Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • epitome

    Fersking
    Ble medlem
    30.11.2014
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    "Årets surroundreciever - budsjett" iflg. VG & Lyd&Bilde. Og veil. er 6k. Er ikke stinn av gryn, og det frister med Dolby Atmos. Hvordan ville du vurdert prisen hvis man ser bort fra høytalerne?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    slik er prisen alltid med receivere, personlig ville jeg kikket etter en 2 kanals eller en 1-2 år gammel receiver som kanskje har kostet 10-12 ny
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Hei, fant denne tråden i går og ble dratt med ned i søla, og kjøpte deretter et par 4312 E. Så nå må jeg vel ha forsterker, og da kom jeg over denne: https://www.komplett.no/onkyo-tx-nr636-receiver/816469

    Virker på meg som en god pris, og jeg vurderer å slå til. Vil den fungere godt til film? Jeg ønsker å bygge meg opp til et 5.1.2 Dolby Atmos system (Men kan ta meg god tid). Jeg er helt blank når det kommer til slikt.
    Den er fremtidsrettet og støtter alle nye ting og ting som måtte komme de neste årene. Denne kan du trygt kjøpe. Skulle kanskje ønske mulighet for 4 atmos høyttalere men da må du nok opp i pris =)
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Endte opp med både 4312e og 4319 jeg.... Ble rett og slett for vanskelig å bestemme seg...

    noen som vet om tilgjengelige tester ?

    mvh.
    Stian
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.764
    Antall liker
    1.528
    Sted
    Sætre

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor?

    Ble visst ett sett med 3412e her også gitt...lettere å be om tilgivelse enn tillatelse sier de :p
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Aner ikke om det er et godt kjøp, men litt omtale har jeg sett her på sentralen. Karen bor rett borti gata for her jeg bor.

    HF 275 Helios - FINN Torget
    Med tanke på kvalitet på disse elementene så kan dette være årets kjøp. Ikke hørt de men tipper bare på at dette er skikkelig bra saker.

    Mener jeg leste om disse på forumet for en stund siden og slik jeg forstod så var det et dårlig kjøp
    Flere modeller/utgaver. Sett de for 5-8000 tidligere. Da måtte jeg poste her nå :)

    Noen mener det er det "beste" de har hørt. Andre forteller at det er uheldig plassering av dyre komponenter i et merkelig kabinett.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Lurer på hva de betaler selv for et par. 11.000 avslag. Ser ut til at det er mange titalls par som har blitt solgt i helga. De kan vel ikke selge med stort underskudd?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mulig det er ett parti de har kjøpt inn billig, utgående osv osv, litt som audiocompaniets halve pris på rf63 0g rf83
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Lurer på hva de betaler selv for et par. 11.000 avslag. Ser ut til at det er mange titalls par som har blitt solgt i helga. De kan vel ikke selge med stort underskudd?
    3 gangen går vel igjen for de fleste som driver butikk.

    Ellers mistenker jeg flere av disse er pent nedpakkede demomodeller og at de generelt ble en "flopp" for SG. Kunder vil ha Dynaudio Xeo i hvit høyglans, dette er for spesielt interesserte.

    Jeg lyttet på disse da de kom, fikk vel ikke gjort meg opp en endelig mening, men synes prisen var ALT for stiv iforholdt til noe jeg fint kunne snekret sammen selv på en kveld. Jeg fant det ikke forsvarlig å betale 19k for noen stygge transportkasser når man kan få SF venere 2,5 som er ren kunst ifroholdt til samme prisen. Lyd er såklart en annen sak men noe må man få igjen for kronene mener jeg.

    Prisen de går for nå er en mye mer reell, og sikkert derfor de sleger så mangen nå.
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Har googla litt på 4312e og 4319 nå. Ser ut til at $2995 og $4995 er veiledende ameikanske priser. Med dagens dollakurs på ca 7,- blir dette ganske stivt. "Gatepris" er ofte rett i overkant av 2/3 av veiledende i statene har jeg inntrykk av. Tatt i betraktning 25% moms på norske priser ligger vel SGs tidligere utsalgspris omtrent på nivå med amerikansk "gatepris". Sånn sett synes jeg BF-tilbudet tilsynelatende virker svært godt. Vet dog ikke hvordan jeg hadde kommmet ut om jeg skulle prute på disse produktene i den lokale SF-filialen en helt vanlig gråværsdag ?

    Tror på teorien om for store lager i forhold til salg. Vedkommende som nevnte hovedkundegruppens preferanser i lett sarkastisk ordelag tidligere har ganske sikkert rett. Nå ser det ut til at jeg fikk siste par med 4319. besteselgeren har nok vært 4312e, men der ser det ut til fortsatt å være varer å hente.

    Tror denne tråden har solgt mange par alene… :)

    mvh.
    Stian
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hva legger du i lyttet, Quisten?

    Utseendet bryr jeg meg lite om akkurat på disse :)
    jeg måtte ha en demo når de dukket opp på min lokale SG, var i markedet for noe nytt.

    Selv sikler jeg mest på 4306, sjikkelig hønn !
    hvis du fikk like god demo av de som jeg fikk av venere så kan jeg skjønne at du rynket på nesa, venere imo spillte langt dårligere enn rf52 til 4 x prisen, da hjelper det lite at de så fine ut
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Ble visst ett sett med 3412e her også gitt...lettere å be om tilgivelse enn tillatelse sier de :p
    Mange nye JBL eiere denne helgen tydeligvis :)
    Ja, jeg vet jeg ikke burde. Men så vet jeg også at jeg hadde angret om jeg IKKE hadde slått til. Er for god pris rett og slett. Spent på hvordan de stiller seg mot Yamaha NS-500Ma altså.

    Blir vel å bruke Atacama stands`ene jeg har inntil videre, men noen andre som har gode (RIMELIGE) alternativer til disse JBL`ene ?
     
    Sist redigert:

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bygg de originale selv. Vintage wood stand JBL. Finner tegninger på nettet. Ser for meg at det blir mindre pent med de på stativ som er litt i høyden, da HT er store til at de kalles for stativhøyttalere. 12" stativhøyttaler...
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Bygg de originale selv. Vintage wood stand JBL. Finner tegninger på nettet. Ser for meg at det blir mindre pent med de på stativ som er litt i høyden, da HT er store til at de kalles for stativhøyttalere. 12" stativhøyttaler...
    De er litt mindre enn Yamaha`ene mine, og det ser helt greit ut i grunn :) Er ikke kjempe høyde på standsa heller. Men skal sjekke ut tipset ditt :)

    e6765e1769add2f131ce5340fd289141.jpg


    Gammelt bilde, er fra leiligheten min, men der ser du ihvertfall stands og høytaller.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Lurer på hva de betaler selv for et par. 11.000 avslag. Ser ut til at det er mange titalls par som har blitt solgt i helga. De kan vel ikke selge med stort underskudd?
    3 gangen går vel igjen for de fleste som driver butikk.

    Ellers mistenker jeg flere av disse er pent nedpakkede demomodeller og at de generelt ble en "flopp" for SG. Kunder vil ha Dynaudio Xeo i hvit høyglans, dette er for spesielt interesserte.

    Jeg lyttet på disse da de kom, fikk vel ikke gjort meg opp en endelig mening, men synes prisen var ALT for stiv iforholdt til noe jeg fint kunne snekret sammen selv på en kveld. Jeg fant det ikke forsvarlig å betale 19k for noen stygge transportkasser når man kan få SF venere 2,5 som er ren kunst ifroholdt til samme prisen. Lyd er såklart en annen sak men noe må man få igjen for kronene mener jeg.

    Prisen de går for nå er en mye mer reell, og sikkert derfor de sleger så mangen nå.
    Dette er nok et parti som importøren har fått billig.
    Tregangen er nok ikke realiteten for salg av høyttalere til vanlig.
    Når det gjelder kabler er nok avansen høyere..
    Flott for oss forbrukere å gjøre gode kjøp, men dette er jo god reklame for Soundgarden.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Lurer på hva de betaler selv for et par. 11.000 avslag. Ser ut til at det er mange titalls par som har blitt solgt i helga. De kan vel ikke selge med stort underskudd?
    3 gangen går vel igjen for de fleste som driver butikk.

    Ellers mistenker jeg flere av disse er pent nedpakkede demomodeller og at de generelt ble en "flopp" for SG. Kunder vil ha Dynaudio Xeo i hvit høyglans, dette er for spesielt interesserte.

    Jeg lyttet på disse da de kom, fikk vel ikke gjort meg opp en endelig mening, men synes prisen var ALT for stiv iforholdt til noe jeg fint kunne snekret sammen selv på en kveld. Jeg fant det ikke forsvarlig å betale 19k for noen stygge transportkasser når man kan få SF venere 2,5 som er ren kunst ifroholdt til samme prisen. Lyd er såklart en annen sak men noe må man få igjen for kronene mener jeg.

    Prisen de går for nå er en mye mer reell, og sikkert derfor de sleger så mangen nå.

    3-gangen!!!! Da jeg drev med salg var det stort sett 1.8 kalkyle på bilstereo, hifi, hjemmekino om det var kjøp av importører. Kunne være mer på div småting, kabler ++. Om man trekker fra inngående og utgående mva så blir det ikke så fryktelig mange %, spesielt ikke om kunden som handler litt mer enn normalt vil ha rabatt. Nå er heller ikke dette produkter som gir noe volum, så sant ikke butikken heter Elkjøp/Lefdal.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Så er vi igang !

    Blir det ikke litt feil å forlange mer enn betalt pris for et produkt ? Kjøper jeg på tilbud føler jeg det blir feil å prøve å forlange mer da trossalt tilbudsprisen står på kvitteringen ?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.153
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    10
    Så er vi igang !

    Blir det ikke litt feil å forlange mer enn betalt pris for et produkt ? Kjøper jeg på tilbud føler jeg det blir feil å prøve å forlange mer da trossalt tilbudsprisen står på kvitteringen ?
    Ser den. Klossete formulert annonse. Skal redigere den og håper du blir fornøyd da...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.988
    Antall liker
    17.869
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Så er vi igang !

    Blir det ikke litt feil å forlange mer enn betalt pris for et produkt ? Kjøper jeg på tilbud føler jeg det blir feil å prøve å forlange mer da trossalt tilbudsprisen står på kvitteringen ?
    Ser den. Klossete formulert annonse. Skal redigere den og håper du blir fornøyd da...
    Tja, ser ikke noen grunn til at det blir feil. Verdien på høyttaleren er jo høyere enn 7.777,-?
    Det er lov til å tjene en slant om det er ett marked. Selger hadde anledning tll å kjøpe på et gunstig tidspunkt.
    Det at du kjøper ett hus til 4 mill og senere ber om 5 mill vil de fleste ikke reagere på. Kjøper går ikke til selger og sier: Du fikk det for 4 mill, da bør du selge det for 4 mill!

    imho
    jorwed
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.630
    Antall liker
    25.776
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så er vi igang !

    Blir det ikke litt feil å forlange mer enn betalt pris for et produkt ? Kjøper jeg på tilbud føler jeg det blir feil å prøve å forlange mer da trossalt tilbudsprisen står på kvitteringen ?
    Hvorfor skulle dette bli feil? Selv om man har gjort et godt kjøp trenger man vel ikke bli "straffet" for dette senere :rolleyes:
     

    Zenja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    174
    Antall liker
    77
    Så er vi igang !

    Blir det ikke litt feil å forlange mer enn betalt pris for et produkt ? Kjøper jeg på tilbud føler jeg det blir feil å prøve å forlange mer da trossalt tilbudsprisen står på kvitteringen ?
    Hvorfor skulle dette bli feil? Selv om man har gjort et godt kjøp trenger man vel ikke bli "straffet" for dette senere :rolleyes:
    Tja..på et entusiastforum er det kanskje ikke så sjarmerende.
    Hører mer hjemme på Finn.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    At noen legger de ut for kjøpt pris eller høyere må da være greit. Er jo markedet som bestemmer så lenge noen vil betale mer. Hvis ingen byr mer, så er det jo kjøpt pris de går for.
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Det virker som om det er en del som bruker Sentralen (denne tråden) til å skaffe seg en stor mengde billig stereo som blir videresolgt til en høyere pris her eller på Finn.

    Alle har noen slike innimellom, men hvor går grensen for næringsvirksomhet?
    Hadde det vært en idè at disse blir merket som (kvasi) profesjonelle aktører på Torget? Må ikke profesjonelle aktører betale for å legge ut annonser?

    Gjorde meg populær nå...:rolleyes:
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Det virker som om det er en del som bruker Sentralen (denne tråden) til å skaffe seg en stor mengde billig stereo som blir videresolgt til en høyere pris her eller på Finn.

    Alle har noen slike innimellom, men hvor går grensen for næringsvirksomhet?
    Hadde det vært en idè at disse blir merket som (kvasi) profesjonelle aktører på Torget? Må ikke profesjonelle aktører betale for å legge ut annonser?

    Gjorde meg populær nå...:rolleyes:
    Denne diskusion bør *ikke* tages i denne tråd, som i forvejen har rigelig støy..

    Gerne separat tråd, for er helt enig: der er et problem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn