Var som sakt en tur oppe i Blåskogen på mandag/tirsdag og hørte nye Lumin T3 sort hos Blues.
Her var ikke NOE rørt ved, bare gamle D2 hadde byttet plass med nye T3, altså her hørte man kun forskjell på disse to og intet annet.
Da jeg gjennom mange år har hørt dette anlegget så kjenner jeg det meget godt!
Denne kvelden ble vinyl ikke spilt, hørt det mange ganger og vet hva det presterer der oppe, det ble altså en ren streamer (lang) kveld
Forskjell? JA og på mange områder!
Et slør og et lerret ble dratt vekk og åpnet opp en ny streamer verden med innsikt lang inn i musikken
Vil vise hva HiFi News skrev i sin test:
De lyver ikke og alt stemmer i mine ører og hode. Pluss mere da man tross alt kjenner oppsettet fra før og har hørt D2 gjennom noen år. Kort sakt T3 gruser D2!!
Oppløsning, detaljering, nyansering, renhet, en dynamikk og et 3D perspektiv i lydbilde som var påtagelig annerledes og forbedret. Evnen til å skille instrumenter og stemmer/lyder, sette de der de var tenkt å være i lydbilde, og feks vokal som stod spikret i senter!! Alt dette av en ny verden som ikke har vært der oppe før
Og jeg minner om at ikke noe var endret, skrudd på eller omplassert! Da tenker jeg på REL bamsefar borti hjørnet der, rett og slett en ny bass, renere, raskere og mere kontrollert med nyansering i sin bassspilling.
Jeg opplevde noe av det samme hjemme da min HiFi Rose kom hjem til meg……. og opplever dette nå på nytt og jeg skjønner ikke at bare en streamer kan bidra sånn….Men jeg lyver ikke
T3 er helt klart PÅ i lydbilde men jeg tror at kombinert med de to andre i kjeden, Octave og Magnepan, har blues funnet en meget god match. Det kan være friskt men det renner ikke over begret for meg og mine ører.
Så får event andre mene noe annet eller eget
Det ble spilt musikk i flere timer, alle sjangere ble tester ut og fornøyelsen vedvarte hele kvelden/natten
Ble også tid til god mat/øl og litt annet slærv
Så tusen takk for en flott opplevelse, deilig mat/øl og en ny streamerlyd, om itte du streamer mere nå….da er det itte håp blues
Edit: Altså det meste ble bedre og sikkert noen parametere jeg har glemt i farta
gismo