8
8x12_TOM
Gjest
Hadde passet bedre for meg den 10'ende, men dette ordner vi. Kanskje jeg kan ta en tur allerede til helgen - snike meg til en tyvlytt før alle andre ;D
Tor
Tor
Passer det ikke 3.? Vi kan sikkert få til en helt privat demo påfølgende helg om ønskelig, men som sagt så blir det litt amputert frem til nytt utstyr har kommet.8x12_TOM skrev:Hadde passet bedre for meg den 10'ende, men dette ordner vi. Kanskje jeg kan ta en tur allerede til helgen - snike meg til en tyvlytt før alle andre ;D
Tor
Et meget forvirrende innlegg om jeg må si det selv. Litt svimmel ennå selv om siste alkoholinntak var 1, juledag ;D8x12_TOM skrev:Hadde passet bedre for meg den 10'ende, men dette ordner vi. Kanskje jeg kan ta en tur allerede til helgen - snike meg til en tyvlytt før alle andre ;D
Tor
-1SAL skrev:Drit i formann, han gjør jo minimalt uansett ;Dganilsen skrev:Planen var vel at det skulle være hos meg. Men har ikke hørt noe fra formann, så er litt usikker.
Geir Arne
Vi tar møtet hos deg førstkommende tirsdag!
Vi trenger ny formann?
Jeg vil ikke være formann så det er sagt, noen som vil?
Dette var luftet på et møte hos Swans for tre-fire år siden, føler klubben kunne fått et "løft" med en engasjert person.
mvh.
SAL
Jeg melder meg ut da jeg oppfatter den siste mailen fra "sjefen" som direkte frekk og provoserende. Det er helt klart at det ikke er ønskelig for han å ha noen samling hos meg. Selv om dette har vært "avtalt"(slik jeg oppfattet det) siden samlingen tidlig i november sendes det likevel ut en mail der han han oppfordrer andre til å ta samlingen. Jeg tar hintet og trekker meg dermed ut slik holdningen er nå.SAL skrev:3. hos ganilsen?
Mvh.
SAL
Må dessverre si jeg støtter denne.SAL skrev:Drit i formann, han gjør jo minimalt uansett ;D
Vi tar møtet hos deg førstkommende tirsdag!
Vi trenger ny formann?
Jeg vil ikke være formann så det er sagt, noen som vil?
Dette var luftet på et møte hos Swans for tre-fire år siden, føler klubben kunne fått et "løft" med en engasjert person.
mvh.
SAL
Da foreslår jeg man har et "årsmøte", man pleier å sitte som formann i 2 år. Mulig ingen gidder og da er det jo ikke noe problem. Jeg personlig synes at staffetpinnen kanskje burde sleppes til en som er noe mer engasjert i Lauget.hifiguru skrev:Da kan du ta ansvaret selv.
Nei forresten, det ville du ikke.
Navlebeskuelse er en fin hobby.....
Du, dette er helt fjærnt. Sendte ut mail i går etter en reminder fra Sal. Denne tråden sjekket jeg ikke, sendte mail, deretter natta. Når jeg så sjekker tråden i formiddag så har knoll og tott sutret fra seg ser jeg.ganilsen skrev:Når man ser på klokkeslettene for når vi har diskutert dette, samt når du har sendt innbydelesen, syntes jeg dette virker ganske opplagt. Men det kan selvfølgelig være at du sendte mail før du leste her inne og faktisk hadde glemt det. Men når du ikke retter opp din mail, eller nevner det i tråden, etter at du definitivt må ha lest det her(det du indirekte linker til) skjønner jeg hvor landet ligger.
Geir Arne
Takk for hyggelig tilbakemelding T.Millmaker skrev:Hmmmmm.......fælt til bråk her da.
Det tilside, har vært og lyttet litt hos X-250 i det siste og etter mine ører spiller det fantastisk der nå. Spennende med den siste oppgraderingen, syns han har fått til et herlig stort lydbilde med masse informasjon i.
Er bare å glede seg hvis det er noen som ikke har hørt dette oppsettet.
Heihifiguru skrev:Første samling i år blir hos x250, tirsdag 10.1. Mail kommer siden.
Skulle gjerne tatt et møte her på Søndag jeg, Men da fyller Linn år .Kunne tatt et såkalt årsmøte Søndag 15 Januar vis det passer for gjengen 8)hifiguru skrev:Da takker jeg for innspill fra Espen og kaster jeg ballen videre gutter, skal vi ta et "årsmøte" i neste samling samt legge dette til søndag? Baard, hvordan passer dette for deg evt?
(Dere kan godt svare på mail/PM)
Griffenfeldt skrev:Hvis vi hadde klart å fått en avklaring i god tid før hvert enkelt møte, kunne den som var vert, bestemt dato selv.
Hvis det er noe jeg kunne tenke meg å endre i lauget, ville det kommet i form av et spark i ræva til de som ikke klarer å ta innitiativ til å ønske besøk. Det burde ikke være nødvendig for formannen å mase i forkant av hvert treff. Jeg har stor forståelse for at enkelte ikke ønsker å dra huset fullt av folk fordi det sjeldent passer med jobb, små barn, frustrerte hustruer o.l, men med litt velvillighet klarer vi det sikkert med litt fleksible dager å holde treffene på.
Bakgrunnen for mitt forslag er at det er kun et mindretall som tar avgjørelser ang klubben, og det er en kjennsgjerning at mange ikke ønsker å være uttale seg i plenum. For egen del er jeg stor nok i kjeften til å si hva jeg mener i plenum, men om man prøver å være litt uegoistisk og heller tenke på alle medlemmer kan en konvensjonell avstemming ha noe for seg.Millmaker skrev:Jeg har også litt problemer med å se hva vi skal med en "lukket avstemming" på mail etter et eventuelt møte. Hva skal det stemmes om som er så viktig at det må være "lukket avstemming"? Om det er noe, så er det vel bare å ta det på det eventuelle møtet og bli ferdig med det.
Et eksempel på at noe er galt er når folk fyker i fistel grunnet en kommunikasjonsfeil\mangel de selv har vært med på å skape; jeg regner med du både har formannens telefonnummer og mailadresse. Jeg har virkelig vanskelig med å forestille meg at Guru hadde hatt noe mot møte noe sted som helst blandt medlemmene.ganilsen skrev:Et godt eksempel på at noe er galt med dagens styringsett er at mitt ønske om å holde treff ble tilsynelatende ignorert. Med mindre man må levere en skriftlig søknad i tre eksemplarer, ville jeg tro jeg hadde uttrykket meg klart. I allefall klart nok til at flere medlemmer hadde fått dette med seg. I den korte tiden jeg har vært medlem har jeg også ett eksempel til på et treff som har blitt "ignorert", enten bevisst eller ubevisst, men dette gir likefullt et dårlig signal til nye medlemmer.
Geir Arne
Det er vel ikke så mange som har gått i "fistel" her? Personlig er jeg ærlig og direkte i mine uttalelser, noe som tydeligvis oppfattes som at jeg er i fullt raseri når jeg kommenterer i denne tråden.emokid skrev:Et eksempel på at noe er galt er når folk fyker i fistel grunnet en kommunikasjonsfeil\mangel de selv har vært med på å skape; jeg regner med du både har formannens telefonnummer og mailadresse. Jeg har virkelig vanskelig med å forestille meg at Guru hadde hatt noe mot møte noe sted som helst blandt medlemmene.ganilsen skrev:Et godt eksempel på at noe er galt med dagens styringsett er at mitt ønske om å holde treff ble tilsynelatende ignorert. Med mindre man må levere en skriftlig søknad i tre eksemplarer, ville jeg tro jeg hadde uttrykket meg klart. I allefall klart nok til at flere medlemmer hadde fått dette med seg. I den korte tiden jeg har vært medlem har jeg også ett eksempel til på et treff som har blitt "ignorert", enten bevisst eller ubevisst, men dette gir likefullt et dårlig signal til nye medlemmer.
Geir Arne
Flott at du er ærlig og direkte. La meg være det samme; ovenstående er det jeg mener med "gå i fistel" da det er å skyte fra hofta. Tror du virkelig formannen har en agenda for hvem som skal\ikke skal ha møter? Er det et OK utgangspunkt at man kan rope "hiv formannen", fordi det tidvis går litt tregt i kommunikasjonen fra alle parter? Husk at dette er en 100% frivillig posisjon i noe som knapt kan kalles en forening uten medlemsgebyrer eller offisielle medlemmer for den saks skyld.ganilsen skrev:Jeg melder meg ut da jeg oppfatter den siste mailen fra "sjefen" som direkte frekk og provoserende. Det er helt klart at det ikke er ønskelig for han å ha noen samling hos meg.
Må dessverre si jeg støtter denne.SAL skrev:Drit i formann, han gjør jo minimalt uansett ;D
Vi trenger ny formann?
mvh.
SAL
Geir Arne
Posten du linker til var også grunnen til at jeg kom med en betingelsesløs undskyldning da denne kunne bli, og ble, oppfattet på feil måte hvor jeg ser jeg burde presisert meg annerledes. Poenget mitt med sitatet fra SAL var mest basert på det uthevede, og da spørsmålet om en annen leder eller styringsform kunne være verdt å teste? Skal man være formann, så har man også litt ansvar, mener nå jeg.emokid skrev:Flott at du er ærlig og direkte. La meg være det samme; ovenstående er det jeg mener med "gå i fistel" da det er å skyte fra hofta. Tror du virkelig formannen har en agenda for hvem som skal\ikke skal ha møter? Er det et OK utgangspunkt at man kan rope "hiv formannen", fordi det tidvis går litt tregt i kommunikasjonen fra alle parter? Husk at dette er en 100% frivillig posisjon i noe som knapt kan kalles en forening uten medlemsgebyrer eller offisielle medlemmer for den saks skyld.ganilsen skrev:Jeg melder meg ut da jeg oppfatter den siste mailen fra "sjefen" som direkte frekk og provoserende. Det er helt klart at det ikke er ønskelig for han å ha noen samling hos meg.
Vi trenger ny formann?
mvh.
SAL
Geir Arne
Jeg ser dette diementralt motsatt. Hvorfor er det ikke flere på møtene spør jeg? Første møtet jeg var på, hos Larsen(tror jeg), var det over 30stk innom såvidt meg bekjent.emokid skrev:Videre er vi riktignok over 50 på medlemslista, uten at jeg ser særlig mange av dem på møtene vi holder, som typisk har 15-20stk på rotasjon.
De fleste i denne tråden som har fått sure oppstøt mot seg, har som regel også bidratt til dette i andre settinger. Så man trenger ikke å prøve å fremstå som skinnhellig, selv om jeg syntes du vanligvis er et godt eksempel på god etikette(det skal du ha, selv om vi er uenige).emokid skrev:Sure oppstøt og lynsjestemning kan folk heller drive med andre steder.