SAL skrev:
Som skissen til 2M viser er det byttet på + og -, det betyr at når det f.eks. kommer ett trommeslag slår elementet inn isteden for ut først! Må jo være det som er fasefeil, gjelder jo alle elementer da, blir jo en liten forsinkelse?! Man hører forskjell, og i mange tilfeller blir lyden dårligere og feil. Har man fasefeil i f.eks. kun ett element er man vel ennå mere ute og kjøre?
Er nybegynner i faget, kom med kjeft om nødvendig!
det du sier er riktig, og det var vel det jeg trodde du mente.
men det beror vel heller på normer og regler for hvordan man lager og kobler utstyr verden over enn på lydkvalitet. men det er fint hørbart. men etter det jeg har erfart heller en romtilpassing en direkte lydforbedring.
hva skulle i så fall være det beste, amerikansk eller europeisk ??
mulig jeg går litt for enkelt her, men har du forsøkt å bytte om høytalerkablene på begge kassene ? for så høre hva du foretrekker.
ett annet omdiskutert "tips" er å snu støpselet i veggen. hrmm... om du ikke har prøvd det alerede da...
det lyder help bort i veggene, men husk at Norge (og Albania) er de eneste land i Europa (sammen med Amerika) som refererer jord som et midtpungt mellom strømfasene. og slik er normalt ikke noe elektronikk vi bruker koblet.
så her å der kan det være forskjeller. men det er en nøysom og tidkrevende prosess.
når man erkjenner at det kan være forskjeller på dette, har ivertfal jeg notert meg på hvilke innspillinger jeg registrerer de største forskjellene.
jeg kan jo komme en tur til deg en dag, så kan vi ta det sammen.
men jeg er i ferd med å bytte job (hurra...) og dette er tidkrevende.
snaiks...