Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Thomas1

    Gjest
    Påsken...Har bare 11 skift igjen frem til Neste Onsdag. Trippelt skift påskeaften. Må tilbringe påsken med pengehole vikarer på jobb.
    Baksmell på skatten + 126 tusen i utgifter denne mnd. Heavy shit..Har 3 menn og en gravemaskin i hagen + et lass med matrialer.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Var akkurat på HFC å kjøpte anlegg med broder'n. Det ble en Primare CDI10 og et par SA1750. Jeg trodde SA var konevennlige, men der tok jeg grundig feil gitt. Det ble et rabalder uten like når høyttalerne ble pakket opp. De var for store, for høye, for dype, passet ikke til sofaen , passet ikke til racket, kunne ikke stå ved planlagt vegg, og selvfølgelig feil farge.

    Hadde jeg vært bror så hadde jeg heller skaffet meg en stereovennlig kone, i steden for et konevennlig stereoanlegg! :p
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Da var endelig mono blokkene i hus å fruen blid som ei sol. Må spille på de noen timer de skriker litt i diskanten blir vel tid til det i påsken.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.600
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har et sett xlr babler å låne meg i påsken
    Har ett sett hos Hi-Fi guru, du kan sikkert låne de! Er forresten til salgs, ellers har jeg ett sett til overs hjemme også. Send pm om det er av int.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, de kan du benytte pendragon, jeg har nok å betale på så tror ikke det blir noe med meg. Skal du til Porsgrunn i morgen eller no er det bare å si ifra. Har jo kabler som fuker i utgangspunktet så det blir lit overkill akkurat nå.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Var akkurat på HFC å kjøpte anlegg med broder'n. Det ble en Primare CDI10 og et par SA1750. Jeg trodde SA var konevennlige, men der tok jeg grundig feil gitt. Det ble et rabalder uten like når høyttalerne ble pakket opp. De var for store, for høye, for dype, passet ikke til sofaen , passet ikke til racket, kunne ikke stå ved planlagt vegg, og selvfølgelig feil farge.

    Hadde jeg vært bror så hadde jeg heller skaffet meg en stereovennlig kone, i steden for et konevennlig stereoanlegg! :p
    Det hørtes drøyt ut det der, jeg måtte bytte ut mine RF 15 mot RF 82 da fruen synes de gamle var for pinglete. Alt for lavt lydbilde og ikke no skikkelig futt!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Påsken...Har bare 11 skift igjen frem til Neste Onsdag. Trippelt skift påskeaften. Må tilbringe påsken med pengehole vikarer på jobb.
    Baksmell på skatten + 126 tusen i utgifter denne mnd. Heavy shit..Har 3 menn og en gravemaskin i hagen + et lass med matrialer.

    ....pengehole vikarer?? look who's talking ;D ;D ;D

    Dersom det kniper med en tusing eller to kan jeg jo hente Mentor'ene dine jeg.....med stativene da selvsagt ;D ;D ;D


    ....go' påske da Thomas, kan se ut til at du trenger det...
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hallaisen? Ingen som har opplevd noe stort på et par dager? Vi må skrive litt piss hver dag så vi slipper at tråden vår havner i bakevja hehe. Skjer'e no i påska da? Jeg blir stort sett hjemme så hvis det er noen fler som gjør de samme kan vi jo prøve å ha en liten session et sted, gjerne med en knært? ;-)
    Hadde vært hyggelig med en knært og treff. Både med og uten hestejazz :)
    Si ifra om det blir noe
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Da var endelig mono blokkene i hus å fruen blid som ei sol. Må spille på de noen timer de skriker litt i diskanten blir vel tid til det i påsken.
    Gratulerer med nye monoblokkker. Rødvinstrikset funka ?
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Takk for det funka som et skudd det ;D
    Utrolig hva en flaske flaske rødvin gjør med kvinne menesker.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Pøh. Høyttalerne mine er høyere enn dama mi. Men godt jeg kan ta valget med å selge alene, hehe.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Etter å ha hørt de gamle og nye høyttalerene dine om hverandre så skjønner jeg ikke hvorfor du er usikker på om du vil beholde de nye.
    Var stor lyd i de
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Jeg vil ikke ha stor, jeg vi ha intim. Jeg vil ikke høre på, jeg vil være inni. Jeg vil ikke ha god bass, jeg vil ha full kontroll HELT ned. Og vet du hva, jeg synes faktisk ikke det er for mye å be om i det pris-sjiktet.

    Men jeg er også forvirret, for det låter skammelig bra, bare.... ikke helt slik jeg vil ha det.

    Skal ikke ha de gamle på lang sikt, sikter på c1 eller special 25.

    Edit: dessuten vil jeg forsvare 1.4. Når nærplassering og evt, deling med sub er god, kan jeg i lyttende øyeblikk vanskelig forstå at det skal bli stort bedre. Jaja, nå kjører jeg huet mitt igjen;)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Joda, sitter fortsatt å kjører huet mitt på evt salg av C2. Det låter som du vet fantastisk bra, men sitter å tenker at mine preferanser "trenger" stativhøyttalere i midfelt og to sub'er i stedet. Tror dessuten det vil funke hakket bedre i et rom under 20 kvadrat. Har desverre ikke hatt tid til å lytte til mine stativhøyttalere kontra C2'ene de siste dagene, så får ikke bestemt meg. Sist jeg lytta var jeg dog veldig bestemt på at jeg mangler noe i bunn\må dra på veldig for å få dynamikken ut, men da kommer den skikkelig og.

    Kanskje en idê å teste med Pass 250?
    Jepp det kan vi ta en dag bare å sifra det hadde hvert gøy å hørt pass å rowland på dynene ;D
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Beklager at jeg blander meg fra Hedmarken, men min søster bor i Skien, ok?
    Akustikkplater er nok billigere hos Coop Bygg enn hos Byggern.

    emokid, interresante observasjoner du gjør. Større er ikke nødvendigvis bedre. Det kommer an på bruken, ja.
    Jeg er fan av toveis og aktiv deling til sub. Lettere å integrere enn den jevne passive fullrangehøyttaler, og ennå greiere å gjøre EQ i bassen fordi man kommer unna med noen cheapogreier fra Behringer til formålet.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, hedmarken? skulle man ikke tro vi skjønner jo hva du skriver.....hehehehehe

    emokid, ikke lett det der men jeg skjønner du sitter rimelig nær høyttalerne på gutterommet siden du skal inn i lyden på den måten du forklarer og det funker nok ikke med C2 pga elementene spredd utover baffelen. Men du skal jo i større rom siden, tror du ikke de vil funke bedre der? eller er det kun nærfelt som funker for deg?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Valentino: Det er det jeg sitter igjen med følelsen av og. Har hatt hell med deling med ên sub tidligere, og tror to lukkede sub'er i bunnen vil gi en jevnt over, mer kontrollert og stram bass som i tillegg går dypere.

    Hifiguru: Jeg pleier å sitte med ca-avstand på 2 meter fra baffel til hode. Dette kan egentlig ikke kalles nærfelt, men er ganske nært likevel. Det funker bra med C2'ene, men føler jeg sitter for lavt i en normal stol. Har ørene i høyde med nedre basselement om jeg skal sitte komfortabelt.

    I et større rom ville jeg nok sitte i en annen posisjon enn jeg gjør på gutterommet, men stort sett ganske nært og med høyttalerne ganske langt fra hverandre. At det vil fungere litt bedre der er det ingen tvil om, men...jeg mener fortsatt jeg savner litt av moroa i nedre frekvensspekter. Det jeg er vant til å stille meg inn til med sub.

    Når jeg veier det opp mot hverandre blir det ofte slik at C2ene låter fantastisk bra, men er litt lite plasserings- og brukervennlig tatt i kontrast med stativ\subløsning. Tanken på full kontroll ned til 18hz med mulighet til å lagre fire forskjellige innstillinger, plus muligheten til å plassere subene der de låter best,for så å gjøre det samme med monitorene er en tanke og teori som appellerer til meg. Synes det virker som et lite kompromiss å måtte plassere en stor gulvstående et sted der bassen fungerer, men kanskje ikke gir meg den romfølelsen jeg vil ha.

    Men som sagt, jeg har ikke fått testa det skikkelig enda, og er enda forvirra. Er få som har vist forståelse for mine vurderinger og synspunkter, men de fleste er, som jeg var, ganske bergtatt av C2'ene, for det ER en fantastisk høyttaler. Jeg vil bare ikke sitte med en HT til 70k, og mangle noe av det som gjør musikk moro for meg.

    Igjen, jeg er forvirra og det er klart en uvant lytte-situasjon med C2 når jeg er vant til å sitte timesvis med stativer og sub i "mid-felt". Det låter mye større, det er mer mikrodynamikk over hele fjæla og det har mer enn nok av den dybden jeg ettersøker.

    Likevel er tanken min at rør, 2veis-stativer og aktiv sub blir den fine verden med det beste fra alle sider.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok en REL Storm mitt i mellom C2'ene gjør jobben også.....
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Det er helt klart en løsning, men de pengene skulle jeg helst brukt på andre interesser og prioriteringer. Synes også det blir litt teit å supplere det som skal være en fulltonehøyttaler med sub, men jeg kan jo prøve med den jeg allerede har.

    Men jeg er vel kanskje bare sær.

    Ingen erfaringer med stativer i høyere prisklasse og subs?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Da har jeg testa litt frem og tilbake og er nærmere en konklusjon. Dere kan jo gjette (og vinne en klem om dere har rett:p)!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    De har de vært en ukes tid allerede (og der blir de).

    Så da er vel jakten på C1 eller Special 25 i gang, evt andre gode stativer.

    Om du vil høre Contourene med sub en dag over påske er det åpning for det, Guru. Kan også teste mot C2 så du kanskje skjønner hva jeg mener;)
     
    3

    322_911

    Gjest
    Uff, C2ene var å så mye bedre i mine ører. Du kan fortsatt gi dem til meg om du har problemer med å bli kvitt dem. Kæksent salgstriks å skrive at du finner høyttalere til en fjerdedel av prisen bedre, - lykke til med den ;).
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    En liten tur ute hos sal i dag for å låne noen kabler å gud i himelen for et anlegg. ;D
    Ikke har jeg sett eller hørt noe vakrere.
    Å noen smykker a biler på toppen a det hele takker for titten å lytten. ;D
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Nei ikke sant ikke hørt å ikke sett Sal Å 250 tar en tur i påska heng deg på guru ;D så får du en i glasse å ;D ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.324
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke flau for  anlegget  lenger  det begynner å funken ;D
    Ikke konfirmasjonsanlegg lenger nå nei (det har det forresten aldri vært) ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Uff, C2ene var å så mye bedre i mine ører. Du kan fortsatt gi dem til meg om du har problemer med å bli kvitt dem. Kæksent salgstriks å skrive at du finner høyttalere til en fjerdedel av prisen bedre, - lykke til med den ;).
    Hehe, kanskje ikke et godt salgsargument, men om ikke annet et sleivspark til highend-verdenen og dets pris\ytelses-ratio ;)

    Men spøk til side, jeg har ikke sagt at Contourene låter bedre, bare at den _type_ oppsett låter bedre i min ører. Er det noe jeg generelt opplever ute i hifiverdenen er det malplaserte gulvstående i for små rom.

    Det ser rett og slett ikke ut til at c2 passer meg.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Pendragon, takk for trivelig lite lag i går, Grants og Vincent funker som en kule, følelsen sitter igjen ennå! (Grants'en altså) Siden X250 har stikki av med kameraet mitt kommer det bilder litt senere.
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Pendragon, takk for trivelig lite lag i går, Grants og Vincent funker som en kule, følelsen sitter igjen ennå! (Grants'en altså) Siden X250 har stikki av med kameraet mitt kommer det bilder litt senere.
    Kjempe hyggelig med besøk av blide gutter bare å komme igjen Grants,en er ikke tom ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.600
    Torget vurderinger
    10
    En liten tur ute hos sal i dag for å låne noen kabler å gud i himelen for et anlegg. ;D
    Ikke har jeg sett eller hørt noe vakrere.
    Å noen smykker a biler  på toppen a det hele  takker for titten å lytten. ;D
    Veldig hyggelig, takk for god omtale! Det blir flere anledninger.... :)
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    372
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    Veldig hyggelig, takk for god omtale! Det blir flere anledninger.... :)
    Vil bare slutte meg til Pendragons bemerkninger. Kanon bra lyd ifra et flott og gjennomført anlegg.
    JEG VIL OGSÅ HA PANTERA ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Her er et par bilder fra Pendragons nye gear:



    Her ser vi Teac drivverk sammen med en DP dac og en Gryphon preamp samt en av de to nye monoblokkene fra Vincent



    Høyytalerne er Patos Lyric 402 som nå har får nok strøm i det minste ;) ;) ;)

    Og her ser vi x250 i fin form i og med han er sjåfør, for å si det sånn, papworth kjørte ikke bil......(ingen av oss andre heller

    ;D)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, bildene fra Pendragon var fra langfredag, var en liten tur i bygda i går også da x250 ville prøve sin x250 hos BrianH. Den som har vært gjennom tråden her husker sikkert at BrianH har samme Vincent monoblokker som Pendragon har kjøpt og spiller på Patos Symphonic II. Vet ikke sikkert men regner med det var Brian's noe analytiske Sugden Masterclass preamp som gjorde at Pass'en ikke passet inn (tog du'an ;D) Det ble rett og slett ikke skikkelig synergi, litt sterilt og rotete. Uansett, dette oppleves ikke på NOEN måte hjemme hos x250 med Jeff Rowland Synergy (aha! ;D) og Proac R5. Her ser vi Pass'en mørk og trist, utkoblet og furten hos Brian ::)

     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja, bildene fra Pendragon var fra langfredag, var en liten tur i bygda i går også da x250 ville prøve sin x250 hos BrianH. Den som har vært gjennom tråden her husker sikkert at BrianH har samme Vincent monoblokker som Pendragon har kjøpt og spiller på Patos Symphonic II. Vet ikke sikkert men regner med det var Brian's noe analytiske Sugden Masterclass preamp som gjorde at Pass'en ikke passet inn (tog du'an ;D) Det ble rett og slett ikke skikkelig synergi, litt sterilt og rotete. Uansett, dette oppleves ikke på NOEN måte hjemme hos x250 med Jeff Rowland Synergy (aha! ;D) og Proac R5. Her ser vi Pass'en mørk og trist, utkoblet og furten hos Brian  ::)

    Det har du helt rett i guru passen ble frosset ut av vincentene ;D det ble en krasj en eller annen plass i systemet .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn