Grådighetskulturen...

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Næh, 15 år i buret er litt for heftig for meg. Holder en knapp på Pinot Gris ;D
mvh
Ok, i kveld er det Ringnes Julebokk som gjelder her... ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.071
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
15 år er vel ramma for statsrådar....Løkken & Co er ikkje eingong i særleg grad oppnemnd i Komponenten sitt regjeringsframlegg.....
Hvordan er rettssituasjonen hvis en minister, la oss si elektrostatministeren, kaster en kake på et menig medlem av HFS?
mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
.....Før du spør, jeg har opptil flere verdige kandidater!
                                               mvh
Da snakker vi strafferabatt. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
15 år er vel ramma for statsrådar....Løkken & Co er ikkje eingong i særleg grad oppnemnd i Komponenten sitt regjeringsframlegg.....
Løkken er legaliseringsminister. Nå vurderer jeg sterkt å utnevne han også til kabelminister, så kan vi en gang for alle får en orden på disse kabeldebattene. Men nå har noen vært ute og slengt med kjeften igjen, ...kjerringer..., så nå er han visst over alle hauger. Men om han kommer igjen, så skal han få være kabelminister.

Og hva har egentlig elektrostatministeren bedrevet tiden sin med, det forplikter å være minister vet du..;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.071
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Og hva har egentlig elektrostatministeren bedrevet tiden sin med, det forplikter å være minister vet du..;)

Han har vært på "fact- finding" tur! Knallhard jobbing, 3 uker på Tahiti, deretter Las Vegas, Monte Carlo og Jomfruøyene... Kom ikke her og si at jeg ikke jobber!
mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
På min tidligere arbeidsplass fikk man ha inntil 20 CD'er på cella. Akustikken er heller ikke noe å skryte av. Dempematerialer kan du bare glemme. Fulltoneelektrostater er muligens greit siden de er enkle å visitere/vanskelige å gjemme dop i. Men Soundlab'er passer neppe særlig bra i et såpass ehh.. kompakt rom.

Kort sagt: Det er ikke sikkert statsråden vil finne seg til rette i fengsel...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.473
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vil du verkeleg ha to kabelministrar? Men ærleg talt, det funkar ikkje særleg med legaliseringa - kva med eit bootleggingsministerium i staden?
Marsipankake er heilt ålreit (stort stykke, på tallerk, med kaffi og brandy til), men ikkje ukvemsord. Ein har då fått ei god oppseding...
Elles (med tanke på førståande debattar): er Rævhol styggare eller snillare enn "rasshøl"?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
På min tidligere arbeidsplass fikk man ha inntil 20 CD'er på cella. Akustikken er heller ikke noe å skryte av. Dempematerialer kan du bare glemme. Fulltoneelektrostater er muligens greit siden de er enkle å visitere/vanskelige å gjemme dop i. Men Soundlab'er passer neppe særlig bra i et såpass ehh.. kompakt rom.

Kort sagt: Det er ikke sikkert statsråden vil finne seg til rette i fengsel...
Og "arbeidet", hva gikk det ut på, spikre paller..?? ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ganggutt.. ;D

Nåja. Strengt tatt ikke. Vi gjorde mye av det samme, men jeg fikk gå hjem om kvelden og hadde litt høyere lønn.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vil du verkeleg ha to kabelministrar? Men ærleg talt, det funkar ikkje særleg med legaliseringa - kva med eit bootleggingsministerium i staden?
Marsipankake er heilt ålreit (stort stykke, på tallerk, med kaffi og brandy til), men ikkje ukvemsord. Ein har då fått ei god oppseding...
Elles (med tanke på førståande debattar): er Rævhol styggare eller snillare enn "rasshøl"?

Nei, jeg tenkte at du kanskje ønsket avløsing, synes det ble litt mye på deg, en utsatt post vet du..
Det var ikke meningen at legaliseringen skulle fungere heller...tror vi legger ned hele departementet.

Du får ta det siste opp med tåkepratministeren, dette er hans bord, men jeg vil vel tror det stiller rimelig likt jeg da..
Ålehovve er kanskje et litt mer passende ord?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Og der var Ivar Løkken historie. Men for hvor lenge? :D

O.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.071
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Som østlending bosatt i Bergen: Tro meg, rasshøl er et skjellsord, rævhol er noe man kan si om sin beste venn, bare kvelden blir lang nok...
mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Som østlending bosatt i Bergen: Tro meg, rasshøl er et skjellsord, rævhol er noe man kan si om sin beste venn, bare kvelden blir lang nok...
                                        mvh
...ja det blir litt som nigger, hvem som sier det og i hvilken sammenheng betyr mest.. ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
...ja det blir litt som nigger, hvem som sier det og i hvilken sammenheng betyr mest..  ;)
Alle kan være et *******. Bare en neger kan være nigger. ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er nok 350% på pølsene. Minst.

Hei!
35 kroner er nok mer enn 350% fortjeneste tror jeg, men da er det spørsmål om hvordan en/vi regner hva som er fortjeneste.
Ei wienerpølse koster ca.3-4 kroner og brød bør vel kunne skaffes for under 1 krone.
Jeg kan i hvert fall kjøpe en kilo pølse (ca.18 stykker, rett fra et pølsemakeri) for ca. 70 kroner (og de er j.... gode)
Regner med at de som kan kjøpe større kvanta av både pølser og brød kan få presset prisen ytterligere.
Jeg får det til å bli ca. 10dobling jeg og da snakker vi om ca.900 %, men selvfølgelig ikke ren nettofortjeneste da, men slik vi tenker ::)
Mvh.KW

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Og der var Ivar Løkken historie. Men for hvor lenge? :D

O.
Hvorfor? Noen spesiell tråd jeg ikke har fått med meg?
Synd uansett. Jeg er ikke den som skriver mest her, men jeg har lest jevnt siden 2002.
Og det har desverre forsvunnet mange ressurspersoner herfra siden den gang.
Jeg personlig tror at en del av årsaken er mangelen på moderatorer her inne.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Burde ikke voksne folk kunne moderere seg selv da? :-/

Dette med overformynderiet i Norge er jo stadig et tema her på HFS. Hvorfor er det helt ok med overformynderi her inne, men ikke ellers i samfunnet?

Kanskje vi ganske enkelt trenger noen til å passe på oss i blant? ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvorfor? Noen spesiell tråd jeg ikke har fått med meg?
Synd uansett. Jeg er ikke den som skriver mest her, men jeg har lest jevnt siden 2002.
Og det har desverre forsvunnet mange ressurspersoner herfra siden den gang.
Denne, sånn cirka på side 5 tror jeg det begynte å skjære seg litt...

K

knutinh

Gjest
Det folk trenger er å la forum være forum og ta seg en real fyllekule iblant. Med andre forummedlemmer, med venner eller i verste fall alene ;-)

-k

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Pølsepriser er vel utgangspunktet og grådighetskulturen en biting ::)
Utrolig at det kan få slike følger, tror noen må ha problemer her jeg :)
Hvem forsvinner og hvem dukker opp igjen som den forsvunnede pølsemaker?
Willoch patetisk?
Det som er patetisk, er å forsvinne, for så å dukke opp med et "hemmelig" (nytt) nick.
Om noen gjør det da ;)
Kanskje alle sammen burde møttes på et felles julebord ;D JAAAAAAAA
det hadde blitt festlig (kanskje) ::)
Mvh.KW

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pølsepriser er vel utgangspunktet og grådighetskulturen en biting ::)
Utrolig at det kan få slike følger, tror noen må ha problemer her jeg :)
Hvem forsvinner og hvem dukker opp igjen som den forsvunnede pølsemaker?
Willoch patetisk?
Det som er patetisk, er å forsvinne, for så å dukke opp med et "hemmelig" (nytt) nick.
Om noen gjør det da ;)
Kanskje alle sammen burde møttes på et felles julebord ;D JAAAAAAAA
det hadde blitt festlig (kanskje) ::)
Mvh.KW
Vi driver og planlegger et vi da, i regjeringen, om du blir minister kan du få være med.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det har du jaggu rett i!

Det må det være mulig å opprettholde en sunn distanse til det som foregår her, det er jo rett og slett latterlig med disse personlige kranglene med tilhørende sorti, dramatiske eller ei. IL skal ha takk for at han ikke postet et "avskjedsinnlegg". ;)

Jaja, baroloen smaker godt i kveld! :D

O.
Det folk trenger er å la forum være forum og ta seg en real fyllekule iblant. Med andre forummedlemmer, med venner eller i verste fall alene ;-)

-k

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Burde ikke voksne folk kunne moderere seg selv da? :-/

Dette med overformynderiet i Norge er jo stadig et tema her på HFS. Hvorfor er det helt ok med overformynderi her inne, men ikke ellers i samfunnet?

Kanskje vi ganske enkelt trenger noen til å passe på oss i blant? ;)
Jo, voksne folk burde det. Men det viser seg jo gang på gang at ikke alle her inne er like voksne.
Moderatorer som gjør det de skal har ingenting med overformynderi å gjøre.
De kan, om ikke annet, f.eks få stoppet dårlig skjult personsjikane etter en post.
Istedet for at flere skal henge seg på og la det få fortsette over flere sider før noen tar affære.

B

Back_Door

Gjest
Det denne tråden, og mange andre, viser så tydelig, er forskjellen på klokskap og kunnskap.
Livserfaring og påfølgende klokskap, får du ikke servert på skolebenken.
Det er en del som hoverer ganske arrogant med sin kunnskap på dette forum. Språkbruk og de seneste konsekvenser, viser tydelig at mangelen på klokskap er stor.Ungdommelig arroganse med trang til store ord og lettvinte løsninger, har en tendes til å jevne seg ut med tidens tann ;)
Min egen "klokskap" har lært meg at jeg vinner mye dersom jeg klarer å være ydmyk..

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg snakket med en kamerat som driver bensinstasjon og han sier at Leiv Vidar pølsene koster 12kr/stk. i innkjøp.

T

timc

Gjest
Det denne tråden, og mange andre, viser så tydelig, er forskjellen på klokskap og kunnskap.
Livserfaring og påfølgende klokskap, får du ikke servert på skolebenken.
Det er en del som hoverer ganske arrogant med sin kunnskap på dette forum. Språkbruk og de seneste konsekvenser, viser tydelig at mangelen på klokskap er stor.Ungdommelig arroganse med trang til store ord og lettvinte løsninger, har en tendes til å jevne seg ut med tidens tann ;)
Min egen "klokskap" har lært meg at jeg vinner mye dersom jeg klarer å være ydmyk..

Denne har jeg ventet på lenge ;D

Bra!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
En kamerat av meg som drev kiosk solgte Gilde pølse med brød for kr. 10.- og tjente greit på det.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Jeg snakket med en kamerat som driver bensinstasjon og han sier at Leiv Vidar pølsene koster 12kr/stk. i innkjøp.
Da kan det ikke gå mange på en kilo..

Noen som husker kiloprisen på pølser i butikken?
F....var jo akkurat ute å handlet!

O

om.s

Gjest
Puhhh!, da var man gjennom denne tråden, snakk aldri stygt om kabeldebattene igjen, de blir som ett fornemnt dameselskap mot dette ;D...

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Oljeselskapene har en avtale med Leiv Vidar. Gjett hvor fortjenesten havner.

O

om.s

Gjest

-k
Jeg tar förste runde ;) :D ...

mvh

Topp Bunn