Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Thomas1

Gjest

Ikke noe særlig kvalitet på bildene. Tror kameraet mitt slører bildene når jeg drikker rødvin ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, ikke så værst det da, tror jeg tok det Carl Morten bildet, tydelig at jeg bærer rødvin bedre enn deg Thomas!

Ellers har emo og X250 vært innom på FOCUS 140-session, dette matcher lilleNaim veldig godt, mangler endel "storskalaopplevelser" ift 3,4 men til en såpass liten høyttaler med en såpass grei prislapp er jeg meget imponert.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    hifiguru skrev:
    Jøss, ikke så værst det da, tror jeg tok det Carl Morten bildet, tydelig at jeg bærer rødvin bedre enn deg Thomas!

Ellers har emo og X250 vært innom på FOCUS 140-session, dette matcher lilleNaim veldig godt, mangler endel "storskalaopplevelser" ift 3,4 men til en såpass liten høyttaler med en såpass grei prislapp er jeg meget imponert.
    Liten høytaler men stor lyd ;D Å Emo hadde jaggu anlagt sommersveis knappe uka etter sola snudde greit å vere tidlig ute ;D ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    X-250 skrev:
    hifiguru skrev:

Liten høytaler men stor lyd ;D Å Emo hadde jaggu anlagt sommersveis knappe uka etter sola snudde greit å vere tidlig ute ;D ;D
    HEHE, priceless 8) Like snau som smiley'n

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja godt nytt år alle i GLL og alle andre forøvrig! Neste møte blir 8.1 hos SAL, mail kommer i morgen! (dvs senere i dag)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    10
    Ser veldig fin ut, har`n flyttet inn?

T

Thomas1

Gjest
    Det er vel strengt talt aldri noe som rekker å flytte inn hos Guru. de flytter ut igjen før folkeregisteret rekker å motta adresseforandringen ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Såda gutter, de har ikke flyttet inn enda, ja det er 5,4 som jeg har drømt om en stund, og nå dukket dem opp til halv pris på bruktbørsen. Nå går mine 3,4 for halv pris eller no, jeg sitter fortsatt på Rauland så dersom noen er seriøst interessert er det bare å ringe på hos Mor og hente dem.......

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    hifiguru skrev:
    Såda gutter, de har ikke flyttet inn enda, ja det er 5,4 som jeg har drømt om en stund, og nå dukket dem opp til halv pris på bruktbørsen. Nå går mine 3,4 for halv pris eller no, jeg sitter fortsatt på Rauland så dersom noen er seriøst interessert er det bare å ringe på hos Mor og hente dem.......
    KULT OM DU FIKK DE I HUS ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    X-250 skrev:
    hifiguru skrev:
    De kommer i hus, de er bare ikke hentet. Yasman, du får en mail ASAP

Jepp, da er 3,4 og monitorer solgt, 5,4 kommer neste helg!!!!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.686
    Sommersveisen er nok hakket kortere enn dette her;)

Men det var uansett en fin konsert, og det har vært noen bra hifidager i romjula. En kjempeMUSIKK-aften hos guru. Det blir ikke hifiaften med hans oppsett nå, kun musikkglede (som han merker lett da jeg omtrent flyter ut i narkorus i sofaen hans), fortsatt med SMoG-konsert dagen etter, masse musikkspilling hos meg selv og ikke minst et besøk hos X-250. Det oppsettet hans bare vokser og vokser(nå med Guru's DAC, tror du sliter med å få den tilbake;)). Nydelig!

Gleder meg til 5.4 guru!

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.549
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Fa.. i helv... Dere må si i fra når dere har noe på gang ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    2m skrev:
    Fa.. i helv... Dere må si i fra når dere har noe på gang ;D
    Klart du skal få beskjed 2m, men spontane emo er ikke lett å forutse, kan bli magisk aften på 30sek varsel ;D

Alltid plass for folk som er glade i musikk, det vet dere..... 8) Men jeg liker å SPILLE MUSIKK, slike kvelder er ikke en kabel nevnt! (Uansett ikke et tema med Naim heller, det er jo snakeoilfri sone visstnok ;D)

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    hifiguru skrev:
    X-250 skrev:
    hifiguru skrev:
    De kommer i hus, de er bare ikke hentet. Yasman, du får en mail ASAP

Jepp, da er 3,4 og monitorer solgt, 5,4 kommer neste helg!!!!
    Det skal bli gøy å høre de grattis ;D

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    10
    Hei folkens!
    I kveld blir det bollekrig, brus og en liten runde i garagen, Caravelle`n står på hjul, pluss div. annet moro! Har varmet opp stereo`n også. ;D

PS. Ikke lov med medbragte boller av trolldeig! Fruen står for kroppsvisitering så ingen slipper igjennom like lett som forrige gang!

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    sente en mail til alle GLL. medlemmer i går. har den kommet frem ?
    internettoperatøren min har hatt trøbbel det siste døgnet.
    vet noen har mottat den, er det noen meninger om temaet.

E

Espen L

Gjest
    swans skrev:
    Hei Swans
    Hadde vært kjempegøy og tatt en blind test, her må vi bare bli enige om tid og sted og hva slags utstyr vi skal bruke. Kan gjerne ta det hos meg bare vi ikke blir alt for mange (har ikke så stor stue) Vis vi skal ta det hos meg så må vi vente til ut i slutten av februar da jeg har bestilt ny hjørne sofa (skal endelig få sittet riktig foran anlegget) samt at jeg har ekstremt mye og gjøre på jobben ut denne måneden og halve neste.
    Mvh: Espen

Brianh

Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    swans skrev:
    Hei Swans
    Jada mailen kom frem den. Kunne vært artig med blindtest men hvis intensjonen er å for en gang for alle sette de fem seks luringene her på sentralen som ikke er i stand til å høre forskjeller på plass så vil det være fånyttes. Du vil uansett ikke på noen måte få godkjent at "metoden "har vært riktig.
    Disse menneskene vet ikke engang selv hvordan en godkjent metode skal foregå. Det ville dessuten ta fryktelig lang tid. AB testing med 2 minuttes lytting er helt meningsløst. skal man få vurdert komponenter og kabler opp mot hverandre så bør de stå i en ukes tid med spilling hver dag for så å bytte tilbake. Først da kan man gjøre seg opp en skikkelig mening om hva som spiller best. Det beste du kan gjøre for disse luringene er å invitere dem for å høre på et skikkelig oppsett, men ikke engang det vil de...SAL har prøvd flere ganger. Alltid en eller annen unnskyldning ;)

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Jeg har en krellkiller dere kan låne, NAD3020i. Tenker den vil gjøre bilanalogiene til SAL til skamme. Har forøvrig hørt øvrigheten er blitt nedgradert fra å være pandaførere til moppedister?

Hehe. Men seriøst, det høres ut som bortkastet energi å skulle "teste" for å motbevise en satt påstand, med en slik metodikk kommer en ikke langt.

Mine fem øre, stort mer har jeg ikke.

Ai!

Mvh

J

Jurassic

Gjest
    Lurer på om i står for injection eller intercooler.

Er direkte innsprøytning rett i dysa på 3020'en 8)

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Banjo-Kari skrev:

Ien har jeg fått høre står for TURBO, helt sant.

Ai!

(PS. er det farlig å bruke tennveske i ovnen?)

J

Jurassic

Gjest
    Kjør på tennveske og la den midterste døra stå på gløtt.

Vidar, ekspert i alt samt hobbypyroman.

E

Espen L

Gjest
    Brianh skrev:
    swans skrev:
    Hei Swans
    Jada mailen kom frem den. Kunne vært artig med blindtest men hvis intensjonen er å for en gang for alle sette de fem seks luringene her på sentralen som ikke er i stand til å høre forskjeller på plass så vil det være fånyttes. Du vil uansett ikke på noen måte få godkjent at "metoden "har vært riktig.
    Disse menneskene vet ikke engang selv hvordan en godkjent metode skal foregå. Det ville dessuten ta fryktelig lang tid. AB testing med 2 minuttes lytting er helt meningsløst. skal man få vurdert komponenter og kabler opp mot hverandre så bør de stå i en ukes tid med spilling hver dag for så å bytte tilbake. Først da kan man gjøre seg opp en skikkelig mening om hva som spiller best. Det beste du kan gjøre for disse luringene er å invitere dem for å høre på et skikkelig oppsett, men ikke engang det vil de...SAL har prøvd flere ganger. Alltid en eller annen unnskyldning ;)
    Synes det hadde hvert kjempegøy og kjørt noen blindtester, er enig i at man bør ha utstyre over lengre tid for og bli bombastisk på sine meninger men et vist intrykk for man da:)
    Mvh: Espen

Steb

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    1
    Sted
    Porsgrunn
    Jeg er også helt klar for å teste kabler og hiver meg gjerne med i løpet av vinteren, er tilbake i slutten av januar og burde fått opp lunken i anlegget igjen først i februar !
    Har nylig testet 4 forskjellige digital kabler og også her er det store forskjeller. Ha en fin aften.
    mvh Stein

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    10
    Banjo-Kari skrev:
    Kjør på tennveske og la den midterste døra stå på gløtt.

Vidar, ekspert i alt samt hobbypyroman.
    He-he, herlig! ;)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    10
    The Atl skrev:
    Banjo-Kari skrev:

Ai!

Prøvde å varme Krellene med litt tennveske, fungerte fint, fikk samtidig fjernet unødvendig vekt som plast på kondiser og lignende....... ;)

A

Atle Kristiansen

Gjest
    SAL skrev:
    The Atl skrev:
    Banjo-Kari skrev:

Ai!

Prøvde å varme Krellene med litt tennveske, fungerte fint, fikk samtidig fjernet unødvendig vekt som plast på kondiser og lignende....... ;)
    Slukk så med linolje, Duelund modifikasjon på 123,.

Mvh

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    306
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    The Atl skrev:
    Banjo-Kari skrev:

Ai!

Jeg har også en NAD 3020, men det står B på den da, er det B-turbo?? Er ien trimmet av SAL??

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    da kjøre vi........panda ;D
    slutten av februar.Espen...høres bra ut, tar nok den tiden å få organisert seg tenker jeg.
    jeg sender dere alle en e-mail med mine forslag om fremgangsmetode. jeg regner med at andre har synspungter. så legger vi alt sammen og vips..MOOONSTEER......
    Nadden burde holde fint, den burde ligge langt over en berbar pc, hmmf..
    snaiks.
    NB. takker sal og alle som var hos han i går. like oppkvikkende og engasjerende som vi har blitt borskjemt med.
    bare synd baker`n gikk tom for kaker og vinebrød ??? ikke sant...

T

Thomas1

Gjest
    Noe jeg synes hadde vært artig for MIN egen del, er å sammenligne 3020 med 320BEE som er en "nyere kopi" Jeg har desverre aldri hørt 3020.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ingen som kan komme med mer utfyllende rapport om SAL's møte i går? Bilder f.eks? Sitter i HIFI-vakuum her på Rauland med MP3 og Porta-pro. ;) :eek:

jblfan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Antall liker
    0
    Ser frem til blindtest. Kanksje, men tror ikke "målefolket" vil akseptere uansett.

"Dårlig ører, god nese, lukter pannekaker kommer de med en gang".

Hehe...

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Blindtest ja......skjønner ikke poenget jeg da, er det virkelig så viktig å "bevise" hvor gode ører du har?
    Synes jo det er litt sprøtt når man leser testen det opprinnelig refereres til her, utrolig at såpass mange ikke klarer å skille ting. MEN, har blitt grundig lurt av "billigdritt" mange ganger, men det er sikkert fordi mine preferanser ligger i PRaT, Pace, rythm and timing og et godt matchet rimelig utstyr kan ha veldig mye av dette men sikkert masse mangel på f.eks oppløsning som et high-end system kan ha i bøtter og spann. Men du verden hvor mange high-end systemer som mangler PRaT! Helt vilt hvor mange systemer hvor dette vektlegges i ytterst liten grad. Er selv spent på hvordan mine kommende høyttalere får foten til å gå men jeg lever i trua selvsagt. SAL, har du de lange KJ-kablene? Send gjerne en PM dersom du har dem og hvor mye de går for ;D

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    hifiguru skrev:
    Blindtest ja......skjønner ikke poenget jeg da, er det virkelig så viktig å "bevise" hvor gode ører du har?
    Synes jo det er litt sprøtt når man leser testen det opprinnelig refereres til her, utrolig at såpass mange ikke klarer å skille ting. MEN, har blitt grundig lurt av "billigdritt" mange ganger, men det er sikkert fordi mine preferanser ligger i PRaT, Pace, rythm and timing og et godt matchet rimelig utstyr kan ha veldig mye av dette men sikkert masse mangel på f.eks oppløsning som et high-end system kan ha i bøtter og spann. Men du verden hvor mange high-end systemer som mangler PRaT! Helt vilt hvor mange systemer hvor dette vektlegges i ytterst liten grad. Er selv spent på hvordan mine kommende høyttalere får foten til å gå men jeg lever i trua selvsagt. SAL, har du de lange KJ-kablene? Send gjerne en PM dersom du har dem og hvor mye de går for ;D
    hei guru. lurte på når du skulle dukke opp igjen :)
    om du ikke skjønner poenget, kan du gjerne bli sjefskobler ;)
    nb. kommer snart mail til alle :eek:

Steb

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    1
    Sted
    Porsgrunn
    Hei Guru, hva mener du med "billigdrit" du sitter selv på en av de dyreste kablene på høytalersiden, og da snakker vi generelt for hele "lauget", hvor går grensen når det gjelder pris ??
    Hehe.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Steb skrev:
    Hei Guru, hva mener du med "billigdrit" du sitter selv på en av de dyreste kablene på høytalersiden, og da snakker vi generelt for hele "lauget", hvor går grensen når det gjelder pris ??
    Hehe.
    Vel, billigdritt er jo litt cocky å si, men ta f.eks mitt gamle Naim-anlegg som har kommet på 10 lapper, pluss på et sett brukte gode stativhøyttalere til 5-10.000 som skjønner hva Naim driver med så tror jeg dette kan være vanskelig å klå med et tilfeldig sammensatt anlegg til 70-100.000.

Vel vel, jeg kan koble jeg ;D

Blir S5,4 om en uke. ;D ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn