Godt Nytt år!
Hva har man så for målsetting for det nye året?
Vel, jeg håper å få testet ut grenser for potensialet for disse høyttalere. Tror dette vil kunne skje på basis av alternativ drivkraft og styring for anlegget. Time will show..
Året som har gått ble preget av berg og dalbane for min egen del, dog i denne sammenheng relatert til Gaia. Var på et tidspunkt så trett og lei av sirkuset, at jeg vurderte å "gi bort" hele anlegget. Det er vel få ting i mitt lange liv som har skuffet meg mer enn noe av det som jeg har blitt møtt med i dette miljøet. Jeg opplevde sogar total slagt av anlegget etter et besøk. En konklusjon så hinsides all troverdighet, at jeg ikke kunne annet enn å legge helt andre ting enn faglige vurderinger som antatt grunn for påstandene. En ting er å sette fingeren på forbedringspotensial relatert til enkelte parametre. Noe helt annet er det å påstå at et anlegg som dette spiller så elendig at det ikke fortjener betegnelsen "high end" og at man blir trist og lei seg bare ved å måtte sitte å høre noen få strofer fra anlegget.
Det som likevel holdt motet oppe, var at alle andre besøk konkluderte motsatt. Spesielt moro var besøket fra Pedal, med påfølgende reportasje i Fidelity. Det viste meg at vi er på rett vei, og at jeg bør fokusere mer på det som det store flertallet av besøkende har ment. Å få andres vurdering som et korrektiv til mine egne personlige vurderinger, har vært svært viktig og lærerikt for et prosjekt som dette.
I året som kommer, vil jeg i langt større grad kun fokusere på mine egne gode stunder foran anlegget med god musikk. Har etter hvert skaffet meg et variert utvalg av ulik musikk som virkelig kommer til sin rett i dette systemet. Gaia har rett og slett utvidet min musikalske horisont.
Har også lovet et medlem på dette forum å tone ned min egen entusiasme. Har nemlig blitt fortalt at det var nettopp den entusiasme som var hovedårsaken til at jeg måtte vingeklippes.
I ettertid ser jeg at rundt 90 % av alt engasjement fra deltagere i denne tråd, skyldtes den frydefulle krafsing i alt spetakkel og intriger i tråden. Da det ble mindre bråk, forsvant stort sett interessen for tråden. Det var dermed ikke det faglige bak prosjektet som var det drivende element bak interessen..
Hva det sier meg om forumet, skal jeg ikke her dvele med.
En stor takk til alle dem som har støttet og oppmuntret meg!
Til dere som mener Karma er en oppblåst drittsekk: Kanskje dere tar feil?