Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Thomas1

Gjest
    Guru: ja, det FUNKER.

Sal: da har du bevist at det ( den ) funker hos deg også! ;D hehe GRATTIS

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    10
    Takk for det folkens! Kommer bilde etterhvert. ;)

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Grattis SAL. Det er bra mange bleieskiftere her om dagen.. Glad vi ikke må ha med barne på alle disse treffene. ;D

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    10
    Takk for glimrende servering Håkon! Kanonbra lyd, morsomt med dine mange gode vinylskiver! ;) Lurer litt på om du gikk på en kraftig forstuing av Visa`n igår, Valhalla`n var slem..... ;D

Mvh.
    SAL

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Takker får gode kaker å kaffe Håkon veldig morro å høre så bra lyd.
    Likte vinylriggen velig godt den var rå ;D

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var saker.
    Trodde jeg hadde hørt bra vinylrigger, men det var helt til i går ;D

Pendragon: Du havner vel "utpå" igjen nå (hifi kjøp altså)... Blir det vinylrigg for alle penga nå eller ;D

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Hei GLL.

Som dere sikkert har fått med dere skal jeg sørge for tak over hodet, litt mat og musikk til lørdag.
    Håper så mange som mulig kan komme og at dere tar med en cd eller to dere selv liker.
    Det gjør heller ikke noe om dere som vet dere kommer sender en PM.

Mvh

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    General8 skrev:
    Hei GLL.

Som dere sikkert har fått med dere skal jeg sørge for tak over hodet, litt mat og musikk til lørdag.
    Håper så mange som mulig kan komme og at dere tar med en cd eller to dere selv liker.
    Det gjør heller ikke noe om dere som vet dere kommer sender en PM.

Mvh
    Hei General8, du trenger ikke å gjøre så voldsomt mye ut av det. En treretters holder lenge og drikkevarene etter maten ordner vi selv..... ;D

Regner med å stikke oppom en tur.

T

Thomas1

Gjest
    noen som kunne tenke seg på Guttorm Guttormsen på Fredag? Guru drar igang litt oppvarming før konserten.
    2M, du skal vel jobbe? hint hint...gratis inngang på oss alle.. ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tydelig at Thomas har lagt løpet for flere ;D ;D

Vel, bare å komme på gutterommet, Naim er klar!

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Thomas1 skrev:
    noen som kunne tenke seg på Guttorm Guttormsen på Fredag? Guru drar igang litt oppvarming før konserten.
    2M, du skal vel jobbe? hint hint...gratis inngang på oss alle.. ;D
    Hei Thomas, jeg skal jobbe ja. Vet ikke helt hva mine oppgaver blir enda, kanskje billettsalg.... Fint at du skal på konserten. De hadde jo også en kjempefin konsert i romjula. Har omsider kjøpt plata (sølv altså) og den kan varmt anbefales ;D

T

Thomas1

Gjest
    Da satser jeg på at det ikke blir utsolgt før konserten begynner? Eller skal jeg ned å hente meg en bilett i ettermiddag?
    Hva tror du 2M?

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Thomas1 skrev:
    Da satser jeg på at det ikke blir utsolgt før konserten begynner? Eller skal jeg ned å hente meg en bilett i ettermiddag?
    Hva tror du 2M?
    Vet ikke hvor mange billetter som er solgt. Vet heller ikke om konserten skal gå i kafen eller "ute". Har vært bortreist, så jeg er som du skjønner ikke helt oppdatert. Skal sjekke opp.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.166
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Vil bare bruke denne tråden til å takke SAL som tok imot meg og demonstrerte anlegget sitt for meg i dag. Det låt oppløst, detaljert og dynamisk. Den APLen var virkelig god!
    Takk for gjestfriheten, håper jeg kan gjøre gjengjeld en gang.
    mvh tkr
    PS:Garasjen var ikke å kimse av den heller.... ;)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    10
    tkr skrev:
    Hei,
    Vil bare bruke denne tråden til å takke SAL som tok imot meg og demonstrerte anlegget sitt for meg i dag. Det låt oppløst, detaljert og dynamisk. Den APLen var virkelig god!
    Takk for gjestfriheten, håper jeg kan gjøre gjengjeld en gang.
    mvh tkr
    PS:Garasjen var ikke å kimse av den heller.... ;)
    Takk, bare hyggelig! Kommer til Bergen i løpet av sommer/høst, tar kontakt da! Må høre noen skikkelige oppsett på vestlandet.... ;)

Mvh.
    SAL

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner i GLL, siste møte gikk jo som kjent av stabelen på en lørdag formiddag, det går jo mot sommer og slikt, skal vi prøve å holde lørdagsmøter en periode utover? Kan jo være greit om man vil ta en pils på terassen etc imellom slagene. Vi snakket om dette hos Generalen, nestemann ut blir nok Steb om han er hjemme da.....Ikke spikret dato men har litt trua på lørdagsmøter.

Innspill?

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    Lørdagstreff er etter min mening et glimrende tiltak, men pils på en sol fylt terasse er jeg litt usikker på om blir noen suksess... ;D

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Det blir litt sånn 50/50 for min del, men det kan jo løse hindringer som små barn. Det var den viktigste grunnen til at det ble lørdag hos meg. Stiller opp uansett når jeg kan. ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    audiomur skrev:
    Lørdagstreff er etter min mening et glimrende tiltak, men pils på en sol fylt terasse er jeg litt usikker på om blir noen suksess... ;D
    Man MÅ ikke drikke, selv om det er gøy ;D

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    hei alle. vet jeg har sviktet endel i det siste. det skal vere forbipasserende.
    lørdager er umulig for meg. men det er kansje like greit, da jeg sansynlivis
    ikke får noe ordentlig til før til høsten. nå, og en tid fremmover er stoorsesong
    for båtlivet. og om det er noen som ikke hat fått det med seg, er jeg profesjonelt
    involvet i dette nå.
    vi forsøkte svakt med en happening i fjord sommer, men den reinte som kjent vekk.
    er det stemning for noe tillsvarende i år ?. en grill eller flere ved vannkanten syntes
    jeg høres fristene ut. jeg syntes en slik aften burde innvolvere vår bedere halvdel
    også. en eller annen fredagskveld hadde for meg hvert en glimrende start på helgen.
    og sal.....cognacen står enda, du er ikke glemt om du trodde det ;).

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Lørdagstreff passer bedre for meg både med og uten pils.... ;D

B

brunvaregutten

Gjest
    Hei alle i Grenland Lydlaug!

Jeg er "ny" innen hi-fi verden, og har akkurat handlet nytt anlegg.
    Hadde vært gøy å prate og lytte til andres utstyr her i fjorden, så lurte på om jeg kunne bli medlem?

Mvh
    Lars

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei brunvaregutten, send en pm til Hifiguru så ordner det seg nok. Hifiguru er "sjefen" og han leser sikkert tråden også, så for å være på den sikre siden bør du sende pm.

Ser av signaturen din at du har et fint oppsett ;D . HVor i Grenland bor du?

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    brunvaregutten skrev:
    Hei alle i Grenland Lydlaug!

Jeg er "ny" innen hi-fi verden, og har akkurat handlet nytt anlegg.
    Hadde vært gøy å prate og lytte til andres utstyr her i fjorden, så lurte på om jeg kunne bli medlem?

Mvh
    Lars
    Ja velkommen nye medlem ;D

T

Thomas1

Gjest
    Noen som har fått med seg om hva som skjer med møteaktiviteten i løpet av sommeren?

Espen L kan vel holde oss med litt mat og drikke når det dukker opp noe på Wrightegården?! hehe.

Selv bretter jeg opp ermene snart og begynner på lytterommet. Henter nøklene til Fredag, og starter rivingen i løpet av neste uke.

B

brunvaregutten

Gjest
    2m skrev:
    Hei brunvaregutten, send en pm til Hifiguru så ordner det seg nok. Hifiguru er "sjefen" og han leser sikkert tråden også, så for å være på den sikre siden bør du sende pm.

Hei 2m. Sender pm til guru jeg.
    Jeg bor på strømdal.

utrolig gøy med det nye anlegget, nyter hvert sekund....

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Thomas1 skrev:
    Noen som har fått med seg om hva som skjer med møteaktiviteten i løpet av sommeren?

Espen L kan vel holde oss med litt mat og drikke når det dukker opp noe på Wrightegården?! hehe.

Selv bretter jeg opp ermene snart og begynner på lytterommet. Henter nøklene til Fredag, og starter rivingen i løpet av neste uke.
    Gratulerer med nytt hus Thomas1.
    Regner med en skikkelig innflyttingsfest for GL ;D

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    brunvaregutten skrev:
    2m skrev:

Hei 2m. Sender pm til guru jeg.
    Jeg bor på strømdal.

utrolig gøy med det nye anlegget, nyter hvert sekund....
    Hei igjen Lars, vi trenger flere medlemmer i Skien ;D
    Velkommen skal du selvfølgelig være.
    Har tidligere hatt Patos ht jeg også.
    Nytt anlegg? Alt nytt eller?

B

brunvaregutten

Gjest
    2m: Ht har jeg hatt lenge....brukte de tidligere i et surround-oppsett.
    Syntes faktisk det låt helt greit før, men det var før jeg virkelig begynte å interessere meg....
    Nå kan jeg ikke forstå hvor utrolig dårlig det egentlig spilte...grøtete bass, tilsløret på toppen etc...

Har alltid hatt sans for electrocompaniet, og har vært en dyr fjern drøm....inntil siden forrige helg ;D

Fikk bare et kick og bestilte meg en brukt ec 4.7 på nett....

Og så var jakten på effekt igang....var egentlig på vei til å bestille de største xindak blokkene, men var noe som holdt meg igjen....var forresten i haugesund for en stund siden og besøkte audiofoni og testet litt div utstyr, falt litt for kraften i de blokkene,men var litt skeptisk til støyen de lagde på tomgang...

MEN, heldigvis kom jeg over noen pent brukte aw180 som jeg bare måtte slå til på...angrer ikke et sekund... ;)

Akkurat det lydbilde jeg var på jakt etter...

Jeg har fått med meg mange synspunkter på electrocompaniet, bla her på forumet, men jeg er faktisk stolt av å si jeg nå er lykkelig eier av disse fantastiske komponentene.....!!

mangler skikkelige kabler så det blir litt testing fremover, og er alltid gøy å høre på andres anlegg også, noe jeg håper jeg kan få lov til i fremtiden :)

da vet dere litt mer om meg.

Lars

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.661
    Hei og velkommen!

Mange fine anlegg i fjorden her, og man er som regel hjertelig velkommen til å høre på dem også. Også hos meg, selv om det er litt trangt om plassen;)

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Lars, er enig i at Ec får mye ufortjent pepper. Har selv hørt ec utstyr spille meget bra. Tror nok det Ec utstyret ditt kan bli med på eventuelle oppgarderinger ja.
    Når det gjelder og høre på anlegg, så er det bare å sende en pm til en eller annen. Mange personer med spennende utstyr. Bare å se på underforumet til Grenland Lydlaug (som du sikkert har gjort).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn