gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin den konvertampen. Diskret og plasseringsvennlig i tillegg. Reiersrud med Slettahjell har jeg planer om å gå på konsert med i påsken. De spiller i nye Kopervik kirke, en form for åpningskonsert for kulturkirkebiten antar jeg. Og det lover bra hvis det er en slik profil de satser på i den nye arbeidskirken, for da kan det være duket for mange fine konsertopplevelser i gangavstand fra krypten igjen. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye elektronisk og mye basstungt på 2017 albumet til Mari Boine, men endog spennende;)
    Lyden dessverre ikke helt der oppe som jeg hadde forventet meg.

image.jpeg

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er bare å bestille 2 stk REL habitat til... en til kontoret og en til til stuen ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er bare å bestille 2 stk REL habitat til... en til kontoret og en til til stuen ;)
    Kjøpe kjøpe sa kyllingen:cool::cool::cool:
    Det fungerer faktisk ypperlig med kun en Habitat i stua, den har egenskaper som ikke noen andre som jeg har hatt innom har hatt;)
    Men får se om det kunne være morro med en liten T5 på kontoret bare jeg får rigget og testet litt der:)

gismo

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er reinspikka Nashville mellom 1960 og 1970, ja. Med litt krydder her og der. Ikke alles cup of tea når det er såpass tradisjonelt.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser ut som du ligger godt. Pass på at du ikke spenner ned de oppstyltete småpikene :) God bedring!
    Takker! De står på marmorføtter og det er svensk tykt stål under strikkene, itte lette å velte unge mann:cool:
    Men ligger godt....OhYeah;)

Nydelig låt på Rhiannon Giddens siste album. Birmingham Sunday. I like it slow.......

Takk for omtanken:D

gismo

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.680
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har litt av hvert å by på Wallumrød også:)

• Liker
    Reaksjoner: 2m

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Pakket ut det lille nurket sent i kveld, jammen var den lekker, men måtte smile av "årets søteste " fjernkontroll, den er halvparten av en fyrstikkeske ;)
    Men med alle funksjoner og fungerer perfekt:D
    Blir oppkobling og lydfest i morgen!

image.jpg

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Koblet opp kontoranlegget i andre enden av stua i dag, dette var/er spennende, og sånn første utsagn....Woow her er det potensialet jeg aldri har hatt i anlegg 2 noen gang;);)

Enkelt og greit, syns sjøl dette er litt lekkert je:cool:

image.jpg
    image.jpg

Hjemmealene helg så her blir det nok litt musikk!!
    Tilogmed Silke likte dette anlegget:cool:;)

image.jpg

Kommer mer etterhvert, men dette er jo to anlegg med et prishav imellom seg og bygger på vesentlig forskjellige prinsipper, men det er jo nettopp det som er spennende og morsomt:D

gismo

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Nurket er glimrende. Lurer på jeg skal kalle min soveromsamp? Integrert forsterker med RIAA, DAC, bluetooth og egne hodetlfamper, rørpre og 6x5x1 tommer yttermål. Væltnurket? Småryssen?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.381
    Torget vurderinger
    12
    Og nok en gang grattis med sober og elegant amp :). May the Force be with you!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Og nok en gang grattis med sober og elegant amp :). May the Force be with you!
    Takker Trond, den er vel delvis det, the Nuforce, men må "bruke den litt" opplever jeg, tross 2x50w så krever disse småtassene fra Tannoy en god del:cool:
    Kan bortimot " tømme den" her i stua, men vil nok få litt lettere tilværelse i et vesentlig mindre rom vil jeg tro:D
    Har vært en kjøretur noen timer og da jeg kom hjem var sweetspot opptatt, så her må man vente på tur:cool:

image.jpg

Men kjøreturen førte noe gøtt med sæ da:D

image.jpg

Blir sikkert en hyggelig musikk- kveld;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt du koser deg :) Jeg forventer store ting når jeg kobler til mine hvite BJC ;)

Kos deg med Westmalle. For en gangs skyld må jeg innrømme at du har bedre utvalg av øl til billigere pris :mad:;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da er helgas "test" av kontoranlegget i stua over og anlegget ryddet bort igjen.
    Må si det var artig å høre hva en sånn moderat klasse D-amp kan prestere i samspill med to småtasser fra Tannoy;)
    Tannoyene har fått prøvd seg i stua før, da med Einstein og Weiss og helt dit opp klarte de ikke å prestere denne gangen med Nuforce som dac/motor.
    Men det var intr dette, det man opplevde først var vel litt mangel på power, den måtte "brukes litt" i dette rommet.

image.jpg

Men selv på dette området bestod den testen opp til moderate lyttevolumer.
    Nuforce oppleves som "nøytral" men ikke klinisk og kjedelig, men den er ren i lyden som et fjellvann, klar og gjennomsiktig og har en beksvart bakgrunn. Byr på detaljering og nyanser i hele frekvensspekteret.
    Sammen med disse Tannoy mini så ble toppen meget detaljert med krisphet og litt glitter uten at det ble for mye syns jeg.
    Mellomtonen slipper godt, litt tynnere i signaturen enn hovedanlegget men også her bys det på ekstrem klarhet/renhet med gode detaljer. Sitter nok litt lenger "tilbake" i lydbilde enn på anlegget i andre enden av stua.
    Bassen er også kildevannsren og hurtig (4" i Tannoy) med stopper jo litt for høyt opp i frekvens, men imponerer helt til den stopper.
    En liten og hurtig musikksub ville bidratt flott her;)
    Alt i alt, et godt potensialet for grei kontorlyd mener jeg:D

image.jpg

-------------00------------

Det andre formålet med å sette opp dette i denne enden av stua var i høre lyd fra et anlegg der;)
    Har hovedanlegget i "stuedelen" i dag men vurderer litt på sikt og flytte dette nettopp dit, skape meg en musikk avd i denne delen av stua og frigjøre "sofahjørnet" for utstyr/talere og musikk. Kun TV blir igjen der da!
    Sånn har det stått et par år nå, fungerer ypperlig der men ønsker å skille dette litt fra hverandre;)

image.jpg

Denne andre enden som jeg brukte til test nå byr ikke på noen umiddelbare svakheter sånn som jeg oppfattet det, så ja, her blir nok flytting og test av hovedanlegget hit etterhvert:D

image.jpg

Ble en helg med en god del musikk på et lite, enkelt men potent anlegg:D:D

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.623
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den billetten er vel til meg den?:rolleyes:

Fin omtale av nurket og miniputtene gismo.
    Jeg ser du kaller det kontoranlegg, men det bør kunne gjøre nytten på schlafenzimmer også.
    For å holde takta.

Det høres ut som en god idè å prøve hovedanlegget i andre enden på stua.
    Det vil helt sikkert spille enda bedre med mer luft rundt tror jeg.
    (-men, det er vel et par ting som må på plass før dette skjer?)

Jeg ser du har omtrent samme spillelista som meg fra lørdag kveld.
    PUSSIG sammrentreff!:cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for hyggelig ord blues;)
    Billetten har inntil videre ikke noe navn på seg ennå:cool:
    Anlegget i østenden på stua gir mæ trua blues:D

gismo

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg hentet utstyret fra Bergens-krypten for snart halvannet år siden har jeg hatt en relativt kompetent #2-rigg på soverommet hovedsaklig basert på vintage-utstyr fra den tiden Karmøy-krypten hadde andreprioritet. Men jeg innser at Radionette TK-600 med sine 25 liter er i overkant store for et soverom, eventuelt kontor. Har derfor fulgt med historien om knøttene dine med tanke på å gjøre #2-riggen litt mer fleksibel mht plasseringsvennlighet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn