstremt mye output ved 20Hz til for at du skal høre det.Litt OT : Jan_I, hører, eller føler du den 19 hz fra Sting sangen på dine Bailey ?
Jeg hører ikke mye fra RSPM´erne men bassenheten jobber jo som bare det....
Mine målinger tyder jo på jeg har masse output ved 20 hz, men den sangens bass må forsvinne et sted hen....
Litt OT : Jan_I, hører, eller føler du den 19 hz fra Sting sangen på dine Bailey ?
Jeg hører ikke mye fra RSPM´erne men bassenheten jobber jo som bare det....
Mine målinger tyder jo på jeg har masse output ved 20 hz, men den sangens bass må forsvinne et sted hen....
Hei, mye fine subber men det er nettopp det denne tråden ikke handler omGjengen esse.
Jeg har bare en ting å si om dyp lyd i ett problematisk rom...
Buggtussel Tegmentum.
Hvis ikke denne subben får bassen ned i 20-16hz... så må du
ha deg ett annet rom, så enkelt er det med den saken.
12 tommer bass by the way og tranmisjonslinje laddad.
Hei,
en SVS PB10 til 5000 leverer også 18 hz flatt
KULT NAVN PÅ DEN SUBBEN! pris?
tweakMan: Hvorfor gidder du ikke å lese alt du linker til? Så du slipper å servere så mye svada i denne tråden.........
Her er fakta fra Buggtussel's president fra linken din: "............ and nothing usable below a very strong 20hz"
SVS PB10 SUB gjør en bedre jobb ! og den koster bare ca. kr. 5000,-
Mine B&W 801 gjør alene en like bra jobb som Buggtussel...............og de er litt dyrere.
Du burde kanskje lese mer også? Tweakman er vel en av de med mest erfaring og kunnskap om ikke like kjente merker. Og, du er UTROLIG glad i spesifikasjoner så du uttaler deg om noe du aldri har sett eller hørt. Hva sier du til de som ikke har hørt SVS og likevel uttaler seg om merket? Her påstår du at PB10 gjør en bedre jobb. Da spør jeg: På hvilket grunnlag påstår du dette?tweakMan: Hvorfor gidder du ikke å lese alt du linker til? Så du slipper å servere så mye svada i denne tråden.........
Her er fakta fra Buggtussel's president fra linken din: "............ and nothing usable below a very strong 20hz"
SVS PB10 SUB gjør en bedre jobb ! og den koster bare ca. kr. 5000,-
Mine B&W 801 gjør alene en like bra jobb som Buggtussel...............og de er litt dyrere.
Hehe, det var da et perverst bassbehov du har daKun 29 hz -3 dB
Vil man ha 20 hz så vil man.
Åja, ny verden. Classe er rett og slett et dårlig kjøp sammen lignet. Det som jeg liker er at det spiller med stram autoritær dypp bass på lave volum. Da er jo ikke romressonanser så store hellerBle det mer futt i Daliene da med Bryston nuclear amplification?
(Dumt spørmål...)
Legacy Signature III skal etter sigende ha Respons ned til 13hz...!!! (trur eg)Er det ikke noen høyttalere som leveres med 18 tommer da?, Det og en monster av effektforsterker.
Kan du ikke løse problemet rett og slett med mere forsterkerkraft da? Høyttalere høres jo ut som de går dypere da?
mer effekt gir mer kontroll og headroom, men ikke dypere bass.Er det ikke noen høyttalere som leveres med 18 tommer da?, Det og en monster av effektforsterker.
Kan du ikke løse problemet rett og slett med mere forsterkerkraft da? Høyttalere høres jo ut som de går dypere da?
Ifølge Stereophile sine målinger virker det som Legacy sine spesifikasjoner er meget optimistiske, siden Fokus 20/20 er spesifisert så lavt som 16 hz -2 dB mens målingene viser kraftig avrulling rundt 28 hz samt at de mener du i rom vil få god respons ned til kun 25 hz.Legacy Signature III skal etter sigende ha Respons ned til 13hz...!!! (trur eg)
Det høres litt dypt ut spør du meg, men hvis noen fra Maxwell hifi kan bekrefte dette, så får vi jo det plussa.
Tipper du må koble opp en illsint osama på terminalene for å få de til å "synke så dypt" men men!
Stemmer dette, så er det jo utrolig... !!!
Uff nå ble denne koselige tråden så ugrei, dette passer bedre på AVforum, der orker jeg knapt se lenger pga krangling og ufinheter.Du burde kanskje lese mer også? Tweakman er vel en av de med mest erfaring og kunnskap om ikke like kjente merker. Og, du er UTROLIG glad i spesifikasjoner så du uttaler deg om noe du aldri har sett eller hørt. Hva sier du til de som ikke har hørt SVS og likevel uttaler seg om merket? Her påstår du at PB10 gjør en bedre jobb. Da spør jeg: På hvilket grunnlag påstår du dette?
Synes det er greit jeg at man girer seg opp. Viser at man bryr seg.Du burde kanskje lese mer også? Tweakman er vel en av de med mest erfaring og kunnskap om ikke like kjente merker. Og, du er UTROLIG glad i spesifikasjoner så du uttaler deg om noe du aldri har sett eller hørt. Hva sier du til de som ikke har hørt SVS og likevel uttaler seg om merket? Her påstår du at PB10 gjør en bedre jobb. Da spør jeg: På hvilket grunnlag påstår du dette?
Ok, senker stridsøksen for en liten periode..........skal ut å brenne et f........, så er jeg plutselig tilbake ;D.............Kan vi ikke være venner da
Forsjellen mellom 20 hz og 25hz kan du nesten ikke høre forsjell på. Prøv å kople til en tonegenerator så blir du overrasket hva 20 Hz egentlig er. Membranen står bare å blafrer. En anne ting er at verken musikk eller rominformasjon inneholder så lave toner , unntatt el.synt.o.l.Har idag fronthøyttalere som "kun" leverer 27 hz ved -2 dB, i praksis blir det 25 hz flatt i mitt rom.
men jeg vet det mangler litt bunn og kunne tenkt meg noe som går 5 hz dypere, dvs. at de bør være spesifisert minimum 20 hz -3 dB eller lavere for å gi meg det jeg mangler
Noen som har gode forslag?
NB, de må også kunne spille meget høyt lydtrykk i bassen, pose å sekk så og si, både dypt og høyt.
Ja. minst 4 kanaler, helst 6. Det er to muligheter for deling på de, og det er enten passivt mellomtone/diskant og aktivt mot bassen, eller man kan gå for 3-veis full-aktivt.Jeg venta på'n.
Hadde jeg hatt råd...
Må man drive disse med mer enn 2 kanaler?
Jeg tillater meg å være uenig.Den laveste tonen på en 5 strengers kontrabass går bare ned til ca 47 hz og på et stort flygel ca 42 hz. Mange store høytalersystemer kan gå ned til 18-20Hz, men mangler etter min mening allikevel autoritet og fasthet i det viktigste bassområdet, nemlig 40-50hz.
up
Njah...Hehe, det var da et perverst bassbehov du har da
Ikke noe negatrivt ment her, kun en bemerkning ang. å si at et produkt er bedre enn et annet uten å ha hørt det, vet hva som ville skjedd om noen hadde sagt til Flageborg at en sub KNUSER SVS uten å ha hørt SVSUff nå ble denne koselige tråden så ugrei, dette passer bedre på AVforum, der orker jeg knapt se lenger pga krangling og ufinheter.
Kan vi ikke være venner da
Og Viking, oppsettet ditt spiller bare SYKT bra !!!
Og Flageborg, det gjør ditt anlegg også ;D ;D ;D