Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.132
    Antall liker
    1.121
    Torget vurderinger
    10
    Det virker som om det er en del som bruker Sentralen (denne tråden) til å skaffe seg en stor mengde billig stereo som blir videresolgt til en høyere pris her eller på Finn.

    Alle har noen slike innimellom, men hvor går grensen for næringsvirksomhet?
    Hadde det vært en idè at disse blir merket som (kvasi) profesjonelle aktører på Torget? Må ikke profesjonelle aktører betale for å legge ut annonser?

    Gjorde meg populær nå...:rolleyes:
    Siden du kommer med dette akkurat her, regner jeg med at jeg er en av de du sikter til - og, nei, du ble ikke videre populær av den grunn... Jeg blir bare oppgitt. Her legger jeg ut et sett høyttalere jeg enda ikke har rukket motta til samme pris jeg betalte, med mulighet til å by litt mer siden høyttalerene var sterkt nedsatt, så begynner straks noen å moralisere. Nesten så en føler seg som den drittsekken av en spekulant. Til mitt forsvar vil jeg bare ha sagt at jeg aldri har tjent et øre på salg her inne, heller tapt betydelige summer. Kan det være en trøst for dere?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvorfor det?
    om jeg gjør et godt kjøp og senere selger og får mere, blir det jo å anse som renter for utlegget
    eller skal jeg legge ut gratis for neste kjøper til han har råd til å hente varen?:rolleyes:
    mvh
    Leif
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Hei K.H.

    Jeg mente faktisk ikke deg i det hele tatt. Temaet med kvasi-profesjonelle privatselgere dukker opp regelmessig i denne tråden.
    Se på det som dårlig timing i forhold til din annonse.

    Mvh
    KL
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.240
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tilbake til tema folkens og en ting til. Spørsmål om forskjellige jbl HT og tilbehør til disse kan tas andre steder.

    tenkte at det er ofte jeg ser gode kjøp på nettet, som jeg selv, av en eller annen grunn, ikke ønsker å kline til på
    ikke fordi jeg ikke fristes, men kanskje av plasshensyn, økonomi eller andre hensyn(feks ikke har FM antenne)
    om flere tenker likt og bidrar, kan dette bli en pool med interressante objekter
    forutsetter at man ikke reklamerer for egne annonser
    vet ikke om dette er rett sted i forumet. men i så fall får Høvdingen eller moderator omrokkere

    her er mitt første bidrag fra Finn (snau time gammel)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.977
    Antall liker
    17.416
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    tenkte at det er ofte jeg ser gode kjøp på nettet, som jeg selv, av en eller annen grunn, ikke ønsker å kline til på
    ikke fordi jeg ikke fristes, men kanskje av plasshensyn, økonomi eller andre hensyn
    (feks ikke har FM antenne)
    om flere tenker likt og bidrar, kan dette bli en pool med interressante objekter
    forutsetter at man ikke reklamerer for egne annonser
    vet ikke om dette er rett sted i forumet. men i så fall får Høvdingen eller moderator omrokkere.

    mvh
    Leif
    Tillater meg å heve noen ord, i håp om å holde støynivået noenlunde i sjakk. Kjempe bra og nyttig tråd. La oss nå ikke føkke den helt opp :)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    943
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Det virker som om det er en del som bruker Sentralen (denne tråden) til å skaffe seg en stor mengde billig stereo som blir videresolgt til en høyere pris her eller på Finn.

    Alle har noen slike innimellom, men hvor går grensen for næringsvirksomhet?
    Hadde det vært en idè at disse blir merket som (kvasi) profesjonelle aktører på Torget? Må ikke profesjonelle aktører betale for å legge ut annonser?

    Gjorde meg populær nå...:rolleyes:
    Siden du kommer med dette akkurat her, regner jeg med at jeg er en av de du sikter til - og, nei, du ble ikke videre populær av den grunn... Jeg blir bare oppgitt. Her legger jeg ut et sett høyttalere jeg enda ikke har rukket motta til samme pris jeg betalte, med mulighet til å by litt mer siden høyttalerene var sterkt nedsatt, så begynner straks noen å moralisere. Nesten så en føler seg som den drittsekken av en spekulant. Til mitt forsvar vil jeg bare ha sagt at jeg aldri har tjent et øre på salg her inne, heller tapt betydelige summer. Kan det være en trøst for dere?
    Selger bestemmer prisen . Så er det opp til hver enkelt å kjøpe eller ikke :) .
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Jeg trodde intensjonen til trådstarter dengang var at man kunne tipse hverandre slik at flere kunne ha muligheten til å gjøre gode kjøp.
    De fleste gjør nok dette heller uselvisk, men det er som alltid noen som er flinke til å "støvsuge" markedet og selge med anstendig avanse.
    Disse kvasi-profesjonelle som jeg har kalt de føler jeg ødelegger noe av poenget med denne tråden.

    Det oppleves bare som litt irriterende når man tipser om et røverkjøp, og det samme produktet blir tilbudt til 3-gangen to dager senere.

    Hvis jeg tipser om gode kjøp er det ikke for å skaffe noen en rask profitt, men lytte-/eierglede til en god pris. Motivasjonen til å tipse forsvinner når den delen går under.


    Og for å gjenta meg selv: K.H.- Du har overhodet ikke vært i tankene mine i denne sammenhengen.
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen HER som kan snekre sammen noen slike for en billig penge ? 8)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.664
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Om du tjener på å selge varen så har man vel gjort et godt kjøp , men nok om det ! Få tråden tilbake til GODE KJØP !
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.240
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tilbake til tema folkens og en ting til. Spørsmål om forskjellige jbl HT og tilbehør til disse kan tas andre steder.

    tenkte at det er ofte jeg ser gode kjøp på nettet, som jeg selv, av en eller annen grunn, ikke ønsker å kline til på
    ikke fordi jeg ikke fristes, men kanskje av plasshensyn, økonomi eller andre hensyn(feks ikke har FM antenne)
    om flere tenker likt og bidrar, kan dette bli en pool med interressante objekter
    forutsetter at man ikke reklamerer for egne annonser
    vet ikke om dette er rett sted i forumet. men i så fall får Høvdingen eller moderator omrokkere

    her er mitt første bidrag fra Finn (snau time gammel)
    Hvor vanskelig kan det være? Et innlegg til om stands til jbl og kort deles ut....
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.543
    Antall liker
    1.072
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Tilbake til tema folkens og en ting til. Spørsmål om forskjellige jbl HT og tilbehør til disse kan tas andre steder.

    tenkte at det er ofte jeg ser gode kjøp på nettet, som jeg selv, av en eller annen grunn, ikke ønsker å kline til på
    ikke fordi jeg ikke fristes, men kanskje av plasshensyn, økonomi eller andre hensyn(feks ikke har FM antenne)
    om flere tenker likt og bidrar, kan dette bli en pool med interressante objekter
    forutsetter at man ikke reklamerer for egne annonser
    vet ikke om dette er rett sted i forumet. men i så fall får Høvdingen eller moderator omrokkere

    her er mitt første bidrag fra Finn (snau time gammel)
    Hvor vanskelig kan det være? Et innlegg til om stands til jbl og kort deles ut....
    Kort? Er det bra til stands? Kan ikke det ramle sammen som et ........:Dkorthus
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    4.479
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes Sveikert'n her på torget ligner på et kupp. Smal sak å reparere. Hadde jeg ikke hatt bula full av prosjekter så...
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.977
    Antall liker
    17.416
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bumper denne Plinius 9200 - Torget

    Med RIAA ! Skulle ønske jeg har et ekstra rom, eller ikke bale med rør (vel, egentlig ikke!). På en annen side, så er vitsen med denne tråden å tipse om ting jeg selv ikke har bruk for, så det er innafor :)
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    05.06.2012
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Cayn 252B på børsen her nå, 2000 synes jeg er rimelig for en sånn en.
    Meget vellydende og kraftig forsterker.

    Mvh Bjørnar
     
    X

    X186841

    Gjest
    Bestilte ett par i går da jeg angret på att jeg solgte mine, collect@store går fint. Det er fortsatt noen igjen i en 4-5 butikker.



    Tannoy Revolution DC6T SE på Elkjøp til 2795 pr. stk.
    Tannoy Revolution DC6TSEE - H�yttalere - Elkj�p

    Dette er jo enda litt rimeligere enn Black Friday 2013. Butikkpris er 5995 pr. stk.
    får ikke bestillt de på nett, det var synd ......
    Sannsynligvis utsolgt. Det var 5 par i formiddag.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.647
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Cayn 252B på børsen her nå, 2000 synes jeg er rimelig for en sånn en.
    Meget vellydende og kraftig forsterker.

    Mvh Bjørnar

    Enig, bruker en slik på mine tungdrevne Magneplanar, den er "gratis" og steike god Cayin"en.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.919
    Antall liker
    17.602
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Av det jeg leste i natt, så er den vanskelig, men det kan være mulig få god lyd i den med riktige rør. Den kan visstnok være brannfarlig pga. varme, men jeg lurer på om det var pga. feil rør. Litt usikker.
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Det er jo et stereo sluttrinn for gitar. EL34 i nesten alt av nyere Marshall. Slyttrørsvreng er det fineste gitarister vet, og marshall leverer stort sett varene. Til HiFi...? Mye mulig men neppe :)
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.647
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Skjønner du må ta denne tråden med ei klype salt, når det dukker opp anbefaling på en gitarforsterker, som et godt kjøp på en hifi tråd.:rolleyes:
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Men, vær nå litt snill med en stakkar som tror han har funnet gull!

    Den er fortsatt pen se til, så jeg er unnskyldt. Kan sikkert modifiseres slik at den kan drive en elektrisk bil. Sendte den forsåvidt til en bekjent som er oppslukt i Marshal og gitar.

    (Kanskje jeg skal slette den... )
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men, vær nå litt snill med en stakkar som tror han har funnet gull!

    Den er fortsatt pen se til, så jeg er unnskyldt. Kan sikkert modifiseres slik at den kan drive en elektrisk bil. Sendte den forsåvidt til en bekjent som er oppslukt i Marshal og gitar.

    (Kanskje jeg skal slette den... )
    Næh, det trenger du ikke. Advarselen som kom etter er jo nok. Men jeg mener å huske at dette var ment som hifi, og ikke gitarforsterker. Har selv hatt Marshall JCM800 hele tiden jeg drev studio, og det er jo en fabelaktig klassiker. Derfor liker jeg merket, og har merket meg denne tidligere, og da mener jeg den var beregnet på hifi. Et slikt kabinett på gitarforsterker er uvanlig fordi det er så fraktuvennlig. Har jo heller ingen innganger for gitar i front. Men min hukommelse kan jo være helt på trynet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.363
    Antall liker
    9.209
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Men, vær nå litt snill med en stakkar som tror han har funnet gull!

    Den er fortsatt pen se til, så jeg er unnskyldt. Kan sikkert modifiseres slik at den kan drive en elektrisk bil. Sendte den forsåvidt til en bekjent som er oppslukt i Marshal og gitar.

    (Kanskje jeg skal slette den... )
    Næh, det trenger du ikke. Advarselen som kom etter er jo nok. Men jeg mener å huske at dette var ment som hifi, og ikke gitarforsterker. Har selv hatt Marshall JCM800 hele tiden jeg drev studio, og det er jo en fabelaktig klassiker. Derfor liker jeg merket, og har merket meg denne tidligere, og da mener jeg den var beregnet på hifi. Et slikt kabinett på gitarforsterker er uvanlig fordi det er så fraktuvennlig. Har jo heller ingen innganger for gitar i front. Men min hukommelse kan jo være helt på trynet.
    Kan ikke huske at en gitarforsterker kan være såpass skjørt bygget, og ei heller at den har "normale" høytalerterminaler på baksiden av samme type plastikk som Onkyo f.eks.. så lurer på om ikke den der er mere myntet mot Hifi :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men, vær nå litt snill med en stakkar som tror han har funnet gull!

    Den er fortsatt pen se til, så jeg er unnskyldt. Kan sikkert modifiseres slik at den kan drive en elektrisk bil. Sendte den forsåvidt til en bekjent som er oppslukt i Marshal og gitar.

    (Kanskje jeg skal slette den... )
    Næh, det trenger du ikke. Advarselen som kom etter er jo nok. Men jeg mener å huske at dette var ment som hifi, og ikke gitarforsterker. Har selv hatt Marshall JCM800 hele tiden jeg drev studio, og det er jo en fabelaktig klassiker. Derfor liker jeg merket, og har merket meg denne tidligere, og da mener jeg den var beregnet på hifi. Et slikt kabinett på gitarforsterker er uvanlig fordi det er så fraktuvennlig. Har jo heller ingen innganger for gitar i front. Men min hukommelse kan jo være helt på trynet.
    Kan ikke huske at en gitarforsterker kan være såpass skjørt bygget, og ei heller at den har "normale" høytalerterminaler på baksiden av samme type plastikk som Onkyo f.eks.. så lurer på om ikke den der er mere myntet mot Hifi :)
    Føler meg trygg på det. Ellers ville det vært Speakon/Neutrik eller noe annet pro til høyttalerutgangene, og en jack til selve gitaren.
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om det er kjølig ironi eller full forvirring som preger diskusjonen med den Marshall-ampen nå, men i fall det er forvirring :

    Det ER et Sluttrinn for gitar ment for rack-montering. Alle inn og utganger er mono Jack. For bruk med gitar må/bør du ha en egnet Preamp i tillegg (Her vil du i de fleste tilfeller finne en gitarinngang i front).

    Husker disse ble lansert helt i starten på 90-tallet sammen med programmerbar rør-pre som jeg mener het JMP-1. Det finnes også et 2x100w sluttrinn i seien, EL34 100/100 tror jeg det het.

    Når det er sagt, der ER et eventyrlig godt kjøp sett i forhold til hva den kostet den gang, men det er en stund siden rack-montert utstyr var inn blant gitarister.

    Om du googler vil du finne et Youtube klipp fra en kar som skryter uhemmet av sitt eksperiment med et slikt sluttrinn, en Mobiltelefon og et par monitorer. Så det er klart det er mulig å få det til...

    mvh.
    Stian
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Men, vær nå litt snill med en stakkar som tror han har funnet gull!

    Den er fortsatt pen se til, så jeg er unnskyldt. Kan sikkert modifiseres slik at den kan drive en elektrisk bil. Sendte den forsåvidt til en bekjent som er oppslukt i Marshal og gitar.

    (Kanskje jeg skal slette den... )
    Næh, det trenger du ikke. Advarselen som kom etter er jo nok. Men jeg mener å huske at dette var ment som hifi, og ikke gitarforsterker. Har selv hatt Marshall JCM800 hele tiden jeg drev studio, og det er jo en fabelaktig klassiker. Derfor liker jeg merket, og har merket meg denne tidligere, og da mener jeg den var beregnet på hifi. Et slikt kabinett på gitarforsterker er uvanlig fordi det er så fraktuvennlig. Har jo heller ingen innganger for gitar i front. Men min hukommelse kan jo være helt på trynet.
    Kan ikke huske at en gitarforsterker kan være såpass skjørt bygget, og ei heller at den har "normale" høytalerterminaler på baksiden av samme type plastikk som Onkyo f.eks.. så lurer på om ikke den der er mere myntet mot Hifi :)
    Føler meg trygg på det. Ellers ville det vært Speakon/Neutrik eller noe annet pro til høyttalerutgangene, og en jack til selve gitaren.
    Det er jo vanligvis jack høyttaler utganger på gitarforsterkere, iallfall på de toppene jeg har vært borti fra Marshall, Mesa, Laney, o.s.v.
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke huske at en gitarforsterker kan være såpass skjørt bygget, og ei heller at den har "normale" høytalerterminaler på baksiden av samme type plastikk som Onkyo f.eks.. så lurer på om ikke den der er mere myntet mot Hifi :)
    Føler meg trygg på det. Ellers ville det vært Speakon/Neutrik eller noe annet pro til høyttalerutgangene, og en jack til selve gitaren.
    Det er jo vanligvis jack høyttaler utganger på gitarforsterkere, iallfall på de toppene jeg har vært borti fra Marshall, Mesa, Laney, o.s.v.
    Det er da vanlige jack-utganger på denne også. Vet ikke hvor dere ser "normale" høyttalerterminaler på denne?! Litt uskarpe bilder, men gjør et bildesøk på google; "Marshall 9100 rear" så synes det tydelig.
    Men, kanskje nok om dette nå.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Vet ikke om det er kjølig ironi eller full forvirring som preger diskusjonen med den Marshall-ampen nå, men i fall det er forvirring :

    Det ER et Sluttrinn for gitar ment for rack-montering. Alle inn og utganger er mono Jack. For bruk med gitar må/bør du ha en egnet Preamp i tillegg (Her vil du i de fleste tilfeller finne en gitarinngang i front).

    Husker disse ble lansert helt i starten på 90-tallet sammen med programmerbar rør-pre som jeg mener het JMP-1. Det finnes også et 2x100w sluttrinn i seien, EL34 100/100 tror jeg det het.

    Når det er sagt, der ER et eventyrlig godt kjøp sett i forhold til hva den kostet den gang, men det er en stund siden rack-montert utstyr var inn blant gitarister.

    Om du googler vil du finne et Youtube klipp fra en kar som skryter uhemmet av sitt eksperiment med et slikt sluttrinn, en Mobiltelefon og et par monitorer. Så det er klart det er mulig å få det til...

    mvh.
    Stian
    Kan ikke være umulig å få god lyd i denne? Det er jo bare en helt vanlig power amp.

    Men hva brukes REMOTE VOICE til?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn