A
Atle Kristiansen
Gjest
Før dere vet ordet av det blir en av dere innlagt for misunnelsesparanoia
.
Mvh
Mvh
rommet vae en av poengene mine.2m skrev:Hei, syntes det virker som om dere leser Guru sitt innlegg som en viss man som leser bibelen......
Men så har ikke jeg anlegg i elitedivisjonen heller da.
Selv opplever jeg ikke innlegget til Guru som annet enn kommentarer til Brianh sine innlegg. Skal man få ut potensialet i et anlegg må komponentene matches innbyrdes, og så har vi rommet da. Alle som har flyttet det samme anlegget fra ett rom til ett annet vet hva jeg snakker om.
syntes du jeg har hoggtennene ute ? mystisk. vel, det er selvsakt ikke meningen. men får like akkurat hvilke produkter man vil for meg.Thomas1 skrev:Rommet påvirker ikke evnen anlegget har til å gi rockefot eller annen sinnstemning. Låter et anlegg korrekt og kjedelig i demorom, tviler jeg sterkt på at det hadde fremkalt rockefoten hjemme. Nå virker det som veien til Rom kun leder frem hvis den er gullbelagt eller er laget av gullVisa sånn som jeg tyder det her. Man er ikke garantert å være fornøyd selvom anlegget kanonmatcher i alle ledd. Man skal være glad i lyden også....Dette gjelder uansett pris.
Se bare på enkelte av rørgutta som liker anlegget selv om de mangler oppløsning, eller at de ikke hører produseren som sitter og driter i nabobygget. Slapp off some of you. Det er ingen vits i å få nervene i en trådsnelle på ryggen og hoggtenner bare noen her ikke liker Mark Levinston produktene. :![]()
Synes ikke vi skal overdramatisere disse meningsytringene. Virker da som de er i en forholdsvis god tone. Tror alle er enige med meg i at Lauget har vært og er og kommer til å bli en berikelse for oss alle. Synes stort sett vi har en veldig hyggelig og god tone. Alle har nok i den perioden vi har holdt på lært mye og fått noen nye ideer og noen aha opplevelser. At noen reagerer på at ekstremt dyre produkter i mange sammenhenger ikke er ekstremt mye bedre enn lavere prisede produkter som er matchet riktig er vel helt naturlig. Prisen vil alltid ha en påvirkning på oss men den kan også lure oss litt. Leste nylig to tester av Monoblokkene mine gjort i Sverige (de målte dem til 200A i peak, det er jo sjukt) der er de priset 10 000 kr høyereEspen L skrev:Trur at det skal ble greit og ha et årsmøte i klubben nå når jeg ser alle disse inleggene som tar helt feil retning. Det var Papworth og undertegnende som faktisk kom på ideen ,og la ut på sentralen om og starte en klubb. Denne ideen kom da jeg kjøpte nye Høytallere og la dette ut på Sentralen med bilder. Det var da så mange som sente meil fra Grenlansdområde og lurte på om de kunne komme og høre på anlegget at vi forsto at det var stor interesse for hifi i Grenland. Meningen som Brian (papworth) og jeg tenkte den gangen var at man kunne lære av hverandre samt ha det hyggelig sammen. Viktig at vi her holder en fin tone og respekter hverandres meninger og smak. Enkelte av medlemmene har hatt ekstremt mye utstyr samt holt på med dette i årevis,mens noen kanskje bare har holt på i noen få år. Da er jo dette en kjempemulighet til og spørre de som har lang erfaring og få noen tips om plassering eller utstyr osv... kan jo være at enkelte av tipsene kan hjelpe til og få bedre lyd i nettopp din stueVirker her at enkelte som jeg helt TYDELIGVIS leser ut av inleggene at de umulig kan ha lang erfaring ,men allikavel er helt bombastiske på sine uttalelser om det meste. På neste møtet så bør alle som har mulighet til og stille opp komme ,sån at vi kan få lakt en rød tråd på hvordan vi skal ha videre framdrift i klubben ,vis ikke er jeg redd for at flere og dette gjelder også undertegnende ikke gidder mer.
Mvh: Espen
Hei BrianhBrianh skrev:Nå må du ikke misforstå...250 er maaaaaasssssse penger men på den annen side det beste JEG har hørt og da er alt nytt med garantihifiguru skrev:ØØØØØØØØØØØØØØØØØØhhhh, 250' ikke ille?Brianh skrev:Legger vi sammen prisen på de komponentene det anlegget består av så havner vi på ca 250 000,- totalt og det er slett ikke ille i vår sinnsvake hobby sammenheng.
Tror jeg shopper rundt i bruktmarkedet en stund til........snart oppe i den summen i nypris men du verden hvor mye jeg har spart ;D ;DEr nok mange etterhvert som har brukt mye mer enn det
Jeg ble ihverfall imponert
Ikke dermed sagt at jeg har 250 å spytte inn :-\
Skal være førstemann til å kaste inn noen form for håndkle jeg, ønsker ikke skape muggen tone og beklager dersom jeg har støtt enkelte. Husk bare på at jeg ikke angriper personer, hva jeg kan mene om ditt og datt av utstyr er mine opplevde følelser og inntrykk og kan kun refereres til meg selv. Om ørene henger på hodet evt om hodet er under armen er forsåvidt også min sak.Espen L skrev:Trur at det skal ble greit og ha et årsmøte i klubben nå når jeg ser alle disse inleggene som tar helt feil retning. Det var Papworth og undertegnende som faktisk kom på ideen ,og la ut på sentralen om og starte en klubb. Denne ideen kom da jeg kjøpte nye Høytallere og la dette ut på Sentralen med bilder. Det var da så mange som sente meil fra Grenlansdområde og lurte på om de kunne komme og høre på anlegget at vi forsto at det var stor interesse for hifi i Grenland. Meningen som Brian (papworth) og jeg tenkte den gangen var at man kunne lære av hverandre samt ha det hyggelig sammen. Viktig at vi her holder en fin tone og respekter hverandres meninger og smak. Enkelte av medlemmene har hatt ekstremt mye utstyr samt holt på med dette i årevis,mens noen kanskje bare har holt på i noen få år. Da er jo dette en kjempemulighet til og spørre de som har lang erfaring og få noen tips om plassering eller utstyr osv... kan jo være at enkelte av tipsene kan hjelpe til og få bedre lyd i nettopp din stueVirker her at enkelte som jeg helt TYDELIGVIS leser ut av inleggene at de umulig kan ha lang erfaring ,men allikavel er helt bombastiske på sine uttalelser om det meste. På neste møtet så bør alle som har mulighet til og stille opp komme ,sån at vi kan få lakt en rød tråd på hvordan vi skal ha videre framdrift i klubben ,vis ikke er jeg redd for at flere og dette gjelder også undertegnende ikke gidder mer.
hifiguru skrev:Yasman og alle andre GLL'ere, vi tar møtet hos Swans i februar. Se på det som et Årsmøte med endel fokus på klubben fremfor musikken. Invitasjon og Agenda kommer på mail kjære venner.......
Nytt rom? Ja du har plukket ned delveggen? blir plutselig godt pusterom bak Verityene nå eller?SAL skrev:APL`n ligger på operasjonsbordet! Håper på rask bedring og hjemsendelse snart! Blir veldig spennende å se om den vil like det nye rommet sitt!![]()
Hei SAL det nye rommet kommer spilleren helt klart til og like, har spilt veldig bra hos deg hele tiden ,men når Verity Høytallerene dine for mer luft så vil det garantert heve lyden til enda større høyder. Potensialet i disse Høytallerene trur jeg du først virkelig for ut i større rom og få litt mer avstand fra høytaller til lytteposisjon. Dette skal bli kjempegøySAL skrev:APL`n ligger på operasjonsbordet! Håper på rask bedring og hjemsendelse snart! Blir veldig spennende å se om den vil like det nye rommet sitt!![]()
Henter 5,4 i morgen omsider, vært endel forsinkelser! Skal bruke rørampene på dme, Naim blir altfor smått med 45 watt på doble 8" og ekte treveis. Siam har jazza opp rørblokkene med heftige kondiser og cd-drivverket har fått vitamininnsprøytning i form av siste XO-klokka så det skal vel rulle i vei....Espen L skrev:Hei Guru
Har du fått på plass de nye høytallerene dine? skal du bruke naim settet på de?
Høres bra ut Guru, du for legge ut om hvordan du opplever lyden, blir sikkert et bra løft dettehifiguru skrev:Henter 5,4 i morgen omsider, vært endel forsinkelser! Skal bruke rørampene på dme, Naim blir altfor smått med 45 watt på doble 8" og ekte treveis. Siam har jazza opp rørblokkene med heftige kondiser og cd-drivverket har fått vitamininnsprøytning i form av siste XO-klokka så det skal vel rulle i vei....Espen L skrev:Hei Guru
Har du fått på plass de nye høytallerene dine? skal du bruke naim settet på de?
Så fjongt ut; MÅ jo tenke mye lyd når du bygger nytt!!Thomas1 skrev:Håper det ikke er skilleveggen mellom stuene det er prat om å bare skjære ned med en rotterompe. Det så ut på plasseringen som en bærevegg. Men det er jo de som fjerner bærende vegger for å få plass også
Jeg er fortiden i møter i allefall. Hvis alt går etter planen og lommeboken, setter jeg spaden i jorden i løpet av våren.
Legger v tegningen av huset sett forfra:
Noe modifisert fra orginalen, men jeg skal nok få inn noko lyd selvom jeg har en etg mindre.
Me too! 8)Espen L skrev:Hei SAL det nye rommet kommer spilleren helt klart til og like, har spilt veldig bra hos deg hele tiden ,men når Verity Høytallerene dine for mer luft så vil det garantert heve lyden til enda større høyder. Potensialet i disse Høytallerene trur jeg du først virkelig for ut i større rom og få litt mer avstand fra høytaller til lytteposisjon. Dette skal bli kjempegøySAL skrev:APL`n ligger på operasjonsbordet! Håper på rask bedring og hjemsendelse snart! Blir veldig spennende å se om den vil like det nye rommet sitt!![]()
ps! du ringer meg med en gang spilleren er i hus "det er en ordre";D ;D
Det er ikke en bærende vegg så dette går helt fint!Thomas1 skrev:Håper det ikke er skilleveggen mellom stuene det er prat om å bare skjære ned med en rotterompe. Det så ut på plasseringen som en bærevegg. Men det er jo de som fjerner bærende vegger for å få plass også
Jeg er fortiden i møter i allefall. Hvis alt går etter planen og lommeboken, setter jeg spaden i jorden i løpet av våren.
Noe modifisert fra orginalen, men jeg skal nok få inn noko lyd selvom jeg har en etg mindre.
Her er det noen som må ta et hurtigkurs i form og estetikk Sal. På Funkishus, har man et eller flere runde vinduer for å bryte opp den stramme linjen.SAL skrev:Det er ikke en bærende vegg så dette går helt fint!Thomas1 skrev:Håper det ikke er skilleveggen mellom stuene det er prat om å bare skjære ned med en rotterompe. Det så ut på plasseringen som en bærevegg. Men det er jo de som fjerner bærende vegger for å få plass også
Noe modifisert fra orginalen, men jeg skal nok få inn noko lyd selvom jeg har en etg mindre.Ser på tegningen at dere skal bruke koøyne på huset, passer dårlig på noe som er tegnet med linjal.
Regner med at det er noe av det dere har forandret på.
![]()
Ehhh...ro.ro.ro.rolig nå...SAL skrev:Ja, hvis du er ute etter å ødelegge stilen på noe som egentlig er gjennomført hele vegen......
Det er jo det jeg sier, ett hus er tegnet med linjal og derfor bør også vinduene tegnes med linjal. Det finnes ett par biler som er mye rundere i formen sammenlignet med hus, der blir det også veldig feil med runde vinduer, brukes gjerne som "Pinpmobiler"Thomas1 skrev:Ehhh...ro.ro.ro.rolig nå...SAL skrev:Ja, hvis du er ute etter å ødelegge stilen på noe som egentlig er gjennomført hele vegen......
p.s i motsetning til biler, er hus faktisk tegnet med linjal ;D ( kommentar til forrige post )
Har du fått de nye høytallerene i hus guru? vis du har hva er første intrykket?hifiguru skrev:Litt rart å blande bildesign med arkitektur, uanset, runde vinduer i funkishus er vel ikke helt tro mot eldgammel funkisskikk men verden går jo videre, riktig eller ikke......
Ja spennende Guru!Espen L skrev:Har du fått de nye høytallerene i hus guru? vis du har hva er første intrykket?hifiguru skrev:Litt rart å blande bildesign med arkitektur, uanset, runde vinduer i funkishus er vel ikke helt tro mot eldgammel funkisskikk men verden går jo videre, riktig eller ikke......
Hei Yasmanyasman skrev:Ja spennende Guru!Espen L skrev:Har du fått de nye høytallerene i hus guru? vis du har hva er første intrykket?hifiguru skrev:Litt rart å blande bildesign med arkitektur, uanset, runde vinduer i funkishus er vel ikke helt tro mot eldgammel funkisskikk men verden går jo videre, riktig eller ikke......
Espen; ferdig med lagertellinger nå?
Hjemme tirsdag?
snakkes hos Siam da..Espen L skrev:Hei Yasmanyasman skrev:Ja spennende Guru!Espen L skrev:Har du fått de nye høytallerene i hus guru? vis du har hva er første intrykket?hifiguru skrev:Litt rart å blande bildesign med arkitektur, uanset, runde vinduer i funkishus er vel ikke helt tro mot eldgammel funkisskikk men verden går jo videre, riktig eller ikke......
Espen; ferdig med lagertellinger nå?
Hjemme tirsdag?
Passer bedre for meg uken etter,mandag 4/2 eller onsdag 6/2 .Tirsdagen så er vi på møtet i Lauget hos swans. Vi kan ringes nærmeret, vis det er flere som har lyst på en kopp kaffe og en liten tur til Langesund så er det bare og si ifra.
hifiguru skrev:.....eller Swans da, bare for å være anal
Kommer det.....swans skrev:sender du ikke ut en pm før møtet denne gang Guru ?
tror ikke alle medlemmer er her. pip,,,,.... :![]()
Har ikke fått noen melding om at det er møtet hos Swans i daghifiguru skrev:Kommer det.....swans skrev:sender du ikke ut en pm før møtet denne gang Guru ?
tror ikke alle medlemmer er her. pip,,,,.... :![]()
heia...2m skrev:Hei Swans, er det fullt multikanal- eller to kanalsoppsett du i stua?
Swans, har du hørt noe på signalkabelen?swans skrev:heia...2m skrev:Hei Swans, er det fullt multikanal- eller to kanalsoppsett du i stua?
jeg kaller det brum brum....begge deler takk. ;D
det er begge, men hovedtyngden ligger vel på 2-kanal.
porque`.....