gismo`s lille musikk-hule
The sound of GISMO
På tide å si noen ord om dette oppsettet da.....?
Gismo bor i et gammelt sjarmerende hus fra lenge før krigen, den første altså. Han står på og pusser opp og jeg fikk mange tips til jeg selv går igang.
Trikset er å modernisere uten å ødelegge historien som sitter i veggene. Gismo lykkes med dette!
Lytterommet på loftet er begrenset i størrelse, og med skråtak bak hodet som spiser kubikk det også.
Et intimt og koselig rom, som jeg bare ser for meg "i mitt indre øye" når han får malt og fikset vekk furufargen.
Det var på flere måter som å være tilbake i min egen hule som jeg flyttet fra for snart et par år siden.
Musikk på denne måten er herlig med måten det gir nærhet til musikerne på, samtidig som det er begrensende når det gjelder størrelse på lydbildet og hvor høyt man kan spille.
Husker at jeg trodde forsterkeren slapp opp for krefter i mitt gamle rom, bare for å oppdage at det egentlig var rommet som gikk i metning når jeg dro på for mye.
ART G2 i oppsettet til gismo gir meg så mye må-ha begjær at jeg sitter med fingeren på museknappen foran finn.no for å legge ut både sacd og vinyl for å kjøpe min egen. (Selvsagt måtte gismo fortelle mangt og meget om en som var til salgs hos Audioroyal, for tilslutt å røpe at den var solgt.. ugh!)
Vann-vann-vittig byggekvalitet og feeling fra denne spilleren, og så tror jeg at den bidrar
mye til hvor bra det låter hos gismo!
PRE 1 G2 rent forsvinner i oppsettet, både visuelt og lydmessig, det siste i alle fall en god egenskap.
AMP 1 utstråler
MAKT og lydmessig tar det ca 4 og et halvt mikrosekund før du forstår at den holder alle høyttalerelementene i et jerngrep. Denne forstekeren er stålneve i silkehanske comes alive! Stålneven er i tillegg montert på Ivan Drago og på skuldra hans sitter moder Teresa og hvisker søte ting i øret...
Etter god mat og drikke på terassen bar det opp på loftet med kaffekoppen i hånda og musikk i kamerabagen.
Utfordringen er å stoppe skravla og starte spilleren, audiofile har ofte mye på hjertet når vi treffer likesinnede... ;D
Litt om lyden straks.
R