gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.408
    Antall liker
    35.837
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hjemme fra Blåskogen, det var en veldig fin opplevelse, skal snekre sammen et inntrykk etter hvert🤗🎶

    Dukket opp et minne på FB, 9 år siden, første gang oppsettet kom ned i stua, riktig nok andre enden enn der det står i dag😉
    Den gangen var Sf Guarneri Memento nettopp blitt mine😊Nostalgi dette😄

    IMG_5564.jpeg


    gismo
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    853
    Antall liker
    232
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Husker dette oppsettet spilte bra, men det ryktes at det spiller enda bedre nå? 🤔😀
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    954
    Ut fra bildene, stort understatement, imo🫣👍💪 Ikke minst "hva skjedde" med plasseringen 9 år tilbake😩 NÅ derimot😁💪😄👍.......
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.210
    Antall liker
    9.431
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.408
    Antall liker
    35.837
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En liten oppgradering på vei, denne scoret meget høyt på router test 2024! Får håpe denne serverer hurtige, rene/støyfrie og gode 0/1 til dac’n😅😂

    IMG_5605.jpeg
    IMG_5604.jpeg


    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.408
    Antall liker
    35.837
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var som sakt en tur oppe i Blåskogen på mandag/tirsdag og hørte nye Lumin T3 sort hos Blues.
    Her var ikke NOE rørt ved, bare gamle D2 hadde byttet plass med nye T3, altså her hørte man kun forskjell på disse to og intet annet.

    IMG_5558.jpeg


    Da jeg gjennom mange år har hørt dette anlegget så kjenner jeg det meget godt!
    Denne kvelden ble vinyl ikke spilt, hørt det mange ganger og vet hva det presterer der oppe, det ble altså en ren streamer (lang) kveld🤗
    Forskjell? JA og på mange områder!
    Et slør og et lerret ble dratt vekk og åpnet opp en ny streamer verden med innsikt lang inn i musikken😉

    Vil vise hva HiFi News skrev i sin test:
    IMG_5615.jpeg


    De lyver ikke og alt stemmer i mine ører og hode. Pluss mere da man tross alt kjenner oppsettet fra før og har hørt D2 gjennom noen år. Kort sakt T3 gruser D2!!

    Oppløsning, detaljering, nyansering, renhet, en dynamikk og et 3D perspektiv i lydbilde som var påtagelig annerledes og forbedret. Evnen til å skille instrumenter og stemmer/lyder, sette de der de var tenkt å være i lydbilde, og feks vokal som stod spikret i senter!! Alt dette av en ny verden som ikke har vært der oppe før🤗
    Og jeg minner om at ikke noe var endret, skrudd på eller omplassert! Da tenker jeg på REL bamsefar borti hjørnet der, rett og slett en ny bass, renere, raskere og mere kontrollert med nyansering i sin bassspilling.

    Jeg opplevde noe av det samme hjemme da min HiFi Rose kom hjem til meg……. og opplever dette nå på nytt og jeg skjønner ikke at bare en streamer kan bidra sånn….Men jeg lyver ikke🤗👍🏼

    T3 er helt klart PÅ i lydbilde men jeg tror at kombinert med de to andre i kjeden, Octave og Magnepan, har blues funnet en meget god match. Det kan være friskt men det renner ikke over begret for meg og mine ører.
    Så får event andre mene noe annet eller eget😎

    IMG_5559.jpeg
    IMG_5560.jpeg


    Det ble spilt musikk i flere timer, alle sjangere ble tester ut og fornøyelsen vedvarte hele kvelden/natten😊

    Ble også tid til god mat/øl og litt annet slærv😅😂

    IMG_5562.jpeg
    IMG_5561.jpeg


    Så tusen takk for en flott opplevelse, deilig mat/øl og en ny streamerlyd, om itte du streamer mere nå….da er det itte håp blues😎😉🥰

    Edit: Altså det meste ble bedre og sikkert noen parametere jeg har glemt i farta😎😉

    gismo
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.475
    Antall liker
    63.685
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig besøk.
    Morsomt du ville komme @gismo.

    Du sa jo ganske mye da du var hos meg, så egentlig ikke overrasket, men det kan jo hende noen synes det er morsomt å følge med på "galskapen". 🙈😊

    Du har rett i alt du sier, slik jeg sjøl oppfatter endring og tilstand.
    Jeg er bortimot litt forfjamset over hvor stor forskjell det ble.
    Som jeg har sagt tidligere : Som å dra gardina bort fra vinduet.

    En hører i grunnen alt som er, og det er litt på godt og vondt, men for det meste morsomt og spennende.
    At det er så høy renhet og oppløsning er nok litt et spørsmål om tilvenning.
    Jeg hadde sjølsagt store forventninger om at det skulle bli en enda bedre opplevelse å streame enn tidligere.
    Hadde vært dumt å legge såpass mye i det ellers.
    Så langt, veldig fornøyd.

    At jeg kommer til å streame mer enn før tviler jeg på, for jeg tror det allerede er slik at det er ca 60/40 i favør streaming.

    Takk for dine lytteinntrykk, og at du tar deg bryet med tilbakemelding.
    Koselig å treffes, og skravle litt om andre ting enn HiFi også.
    Dessuten fikk vi plassert deg på "Gøteborg-ekspressen". Ikke dårlig bare det. 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.408
    Antall liker
    35.837
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for hyggelig besøk.
    Morsomt du ville komme @gismo.

    Du sa jo ganske mye da du var hos meg, så egentlig ikke overrasket, men det kan jo hende noen synes det er morsomt å følge med på "galskapen". 🙈😊

    Du har rett i alt du sier, slik jeg sjøl oppfatter endring og tilstand.
    Jeg er bortimot litt forfjamset over hvor stor forskjell det ble.
    Som jeg har sagt tidligere : Som å dra gardina bort fra vinduet.

    En hører i grunnen alt som er, og det er litt på godt og vondt, men for det meste morsomt og spennende.
    At det er så høy renhet og oppløsning er nok litt et spørsmål om tilvenning.
    Jeg hadde sjølsagt store forventninger om at det skulle bli en enda bedre opplevelse å streame enn tidligere.
    Hadde vært dumt å legge såpass mye i det ellers.
    Så langt, veldig fornøyd.

    At jeg kommer til å streame mer enn før tviler jeg på, for jeg tror det allerede er slik at det er ca 60/40 i favør streaming.

    Takk for dine lytteinntrykk, og at du tar deg bryet med tilbakemelding.
    Koselig å treffes, og skravle litt om andre ting enn HiFi også.
    Dessuten fikk vi plassert deg på "Gøteborg-ekspressen". Ikke dårlig bare det. 😊
    «Gøteborg-ekspressen» ble en flott bonus blues, RBN er en trivelig kar, det vet vi jo🤗😍
    Hyggelig at du deler min oppfatning av «endringer» hos deg, nå er der bare å kjøre på, få den innspilt tar litt tid, min HiFi Rose måtte ha 300++ timer😅😂
    Men nå synger den🤗🎶

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.475
    Antall liker
    63.685
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du verden, for et pent anlegg! 😊
    Og lys og behagelig stue! 😎
    Tror jammen det er ekte ORGANISKE diffusorer også?
    ( var jo snakk om dette her)

    Nå må du komme deg ut i Finnskogens vakre natur, i stedet for å sitte inne og se pågamle bilder!!
    (Må erte deg litt. 🙃😊)

    Det som kunne vært morsomt, var å høre Weiss-dac med Lumin U2.
    Altså ikke U mini.
    Vet jo at det toget er gått, men bare en tanke.
    Ha en strålende dag på Røgden. 🙂
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.408
    Antall liker
    35.837
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe….ja det var fra de « lyse» årene på Botilsrud.
    Så bra ut, spilte også bra men trives nå ennå bedre i «mørket» og med en ny annerledes lyd og signatur!

    Lumin U2 med Weiss kunne nok gjort en god jobb, det tror jeg også «alt i en boken» T3 kunne gjort👍🏼🎶
    Men er gøtt fornøyd med HiFi Rose 150b her i stua så lenge🤗🎶

    gismo
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn