Kult, skal bli gøy å høre igjen!
Ellers har det vært litt hifimissions i det siste på emokid og myself, her om dagen bar det til Andervik audio for en demo på Respons Grand Artist, koblet opp på Stellos nye integrerte 150 watts forsterker.
Lurer på om det ville blitt mer fres med tyngre DP-utstyr men Respons skal ha for forvinnigsnummeret sitt, dette er som en knallgod mionimonitor med fundamentet til en god gulvståer.
Ikke helt my cup of tea men Respons er nydelig bygd om man liker designet.
Har hatt endel minutter i stolen til emokid også, hans gode gamle Dynaudio Conf 3 låter bare så sømløst samspilt som bare Dynaudio kunne på forrige generasjon Confidence, dvs helt i verdensklasse.
Den kraftige Sonic Frontieren rister skikkelig liv i Dynaudioene men emo lurer på kanskje gjøre noe med kilden som er en Ancient Audio Lector og det ville bli kult å høre hva som vil skje med en f.eks balansert cd-spiller.
I kveld fikk Brian "Audio Art" besøk av oss. Jeg var overhodet ikke forberedt på hva jeg skulle høre, visste han spiller på Merlin VSM med GRAAF GM20 OTLforsterker men har aldri hørt denne lovpriste kombinasjonen. Så for meg silkemyk klang med romantiske tendenser men du verden, SÅ INNI GAMPERÆVA FEIL JEG TOK! Den "lille" 20watteren kicker liv i Merlin på en måte som er helt urealistisk, en herlig rasp i mellomtonen og fart og snert som jeg ikke har hørt før tror jeg. Dynamikken er helt hinsides, man tror ikke det er en toveis høyttaler man sitter og hører på. Kildene til Brian er en Nottingham platespiller og Audio Aero Capitole cd-spiller. Folk Singer med Muddy Waters på vinyl låt skikkelig live og med en dynamikk som man nesten måtte blunke med øyne. Fantastisk Brian!
Nå er det bare å glede seg til neste Heistadtur....