gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ^gismo ble nok nektet modellfly da han var liten. Derfor denne hangen til duppeditter i satt alder :rolleyes:

Men Einstein ser jo lekre ut :)
    Je hadde itte modellfly nei. Det, som du sier, fekk je itte lov tell, men je hadde Merklin (eller hva den hette) togbane:cool::cool:
    Men så har je jo fått sansen for skjønne skapninger på eldre dager da, det er sant lars_erik;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Modellfly er et must for alle hi-fi nerder:cool:.(Tipper sundkoien er så ung at han stadig bygger slike.)

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Modellfly er et must for alle hi-fi nerder:cool:.(Tipper sundkoien er så ung at han stadig bygger slike.)

mvh
    Har man ikke bygget modellfly og bannet over små deler med lim som fester seg alle andre steder enn der de skal, er man ikke mann. Slik er det bare!

Og til de som sier "... da slipper man sølvplater...." Sølvplater vil man jo ha; man vil jo holde i et fysisk format. Ellers blir det jo som å fiske laks på en skjerm :rolleyes:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.287
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    -klart det er kulere med tog enn å sitte og sniffe lim!

[video=youtube;ACkmg3Y64_s]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ACkmg3Y64_s[/video]

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hjemme lekse før avreise...

Nå sitter jeg å nyter Einstein, Weiss og Damene blues, prøver å lime på minnet hva jeg hører her;)
    Skal lissom ta dette med mæ til Gåsbu i morra og til detta brukes je en stor cognac, den bidrar flott på sånne ting:cool:
    Et side sprang er...je har sitti å kost mæ i 2 uker med Rega og Kef her i hulen (ikke hatt på hovedanlegget et minutt) og da jeg nå slår fyr i dette da skjønner jeg virkelig hva jeg har i hovedoppsettet;)
    Smart triks å anbefale!!
    Lille anlegg er meget bra, artig og engasjerende, men....gud det ble godt og deilig å kunne krype langt inn i musikken igjen!!
    Her er detaljer, nyanser, dybde og en klarhet og renhet som jeg bare elsker;);)
    Clear, clear, clear, clean, clean ,clean..... jeg får med meg det store bilde og alle små micro detaljer!!

gismo

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Med de greiene du har allerede, kunne du brukt 99K på polet og resten - ja, resten kunne du spare til dårlige tider.....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ny musikk for meg....

Hører litt på dette på morgenkvisten, kona på jobb volumet opp :D

Front.jpg

flac

gismo

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ønsker alle en særdeles god helg. Særlig til våre venner rundt den store dammen og de aller dypeste skoger, som vi dessverre risikerer å lese om i morgendagens tabloider :(

" Hifi-nerder gikk amok i rødsaft og karamellsaus-rus!".

Natt til lørdag hadde tre hifi-nerder treff rundt den store dammen, i de indre deler av den sterkt østlige periferi. Det startet forsiktig, med mat og lytting til musikk. Senere kom rødsaft og karamellsaus- i store mengder-frem. Etter hvert utartet det hele til slåsskamper og hærverk, da de ikke kunne enes om hvilke rør som var best eller hvilken mastring som ga best lyd. Den ene, kalt "blusern", sverget dessuten til avspilling av gamle plastruller, noe de to andre fant svært upassende og støtende. "Gismo", på sin side, sverget til avspilling via virituelle medier, noe før nevnte "blusern" tok særdeles fornærmende opp! Da "gismo" i tillegg ville bruke store deler av kvelden til å bytte frem og tilbake med lyspærer, var det hele i gang. Personskadene er til dels svært alvorlige, mens restene av husværet fortsatt ryker. "Sundkoien", stakkar, hadde med seg en bunke sølvplater, som ingen av de andre ville besudle sitt anlegg med.

Alle tre er fortsatt innlagt på Sykehuset Innlandet, under strengt vakthold! Det regnes som sikkert at denne skandaløse oppførselen vil føre med seg svært sterke reaksjoner fra rettsapparatet!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Ta det med ro.
    Jeg skal være der å passe på dem......
    Vi bruker ikke sykehus plasser på denne biologiske massen. Mange plassser ute i de dype skoger man kan grave ned "saker"...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ta det med ro.
    Vi bruker ikke sykehus plasser på denne biologiske massen. Mange plassser ute i de dype skoger man kan grave ned "saker"...
    Trodde du hadde sagt fra deg denne gangen? Da blir det altså likevel rullestol og AG3, iført stringtruse. Du store tid!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.970
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Blir det live overføring av begivenheten?
    Krever selvsagt lossless lydoverføring og HDbilde!

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Evakuering av Solør & distriktene rundt:

Snuten fjerner drita audiofreaks..jpg
    efter at sundkoien har ymtet frempå om SACD!

Resten av det festlige laget er innlagt på OuS, m. lettere sjokkskader.

mvh

Vedlegg

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Typisk med evakuering når jeg er midt i solørland.. ;)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Ta det med ro.
    Trodde du hadde sagt fra deg denne gangen? Da blir det altså likevel rullestol og AG3, iført stringtruse. Du store tid!
    Du vet, nykvessede piggdekk, fulle magasiner og nyvasket string. Jeg var klar.
    Blues i forkle var et syn for guder.....

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil rekke en stor og ektefylt takk til Bluesbreaker som tok imot RBN, Gismo og meg i går. Meget god servering av mat med asiatisk/indisk opphav og dertil hørende øl. Kaffen var kraftig og smakfull, konjakken rund og fyldig :) Skal komme tilbake med lytteinntrykk, men takk for et flott opphold! Turen til Arild var den perfekte avslutning!

Håper du holdt deg i salen? :)

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vil bestyrke Sunkoien sin takk til Bluesbreaker!!:)
    Dette var en meget spennende tur (nye lydinntrykk), men ikke minst super hyggelig, avslappet og meget trivelig helgtur.
    Vi (RBN, Sundkoien og undertegnede) fikk en mottagelse hos Bluesbreaker som om vi var konger....
    Vi ER ikke konger, BLIR aldri konger, men ble traktert som konger;)
    Til bords gikk timene fort når man får en nydelig forrett og etterfølgende hovedrett med riktig og godt øl med samme asiatisk/indisk opphav:D
    Når det senere på kvelden var tid for litt lytting ble ganen stimulert med god kaffe og rund fyldig cocnac som lett rullet ned!
    Med masse god musikk, ny og spennende lyd (for min del iallefall) og flott utstyr å beskue så ble kveld til natt osv.....:cool:
    Så tusen takk et meget hyggelig døgn Bluesbreaker!! Når det kommer til lyd og utstyr så skal jeg prøve å sette ord på min opplevelse litt senere:)

IMG_0374.JPG

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.287
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil rekke en stor og ektefylt takk til Bluesbreaker som tok imot RBN, Gismo og meg i går. Meget god servering av mat med asiatisk/indisk opphav og dertil hørende øl. Kaffen var kraftig og smakfull, konjakken rund og fyldig :) Skal komme tilbake med lytteinntrykk, men takk for et flott opphold! Turen til Arild var den perfekte avslutning!

Håper du holdt deg i salen? :)

M
    Veldig hyggelig å ha besøk av dere !
    Lytteinntrykk,- bring it on!

Klart jeg holdt meg i salen..
    En frisk tur på ishesten:cool:

Joda

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.287
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var en meget spennende tur (nye lydinntrykk), men ikke minst super hyggelig, avslappet og meget trivelig helgtur.
    Vi (RBN, Sundkoien og undertegnede) fikk en mottagelse hos Bluesbreaker som om vi var konger....
    Til bords gikk timene fort når man får en nydelig forrett og etterfølgende hovedrett med riktig og godt øl med samme asiatisk/indisk opphav:D
    Når det senere på kvelden var tid for litt lytting ble ganen stimulert med god kaffe og rund fyldig cocnac som lett rullet ned!
    Med masse god musikk, ny og spennende lyd (for min del iallefall) og flott utstyr å beskue så ble kveld til natt osv.....:cool:
    Så tusen takk et meget hyggelig døgn Bluesbreaker!! Når det kommer til lyd og utstyr så skal jeg prøve å sette ord på min opplevelse litt senere:)

gismo
    Flott at det ble et vellykket besøk på alle måter.
    Det er riktig at tida går fort i godt selskap.
    Jeg tror jammen klokka ble over 4 før rørene fikk kjøle seg ned;).

Artig om du etterhvert vil si litt om lytte"seansen". Det ser jeg fram til !

Det var et par skiver vi ikke rakk..., så det går selvsagt an å gjøre oppatt turen!

Mvh

Mens dere satt og humret og småsov om hverandre i et ikke helt ukjent lokale på Hjellum fikk u.t. lufta seg litt...

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Flott at det ble et vellykket besøk på alle måter.
    Det er riktig at tida går fort i godt selskap.
    Jeg tror jammen klokka ble over 4 før rørene fikk kjøle seg ned;).

Artig om du etterhvert vil si litt om lytte"seansen". Det ser jeg fram til !

Det var et par skiver vi ikke rakk..., så det går selvsagt an å gjøre oppatt turen!

Mvh

Mens dere satt og humret og småsov om hverandre i et ikke helt ukjent lokale på Hjellum fikk u.t. lufta seg litt...
    1d.jpg
    itte ille at du er på dette nivået alt blues:cool:

Turen tas gjerne på nytt, det er helt klart:) (men du legger lista høyt for oss andre da vi kommer til bevertning sysn je!!)
    Tur nedover i fylket er åsså ønskelig blues;)

IMG_0375.JPG

Dette her overgikk alt je og kanskje RBN åsså?... kunne tenket oss....(inkl forkle:cool:)
    Herlig bluesbreaker!!!

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.287
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    jo bruke forkle, så ikke Bonamassa T-skjorta blir besudlet med Tandoori-saus!

Egentlig det verste som kunne skjedd ettersom sundkoien heldigvis kom våpenløs og huset ikke brant ned.
    (-tross dystre spådommer og stygge rykter utsatt fra Midt-Norge.)
    Det gikk egentlig veldig fint! Jeg var ikke redd ett eneste sekund!
    Se så fornøyd RBN ser ut!
    (Riktig nok er vel bildet fra før anlegget begynte å spille,-han er litt godt vandt den karen...):cool:

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    jo bruke forkle, så ikke Bonamassa T-skjorta blir besudlet med Tandoori-saus!

Egentlig det verste som kunne skjedd ettersom sundkoien heldigvis kom våpenløs og huset ikke brant ned.
    (-tross dystre spådommer og stygge rykter utsatt fra Midt-Norge.)
    Det gikk egentlig veldig fint! Jeg var ikke redd ett eneste sekund!
    Se så fornøyd RBN ser ut!
    (Riktig nok er vel bildet fra før anlegget begynte å spille,-han er litt godt vandt den karen...):cool:
    Liker er je tom for blues:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.504
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    venter jo spent på fortsettelsen da. Regner med kvelden var mer enn hestepølse og curry-nam-nam. :D
    Hehe....ja det var MYE mer enn det, og det var litt anderledes enn hjemme ;), så det kommer nok litt etterhvert:)
    Men dette var artig, noe manglet... mens noe var det mer av....det er "store arealer" som gir lyd:cool:

gismo

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn