gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Herlig!! Chris er bra, mange gode minner til hans toner...ikke minst er det spennende å begynne å botanisere litt i samlingen ens igjen, mange glemte perler som dukker opp :D ;D...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Herlig!! Chris er bra, mange gode minner til hans toner...ikke minst er det spennende å begynne å botanisere litt i samlingen ens igjen, mange glemte perler som dukker opp :D ;D...

    mvh
    Jepps mye bra fra den mannen ;)
    Også får PAD kablene litt spenning/strøm rette veien igjennom seg ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Da er Solid Tech Disc of Silence på plass og har fått noen timer under kilden.
    Etter en noe kronglete innjustering på disse, da de har lik vekt motstand (fjær oppheng) hver og en, mens kilde har vesentlig forskjellig tynge i på de fire stedene disse står (valgte fire istede for tre da kilde veier nærmere 20kg), så ble det til slutt bra. Nå er alt i eksakt vater i alle himmelretninger ;)
    Resultat/forandring....-> ja det ble det ;D
    Men velger nok å pløye gjennom flere av "test platene" mine før jeg deler noen inntrykk 8)
    Og dette er ikke så lett å få tid til nå i julestria, kona roper...gjør ditt, gjør datt ;D ;D
    Men jul blir det vel lell..... ::)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Kort om Disc of Silence under min kilde i mitt oppsett ;)
    Var bytte til DoS hørbart? .....ja helt klart.
    Ikke lyttet så veldig mye ennå, men kan si med en gang at definisjonene og detaljene ble merkbart bedre, både i topp, mellomtone (spes.vokaler) og ikke minst i bassen. Spesielt da dyp bassen, den ble helt merkbart mye bedre på detaljer og dybde. Faktisk en veldig stor oppgradering der føler jeg.
    Men føler vel også at med dette "myke/flytende" opphenget så ruller oppsettet litt brattere av helt i toppen uten at det går utover oppløsning og detaljer, men det kler faktisk lydbilde i mitt oppsett bedre.
    Så alt i alt, en meget positiv oppgradering!!
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Da senker julefreden seg over vårt hjem her inni skogen.
    Ribba koser seg i ovnen og undertegnede hopper i dusjen etter en liten forsmak på juledrammen ;)
    Ønsker alle en riktig GOD JUL og en fredelig julekveld.

    gismo
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    gismo`s lille musikk-hule

    Ja du har kommet godt igang her Gismo. Veldig flott design på anlegget og oppsettet. Er det clamp eller magnetfeste for CD spilleren? Jeg har også handlet en del hos The Cable Company, eller rettere sagt Ultra Systems. Som har den mere personlige oppfølgingen. De kan mye om forskjellige tweaks og riktig tilpassing av dette. Venter på pakke fra dem nå. Men det tar lengre tid i disse dager. Servicen er meget god. Vi har noe og lære her. Lytteposisjonen er ganske nære vegg hos deg. Du har vel ikke problemer med stående bølger? .. mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Guit skrev:
    Ja du har kommet godt igang her Gismo. Veldig flott design på anlegget og oppsettet. Er det clamp eller magnetfeste for CD spilleren? Jeg har også handlet en del hos The Cable Company, eller rettere sagt Ultra Systems. Som har den mere personlige oppfølgingen. De kan mye om forskjellige tweaks og riktig tilpassing av dette. Venter på pakke fra dem nå. Men det tar lengre tid i disse dager. Servicen er meget god. Vi har noe og lære her. Lytteposisjonen er ganske nære vegg hos deg. Du har vel ikke problemer med stående bølger? .. mvh
    Jobber med rommet og lytteposisjon og dreper stående bølger så godt jeg kan med diverse forsøk på demping ;)
    Føler jeg har oppnådd mye med mine tiltak.
    Ja god service fra disse folka og en ny ic fra Purist Audio Design er på vei på nyåret :)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Da er kalkunen fortert og masse godt drikke der med :)
    Da ønsker jeg alle kjente her på sentralen et GODT NYTTÅR!!
    Takk for det gamle og snakkes inn i det nye........

    gismo
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    Guit skrev:
    Ja du har kommet godt igang her Gismo. Veldig flott design på anlegget og oppsettet. Er det clamp eller magnetfeste for CD spilleren? Jeg har også handlet en del hos The Cable Company, eller rettere sagt Ultra Systems. Som har den mere personlige oppfølgingen. De kan mye om forskjellige tweaks og riktig tilpassing av dette. Venter på pakke fra dem nå. Men det tar lengre tid i disse dager. Servicen er meget god. Vi har noe og lære her. Lytteposisjonen er ganske nære vegg hos deg. Du har vel ikke problemer med stående bølger? .. mvh
    ....og en ny ic fra Purist Audio Design er på vei på nyåret :)

    gismo
    Hva kommer? :D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    gismo skrev:
    Guit skrev:
    Ja du har kommet godt igang her Gismo. Veldig flott design på anlegget og oppsettet. Er det clamp eller magnetfeste for CD spilleren? Jeg har også handlet en del hos The Cable Company, eller rettere sagt Ultra Systems. Som har den mere personlige oppfølgingen. De kan mye om forskjellige tweaks og riktig tilpassing av dette. Venter på pakke fra dem nå. Men det tar lengre tid i disse dager. Servicen er meget god. Vi har noe og lære her. Lytteposisjonen er ganske nære vegg hos deg. Du har vel ikke problemer med stående bølger? .. mvh
    ....og en ny ic fra Purist Audio Design er på vei på nyåret :)

    gismo
    Hva kommer? :D ...

    mvh
    Hei og Godt Nyttår om.s !

    Ser ut til at det blir en Venustas RCA til, har fått noen flere tilbud fra John på The Cable Company, men den er vel mest innen økonomisk rekkevidde just nu ;)
    Flyttet den jeg har mellom kilde og pre nå i jula og den blir stående der! Så å fullføre med et sett til mellom pre og effekt frister voldsomt.
    Ellers er 2 stk spennende strømkabler på vei inn.....var ukjente for meg inntil nylig....men etter å ha lest litt og snakket med en som bruker disse på sitt Krell utstyr, så går jeg for 2 stk brukte til test ;D

    Det er disse:
    TimePortal Audio -Silver Reference power cables (6N pure silver conductors/Oiayde C47 plugger- støpsler)
    Merk: renheten på sølvet som brukes her (tror ikke det er mange på markedet med denne renhet på sølvet.. ::))
    Blir artig å høre hva disse kan bidra med :)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    om.s skrev:
    gismo skrev:
    Guit skrev:
    Ja du har kommet godt igang her Gismo. Veldig flott design på anlegget og oppsettet. Er det clamp eller magnetfeste for CD spilleren? Jeg har også handlet en del hos The Cable Company, eller rettere sagt Ultra Systems. Som har den mere personlige oppfølgingen. De kan mye om forskjellige tweaks og riktig tilpassing av dette. Venter på pakke fra dem nå. Men det tar lengre tid i disse dager. Servicen er meget god. Vi har noe og lære her. Lytteposisjonen er ganske nære vegg hos deg. Du har vel ikke problemer med stående bølger? .. mvh
    ....og en ny ic fra Purist Audio Design er på vei på nyåret :)

    gismo
    Hva kommer? :D ...

    mvh
    Hei og Godt Nyttår om.s !

    Ser ut til at det blir en Venustas RCA til, har fått noen flere tilbud fra John på The Cable Company, men den er vel mest innen økonomisk rekkevidde just nu ;)
    Flyttet den jeg har mellom kilde og pre nå i jula og den blir stående der! Så å fullføre med et sett til mellom pre og effekt frister voldsomt.
    Ellers er 2 stk spennende strømkabler på vei inn.....var ukjente for meg inntil nylig....men etter å ha lest litt og snakket med en som bruker disse på sitt Krell utstyr, så går jeg for 2 stk brukte til test ;D

    Det er disse:
    TimePortal Audio -Silver Reference power cables (6N pure silver conductors/Oiayde C47 plugger- støpsler)
    Merk: renheten på sølvet som brukes her (tror ikke det er mange på markedet med denne renhet på sølvet.. ::))
    Blir artig å høre hva disse kan bidra med :)

    gismo

    Godt nytt år selv gismo :)

    Veldig spennende gismo, Venustas er en alldeles glimrende "transistor" kabel, som jeg liker å kalle den, tipset, og ble veldig nysgjerrig selv, på hva en slik kunne gjort i RoDa´s oppsett, får se om jeg får mulighet å introdusere ham for en slik ;) ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    om.s skrev:
    Godt nytt år selv gismo :)

    Veldig spennende gismo, Venustas er en alldeles glimrende "transistor" kabel, som jeg liker å kalle den, tipset, og ble veldig nysgjerrig selv, på hva en slik kunne gjort i RoDa´s oppsett, får se om jeg får mulighet å introdusere ham for en slik ;) ;D ...

    mvh
    Ja du kunne jo prøve, men nå vet jeg jo at den mannen allerede har en utmerket kabel mellom kilde og intr.forsterker, så det blir nok ikke lett ;D
    Jeg sitter jo på begge typer av disse kabler og det er kun noen forholdsvis små forskjeller på disse i mitt oppsett. Her handler det mest om personlige prioriteringer innen nyanser i lydsignaturen og selvfølgelig match mot komponenter i oppsettet.
    Så atter en gang....Coanda er nesten uslåelig om man tar prisen inn i betraktningen! ;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Så er et nytt valg på kilde siden tatt, jeg ønsker å prioritere kun musikken i min "hule" og dermed nedprioritere lyd/bilde biten. Så da blir nåværende kilde VIP G2 byttet ut med en splitter ny ART G2 som er på vei fra Audionet i Tyskland :)
    Altså en renspikka musikk formidler i samme "klær" som min tidligere multispiller. Musikk DVD får heretter nytes i mitt andre oppsett i stua.
    Tror dette blir stas ;)

    gismo
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    gismo`s lille musikk-hule

    Hei Gismo!

    Viser her min siste "oppgradering" fra TCC.Fikk sendingen rett over nyttår! ;) Det er MARIGO LABS SIGNATUR 3D v2(versjon 2) STABILIZER MATog sikringer fra Hi-Fi Tuning. Lydforbedringen er så markant, at jeg heller vil kalle det en oppgradering enn et vanlig tweek. Vil selvsagt anbefale deg og prøve dette ;D mvh

     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Ble så "oppglødd" som en gammal gubbe kan bli i dag ;)
    Mail om at min nye kilde var på plass i landet og ble videresendt fra tigerstaden i morges.
    Da er det bare å telle ned et par-tre dager ;D ;D

    gismo
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    gismo`s lille musikk-hule

    Gratulerer! Det er et godt valg du har gjort.

    Mvh
    Jan P.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Grumpy skrev:
    Gratulerer! Det er et godt valg du har gjort.

    Mvh
    Jan P.
    Takk for det Grumpy :)
    Ja føler meg rimelig sikker på mitt valg ;) etter å ha hatt både ART V2 og VIP G2 som de to seneste kildene, så er dette ennå et skritt i riktig retning når vi kommer til ren musikkformidling.

    gismo
     
    C

    Cyber

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Ser bare bedre og bedre ut dette. Audionet ser ut til å være virkelig kvalitetskomponenter, det spiller nok meget bra i stua di idag.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    cybervision_ skrev:
    Ser bare bedre og bedre ut dette. Audionet ser ut til å være virkelig kvalitetskomponenter, det spiller nok meget bra i stua di idag.
    Takk for det cyber.
    Ja ikke noe i veien med bygg og lydkvalitet på disse Audionet produktene, er helt i min gate iallefall. ;)
    Men så vet vi jo alle at "smaken er som baken" uten at det trenger videre forklaringer ;D ;D
    Trives med mitt Audionet oppsett etter mange år med mye forskjellig innom.

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Ja ja...rett fra esken i kveld => de 3 første timer med ny Audionet ART G2 er unna gjort => ;D ;D ;D
    Nå får den stå å snurre i natt ;)
    Woow....dette lover bra.... :D

    gismo
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    gismo`s lille musikk-hule

    Godt valg gratulerer! Venter på nye bilder nå ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo`s lille musikk-hule

    Nei nei, bilder først, så lytte ;) ;D...

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    gismo`s lille musikk-hule

    Gratulerer med en meget bra cd-spiller.. Den ser lekker ut og spiller sikkert deretter og :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    HCS skrev:
    Gratulerer med en meget bra cd-spiller.. Den ser lekker ut og spiller sikkert deretter og :)
    Takker HCS :)
    Ja den har ikke skuffet meg for å si det mildt, fra tidligere ART V2 og til denne er det faktisk et meget langt hopp ;)

    gismo
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    gismo`s lille musikk-hule

    gismo skrev:
    HCS skrev:
    Gratulerer med en meget bra cd-spiller.. Den ser lekker ut og spiller sikkert deretter og :)
    Takker HCS :)
    Ja den har ikke skuffet meg for å si det mildt, fra tidligere ART V2 og til denne er det faktisk et meget langt hopp ;)

    gismo
    Deilig følelse når man har kjøpt ett produkt og man får mest lyst til å gå berserk i platesamlinga ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    2m skrev:
    gismo skrev:
    HCS skrev:
    Gratulerer med en meget bra cd-spiller.. Den ser lekker ut og spiller sikkert deretter og :)
    Takker HCS :)
    Ja den har ikke skuffet meg for å si det mildt, fra tidligere ART V2 og til denne er det faktisk et meget langt hopp ;)

    gismo
    Deilig følelse når man har kjøpt ett produkt og man får mest lyst til å gå berserk i platesamlinga ;D
    Jepp ;) det ble jammen nærmere 3 timer i kveld også ;)
    Koser meg...? Jaa ;D ;D
    Bilder..? Ikke ennå nei 8)

    gismo
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    gismo`s lille musikk-hule

    Du skal ha for musikksmaken din Gismo 8)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.651
    Antall liker
    32.614
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

    Grumpy skrev:
    Du skal ha for musikksmaken din Gismo 8)
    Du skal ha takk for den Grumpy :)
    spiller mye slags musikk, men ikke alt for sær ;D

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn