gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, ser ut som to harmoniske småkarer dette :)
    Takker Tom, ja de er nesten for harmoniske......kanskje stormen kommer senere������
    Blåser du bort der "hjemme" eller??

gismo
    Det værste har gitt seg her. Var ganske så friskt noen timer. Blir nok ikke noe problem å komme seg til Nederland i morgen. Blir bra, tror fuglene savner meg :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Se der ja, ser ut som to harmoniske småkarer dette :)
    Takker Tom, ja de er nesten for harmoniske......kanskje stormen kommer senere������
    Blåser du bort der "hjemme" eller??

gismo
    Det værste har gitt seg her. Var ganske så friskt noen timer. Blir nok ikke noe problem å komme seg til Nederland i morgen. Blir bra, tror fuglene savner meg :)
    Ja bilder man har sett på nettet i dag tilsier at det nok har vært "ganske så friskt" der borte:rolleyes:
    .....godt at vi her inni skogen ligger i ly av fjellene;)

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.445
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vis du modifiserer den litt ved å fjerne skuffen i midten så kan jo A60 gå der med Pre60 over.. isotek på en sien og digitalboksen på den andrE? ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vis du modifiserer den litt ved å fjerne skuffen i midten så kan jo A60 gå der med Pre60 over.. isotek på en sien og digitalboksen på den andrE? ;)
    Jepp vil bli perfekt, bare å unnlate å montere skinner for skuff og selve skuffen, delevegger går helt ned;)
    Innvendig høyde i det feltet blir 15,5 cm!

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Stueanlegget etter litt mere bruk...

Stueanlegget har nå fått litt spilletid og ørene til gismo har fått gått seg inn:)
    En litt annerledes lydsignatur her enn oppe i hulen, men det er helt ok og flott å kunne ha to valg;)

Bunnen her går jo ikke like dypt som oppe, men den er frodig med en mørk grunntone, fylden fra disse to stativere er overraskende i dette rommet. Mangler litt på detaljeringen i bunnen, men er nok en kombinasjon av både Venere og Rega.
    Mellomtonen er også litt mørk, men med god fylde, en aning mindre frempå enn oppe, litt mindre detaljer og dynamikk men meget behagelig og varm.
    Toppen er super behagelig, her stikker ikke noe, selv på de "vanskelige" innspillinger. God detaljeringen og oppløsning om dog ikke som på det andre anlegget. Savner litt sprut og "gnist" i toppen! Tror nok at Rega ikke har alt jeg kunne ønske meg her og da i kombo med Venere kan dette bli et lite savn på enkelte innspillinger.

Men i det store og hele, et lyttevennelig godt "bruksanlegg" til både musikk og TV-lyd :);)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Stueanlegget har nå fått litt spilletid og ørene til gismo har fått gått seg inn:)
    En litt annerledes lydsignatur her enn oppe i hulen, men det er helt ok og flott å kunne ha to valg;)

Bunnen her går jo ikke like dypt som oppe, men den er frodig med en mørk grunntone, fylden fra disse to stativere er overraskende i dette rommet. Mangler litt på detaljeringen i bunnen, men er nok en kombinasjon av både Venere og Rega.
    Mellomtonen er også litt mørk, men med god fylde, en aning mindre frempå enn oppe, litt mindre detaljer og dynamikk men meget behagelig og varm.
    Toppen er super behagelig, her stikker ikke noe, selv på de "vanskelige" innspillinger. God detaljeringen og oppløsning om dog ikke som på det andre anlegget. Savner litt sprut og "gnist" i toppen! Tror nok at Rega ikke har alt jeg kunne ønske meg her og da i kombo med Venere kan dette bli et lite savn på enkelte innspillinger.

Men i det store og hele, et lyttevennelig godt "bruksanlegg" til både musikk og TV-lyd :);)

gismo

Du har jo gutterom så ingen grunn til og furte;)
    Regner med at dette låter bedre en det den vanlige mann i gata kan skilte med i sin stue, du er bare for godt vant>:D

Mvh
    roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at det fungerer i stuen :) Hadde det egentlig vært bra hvis det var akkurat det samme om du spilte i stuen eller med småtøsene... Hiver meg på hva roeng2 skriver, kos deg med Amos og stopp med sammenligningen ;):cool:

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.096
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

gismo
    Hei kamerat!

Vil du låne AE1 og prøve i stua?

Her hjemme er det back-to-basic og inn igjen med ProAc Studio 130 :)
    Fylden, gløden, varmen og gliset er tilbake, det rykker i rockefoten.

m

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Regner med at dette låter bedre en det den vanlige mann i gata kan skilte med i sin stue, du er bare for godt vant>:D

Mvh
    roeng2
    Ja jeg har "gutterommet" til finlytting etc så jeg furter itte;)
    Ønsker jo heller itte to anlegg med tilnærmet lik lydsignatur, så jeg liker og lever godt med stuelyden!
    Du har nok rett ang lyden, den har god kvalitet og holder godt mål i stua:)
    du får jo dømme selv da du kommer en tur:D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjekt at det fungerer i stuen :) Hadde det egentlig vært bra hvis det var akkurat det samme om du spilte i stuen eller med småtøsene... Hiver meg på hva roeng2 skriver, kos deg med Amos og stopp med sammenligningen ;):cool:
    Nei to like anlegg byr itte på variasjon og mangfold, så er /var ikke målet;)
    Amos er lett musikk med stort behagsfaktor! Har et par album av mannen.
    Denne lydsignaturen er meget lyttevennelig og det blir jo flest timer her tross alt......tv-lyd :cool:

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.445
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Morro og lese dine betrakninger om venere.. :)
    Stemmer ganske bra med det intrykket jeg gjor av mine også.. Og til tider på enkelte sanger kan man jo savne dem litt, men til det som ruller 70-80% av tiden her så ble dem bare litt for puslette.. :)

Og det er jo et snasent anlegg til en pen stue med di søte små Rega komponentene også.. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Hei kamerat!

m
    Jasså M, ble det sånn:cool:
    Redd de, tross Rega, ikke blir "vennlige nok" i lenden her i stua:rolleyes:
    Også går det itte å komme med noe svart her nå serru, da bryter je avtalen med fruen!!

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Stemmer ganske bra med det intrykket jeg gjor av mine også.. Og til tider på enkelte sanger kan man jo savne dem litt, men til det som ruller 70-80% av tiden her så ble dem bare litt for puslette.. :)

Og det er jo et snasent anlegg til en pen stue med di søte små Rega komponentene også.. :)
    Hehe...jo da, er nok mye samsvar med inntrykkene tror jeg. Men tror kanskje vår litt forskjellige musikksmak i det store og det hele gjør at de er mer riktig for meg;)
    Tror nok mitt tall vil være ca. 20-30% opp mot dine 70-80% :rolleyes:
    ......en litt " friskere" forsterker i toppen ville nok endret noe, men litt redd for å miste musikaliteten som bor i Rega'n.....;)

gismo

Sist redigert:

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.096
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

gismo
    Hei kamerat!

m
    Jasså M, ble det sånn:cool:
    Redd de, tross Rega, ikke blir "vennlige nok" i lenden her i stua:rolleyes:
    Også går det itte å komme med noe svart her nå serru, da bryter je avtalen med fruen!!

gismo
    Ingenting avgjort her enda, men Creek'en spiller betydelig bedre på ProAc.
    Fikk lyttegleden tilbake :)
    Har testet AE1 og Rogue så jeg vet hva som bor i disse småtassene, har bare ikke anledning til å skjemme de bort med en ny amp nå

M

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.445
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Hehe...jo da, er nok mye samsvar med inntrykkene tror jeg. Men tror kanskje vår litt forskjellige musikksmak i det store og det hele gjør at de er mer riktig for meg;)
    Tror nok mitt tall vil være ca. 20-30% opp mot dine 70-80% :rolleyes:
    ......en litt " friskere" forsterker i toppen ville nok endret noe, men litt redd for å miste musikaliteten som bor i Rega'n.....;)

gismo
    Ja det er en fin ballansegang man må gå med musikalitet og detaljert lyd.. :) Er rimelig fornøyd med at jeg har ramlet over det som gir det for min del nå med tanke på elektronikk.
    I21 til primare var musikalsk og fin, men det er noe helt annet med i32, så angrer ikke på oppgraderingen.. :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

gismo

Mvh
    roeng2
    Ja jeg har "gutterommet" til finlytting etc så jeg furter itte;)
    Ønsker jo heller itte to anlegg med tilnærmet lik lydsignatur, så jeg liker og lever godt med stuelyden!
    Du har nok rett ang lyden, den har god kvalitet og holder godt mål i stua:)
    du får jo dømme selv da du kommer en tur:D

gismo

Din dom skal falle, etter min lytte visitt med kulturelle innslag;)

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så var den dagen kommet, da man våkner med feber, hode føles som det sprekker og halsen så så at man må motivere seg for hver eneste kaffe svelg:(
    Men litt bakgrunnsmusikk tåler man jo, sofa og stueanlegget som gjelder i dag skjønner je;)

image.jpg

flac

Mary sin 2014 utgivelse er et helt greit album!

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Doktor Tom foreskriver smektende syngedamer, kamillete, selskap av den flussy kosebamsen din samt høylytt klaging på tilstand og mangel på bevertning fra sofaen :) Husk å gi tydelig uttrykk for at dette er såpass ille at kona vanskelig kan sette seg inn i hvor fælt du har det!

Utenom det, riktig god bedring fra Hilverstaden :)

V

vinyl-jønki

Gjest
    Uff og uff Gismo, høres ikke bra ut.
    Vet ikke om denne kan være til noe trøst?
    God bedring
    mvh
    S-mannen

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dr Holter...

Doktor Tom foreskriver smektende syngedamer, kamillete, selskap av den flussy kosebamsen din samt høylytt klaging på tilstand og mangel på bevertning fra sofaen :) Husk å gi tydelig uttrykk for at dette er såpass ille at kona vanskelig kan sette seg inn i hvor fælt du har det!

Utenom det, riktig god bedring fra Hilverstaden :)

Hehe...går sæ nukk tell dette doktor Tom;)

Hilsen
    Dr Holter. :cool:

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.096
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Du får ta en Pjolter! (Opprinnelig P. J. Holter fra traktene rundt Mjøsa)

Utfordrer Blues, HCS og RBN til å komme med utfyllende info! :)

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jobba litt med plassering av Venere i stueanlegget i dag.
    Havnet på en plass de dessverre ikke blir akseptert av fruen i huset som daglig plassering, men kan jo dra dem dit ved finlytting eller spesielle anledninger:cool:
    Måtte ut på 70cm fra vegg før jeg syns de spilte rent nok i bassen, og en aning vinklet mot lytteposisjon;)
    Dette tross frontladet bassport/spalte så spilte veggen for mye med. Men denne lille Rega Brio-R imponerer, ikke lettdrevne disse Venere men allerede kl. 12 på volumet var det rimelig høyt og godt trykk. Bass-spalten blåser helt bort i sofa (lytteposisjon) som i utgangspunktet er litt for langt vekk fra ht. Rene aircondition på varme sommerdager:cool:
    Ved litt høyere volum (spiller sjelden høyt) så våkner de også mer opp, kanskje litt sånn Rega er? Eller hva Venere trenger?
    Einstein og Mementoene spiller lydmessig fullgodt ved meget lave volumet oppe, så dette var litt andenderledes:)
    Summa summarum....er jeg meget godt fornøyd, selv om de krever en bedre plassering ved lytting enn hva jeg vil bruke til daglig ved tv-lyd etc. Lytteposisjon er også litt låst pga sofa og bord, men sånn er livet i stua til ho mor;);)
    Her en smakebit fra dagen i dag;)

gismo

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.227
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Liver er kompromisser....

Men det ser ikke halvgæernt ut da ;)

/ Morten

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Husker du denne flotte stunden hos TOMZ i Hilversum blues;)

image.jpg

Her koste vi oss med storband og Renee, Genever og Trappist:)
    Svinger noe grasalt flott......
    Tok en reprise på denne låta i går, SF får jobben litt de også, men tåler det de da...:cool:

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alltid hyggelig å se det bildet :) Har ikke lyd på jobben så jeg får sjekke ut videoene dine når jeg kommer hjem.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.999
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du får ta en Pjolter! (Opprinnelig P. J. Holter fra traktene rundt Mjøsa)

Utfordrer Blues, HCS og RBN til å komme med utfyllende info! :)

M

Kjære gismo. Nå må du bli bra igjen!
    Oh yes, husker turen, det hyggelige selskapet og den fantastisk gjestfrie verten meget godt!

Something else:

I am not a doctor but have a "In License" for prescribing something that may be helpful.
    The Male Nurse prescribes:

High Quality Whisky with up to half & half with Lakewater from Mjøsa.
    (NOT Glomma for God`s sake!)
    Correct dose is 50 milliliters pure Whisky and less water 5x every day.

That`s det best which doesn`t help.

Excuse my broken English,- I`m a bit out of touch.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn