gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Men på oppfordring fra om.s og RoDa....et bilde som viser noe mere av hulen (mangler foto utstyr osv ;)), så noen RoDa kvalitet på bildene blir det ikke, men håper han slenger innom en gang og tar noen for meg... ;D ;D
     

    Vedlegg

    R

    RoDa

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Her kunne jeg skrevet "fine bilder", men velger istedet: Har du husket på å ønske deg nytt kamera til jul? :D

    ;D ;D ;D

    Fint å se fra lytterommet.
    Når venter du hjem VIP?

    R
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    Her kunne jeg skrevet "fine bilder", men velger istedet: Har du husket på å ønske deg nytt kamera til jul? :D

    ;D ;D ;D

    Fint å se fra lytterommet.
    Når venter du hjem VIP?

    R
    Ja får vel skrive det på "lista" da ;D Men ikke så ille til å være med mob vel ::)
    Fikk en mail idag om at UPS har brukt 14 dager på å få VIP til Audionet, så her må mere tålmodighetskrem smøres på dessverre RoDa :mad: :'(

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Ett flott oppsett du har fått deg nu gismo :D...

    Litt nysgjerrig her, jeg ser du har satt BDRC direkte på orginalføttene til VIPén? har du sjekket mulightene for å bruke de direkte på skiferplata? tror Høium har slike adapter skruer for slikt, det kan jo være verdt å teste, jeg opplevde en marginell forskjell på Creekén jeg hadde med og uten orginal føttene ;)...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått deg nu gismo :D...

    Litt nysgjerrig her, jeg ser du har satt BDRC direkte på orginalføttene til VIPén? har du sjekket mulightene for å bruke de direkte på skiferplata? tror Høium har slike adapter skruer for slikt, det kan jo være verdt å teste, jeg opplevde en marginell forskjell på Creekén jeg hadde med og uten orginal føttene ;)...

    mvh
    Hei om.s

    Takk for hyggelige ord :)
    Jeg har faktisk 4 adapter skruer liggende (husker ikke om det er 6 eller 8mm), men skal sjekke dette ut når VIP kommer hjem fra Tysklands tur. Mest sannsynelig 6mm på VIP vel?
    Har ikke testet med BDR cones rett på marmorplaten, men sikkert verdt et forsøk.
    Takk for tipset ;)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått deg nu gismo :D...

    Litt nysgjerrig her, jeg ser du har satt BDRC direkte på orginalføttene til VIPén? har du sjekket mulightene for å bruke de direkte på skiferplata? tror Høium har slike adapter skruer for slikt, det kan jo være verdt å teste, jeg opplevde en marginell forskjell på Creekén jeg hadde med og uten orginal føttene ;)...

    mvh
    Hei om.s

    Takk for hyggelige ord :)
    Jeg har faktisk 4 adapter skruer liggende (husker ikke om det er 6 eller 8mm), men skal sjekke dette ut når VIP kommer hjem fra Tysklands tur. Mest sannsynelig 6mm på VIP vel?
    Har ikke testet med BDR cones rett på marmorplaten, men sikkert verdt et forsøk.
    Takk for tipset ;)

    gismo
    Hei igjen...

    Husker ikke mm størrelsen på VIP, jeg brukte CeraBalls under, direkte på granitten, med vekslende hell, har noe mer tro BDRC, så jeg venter spent på dine erfaringer her :) ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått deg nu gismo :D...

    Litt nysgjerrig her, jeg ser du har satt BDRC direkte på orginalføttene til VIPén? har du sjekket mulightene for å bruke de direkte på skiferplata? tror Høium har slike adapter skruer for slikt, det kan jo være verdt å teste, jeg opplevde en marginell forskjell på Creekén jeg hadde med og uten orginal føttene ;)...

    mvh
    Hei om.s

    Takk for hyggelige ord :)
    Jeg har faktisk 4 adapter skruer liggende (husker ikke om det er 6 eller 8mm), men skal sjekke dette ut når VIP kommer hjem fra Tysklands tur. Mest sannsynelig 6mm på VIP vel?
    Har ikke testet med BDR cones rett på marmorplaten, men sikkert verdt et forsøk.
    Takk for tipset ;)

    gismo
    Hei igjen...

    Husker ikke mm størrelsen på VIP, jeg brukte CeraBalls under, direkte på granitten, med vekslende hell, har noe mer tro BDRC, så jeg venter spent på dine erfaringer her :) ...

    mvh
    Ja nå har jeg endelig fått melding om at VIP G2 er på hjemvei fra Tysklandsturen. Der var de visst i riktig god julestemning :D for de fleska til med nytt komplett drivverk inkl laser, så da venter jeg spent på å få en "ny" spiller hjem igjen ;)
    Gleder meg og skal da prøve BDR cones rett på marmorplata under denne om.s, så får vi se hva dette kan bidra med :)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    Her kunne jeg skrevet "fine bilder", men velger istedet: Har du husket på å ønske deg nytt kamera til jul? :D

    ;D ;D ;D

    Fint å se fra lytterommet.
    Når venter du hjem VIP?

    R
    VIP er meldt sendt fra Tyskland, så håper den er her snart RoDa ;)
    Da blir det artig å få spillt inn og vurdert de nye PAD kablene.
    Skal etterhvert gi deg tilbakemeldingen du etterlyser ;D ;D

    gismo
     

    Vedlegg

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    gismo`s lille musikk-hule

    Forstår jeg det slik at det ikke er noen PAD forhandler i norge? Hvor skal man evt henvende seg?

    mvh Kai
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    om.s skrev:
    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått deg nu gismo :D...

    Litt nysgjerrig her, jeg ser du har satt BDRC direkte på orginalføttene til VIPén? har du sjekket mulightene for å bruke de direkte på skiferplata? tror Høium har slike adapter skruer for slikt, det kan jo være verdt å teste, jeg opplevde en marginell forskjell på Creekén jeg hadde med og uten orginal føttene ;)...

    mvh
    Hei om.s

    Takk for hyggelige ord :)
    Jeg har faktisk 4 adapter skruer liggende (husker ikke om det er 6 eller 8mm), men skal sjekke dette ut når VIP kommer hjem fra Tysklands tur. Mest sannsynelig 6mm på VIP vel?
    Har ikke testet med BDR cones rett på marmorplaten, men sikkert verdt et forsøk.
    Takk for tipset ;)

    gismo
    Hei igjen...

    Husker ikke mm størrelsen på VIP, jeg brukte CeraBalls under, direkte på granitten, med vekslende hell, har noe mer tro BDRC, så jeg venter spent på dine erfaringer her :) ...

    mvh
    Ja nå har jeg endelig fått melding om at VIP G2 er på hjemvei fra Tysklandsturen. Der var de visst i riktig god julestemning :D for de fleska til med nytt komplett drivverk inkl laser, så da venter jeg spent på å få en "ny" spiller hjem igjen ;)
    Gleder meg og skal da prøve BDR cones rett på marmorplata under denne om.s, så får vi se hva dette kan bidra med :)

    gismo
    Gode nyheter gismo, Audionet har tydeligvis sin gode og gamle meget bra service enda, hyggelig og ordentlige folk å ha med å gjøre i hifi sammenheng, gleder meg å følge tråden videre ;D ...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    kaap skrev:
    Forstår jeg det slik at det ikke er noen PAD forhandler i norge? Hvor skal man evt henvende seg?

    mvh Kai
    Nærmeste forhandler er vel i Gøteborg, han er iaf importøren av PAD, ta en tlf til Kenneth Englund Audio på tlf +46 705 92 9178 så får du svarene du trenger, han er ikke vanskelig med utlån til Norge heller vet jeg.

    mvh
     
    R

    RoDa

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Gode nyheter gismo, Audionet har tydeligvis sin gode og gamle meget bra service enda, hyggelig og ordentlige folk å ha med å gjøre i hifi sammenheng, gleder meg til å få Audionet i hus igjen! ;D ...
    mvh
    Ser man det, ser man det....

















    ;D

    R
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    om.s skrev:
    Gode nyheter gismo, Audionet har tydeligvis sin gode og gamle meget bra service enda, hyggelig og ordentlige folk å ha med å gjøre i hifi sammenheng, gleder meg til å få Audionet i hus igjen! ;D ...
    mvh
    Ser man det, ser man det....

















