gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.754
    Antall liker
    33.115
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vis vedlegget 428828

    Fru Darling og jeg på plassene sida av!
    Må være et sammentreff...:cool:

    Blir nok ikke alene HFSer her.
    Ja der var litt av et treff, jeg viste dere satt på rad 5 men ikke plassene😋
    Vi blir nok ikke alene der nei, ser at Tromdmeg kommer og har hørt om RBN også, blir artig og litt stas😂
    Treffes noe sted i forveien kanskje?

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    64.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.754
    Antall liker
    33.115
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Vi BØR klare dette nå:cool:
    Da er det jaggu på tide for deg å oppleve hvordan det SKAL låte live!!!
    Ikke for seint i nov ennå:cool:

    gismo
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Noen av dem karma, noen av dem.:rolleyes:
    At du vil på Bremnes, er det for å oppleve fenomenet Bremnes eller er det for musikken????
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    64.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Noen av dem karma, noen av dem.:rolleyes:
    At du vil på Bremnes, er det for å oppleve fenomenet Bremnes eller er det for musikken????
    Hehe, Bremnes er vel sånn helt ålreit etter min smak, men hvis jeg kreker meg avgårde er det vel mest for å kunne gjøre noe sammen med kona :)
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.636
    Antall liker
    4.323
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Ikke bare snakker de i etterkant, de sier heller ikke ifra til kameraten (?) sin i forkant.. :/

    M
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Det bør du helt klart gjøre noe med - og det er ikke noe tips, men en klar anbefaling:). Kari på plate er én ting - live er noe annet. Det trykker temmelig bra - og det i en kombinasjon med live-lyd laaaangt over snittet.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Heisan
    Kan kanskje omformulere den siste setningen til: .....før jeg må rulles frem til scene kanten. Det gjelder iaf oss andre
    Vi klarer nok å finne på noe, men kanskje litt tidlig å banke noe nå. Midt i uka dette, så kanskje ei pølse på brygga?

    R
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.667
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Der skal jeg gjøre det stikk motsatte ;) gjøre alt jeg kan for og IKKE snuble innom en Kari B konsert :)

    O
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Der skal jeg gjøre det stikk motsatte ;) gjøre alt jeg kan for og IKKE snuble innom en Kari B konsert :)

    O
    Såså O, pass deg nå, før du roter deg ut på dypt vann:D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Det er bare å si at Kari Bremnes er en av de største personligheter og har meget høy kvalitet på sine konserter. Alle skal ikke like det, men det gjør ikke opplevelsen dårligere for oss som synes dama er fantastisk allerede ;).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.322
    Antall liker
    9.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Der skal jeg gjøre det stikk motsatte ;) gjøre alt jeg kan for og IKKE snuble innom en Kari B konsert :)

    O
    Hehe.. når selv jeg har vært på en konsert som er i en heeelt annen generasjon så burde du også få med deg en.. selv for en rockegutt som meg var konserten knallbra og kul... en av de råeste og lengste gitarsoloene jeg har hørt blandt annet.. og heftige beats ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.754
    Antall liker
    33.115
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er bare å si at Kari Bremnes er en av de største personligheter og har meget høy kvalitet på sine konserter. Alle skal ikke like det, men det gjør ikke opplevelsen dårligere for oss som synes dama er fantastisk allerede ;).
    Takk Trond;) Du sa ALT som skulle sies:(

    gismo
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.667
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.758
    Antall liker
    59.182
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Før du får ut fingern karma, må du regne med det er utsolgt.
    Sånn er det bare.:cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.758
    Antall liker
    59.182
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Der skal jeg gjøre det stikk motsatte ;) gjøre alt jeg kan for og IKKE snuble innom en Kari B konsert :)

    O
    Såså O, pass deg nå, før du roter deg ut på dypt vann:D
    153.Bok_fil.200.jpg

    Blubb-blubb-blubbb-bluuurp-blubb.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    64.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Før du får ut fingern karma, må du regne med det er utsolgt.
    Sånn er det bare.:cool:
    På Hamar går man ikke på konsert, men på skøyteløp :cool:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    På Hamar går man absolutt på konsert. Jeg så på TV at de også arrangerer skøyteløp der, men det er nok mest for spesielt interesserte. På Hamar kaster man også frisbee og spiller bandy ;). Det er flest konserter og mange av dem er meget bra.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.758
    Antall liker
    59.182
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Før du får ut fingern karma, må du regne med det er utsolgt.
    Sånn er det bare.:cool:
    På Hamar går man ikke på konsert, men på skøyteløp :cool:
    Og det vet du mye om?:p

    Fans-From-Holland-600x426.jpg

    Det er stort sett bare utlendinger som går på skøyteløp her i byen.
    Det er dessuten de som vinner.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    64.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På Hamar går man absolutt på konsert. Jeg så på TV at de også arrangerer skøyteløp der, men det er nok mest for spesielt interesserte. På Hamar kaster man også frisbee og spiller bandy ;). Det er flest konserter og mange av dem er meget bra.
    Har hørt rykter om at innlandsfolket snakker litt seinere og veloverveid enn oss fra de mer urbane strøk. I og med dere har åtte måneder på dere, bør dere likevel kunne komme i mål med å avtale møteplass :cool::cool: Selv har jeg faktisk aldri vært på Bremnes-konsert. Må vel få gjort noe med det før hun må rulles frem på scenen :D
    Før du får ut fingern karma, må du regne med det er utsolgt.
    Sånn er det bare.:cool:
    På Hamar går man ikke på konsert, men på skøyteløp :cool:
    Og det vet du mye om?:p

    Vis vedlegget 429133
    Det er stort sett bare utlendinger som går på skøyteløp her i byen.
    Det er dessuten de som vinner.
    Dere burde kjenne deres besøkelsestid gutter. Jeg var på Bislett når Rolf Falk Larsen ble verdensmester. Har aldri drukket så mye rart og gøyalt, og noenlunde pene piker fra Nederlandene ivaretok meg på en måte jeg fremdeles husker i dag. Jaja, får håpe det ikke ender opp med at Vikingeskipet blir overtatt av norsk frisbee forbund :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.758
    Antall liker
    59.182
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Disse hollenderne er nokså liberale og frivolige mht både innvortes og utvortes stimuli, så man kan ikke være tørst og gift hvis man skal på skøyte- VM. Da er det helt en annen sak med Bremnes.
    Først skal vi på anjazz og høre Slettahjel synge sakte.:)

     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.754
    Antall liker
    33.115
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Disse hollenderne er nokså liberale og frivolige mht både innvortes og utvortes stimuli, så man kan ikke være tørst og gift hvis man skal på skøyte- VM. Da er det helt en annen sak med Bremnes.
    Først skal vi på anjazz og høre Slettahjel synge sakte.:)

    Må si jeg ser meget frem til "saktesynginga" til Slettahjell da😉👍👍
    Tempoet passer godt en aldrende mann😎

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.754
    Antall liker
    33.115
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tauget inn "ny omvandler og motor" til mine små Tannoy Revolution XT Mini på kontoret i dag;)

    image.jpeg


    Disse småtassene har imponert meg stort og har lenge tenkt at disse fortjener litt bedre arbeidsforhold:D

    Derfor landet jeg en handel på en sånn flott liten boks i dag!
    Denne har fått mye gode skussmål i sin "klasse" og lever litt i trua på at det kan bli bra kontoret!!

    image.jpeg
    image.jpeg


    En sort Nuforce DDA 100 er på vei;)

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    64.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig tøff på fremsiden! Ingen grunn til at ikke dette skulle fungere i kontor-sweetspotten :) Virker som utrolig mye hifi for pengene. Nå kan neste prosjekt være å lete etter en T5 å ha mellom beina :D Gratulerer!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer selvfølgelig med mini-bow. Himmel og hav. Fine små høyttalere også de Tannoyene.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Lekker sak det der gismo, flotte omtaler:)
    Prisen var heller ikke avskrekkende.
    Gratulerer med nyanskaffelsen
    mvh
    vinyl-mannen
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.754
    Antall liker
    33.115
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Skikkelig tøff på fremsiden! Ingen grunn til at ikke dette skulle fungere i kontor-sweetspotten :) Virker som utrolig mye hifi for pengene. Nå kan neste prosjekt være å lete etter en T5 å ha mellom beina :D Gratulerer!
    Takker for hyggelig meld gutter;)
    Disse XT Mini er nok det beste jeg har hatt i hus/spilt på av små talere, de imponerte meg også i test på stueanlegget.
    Fungerte overraskende flott med Einstein og REL Habitat:D

    Så ja, skal ikke se helt bort fra at om jeg får satt dem opp på stativer inne på kontoret og rigget til en sweetspot plass så kunne nok disse fungere greit med en liten REL T5 som jeg kjenner godt fra før.
    Skal først se hva Nuforce DDA 100 bidrar med her!

    Her er forresten hva gutta på Sterefil sier om disse småtassene:


    Tannoy Revolution XT Mini er en en av de beste musikkgjenngiverene vi kjenner til - uansett pris.

    Dette høres kanskje litt rart ut tatt i betraktning at høyttalerene kun koster 5000,- kr paret, men Revolution Mini har noe spesiellt ved seg som vanskelig lar seg gjennskape med større konstruksjoner; uten at prisen går i taket.

    Det 10cm store Torus Oggive Dual Concentic-elementet er en ekte punktkildekonstruksjon og gjenngir hele frekvensområdet fra bass opp til utrolige 100kHz (52Khz linært). Dette gjør at du får en sammenheng, holografi og oppløsning som ingen andre høyttalere vi har hørt kan gjenngi til noe i nærheten av prisen. Den eneste høyttaleren jeg kan tenke meg som matcher oppløsningen oppover i diskantområdet er Tannoy Autograph Mini, som bygger på samme grunnkonstruksjon (18.995,-) og mbl 126 (89.995,-).

    Det du ikke får er dypbass. Den bassen som er der er utrolig presis og har masse anslag, men de fysiske lover dikterer at en så liten høyttaler med et relativt lite element ikke går veldig dypt i bassen. Når det er sagt er det slettes ikke sikkert du vil savne det om du har et relativt lite rom eller om du kominerer den med en superkjapp subwoofer som REL sin T5.

    Uansett vil den sømløse, glatte og fantastiske mellomtone- og diskantgjenngivelsen gi deg musikkopplevelser som er så virkelighetsnære på alt annet en heavy og hip hop at du raskt glemmer de aller nederste oktavene.

    Dette er en smykke av en høyttaler med mellomtone- og diskantgjenngivelse i vaskeekte high end-klasse. Anbefales på det aller varmeste.



    gismo
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den ser snasen ut gismo. Her blir det godlyd på kontoret! Grattis. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn