det er generelt sett bilistene som er de store idiotene som har det tyngste ansvaret men jøssemeg når det ligger 2 lett korupulente typer i tour de france klær på sykler til 100k og pludrer side om side opp slemdalsveien i rushtiden, er det kun eventuelt skade på bilen som hindrer meg i å pløye de ned
Hva har kroppsbygning og pris på sykkelen med noe som helst å gjøre?
Er ikke problemet her ditt (...eller mitt ...) agresjonsnivå?
Den tiden jeg blir heftet i trafikken er 99,99999....% relatert til andre biler.
Differansen, altså de 0,00000... % skyldes "andre"
Andre er syklister, barnehager på tur, handicapede, fotgjengere etc etc.
Om disse er tykke, tynne, rike, fattige, nordmenn, utlendinger, kristne, muslimer eller på andre måter kan grupperes framkommer dessverre ikke av min dyptpløyende analyse.
Tell til 10, pust dypt ut og inn 10 ganger, ta på deg et smil og se om ikke sola skinner på deg like vel.
Da slipper du å ødelegge andres eller eget liv og verden blir et bedre sted å være for oss alle.
Det betyr selvsagt ikke at jeg og andre syklister skal følge med hva som skjer bak oss og prøve å slippe andre fram så fort som mulig. Vi kan også benytte fortau og gang/sykkelstier der det er mulig. Både av hensyn til andre, men også med tanke på egen sikkerhet. Det er også mulig å stoppe, f eks på et busstopp og slippe trafikken fram.