    ;D

    R
    hehe ;D ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    RoDa skrev:
    om.s skrev:
    Gode nyheter gismo, Audionet har tydeligvis sin gode og gamle meget bra service enda, hyggelig og ordentlige folk å ha med å gjøre i hifi sammenheng, gleder meg til å få Audionet i hus igjen! ;D ...
    mvh
    Ser man det, ser man det....

















    ;D

    R
    Ikke bare skribent du Rolf ;), men en god "omskribent"... :p
    Men vi vet jo begge at vi får rett...før eller siden ;D ;D ;D

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    kaap skrev:
    Forstår jeg det slik at det ikke er noen PAD forhandler i norge? Hvor skal man evt henvende seg?

    mvh Kai
    Hei Kai.
    om.s tips er sikkert godt og ikke minst nordisk, og dette med lån er jo også en fordel.
    Jeg for min del har brukt The Cable Company i USA, seriøse med god service (anb. John der borte) og meget rask levering om de har på lager (1 uke).
    Også gode om de må bestille fra PAD, fikk en av mine produsert og levert til meg på totalt 2,5 uke ;)
    Link her: http://www.thecableco.com/

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Gode nyheter gismo, Audionet har tydeligvis sin gode og gamle meget bra service enda, hyggelig og ordentlige folk å ha med å gjøre i hifi sammenheng, gleder meg å følge tråden videre ;D ...

    mvh
    Ja opplever dem som seriøse og ikke noe knussel, det ble som sagt nytt komplett drivverk, og da er jo mye som nytt igjen ;)
    Men nå har jo min kommunikasjon med dem gått via Eric og Pilar da, så det har vel også noe å si :)
    Han fremstår også som en meget ryddig og hyggelig kar!
    Håper bare ikke UPS roter det til på hjemveien nå så, de rota det til på vei dit med en ukes ekstra rundtur ::)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    kaap skrev:
    Forstår jeg det slik at det ikke er noen PAD forhandler i norge? Hvor skal man evt henvende seg?

    mvh Kai
    Hei Kai.
    om.s tips er sikkert godt og ikke minst nordisk, og dette med lån er jo også en fordel.
    Jeg for min del har brukt The Cable Company i USA, seriøse med god service (anb. John der borte) og meget rask levering om de har på lager (1 uke).
    Også gode om de må bestille fra PAD, fikk en av mine produsert og levert til meg på totalt 2,5 uke ;)
    Link her: http://www.thecableco.com/

    gismo
    Kenneth Englund står som importør for Norge & Sverige han bruker ha det meste hjemme på lager, så jeg ville tatt en telefon om man var interessert ;) :) ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Nå rett før jul passer det vel med et bilde av min Ferrari-røde "sommervenn" ;)
    Se de lavprofildekkene ;D ;D (og bredden tør jeg ikke vise, M.Shumacher ville blitt sjalu) 8)
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Utsikt fra gismo (min katt) og undertegnede sitt bosted.
    Været som bygger seg opp her betyr...ut med alle kontakter!! ;D ;D
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Byggetråd her nå :)
    Hobby ved siden av HiFi, er snekkerier 8)
    Kjøpte et tømmerhus (fra 1900) i 2002, da bestemte jeg at denne gangen blir oppussing etter eget tempo, kapasitet og økonomi.
    Derfor EN yttervegg om året. Denne sommeren var det vestveggen med inngangsparti og veranda på nærmere 50m2 sin tur.
    Bildet før og etter syns jeg er artig (og det er mange der imellom) nå i ettertid, alt utført av undertegnede + hjelp fra barn og sambo med beising :D
    Sommaren er kort, og alt ble ikke helt ferdig denne gangen heller ;D
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Å så etter lengta som han var måtte je jo ta`n imot i litt "RoDa" stil... ;)
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    gismo`s lille musikk-hule

    til opplysning, jeg går og legger meg. Regner med at kassa er ferdig pakka opp til i morgen tidlig......... ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Å nå etter å ha fått at værmen, står på rommet sitt å speler så jeg nesten græt......
    Så ble det "ny speller" å julekveil`n på far lell.... ;) ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    ErosLoveking skrev:
    til opplysning, jeg går og legger meg. Regner med at kassa er ferdig pakka opp til i morgen tidlig......... ;)
    Vips sa var`n oppe gett.. ;D ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    God service skal jeg jammen krediteres Eric og Pilar Audio / Audionet :)
    Pga av en liten ulyd når lese/laser hode forflyttet seg, satte de der tyskera i nytt koplett drivverk inkl laser!
    Det er jo en julegave man setter pris på ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Nydelig! :D som sagt så sikla jeg litt på denne under Hortenmessa, og det er ikke fritt fra ett snev av "misunnelse" nu, dette er en riktig riktig god maskin du har fått i hus, og service, det kan disse gutta ;D ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Nydelig! :D som sagt så sikla jeg litt på denne under Hortenmessa, og det er ikke fritt fra ett snev av "misunnelse" nu, dette er en riktig riktig god maskin du har fått i hus, og service, det kan disse gutta ;D ;D ...

    mvh
    Ja om.s nå er den tilbake i "blod trimmet" stand ;D
    Den spiller i kveld en god norsk innspilling.
    Teknisk meget bra og dynamikk som får AP`ene til å jobbe og fremvise at de er utrolige på høyt volum ;D
    Dance With a Stranger sin "To"!
    Denne bruker jeg ofte på "repeat" til innspilling av saker og ting og andre tester og parametere.
    Blant annet så opplevde jeg noe jeg overhode ikke hadde trodd før jeg hørte det i kveld ;) Først nå jeg kunne ta en "rettferdig" test/sammenligning av dette.
    Da jeg fikk mine PAD Venustas som jeg nå har mellom pre og effekt trinn, kunne jeg koble opp begge mine Whistler Audio Coanda, en XLR og en RCA mellom kilde og pre. Ved å veksle mellom disse to uendelig mange ganger på samme innspillinger, så ble jeg litt forundret :eek:
    Jeg har frem til nå brukt kun XLR mellom kilde og pre i troen på at dette har vært det beste alternativet, det er det ikke i mitt oppsett ;D
    RCA kabelen/inngangen fremviser egenskaper som ikke XLR kabelenl/inngangen klarer å fremvise på samme nivå :eek:
    Skal komme mere tilbake på dette ved en senere anledning etter mere lytting, men får iallfall lyst til å nevne to parametere som kom tydelig frem i kveld, dynamikk i store deler av frekvens spekteret og bedre detaljering i nedrebassen.
    Artig ;D ;D
    Om denne trend fortsetter på annen type musikk/innspillinger blir det kanskje et godt par WA Coanda XLR til overs her :p

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    om.s skrev:
    Nydelig! :D som sagt så sikla jeg litt på denne under Hortenmessa, og det er ikke fritt fra ett snev av "misunnelse" nu, dette er en riktig riktig god maskin du har fått i hus, og service, det kan disse gutta ;D ;D ...

    mvh
    Ja om.s nå er den tilbake i "blod trimmet" stand ;D
    Den spiller i kveld en god norsk innspilling.
    Teknisk meget bra og dynamikk som får AP`ene til å jobbe og fremvise at de er utrolige på høyt volum ;D
    Dance With a Stranger sin "To"!
    Denne bruker jeg ofte på "repeat" til innspilling av saker og ting og andre tester og parametere.
    Blant annet så opplevde jeg noe jeg overhode ikke hadde trodd før jeg hørte det i kveld ;) Først nå jeg kunne ta en "rettferdig" test/sammenligning av dette.
    Da jeg fikk mine PAD Venustas som jeg nå har mellom pre og effekt trinn, kunne jeg koble opp begge mine Whistler Audio Coanda, en XLR og en RCA mellom kilde og pre. Ved å veksle mellom disse to uendelig mange ganger på samme innspillinger, så ble jeg litt forundret :eek:
    Jeg har frem til nå brukt kun XLR mellom kilde og pre i troen på at dette har vært det beste alternativet, det er det ikke i mitt oppsett ;D
    RCA kabelen/inngangen fremviser egenskaper som ikke XLR kabelenl/inngangen klarer å fremvise på samme nivå :eek:
    Skal komme mere tilbake på dette ved en senere anledning etter mere lytting, men får iallfall lyst til å nevne to parametere som kom tydelig frem i kveld, dynamikk i store deler av frekvens spekteret og bedre detaljering i nedrebassen.
    Artig ;D ;D
    Om denne trend fortsetter på annen type musikk/innspillinger blir det kanskje et godt par WA Coanda XLR til overs her :p

    gismo
    Spennende og veldig interessant gismo, jeg husker jeg hadde samtaler med Audionet om dette, jeg var en tid inne på å gå for xlr i mitt tidligere Audionet oppsett, men ble faktisk rådet og anbefalt å bruke rca, de mente helt enkelt at det låt bedre om man kjörte fullt Audionet oppsett, det kan synes som de hadde rett og du opplever det samme nu.
    Selv fulgte jeg deres anbefaling og testet ikke xlr, godt man i ettertid kan få det bekreftet at man tok rett valg.
    Har du forresten testet Venustas fra kilde til pre? der kan det også ligge noen overraskelser ;) ;D ;D ...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Forövrig flotte omgivelser du bor i, selv tenker vi oss bort fra storbyen og til mer landlige omgivelser en gang i när fremtid :) ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Forövrig flotte omgivelser du bor i, selv tenker vi oss bort fra storbyen og til mer landlige omgivelser en gang i när fremtid :) ...

    mvh
    Ja omgivelser og naturen rundt her er jo grei den ;) Bor på en gammel "nybrottsplass", tømmerhus fra 1900 eksakt,
    og med dette mange mange timer med med restaurering og oppussing siden jeg kjøpte dette i 2000. Men vi klarte ikke å avstå fra denne muligheten da den dukket opp, grunnet beliggenhet, tomt og "sjelen som dette hus og stedet har. Og anlegget kan i perioder spille høyt :p, da jeg har nærmere 400m til nærmeste nabo ;D

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Har du forresten testet Venustas fra kilde til pre? der kan det også ligge noen overraskelser ;) ;D ;D ...

    mvh
    Nei ikke ennå, da VIP G2 har vært borte siden jeg fikk Venustas i hus, men selvfølgelig skal jeg det ;), og er spent på hva det også kan gi meg. Blir nok en runde på dette i helga ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Spennende og veldig interessant gismo, jeg husker jeg hadde samtaler med Audionet om dette, jeg var en tid inne på å gå for xlr i mitt tidligere Audionet oppsett, men ble faktisk rådet og anbefalt å bruke rca, de mente helt enkelt at det låt bedre om man kjörte fullt Audionet oppsett, det kan synes som de hadde rett og du opplever det samme nu.
    Selv fulgte jeg deres anbefaling og testet ikke xlr, godt man i ettertid kan få det bekreftet at man tok rett valg.
    Har du forresten testet Venustas fra kilde til pre? der kan det også ligge noen overraskelser ;) ;D ;D ...

    mvh
    Ja hør der ;) Puster lettet ut ;), da er det ikke feil på øra til en gammal gubbe ennå ;D ;D
    Da ble min lytte seanse bekreftet med en produsent anbefaling!! Herlig :p
    Når det gjelder BDR Cones rett på marmor fundamenetet i VIP G2, så har jeg nå gått for annen løsning og dette syns jeg blir spennende om.s ;D
    Jeg går for Solid Tech sine DoS ( Disc of Silence) 4 stk er bestilt, tror dette vil bringe meg til nye høyder ;D
    Med denne tyngden(massen) min VIP G2 besitter, så har jeg tro på at denne kan sveve sitt egen liv på disse DoS ;) Når jeg vet at internt er drivverk og ditto montert på en massiv marmorplate og kabinett er konstruert av lavresonans materielet MDF, så sankker vi ikke om noen kabinett resonans av betydning.
    Når jeg da får koblet denne "tunge farkosten" vekk fra omverdenen med Dos, tror jeg på dette :p ;D

    Mine BDR cones kan jo fa plass under effekt trinnet som står på "egen bein" 8)

    gismo
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Se der ja, spennende at du eksprimenterer med nye underlag, selv har jeg ikke testet disse men har flere kompiser og bekjente som sverger til disse, skal bli spennende å fölge dine inntrykk underveis :) ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.358
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Herlig å ha VIP`en tilbake i toppform!
    Nå spilles det gode gamle cd her som jeg ikke har spilt på lenge, og de er bedre enn jeg husker ;D
    Foten beveger seg innimellom flotte balader :D

    Fikk litt Chris kikk idag 8)

    gismo
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn