Fuck the earth day

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Fenalaar skrev:
    Hammerfest drar den heeelt ut, ser det ut til - Hele byen er strømløs...

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561335
    Men de tjuvstarter, og da teller det ikke.. ;)

    Selvsagt er dette bevisstgjøring, men trengs det egentlig?
    Blir det ikke bare mas om noe vi har hørt til det kjedsommelige og som nå bare preller av og irriterer?
    Unger oppdras via barne-tv til miljøvern, der sorteres det boss og man konkurerer i å finne det produktet som bruker minst strøm, jeg synes denne type aksjoner mer fjerner fokus og bidrar til at man føler seg god ved hjelpeløse tiltak, nå kan man tenke at "jeg bidro, jeg slukket lyset en time" og det var det..

    Å slukke lyset i Norge bidrar ikke med noe som helst, annet enn at disse får en travel kveld ;):

    [video] 3035EF59A06FF54B [/video]

    http://www.youtube.com/watch?v=sAV2...A06FF54B&playnext=1&playnext_from=PL&index=15
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    "Earth hour"-entusiastene fremhever dette som en symbolhandling og ikke som et sparetiltak. Mitt og andres poeng her er at det er en utmerket symbolhandling. Den symboliserer eskapisme, naivitet og tant og fjas - "klimakampen" i et nøtteskall. Den fremmer ideen om at enkle, små tiltak er viktige og at enkeltmennesket kan gjøre en forskjell og at nasjonal og overnasjonal tvang og insentiver ikke er eneste farbare vei. Dersom man skrur opp elavgiften til 10 kr/kWh trenger man ikke bevisstgjøring, men du som det ville virket.

    Uansett om det er nyttig å redusere CO2-utslippene så er denne kampanjen bare tull. Det er en dårlig kampanje, med dårlig symbolikk som skaper dårlige holdninger.

    Edit: Et poeng er vel at endret forbruksmønster og redusert energiforbruk koster og er ubehagelig. Dersom man ønsker en symbolkampanje bør den inneholde noe mer trist og ubehagelig enn en time med stearinlys. Men da vil kanskje ingen være med?
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Naive fjols, verdens problem er at solen en dag vil sluke oss alle.
    Etter det er det befolkningsveksten i Asia.
    Etter det at den imbesille og latterlige forsamlingen av rettroende kvisete ungdommer, heslige kvinnfolk med vorter og mannfolk så åndssvake at de etter mørkets frembrudd har problemer med å slippe ut av Zoologisk hage får slippe til i et media styrt av åndseliten fra Volda som igjen påvirker våre aller ypperste fjøsvalgte, Snåsatroende, uskolerte fjols som i sin tid skal kaste sinnsykdommen som en ny svartedau over folket: CO2 ødelegger jorda.

    Jeg spyr.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Her i gata snakkes det om en felles slukkeseremoni i kveld. Herregud for noen idioter.

    Jeg har noe lyskastere stående i garasjen. De skal monteres opp, og sammen med full belysning i alle rom, skal jeg få boligen til å fremstå som selveste lysfontenen til Märtha Louise. Da tenker jeg det skal bli månelyst. 8)
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Få Hamburgs søkelys anno 1944 til å se ut som en 3W sparepære.
    Sannhet og elektrisk lys.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Hørte nettopp at de rettroende i Halden skulle samles til en enkel tre retters som skal fortæres i stummende mørke i kveld. Gud tilgi dem, de har ikke forstand og kan ikke stilles ansvarlig for sine handlinger.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det er litt artig at folk flest begynner å tro at om verden i det hele tatt har noen fremtid bstemmes av CO2-utslippene. Men når man først tror det, og deler ut Nobels fredspris til Al Gore som sier at det handler om sivilisasjonens fremtid, så bør man gi jernet.

    Det ergrer meg at jeg ikke vil leve i 100 år til. Jeg skulle så gjerne hovert med "så verden gikk ikke under gitt, hvem hadde trodd det?"

    Hva med å dele ut en premie til denj som klarer å svi av flest watt i kveld?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    Hva med å dele ut en premie til den som klarer å svi av flest watt i kveld?
    Roysen burde ha muligheter på sine krell blokker.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    her skal det gløde fra forsterkeri og lamper i kveld. Plasmaskjermer skal skimre fra fjernsyn og datamaskiner.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Audiophile-Arve skrev:
    Akkurat no har eg transistorprodukt til utprøving, så ingen kjem til å sjå anna enn kjartleljosa frå huset mitt....
    Ein skal støtte slike som vil noko positivt, same kor tullete det er.
    Det kan hevdes at initiativtakerne (WWF) først og fremst vil ha fengende aktivitet innenfor virksomhetsområdet sitt, og tilhengerne vil føle seg forente, ansvarlige og rettroende mens de hygger seg foran peisen.

    Dessuten er det ikke nødvendigvis positivt å ville bruke verdens ressurser og handlingsrom til å justere på været.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Hugh skrev:
    Naive fjols, verdens problem er at solen en dag vil sluke oss alle.
    Etter det er det befolkningsveksten i Asia.
    Etter det at den imbesille og latterlige forsamlingen av rettroende kvisete ungdommer, heslige kvinnfolk med vorter og mannfolk så åndssvake at de etter mørkets frembrudd har problemer med å slippe ut av Zoologisk hage får slippe til i et media styrt av åndseliten fra Volda som igjen påvirker våre aller ypperste fjøsvalgte, Snåsatroende, uskolerte fjols som i sin tid skal kaste sinnsykdommen som en ny svartedau over folket: CO2 ødelegger jorda.

    Jeg spyr.



    Why didn't you tell the world, EH?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.763
    Antall liker
    8.073
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel slik at fornuft og denslags som regel har lite innverknad på dei avgjerder vi menneske tek. Hadde det vore annleis, hadde sikkert fleire av oss oppført oss rasjonelt med tanke på det som var felles beste.

    Det er vel katastrofene, krisene og krigane som får verda til å gå framover.

    Med ein slik innfallsvinkel skjønar eg godt synspunkta som kjem fram i denne tråden. (Kan vi framprovosere sivilisasjonens undergang, kan dei attlevande lage ein ny. Slik det t.d. vart gjort etter at romarriket gjekk under)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg leser at kontorbygninger som pricewaterhousecoopers og landets rådhus skal slukke lysene i kveld.

    Men alvorlig talt:

    Men det er lørdag kveld. Pleier de å ha lysene på da? Er det ikke greiere å slukke lysene når folk går hjem, så slipper vi dustete markeringer.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hvilken time er det 2030-2130?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    La oss all i begeistring utvide det hele med 15 minutter. Dette er viktige saker for uviktige handlinger.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Parelius skrev:
    La oss all i begeistring utvide det hele med 15 minutter. Dette er viktige saker for uviktige handlinger.
    Flomlys hele natta!
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Jeg kan konstatere at huset nå ser ut som romskipet fra nærkontakt av 3. grad og det skal det gjøre hele kvelden.
    Fuck earth hour, fuck rasshølet Presterud.

    Han er ikke bare dum, men han er uelegant og stygg også. Æsj.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.795
    Antall liker
    21.492
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fest hos oss ikveld.
    alle lysene på. lommelyktene også.
    hele kvelden og natta, ikke bare mellom 20.30 - 21.30.
    førstemann/kvinne som nevner stearinlys blir brutalt kastet ut, ingen spørsmål.

    skål, hugh.

    fuck de åndsvake.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Gago skrev:
    fest hos oss ikveld.
    alle lysene på. lommelyktene også.
    hele kvelden og natta, ikke bare mellom 20.30 - 21.30.
    førstemann/kvinne som nevner stearinlys blir brutalt kastet ut, ingen spørsmål.

    skål, hugh.

    fuck de åndsvake.
    Det er gutten sin det!
    Skål Edevart!
    Skål Gago!
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Hugh skrev:
    Etter det at den imbesille og latterlige forsamlingen av rettroende kvisete ungdommer, heslige kvinnfolk med vorter og mannfolk så åndssvake at de etter mørkets frembrudd har problemer med å slippe ut av Zoologisk hage får slippe til i et media styrt av åndseliten fra Volda som igjen påvirker våre aller ypperste fjøsvalgte, Snåsatroende, uskolerte fjols som i sin tid skal kaste sinnsykdommen som en ny svartedau over folket: CO2 ødelegger jorda.

    Jeg spyr.
    Takk for dagens beste latter! ;D

    Nå skal visst folk være i gang med å slå av alt som er. Jeg kompenserer med å spille Also sprach Zarathustra så det ljomer i alle vegger, om rettroende naboer synes det er litt skummelt at Al Gore har sagt jorden skal gå under, skal de i alle fall ikke få sove stort på en stund etter at Sir Solti har gjort sitt ...
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Klare ved lyskasterne?
    La galskapen begynne
    La sikla renne
    La fråden skumme
    La det velsignede elektriske lyset flomme så magasinene tømmes.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Patetisk fordi det ikke er en spøk. Kvinner kan og kvinner vil sies det, men det å være redaktør får de i ihvertfall ikke til.
    Fuck Aasheim- blir ikke smart av rare briller.
     
    H

    Hugh

    Gjest
    atonal skrev:
    Jeg lar oljefyren arbeide videre...kanskje et godt og varmt bad er tingen nå?
    Fyll helt opp bare i tilfelle du vil bade. Hvis du endrer mening kan du jo bare dra ut proppen igjen.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Hugh skrev:
    atonal skrev:
    Jeg lar oljefyren arbeide videre...kanskje et godt og varmt bad er tingen nå?
    Fyll helt opp bare i tilfelle du vil bade. Hvis du endrer mening kan du jo bare dra ut proppen igjen.
    Sant nok, Hugh.

    Googlet "earth hour" og kom over denne kjekke lille artikkelen fra Rød Ungdom, (ironisk nok)

    Førstkommende lørdag oppfordres hele Norge til å slukke lyset en time for å vise sitt engasjement for klimaet. Earth Hour stiller ingen konkrete krav, og vil ikke gjøre noe for å løse klimaproblemene. Rød Ungdom er lei av meningsløs symbolpolitikk, og kårer Earth Hour til Ukas Dust!

    Kampanjen støttes av alle partiene på Stortinget, og frontes av internasjonale storselskaper som IKEA, Coca-Cola og McDonalds. Rød Ungdom har derimot takket nei til å delta. Så lenge det ikke stilles konkrete krav, er dette bare meningsløs symbolpolitikk. Earth Hour signaliserer at veien til en miljøvennlig verden går gjennom at alle skal slå av lyset, sitte i mørket og ha det kjipt. Rød Ungdom frykter kampanjen gir folk følelsen av å bidra til et bedre miljø, mens de i realiteten bare pynter på miljøprofilen til selskaper som Coca-Cola og McDonalds, selskaper som fra før har dårlig miljørykte.
    Det ville være en bedre idé å stoppe norsk oljeproduksjon i en time, for å kutte norske klimagassutslipp. Det ville kuttet over 1600 tonn CO2, og rettet oppmerksomheten mot Norges miljøversting, oljeindustrien. Earth Hour velger derimot å gi gratisreklame til McDonalds og Coca-Cola, og kåres derfor til Ukas Dust!
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Jeg må innrømme at jeg ser frem til kl 2130, slik at jeg kan dempe belysningen her hjemme. Slitsomt med så mye lys.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Kan dere forresten beskrive lyden hjemme hos dere nå. Bedre enn vanlig på denne tiden av døgnet? :)
    Eller har det beste tweaket av alle, maskert alle unoter? ;D
     
    H

    Hugh

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Jeg må innrømme at jeg ser frem til kl 2130, slik at jeg kan dempe belysningen her hjemme. Slitsomt med så mye lys.
    Vær fast. Hold ut.
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Hugh...driver du en slags imagebygging? Ser at du lykkes og har mange fans, men er det sånn du oppfører deg i det virkelige liv? ...er dette ALLTID like morsomt?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    Kan dere forresten beskrive lyden hjemme hos dere nå. Bedre enn vanlig på denne tiden av døgnet? :)
    Eller har det beste tweaket av alle, maskert alle unoter? ;D
    Kanskje det ja. Alle hifigærningers nirvana. Et verdensomspennende plot for å få ren strøm en times tid.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Vidar Bol skrev:
    Hugh...driver du en slags imagebygging? Ser at du lykkes og har mange fans, men er det sånn du oppfører deg i det virkelige liv? ...er dette ALLTID like morsomt?
    Han har sett lyset. ;D
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Jeg har slått av alle lys og er stolt av det.. Alle som nå sikkert rakker ned på meg nå kan dra til h........!

    Hele nabolaget har gjort det samme..
    Svært så engasjerte og stressa folk blir av dette synes jeg... Å lage en tråd om hvor ille man synes dette er er bare morsomt.. :D
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Vidar Bol skrev:
    Hugh...driver du en slags imagebygging? Ser at du lykkes og har mange fans, men er det sånn du oppfører deg i det virkelige liv? ...er dette ALLTID like morsomt?
    Dritbra innlegg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn