Jeg får stadig et mer og mer avslappet forhold til en hel del rundt utstyret vi bruker og da
særlig kabel.
En ting må jeg dog innrømme............litt kjedeligere blir det jo det hele, da "drømmeriene" i noen grad blir borte.
Har det siste året lært meg en ting her (burde jo ha skjedd tidligere men, men), det er nødvendigheten av å få avmagnetisert kretsene i Karaneffekten først og fremst (men sikkert også i det andre)
Gikk opp for meg i fjor sommer og så dessverre glemt igjen ganske raskt.
Skulle testlåne Ncore av Ehed og Karanen ble stående frakoblet ca. 10 dager og følte der og da at Ncore låt bedre (krispere/"lysere").
Syntes da at lyden her var tam og livløs (for lite krisphet uttrykker jeg det som), jeg har nok et lite problem med å oppfatte degradering av lyden når den skjer gradvis over tid ( da er det greit med andres friske ører).
Var på nippet til å bestille 2 Ncore,men de ble avbestilt etter at Karanen igjen ble oppkoblet...........som ny forsterker imo.
Husket da i sin tid under en diskusjon om denne Densen de Magic cd´n (avmagnetisering) og KJ var det vel som i den diskusjonen sa at det samme kunne en oppnå ved å slå av forsterkeren et døgn +.
Min står jo på 24/7 uke etter uke i maaange uker og måneder, nå har jeg begynt å slå den av en gang i uka eller annenhver (håper jeg ikke glemmer det igjen nå da, for akkurat det skjedde fra i fjor til nå utpå nyåret.)
Har fått igang macmini med ekstern HD igjen (etter et år kun å ha blitt spillt gjennom via Imac og dens bibliotek)
Ny asynkron USB-spdif konverter XMOS (eBay/HK) mellom macmimi og Emmlabs dac2 (derfor ny coaxkabel nå
)
Deling mellom Kef og Velodyne DD15 (ca.70 Hz) med den innebygde delefilteret i Parasound P5 som jeg nå bruker, så er gjengivelsen her nå noe anderledes enn tidligere.........så du kan jo ta deg en tur du og.......enten sammen med skogfolket eller aleine
Xmos Asynchronous USB to Coaxial Optical Converter 24BIT192K with PSU Weiliang | eBay
Denne kostet meg rundt 900.- med frakt (gift), nesten så jeg syntes billigkablene jeg bestilte i går kveld likevel ble litt "dyre"
(omtrent samme pris)
Mvh.KW