MrSpock
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 06.03.2007
- Antall liker
- 5.999
Har tidligere stort sett lyttet til multikanals lydsporene på mine konsert dvder og blu rays. Men etter å ha rigget til en dedikert stereo-krok og med noen fine hodetelefoner i bestilling, er gode stereoinnspillinger også interessante.
Skrev et par innlegg i en annen tråd om dette, men den handlet om cd-innspillinger. Starter derfor en egen tråd om dette.
Hovedpoenget er at dvd/blu rays kan inneholde ukomprimerte stereospor som ikke er så rammet av The Loudness War som cdene er. I tillegg kan disse konsertdiscene inneholde flere låter, som ikke fikk plass på cd. Muligheter for både mer og bedre kvalitet altså.
Et godt eksempel er denne:
Cden har DR9, men dvden har et 48/16 ukomprimert pcm lydspor med DR14 - og noen flere låter:
Veldig god lyd på dvden og et løft fra cden - imo.
Dessverre inneholder ikke alle dvder ukomprimerte stereospor, men en del gjør det. Litt jobb, men moro å finne slike gode utgaver.
Dette er min utgave:
Skrev et par innlegg i en annen tråd om dette, men den handlet om cd-innspillinger. Starter derfor en egen tråd om dette.
Hovedpoenget er at dvd/blu rays kan inneholde ukomprimerte stereospor som ikke er så rammet av The Loudness War som cdene er. I tillegg kan disse konsertdiscene inneholde flere låter, som ikke fikk plass på cd. Muligheter for både mer og bedre kvalitet altså.
Et godt eksempel er denne:
Cden har DR9, men dvden har et 48/16 ukomprimert pcm lydspor med DR14 - og noen flere låter:
Veldig god lyd på dvden og et løft fra cden - imo.
Dessverre inneholder ikke alle dvder ukomprimerte stereospor, men en del gjør det. Litt jobb, men moro å finne slike gode utgaver.
Dette er min utgave:
Eagles - Hell Freezes Over
View credits, reviews, tracks and shop for the 1996 DVD release of "Hell Freezes Over" on Discogs.
www.discogs.com
Sist redigert: