Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 8

8x12_TOM

Gjest
    Hadde passet bedre for meg den 10'ende, men dette ordner vi. Kanskje jeg kan ta en tur allerede til helgen - snike meg til en tyvlytt før alle andre ;D

Tor

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    8x12_TOM skrev:
    Hadde passet bedre for meg den 10'ende, men dette ordner vi. Kanskje jeg kan ta en tur allerede til helgen - snike meg til en tyvlytt før alle andre ;D

Tor
    Passer det ikke 3.? Vi kan sikkert få til en helt privat demo påfølgende helg om ønskelig, men som sagt så blir det litt amputert frem til nytt utstyr har kommet. ;)

Geir Arne

8

8x12_TOM

Gjest
    8x12_TOM skrev:

Tor
    Et meget forvirrende innlegg om jeg må si det selv. Litt svimmel ennå selv om siste alkoholinntak var 1, juledag ;D

3 passer dårlig, men vi får til noe annet.

Tor

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    ganilsen skrev:
    Planen var vel at det skulle være hos meg. Men har ikke hørt noe fra formann, så er litt usikker.

Geir Arne
    Drit i formann, han gjør jo minimalt uansett ;D
    Vi tar møtet hos deg førstkommende tirsdag!
    Vi trenger ny formann? ;)
    Jeg vil ikke være formann så det er sagt, noen som vil?
    Dette var luftet på et møte hos Swans for tre-fire år siden, føler klubben kunne fått et "løft" med en engasjert person.

mvh.
    SAL
    -1

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    3. hos ganilsen?

Mvh.
    SAL

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    SAL skrev:
    3. hos ganilsen?

Mvh.
    SAL
    Jeg melder meg ut da jeg oppfatter den siste mailen fra "sjefen" som direkte frekk og provoserende. Det er helt klart at det ikke er ønskelig for han å ha noen samling hos meg. Selv om dette har vært "avtalt"(slik jeg oppfattet det) siden samlingen tidlig i november sendes det likevel ut en mail der han han oppfordrer andre til å ta samlingen. Jeg tar hintet og trekker meg dermed ut slik holdningen er nå.

Det var et kort, men utrolig morsomt og lærerikt medlemskap hvor jeg har blitt kjent med mange likesinnede. Jeg takker for det. :)

Godt nyttår alle sammen, og lykke til videre.
    SAL skrev:
    Vi tar møtet hos deg førstkommende tirsdag!
    Jeg vil ikke være formann så det er sagt, noen som vil?
    Dette var luftet på et møte hos Swans for tre-fire år siden, føler klubben kunne fått et "løft" med en engasjert person.

mvh.
    SAL
    Må dessverre si jeg støtter denne.

Geir Arne

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jaha, vi er der! Må bare beklage den geir arne, dette var gått i glemmeboka. Husker vi snakketom det men minnes ikke det var såpass konkret avtalt. Men makan til hårsårhet har jeg ikke sett makan til. Vel, dersom det er noen som ønsker å ta i mot gjengen i morgen evt neste tirsdag, gi meg et pip!

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Når man ser på klokkeslettene for når vi har diskutert dette, samt når du har sendt innbydelesen, syntes jeg dette virker ganske opplagt. Men det kan selvfølgelig være at du sendte mail før du leste her inne og faktisk hadde glemt det. Men når du ikke retter opp din mail, eller nevner det i tråden, etter at du definitivt må ha lest det her(det du indirekte linker til) skjønner jeg hvor landet ligger.

Geir Arne

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Glemmeboka gjelder nesten hver eneste gang Guru, og da gjelder det to oppgaver, nemlig å velge en plass å ha møtet og sende ut invitasjon.

Mvh.
    SAL

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Da kan du ta ansvaret selv.

Nei forresten, det ville du ikke.
    Navlebeskuelse er en fin hobby.....

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    Da kan du ta ansvaret selv.

Nei forresten, det ville du ikke.
    Navlebeskuelse er en fin hobby.....
    Da foreslår jeg man har et "årsmøte", man pleier å sitte som formann i 2 år. Mulig ingen gidder og da er det jo ikke noe problem. Jeg personlig synes at staffetpinnen kanskje burde sleppes til en som er noe mer engasjert i Lauget.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Det kan vi godt ha, dersom det er en som umiddelbart føler sitt kall her, si ifra!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ganilsen skrev:
    Når man ser på klokkeslettene for når vi har diskutert dette, samt når du har sendt innbydelesen, syntes jeg dette virker ganske opplagt. Men det kan selvfølgelig være at du sendte mail før du leste her inne og faktisk hadde glemt det. Men når du ikke retter opp din mail, eller nevner det i tråden, etter at du definitivt må ha lest det her(det du indirekte linker til) skjønner jeg hvor landet ligger.

Geir Arne
    Du, dette er helt fjærnt. Sendte ut mail i går etter en reminder fra Sal. Denne tråden sjekket jeg ikke, sendte mail, deretter natta. Når jeg så sjekker tråden i formiddag så har knoll og tott sutret fra seg ser jeg.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Send ut en mail til samtlige medlemmer, opplys gjerne om at det gjelder valg/gjenvalg av formann. Vi trenger "møtelokale", Ganilsen kanskje?
    Blir kanskje litt tett på i morgen?

mvh.
    SAL

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Grenland lydsutrelaug. ::)

Viste ikke at dette var en syklubb..

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Første samling i år blir hos x250, tirsdag 10.1. Mail kommer siden. :D

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmmm.......fælt til bråk her da.

Det tilside, har vært og lyttet litt hos X-250 i det siste og etter mine ører spiller det fantastisk der nå. Spennende med den siste oppgraderingen, syns han har fått til et herlig stort lydbilde med masse informasjon i.

Er bare å glede seg hvis det er noen som ikke har hørt dette oppsettet.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Millmaker skrev:
    Hmmmmm.......fælt til bråk her da.

Det tilside, har vært og lyttet litt hos X-250 i det siste og etter mine ører spiller det fantastisk der nå. Spennende med den siste oppgraderingen, syns han har fått til et herlig stort lydbilde med masse informasjon i.

Er bare å glede seg hvis det er noen som ikke har hørt dette oppsettet.
    Takk for hyggelig tilbakemelding T.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    hifiguru skrev:
    Første samling i år blir hos x250, tirsdag 10.1. Mail kommer siden. :D
    Hei
    Virker som dere skal ta opp litt på møte hos x250 om det skal gjøres noen forandringer fremover. Jeg spurte for en del tid tilbake om det var noen som ønsket og bytte dager til Søndager som møtedag, dette var det flere som ønsket, men det ble kun et møte en søndag? Da dette ble neglisjert av Formannen som kjører dette løpet så har det resultert i at jeg selv ikke har "giddi" å hatt noe møte hjemme hos meg. Fint vis dere kan ta opp igjen den tråden og skulle det bli noen forandringer så åpner jeg hjerne dørene hjemme hos meg til en samling vis det er ønskelig. Vis ikke det blir forandret noe på dette så kan du Guru like godt slette meg fra meil listen da jeg uansett ikke kan på tirsdager (og dette er ikke sutring) Har en del innspill å komme med når det gjelder videre fremdrift i klubben men da møte igjen er på en tirsdag så blir det vanskelig og komme med noe konstruktivt for min del da jeg er uke pendler. Synd at det blir noen som melder seg ut å andre som ikke gidder og engasjere seg. Hadde man tatt et årsmøte og snakket om videre fremdrift så trur jeg ting hadde løst seg enkelt for alle medlemmer og kanskje noen kunne hjelpet vår formann som nå må gjøre alt selv hele tiden ;) Mitt inspill er: X250 tar møte til Søndagen (vis det passer) og møte blir et årsmøte og ikke et lytte møtet. Vet at det er flere en meg som det passer bedre for på en søndag.
    Espen L

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Da takker jeg for innspill fra Espen og kaster jeg ballen videre gutter, skal vi ta et "årsmøte" i neste samling samt legge dette til søndag? Baard, hvordan passer dette for deg evt?

(Dere kan godt svare på mail/PM)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvis vi hadde klart å fått en avklaring i god tid før hvert enkelt møte, kunne den som var vert, bestemt dato selv.
    Hvis det er noe jeg kunne tenke meg å endre i lauget, ville det kommet i form av et spark i ræva til de som ikke klarer å ta innitiativ til å ønske besøk. Det burde ikke være nødvendig for formannen å mase i forkant av hvert treff. Jeg har stor forståelse for at enkelte ikke ønsker å dra huset fullt av folk fordi det sjeldent passer med jobb, små barn, frustrerte hustruer o.l, men med litt velvillighet klarer vi det sikkert med litt fleksible dager å holde treffene på.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    hifiguru skrev:
    Da takker jeg for innspill fra Espen og kaster jeg ballen videre gutter, skal vi ta et "årsmøte" i neste samling samt legge dette til søndag? Baard, hvordan passer dette for deg evt?

(Dere kan godt svare på mail/PM)
    Skulle gjerne tatt et møte her på Søndag jeg, Men da fyller Linn år .Kunne tatt et såkalt årsmøte Søndag 15 Januar vis det passer for gjengen 8)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Hvis vi hadde klart å fått en avklaring i god tid før hvert enkelt møte, kunne den som var vert, bestemt dato selv.
    Hvis det er noe jeg kunne tenke meg å endre i lauget, ville det kommet i form av et spark i ræva til de som ikke klarer å ta innitiativ til å ønske besøk. Det burde ikke være nødvendig for formannen å mase i forkant av hvert treff. Jeg har stor forståelse for at enkelte ikke ønsker å dra huset fullt av folk fordi det sjeldent passer med jobb, små barn, frustrerte hustruer o.l, men med litt velvillighet klarer vi det sikkert med litt fleksible dager å holde treffene på.

Her er jeg enig Griff, dette var noe av intensjonen tidligere som Espen mener også. Mer fleksibilitet vedr samlingsdag hvor verten velger dette selv innennfor f.eks første to uker av hver mnd. Gjerne lørdag form. evt søndag. At jeg neglisjerte dette er ikke riktig, det var ønske fra fler om å gå tilbake til tirsdager, samt at det var temmelig lunken respsons fra medlemmene totalt sett om denne omleggingen.

Vi kan godt ta opp dette på et møte, 15.01 er litt dårlig timet for meg da jeg skal flytte denne helgen. Viktigst av alt er at jeg trenger feedback fra medlemmene om hvilken løsning vi skal ha fremover, fleksibilitet eller tirsdager? En annen ting som Thomas skriver her er villigheten til å ta imot gjengen. Det er stort sett de samme som rullerer, ære være dem for det, og ære være dem som hopper inn og sier ja.

Så først og fremst nå folkens, KOMMUNISER! ;)

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Vis det fortsatt er noe interesse for et møte her på Tirsdag kunne vi planlagt et årsmøte her . Kommet til en enighet om hvor å når i allefall ;) Kansje leid et lokale eller noe , roklubben en fredag eller lørdag. Årsmøte kan jo fort kreve litt mer plass en ei vanlig stue i hvert fall vis de fleste av nerdene skulle vise interesse da. Er vi ikke rundt 40 stk da. :D

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Et slikt medlemsmøte ville jeg anbafalt å tatt på en offentlig sted, da det fort kan komme en del mennesker. Jonas B. i Porsgrunn kan anbefales til slikt da det er rikelig med sitteplasser, men det finnes sikkert andre bra alternativer.

Møt opp der med en på forhånd bestemmt sekretær og en agenda for dagsorden. Da tror jeg mange ønsker vil komme på bordet, og man kan ta en "lukket" avstemming per mail i etterkant av møtet.

Vil også anbefale en så stor klubb å innføre et styre som kan møtes oftere for å diskutere agenda fremfor fremtidige årsmøter, samt avlaste formann og kanskje tilføre noen nye tiltak til klubben.

Jeg vil også beklage min spontane reaksjon på mailen til formann, men jeg følte meg overkjørt og da ble lunten veldig kort. Beklager dermed over for medlemmene for bråket dette medførte, og ikke minst en personlig beklagelse til Torbjørn for min reaksjon. En slik konflikt kan løses på en bedre måte så sant det er et ønske om det.

Geir Arne

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Beklager, jeg mener ikke å "bæsje" i en ellers "progressiv" tråd, men;

Jeg trodde vi hadde en litt artig lydklubb, ikke planla tredje verdenskrig. Det er mulig noen\flertallet vil ha en mer firkantet, agendafylt og stram plan på hvordan man gjennomfører ett år med møter, uten at jeg ser helt hvordan det skal bidra til mer moro eller høyere deltakelse om møtet er hverken tirsdag eller søndag.

Jeg har til dags dato ikke mistet nattesøvnen over usikkerhet om møtene våre, eller blitt mentalt forvirret om det kommer en endring i planalgt vert\dag\tidspunkt. Det kan godt være at det finnes forbedringspotensiale på hvordan møter blir planlagt\gjennomført, men det er da vitterlig felleskapets ansvar å bidra og spille opp mot formannen om det skulle være noe. Om du har lyst til å bidra til mer flyt og bedring i møtestrukturen er telefonen eller PM-knappen aldri langt unna.

For min del liker jeg den mer joviale "møte og juge"-strukturen som har vært normalen siden starten, skapt av felleskapet. Agenda? Er det å møtes for å preike\høre på to høyttalere virkelig så komplisert og uoversiktlig? Skal vi virkelig klare å mugne om en mail kommer en dag eller to i forveien? Jeg ville trodd de fleste har fått med seg at møtet er en eller annen gang i starten av måneden.

Helt ærlig, noen av tilbakemeldingene i denne tråden er boarderline patetiske.

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Hei alle og godt nytt år!

Etter å ha lest igjennom siste dagers meningsytringer virker det som om det er mange og til dels forskjellige oppfatninger om hva lauget skal være og hvordan det skal organiseres. Fra det uformelle, litt ustrukturerte til mer organisert og kontrollert. For å tenke høyt, tror jeg det ville være lurt å dele opp dette litt; først møtes for å lufte det alle har på hjertet; kommunikasjon face to face er alltid bedre enn å skrive til hverandre! På slutten av møtet kan det diskuteres videre; kanskje et par kandidater melder seg for videre formannskap; da bør de ha litt tid til å få fremmet hvordan de vil drive. Uansett, noen bør saksbehandle noe dersom noe skal vedtas; saksbehandling i plenum har lite for seg.

Uansett, husk at dette er frivillig arbeid og derfor er vanskelig å kritisere i samme grad som lønnet arbeid; i tillegg er det en hobby (iallefall for de fleste) og det bør vel helst være morro?

Yas.

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er sånn at det er ønskelig med årsmøte/opprørsmøte/strategimøte/agendamøte eller et annet møte, så kan jeg sikkert få til å ha dette på jobben min om det er ønskelig. Har ikke spurt, men tipper det går greit. Har vel sitteplass til 40 om det så er.

Selv skjønner jeg ikke helt vitsen, det er en frivillig gjeng som treffes når det er ønske om det for å prate skiiit og høre på 2 høyttalere som nevnt her. Ja, det er vel kanskje mye gjengangere som har treff, jeg har ikke vært med lenge nok til å uttale meg så mye om dette. Men det er da ikke formannen sin skyld det heller, alle som ønsker besøk kan jo bare si ifra så får de sikkert lov! Alternativt så kan de bare sende ut mail selv, eller ta det her i tråden hvis noen vil invitere til samling. Det behøver ikke være mer formelt enn det gjør det vel?

Jeg har også litt problemer med å se hva vi skal med en "lukket avstemming" på mail etter et eventuelt møte. Hva skal det stemmes om som er så viktig at det må være "lukket avstemming"? Om det er noe, så er det vel bare å ta det på det eventuelle møtet og bli ferdig med det.

Jeg ble med i lauget for kort tid siden og har hatt det hyggelig hele veien jeg, men jeg er ikke sikker på om jeg er like engasjert om det skal bli en "forening" med agendamøter, avstemminger, kvartalsrapporter, kontigenter, valg av styre eller hva det er ønske om. Jeg liker det sånn det er jeg, en uhøytidlig krets som møtes når det passer, og prater skiit og hører på litt musikk.
    Jeg liker det å komme litt rundt å høre forskjellige oppsett og lydsignaturer, samtidig som det er herlig uformelt.

Men som sagt, om det er ønskelig med årsmøte eller hva dere kaller det, så kan jeg sikkert huse gjengen på jobben min. Gi meg bare et vink og litt tid så jeg kan sjekke.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kom kun med et forslag til hva man kan gjøre ut av et (års)møte. Men om felleskapet ønsker å "la det flyte" isteden er det greit for meg.

Det er for øvrig ikke vanlig å ikke ha et slags styre i en klubb som teller nesten 60 medlemmer. Jeg driver selv en (idretts)klubb med noe fler faste medlemmer hvor vi relativt fort måtte innføre et styre for å kunne drive en viss grad av oppføging og planlegging. Som "styreleder" hadde jeg ikke hatt verken lyst eller ork til å gjort alt dette på egenhånd. Ved å fordele ansvar kan man nå over nye ting. I tillegg til klubbmøtene(som er fantastiske) kunne man hatt felles happening i regi av klubben som f.eks. turer, konserter, o.l.

Og alt trenger ikke gjøres så vanvittig komplisert så lenge man har litt fantasi. Å ha en form for årsmøte på julebordet eller sommeravsluttningen er alt som skal til.

Millmaker skrev:
    Jeg har også litt problemer med å se hva vi skal med en "lukket avstemming" på mail etter et eventuelt møte. Hva skal det stemmes om som er så viktig at det må være "lukket avstemming"? Om det er noe, så er det vel bare å ta det på det eventuelle møtet og bli ferdig med det.
    Bakgrunnen for mitt forslag er at det er kun et mindretall som tar avgjørelser ang klubben, og det er en kjennsgjerning at mange ikke ønsker å være uttale seg i plenum. For egen del er jeg stor nok i kjeften til å si hva jeg mener i plenum, men om man prøver å være litt uegoistisk og heller tenke på alle medlemmer kan en konvensjonell avstemming ha noe for seg.

Mine forslag er dermed ikke for å ødelegge den kulturen man allerede har i klubben, men heller å utvide horisonten. Eller er denne klubben for konservativ for dette?

Et godt eksempel på at noe er galt med dagens styringsett er at mitt ønske om å holde treff ble tilsynelatende ignorert. Med mindre man må levere en skriftlig søknad i tre eksemplarer, ville jeg tro jeg hadde uttrykket meg klart. I allefall klart nok til at flere medlemmer hadde fått dette med seg. I den korte tiden jeg har vært medlem har jeg også ett eksempel til på et treff som har blitt "ignorert", enten bevisst eller ubevisst, men dette gir likefullt et dårlig signal til nye medlemmer.

Geir Arne

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    ganilsen skrev:
    Et godt eksempel på at noe er galt med dagens styringsett er at mitt ønske om å holde treff ble tilsynelatende ignorert. Med mindre man må levere en skriftlig søknad i tre eksemplarer, ville jeg tro jeg hadde uttrykket meg klart. I allefall klart nok til at flere medlemmer hadde fått dette med seg. I den korte tiden jeg har vært medlem har jeg også ett eksempel til på et treff som har blitt "ignorert", enten bevisst eller ubevisst, men dette gir likefullt et dårlig signal til nye medlemmer.

Geir Arne
    Et eksempel på at noe er galt er når folk fyker i fistel grunnet en kommunikasjonsfeil\mangel de selv har vært med på å skape; jeg regner med du både har formannens telefonnummer og mailadresse. Jeg har virkelig vanskelig med å forestille meg at Guru hadde hatt noe mot møte noe sted som helst blandt medlemmene.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    emokid skrev:
    ganilsen skrev:

Geir Arne
    Et eksempel på at noe er galt er når folk fyker i fistel grunnet en kommunikasjonsfeil\mangel de selv har vært med på å skape; jeg regner med du både har formannens telefonnummer og mailadresse. Jeg har virkelig vanskelig med å forestille meg at Guru hadde hatt noe mot møte noe sted som helst blandt medlemmene.
    Det er vel ikke så mange som har gått i "fistel" her? Personlig er jeg ærlig og direkte i mine uttalelser, noe som tydeligvis oppfattes som at jeg er i fullt raseri når jeg kommenterer i denne tråden.

Jeg syntes vi skal la være å ta den personlige diskusjonen her, spesielt da jeg mest sannsynlig sitter med vesentlig fler argumenter bak min uttalelse enn hva du er klar over.

Geir Arne

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    ganilsen skrev:
    Jeg melder meg ut da jeg oppfatter den siste mailen fra "sjefen" som direkte frekk og provoserende. Det er helt klart at det ikke er ønskelig for han å ha noen samling hos meg.

SAL skrev:

mvh.
    SAL

Geir Arne
    Flott at du er ærlig og direkte. La meg være det samme; ovenstående er det jeg mener med "gå i fistel" da det er å skyte fra hofta. Tror du virkelig formannen har en agenda for hvem som skal\ikke skal ha møter? Er det et OK utgangspunkt at man kan rope "hiv formannen", fordi det tidvis går litt tregt i kommunikasjonen fra alle parter? Husk at dette er en 100% frivillig posisjon i noe som knapt kan kalles en forening uten medlemsgebyrer eller offisielle medlemmer for den saks skyld.

Videre er vi riktignok over 50 på medlemslista, uten at jeg ser særlig mange av dem på møtene vi holder, som typisk har 15-20stk på rotasjon.

Poenget mitt er uansett at jeg synes det er WAY overkill det som foregår i tråden for tiden, og har ingen problemer med måten ting arrangeres. Jeg er 100% overbevist om at formannen er glad for alle innspill og hjelp han kan motta for å gjøre dette til noe alle liker. Sure oppstøt og lynsjestemning kan folk heller drive med andre steder.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    emokid skrev:
    ganilsen skrev:
    Jeg melder meg ut da jeg oppfatter den siste mailen fra "sjefen" som direkte frekk og provoserende. Det er helt klart at det ikke er ønskelig for han å ha noen samling hos meg.

SAL skrev:

mvh.
    SAL

Geir Arne
    Flott at du er ærlig og direkte. La meg være det samme; ovenstående er det jeg mener med "gå i fistel" da det er å skyte fra hofta. Tror du virkelig formannen har en agenda for hvem som skal\ikke skal ha møter? Er det et OK utgangspunkt at man kan rope "hiv formannen", fordi det tidvis går litt tregt i kommunikasjonen fra alle parter? Husk at dette er en 100% frivillig posisjon i noe som knapt kan kalles en forening uten medlemsgebyrer eller offisielle medlemmer for den saks skyld.
    Posten du linker til var også grunnen til at jeg kom med en betingelsesløs undskyldning da denne kunne bli, og ble, oppfattet på feil måte hvor jeg ser jeg burde presisert meg annerledes. Poenget mitt med sitatet fra SAL var mest basert på det uthevede, og da spørsmålet om en annen leder eller styringsform kunne være verdt å teste? Skal man være formann, så har man også litt ansvar, mener nå jeg.

emokid skrev:
    Videre er vi riktignok over 50 på medlemslista, uten at jeg ser særlig mange av dem på møtene vi holder, som typisk har 15-20stk på rotasjon.
    Jeg ser dette diementralt motsatt. Hvorfor er det ikke flere på møtene spør jeg? Første møtet jeg var på, hos Larsen(tror jeg), var det over 30stk innom såvidt meg bekjent.

emokid skrev:
    Sure oppstøt og lynsjestemning kan folk heller drive med andre steder.
    De fleste i denne tråden som har fått sure oppstøt mot seg, har som regel også bidratt til dette i andre settinger. Så man trenger ikke å prøve å fremstå som skinnhellig, selv om jeg syntes du vanligvis er et godt eksempel på god etikette(det skal du ha, selv om vi er uenige).

Geir Arne

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Flott og på sin plass med en beklagelse, jeg ser ikke det store tolkningsmonnet i hva som ble sagt. Men, det er sikkert ute av verden nå. Poenget mitt står fortsatt; om man ønsker endringer finnes det andre kanaler enn sleivspark offentlig i tråden vår. Ansvar har han, men det avskriver ikke den enkeltes ansvar om etikette og saklig deltakelse.

Jeg tror vi ikke ser fler på møtene (jeg synes vi er relativt mange faste?) fordi interessen ikke er høyere. Noen faller av i perioder og kommer igjen. Andre synes vel det er like greit å nyte stereon sin i fred og er ikke spesielt interessert i hva andre har. Jeg er egentlig imponert over at folk fortsatt gidder å møtes på det samme stedet for tredje og fjerde gang, og at vi fortsatt har jevn flyt i deltakelsen inne i det 5(?) året. Jeg synes DET beviser at status quo er over middels godt.

En ting er å få svar på tiltale, en annen ting er å gulpe opp smådritt over noe man tilsynelatende har irritert seg over over tid. Uansett var sure oppstøt-kommentaren min en generell betraktning og ikke rettet mot noen spesiell.

Sist jeg sjekket var det ikke å anse som god etikette å påstå at andre fremstiller seg som skinnhellige, her burde du kanskje feie for egen dør Mr. "jeg har vesentlig fler arumenter enn du er klar over" ;)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Vi har åpenbart forskjellig standpunkt, og ikke minst oppfattning av denne saken.

Geir Arne

Audio Art

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Blir det ikke ro i rekkene? vil jeg be høvdingen slette hele tråden da, det var jeg som starta den.....

Brian Olsen

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Rooolig nå folkens, nå tar vi en ordinær samling hos Baard tirsdagen, spiller musikk på et deilig anlegg, kaffe og juuging som vanlig.

Deretter kan jeg kalle inn til årsmøte, ordne med egnet sted først.
    Noterer ned meninger og synspunkter (det kan dere også gjøre om dere føler for det) frem til da også tar vi det derfra. Utover dette beholder vi nettikette slik at vi ikke "mister tråden her"
    :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn