lionstar
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 02.03.2006
- Innlegg
- 655
- Antall liker
- 0
Ang transport næring, så er det stort etterslep, lange kontrakter, store muligheter for å gå til grunne, ikke bare høye oljepriser , men også useriøse konkurrenter å kjempe mot, kunden som stort sett sparer, det er ikke høyde for slike svingninger vi nylig har sett, ihvertfall ikke for de seriøse, som har faste priser å forholde seg til.takk!
Hvis den er prima vare så trenger den da vel ikke toll som beskyttelse?
Glimrende. Så vi skal subsidiere all næring som ikke er konkuransedyktig, og pengene skal vi ta i beskatning av alle bedrifter som faktisk er konkuransedyktige?
Eller kanskje vi burde prise oss lykkelige for at det blir dyrere å transportere vare på bil slik at det ypperlige jernbanenettet kan bli tatt i bruk igjen?
Norsk transportnæring har vel stort sett like vilkår mhp utgifter, og de som kjøper tjenestene deres er jo de som vil måtte betale når drivstoffprisene går opp.
Utenlandske aktører er helt greit så lenge de følger spillereglene. De som kommer med sommerdekk på glatte og ikke overholder hvilebetingelsene følger ikke spillereglene og burde vises ut med størst mulig bøtelegging av eier og om så er norsk kjøper av tjenestene deres...
-k
Jernbanenettet må utbygges, oppgraderes kraftig, en typisk ting det kunne vært brukt oljefondspenger på.
Jeg sier ikke all næring, jeg tror de fleste vet at norsk landbruk ikke er konkurransedyktig mot EU varer, uten at de støttes, spørsmålet er om vi vil ha et landbruk, eller om vi vil importere alt sammen, med norske produkter som en ekstra dyr delikatesse, eventuelt en skikkelig stordrift, der matvarekvaliteten også i norge, synker ned på eu nivå.