Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hadde x250 og emokid på visitt i dag, ble litt useriøs høytspilling til tider men i og med det er vel bare mitt anlegg som kan spille så høyt her i Grenland. (noen som ypper?) må jeg jo brife litt.....ha ha ha ha

    kødda bittelittegrann der, mener å ha hørt at swans tar kaka på nachspiel.....

    Uansett, trivelig med "på-sparket-mini-samlinger" utenfor fellesmøtene, blir mer tid til musikk og for noen av oss er dette litt viktig.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    n
    Hadde x250 og emokid på visitt i dag, ble litt useriøs høytspilling til tider men i og med det er vel bare mitt anlegg som kan spille så høyt her i Grenland. (noen som ypper?) må jeg jo brife litt.....ha ha ha ha

    kødda bittelittegrann der, mener å ha hørt at swans tar kaka på nachspiel.....

    Uansett, trivelig med "på-sparket-mini-samlinger" utenfor fellesmøtene, blir mer tid til musikk og for noen av oss er dette litt viktig.
    Ja nå sender jeg krav om oppreisning for tap av hørsel samt jeg ble påtvunget noe hipp hopp rææææl du skulle hvert bøtlagt for å handlet sånt ;D
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Du får heller kose deg med Children Of Bodom skiva du lånte a meg X 250 men den må spilles høyt ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Regnet med det var en dere to brødre som måtte kommentere den ja......hehehe
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    n
    Ja nå sender jeg krav om oppreisning for tap av hørsel samt jeg ble påtvunget noe hipp hopp rææææl du skulle hvert bøtlagt for å handlet sånt ;D
    Åpent sinn kalles det ;) Er vel ikke direkte hip hop mere RnB men det hører ikke du forskjell på ;D ;D ;D ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Ja, man må ha åpent sinn for å høre å Cocorosie, eller hva Hifiguru?;)

    Ble mye fin musikk i dag, et par høydare på den siste DVD'en vi titta på. Har gjort enda mer testing i dag, ble rockefot med C2 og sub gitt.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Ja, jeg tror faktisk 322 drar på minst like høyt som deg Guru. dB-drag?
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Jeg holder en knapp på at 322's stativhøyttalere spiller høyere enn dine gulvstående Guru
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, men moro er det lell! Har ikke for vane og spille grisehøyt egentlig, hender bare det går en f**n i meg og da er det moro å ha noe som ikke gir seg før meg.
    Tror allikevel jeg har litt lyst på rør i kjeden, integrert ville vært greit i denne omgang men ikke noe jeg stresser med. En ming-da eller no koster jo ikke mer enn en irish coffee på Osebro og har jo muligheter til forbedringer med bedre rør og sølv evt kobber i olje kondiser og slikt, vi får se når skattepengene kommer.......

    http://www.audiofoni.no/index.php?umen=1294&id=221&tid=prod
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    en sub også kanskje........uffff da var hue i gang igjen.....
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Hei guru har du solgt subben din også? Trodde du var godt fornøyd jeg nå... ??? :D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    en rask tørr 12" ned til rundt 20hz hadde gjort seg, føler det blir dyrt
    skal sjekke om jeg får no tilbud på trekantsubbene til klipsch, de er visst steingærne....

    http://www.klipsch.com/world/eu/en/products/details/rt-12d.aspx

    Var visst tre elementer i den, holder med 10" utgaven da kanskje....

    Subben jeg hadde på samlingen her var bare en jeg passer for en kompis som skal flytte, tror ikke den når opp her nå, har ikke giddi å testa heller. Kommer jo fra Eltax! (kjepphøy nå....)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ærre no nytt? Påska har jo surra til hele samling-strukturen. Bynner å få litt abstinenser nå....kikka litt på kalenderen og første tirsdag i mai er faktisk 1.mai, er det en go dag? OG, hvor skal vi være neste gang, husker ikke helt.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Jeg mottok nettopp en telepatisk beskjed fra 322. Han ønsker en sammenkomst i morgen. Ta med brunt brennvin? ;D

    Eller?
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Jeg mottok nettopp en telepatisk beskjed fra 322. Han ønsker en sammenkomst i morgen. Ta med brunt brennvin?   ;D    

    Eller?
    Hmmmmm.....
    Har fri i helgen.. hmmmmmm...
    Hva spiller 322 på?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    322 spiller på fullaktive Avantgarde Solo med Ancient Audio cdspiller med innebygget rørpre.
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    322 spiller på fullaktive Avantgarde Solo med Ancient Audio cdspiller med innebygget rørpre.
    Ok.. Han bor kanskje på Falkum, eller er det flere i laugen som spiller på solo?
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Ja, han bor på Falkum. Har du lyst på en tur ut i morgen? Når får du forresten flyttet inn ditt nye hus?
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Ærre no nytt? Påska har jo surra til hele samling-strukturen. Bynner å få litt abstinenser nå....kikka litt på kalenderen og første tirsdag i mai er faktisk 1.mai, er det en go dag? OG, hvor skal vi være neste gang, husker ikke helt.
    Det er bare å ratte over fotballbanen i kveld hvis abstinesene skulle ta helt overhånd. Det blir uhøytidelig høytspilling med musikkdvd og pvc-plater i hele kveld.(Brukbar pre bør medbringes)
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Ja, han bor på Falkum. Har du lyst på en tur ut i morgen? Når får du forresten flyttet inn ditt nye hus?
    Ja det er mulig jeg kan komme innom en tur for en prat/lytt, men jeg har mye å gjøre på søndag så jeg må nok holde meg edru.. :(
    Når det gjelder huset vil jeg tippe en gang Juni hvis alt klaffer.. Har det litt hektisk om dagen, men jeg skal ikke gjøre alt selv så vi får se hvor fort det går..
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Skjer mye her i kveld. Spist kjøttboller Mexican style :-/
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Ikke i kveld, men jeg håper noe skjer i morgen. Har litt lyst på en tur ut og en hifikveld.
     

    jblfan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    0
    Ikke i kveld, men jeg håper noe skjer i morgen. Har litt lyst på en tur ut og en hifikveld.
    Ikke til deg Thomas ... men "pyser" . Springe etter EN ball .. 22? mennesker? Så dumt at jeg ikke har kommenrtar,
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.583
    Antall liker
    4.600
    Torget vurderinger
    10
    Skulle friste med litt juging og musikk? Send Pm, blir vel en liten øl også..... :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    .............å nei........hihi, ble single malt på torsdag og GT på Neon i går så her er det bare slikking av sår........med et par Carlsberg for å fukte tungen.........
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Jepp, kom nettopp hjem og har hivd i meg litt mat. Nå skal de bæres opp på rommet og testes. Førsteinntrykket kontra Contour 1,4 er dypere og mer kontrollert bass, med homogent lydbilde og bedre oppløsning. Det låter også en del mer "åpent" som vi opplevde med C2'ene kontra Contour 1.4 da vi hadde test i stua her.

    De er relativt store til å være stativHT, 8"bass og er nesten dobbelt av størrelsen til de forrige. Jeg har troa!

    Dessuten veier vel stativene 25 kg, så det er tunge saker;)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Godt.

    Nå blir vel jakten en god subløsning, som gjør meg mildt sagt forvirret. Har til nå hatt en dynaudiosub jeg har vært veldig fornøyd med, men er åpen for andre løsninger også. På sikt vil jeg ha to sub'er, helst trykkammer.
     
    3

    322_911

    Gjest
    Ordentlige saker dette her. Ålreit førsteinntrykk ;)

    Hørte noen hadde planer om å stikke innom meg? Bare å si i fra. Trenger rikelig tid til å rydde først, skal vi si en uke. Ellers er det a ok. Pils og brennevin smaker godt i gamlegrensa 6. Har ikke så rått anlegg lenger, men er flink til å drikke meg inn i high-end stratosfæren.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ordentlige saker dette her. Ålreit førsteinntrykk ;)

    Hørte noen hadde planer om å stikke innom meg? Bare å si i fra. Trenger rikelig tid til å rydde først, skal vi si en uke. Ellers er det a ok. Pils og brennevin smaker godt i gamlegrensa 6. Har ikke så rått anlegg lenger, men er flink til å drikke meg inn i high-end stratosfæren.
    Ja, soloene er ute av huset skjønner jeg? Er visst litt overflod av Dynaudio på Eidanger skjønner jeg så det er vel bare å forsyne seg ;) ;)

    Hva er planene nå da Atle? Aktive Dynaudios?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.636
    Neida Guru, han har fortsatt Solo'ene. Ellers kan jeg jo starte Eidanger Dynaudioutsalg snart. Om noen har lyst på et par snasne stativhøyttalere er det bare å rope ut. C2'ene er lovt bort, og jeg tror C3'ene blir en god stund:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn