Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ikke godt å si men er vel tomt rundt om . Jeg handla den på cdon til 79 nok ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er ikke meningen å legge opp til møter langt frem i tid, men nå fikk jeg tilbud servert på sølvfat så hvorfor ikke? Uansett nærmer det seg julebord, de som ikke har meldt seg på burde raske på litt. Ellers må jeg med stor sorg meddele at min kjære 300b amp har tatt kvelden, ser ut til at hovedtrafon har friket ut og sender syke spenninger ut i hytt og gevær. Prøvde med nye likeretterrør men samme problem. Blir å ringe Sonesen i morgen. emokid stiller med låneamp så det er no form for lyd her, takker stort for det!

Noen som har fått med seg konserten på Kafe K førstkommende tirsdag? Povl Dissing med Brazz Brothers har jeg en plate med som er veldig mye spilt i guruhuset, tror jeg får kreke meg avsted, glad i messing! Noen andre?

http://open.spotify.com/album/6U4n9A0zy8WrW96mHItOth

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    La merke til konserten jeg også, men noen må holde Norge trygt på natten, så jeg må melde pass. Kjedelig med ampen din! Alltid kjekt med litt uventede utgifter.

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hva er egentlig opplegget på julebordet?

Takker forøvrig X-250 for et meget hyggelig besøk her hjemme i kveld. Han(vi) fikk ryddet opp i lydbildet ganske mye. Det var litt vel mye punch og skyv i bunn, det løste seg veldig enkelt med å putte skumpluggene i portene bak på Swansene. Booooommmm bassen ble borte og lydbildet åpnet seg ganske mye oppover, ble litt mer crispy. Takk for hjelpen X-250!!

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Millmaker skrev:

Takker forøvrig X-250 for et meget hyggelig besøk her hjemme i kveld. Han(vi) fikk ryddet opp i lydbildet ganske mye. Det var litt vel mye punch og skyv i bunn, det løste seg veldig enkelt med å putte skumpluggene i portene bak på Swansene. Booooommmm bassen ble borte og lydbildet åpnet seg ganske mye oppover, ble litt mer crispy. Takk for hjelpen X-250!!
    Bare hyggelig det å kunne vere til litt hjelp . Syntes det spilte veldig bra med mye musikalsk faktor , Er også et anlegg som takler mange forskjellige typer musikk . Takk for en hyggelig audiens Millmaker :)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Millmaker skrev:

På julebordet spiser og drikker man, prater sjiit og har det generellt gøy. Jeg har reservert bord, utover dette er fritt frem hva du spiser fra menyen på BigHorn. Ikke noe farlige greier, festen blir til av seg selv. ;)

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    [/quote]
    På julebordet spiser og drikker man, prater sjiit og har det generellt gøy. Jeg har reservert bord, utover dette er fritt frem hva du spiser fra menyen på BigHorn. Ikke noe farlige greier, festen blir til av seg selv. ;)
    [/quote]

Hva er planen etter maten da? Bli sittende samlet en plass i byen, eller noe annet?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har sikkert plass til noen FØR julebordet. Jeg bor ca 12 minutter gange unna ( 0,8 promille iberegnet ) for de som er usikre på hvor jeg bor ( Bratsberg )

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    [/quote]

Hva er planen etter maten da? Bli sittende samlet en plass i byen, eller noe annet?

[/quote]

Vi må være ute fra BigHorn kl 21, da er det ny bordsetting, passe tid til å rusle på Bar f.eks før rushet begynner. Ellers er det fritt frem for et medlem å dra med gjengen hjem på et laaaangt nachspiel ;)

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg har sikkert plass til noen FØR julebordet. Jeg bor ca 12 minutter gange unna ( 0,8 promille iberegnet ) for de som er usikre på hvor jeg bor ( Bratsberg )
    Vis det er ok spør jeg Millmaker, Så kommer vi en tur vis det er plass. :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det er greit. Regner med at Siam og Hifiguru kommer også.
    Hvor mange blir vi på årets julebord? 10-12 stykker?

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Kommer en tur jeg også om det passer griff. Skal bli morsomt å høre 201/2.

Når åpner du? :p

Kan mest sannsynlig kjøre gjengen til byen, og til egnet plass etterpå om ønskelig. Blir bare noen få turer uansett. ;)

Geir Arne

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg begynner når postmannen har levert avisen. Dvs i 05 tiden.
    Neida, barna må ha reist til besteforldrene sine iallfall. Jeg regner med at de har reist innen uret er slagen 16.00

8

8x12_TOM

Gjest
    Blir julebord uten alkohol for min del denne gangen, men med masse god mat og litt hifiprat skal det bli gøy likevel

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Det er greit. Regner med at Siam og Hifiguru kommer også.
    Hvor mange blir vi på årets julebord? 10-12 stykker?
    Jeg kommer skal du se! Tipper vi er over ti, under femten......totalt altså, sannsynligvis par færre på precap hos Griff

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig................

Jeg var sikker på julebordet var i går jeg, litt over middels ør blitt skjønner jeg.

I dag kan jeg uansett ikke desverre, så dere får kose dere glugg ihjel folkens!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tjo-hei, takk for i går gutter, var vel ikke bare jeg som koste seg? Synes dette var en livlig gjeng!

:D :D

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    Tjo-hei, takk for i går gutter, var vel ikke bare jeg som koste seg? Synes dette var en livlig gjeng!

:D :D
    Takk for laget i helgen.

Alltid morsomt å være med "gjengen", og noen (for meg) nye ansikter. :)

Ser for meg at det ble relativt bratt etter jeg reiste. Det var godt i gang når jeg reiste i allefall. Håper dere hadde det flott utover kvelden.

Utrolig fin kveld.

Geir Arne

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Fikk denne i posten i dag:

Strøkent eksemplar som kostet skarve 40 kroner med frakt fra England.

MEN, jeg har prøvd å finne en tidlig utgivelse av denne, og lurer på om noen har peiling på om jeg faktisk har fått det? Noen som kan hjelpe til eller har tips til hvordan man identifiserer utgavene?

Har funnet dette basert på strekkoden:

Info from booklet:
    Info about the CD audio system appears in English, German and French.
    Standard copyright text appears.
    Manufactured by PolyGram in Hanover, West Germany.
    Printed in West Germany.

Info from inlay:
    All titles: Rondor Music/Straitjacket Songs
    ? 1979 Phonogram Ltd., London
    © 1979 Phonogram Ltd., London
    Recorded in December 1978, Compass Point Studio, Nassau, Bahamas
    Mixed January 1979 at Muscle Shoals Sound, Sheffield, Alabama
    Sound effects provided by Clack Inc. Sound Studios, New York
    Marketed by phonogram [Phonogram P logo]
    Printed in West Germany

Info from CD:
    Digitally Mastered
    ? 1979 Phonogram Ltd., London
    Made in W.Germany by Polygram

Other info:
    Originally released in 1979.
    This release stands out because it doesn't have a drop shadow behind the letter on the cover.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, noen som skal i kirken søndag 4 des?

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Ikke vet jeg hva som skjer i kirken da, har tenkt meg en tur til Ulefossvegen rundt den dato`n!

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Griffenfeldt skrev:
    På Høyre eller Venstresiden på Ulefossveien når du kommer fra Herkules?
    Er litt usikker, fruen skal føde. Mulig jeg velger høyre side, mindre hodepine av det? ;)

Mvh.
    SAL

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er litt usikker, fruen skal føde. Mulig jeg velger høyre side, mindre hodepine av det? ;)

Mvh.
    SAL
    Såpass ja. Du får si ifra når babyen er født. Du har jo vært i gjennom dette tidligere du :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    SAL skrev:
    Griffenfeldt skrev:

Mvh.
    SAL
    Hehe. Jeg ville valgt Høyre siden selv. Skulle du savne kona, går det en snarvei i katakombene under veien.

8

8x12_TOM

Gjest
    Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt

Mvh-
    Tor

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt

Mvh-
    Tor
    Jeg melder min ankomst ihvertfall, jeg vil høre og se dette oppsettet jeg har hørt/lest så mye om!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Pleier vel stort sett være mindre enn 15, fler enn 10?

8

8x12_TOM

Gjest
    Millmaker skrev:
    8x12_TOM skrev:

Mvh-
    Tor
    Jeg melder min ankomst ihvertfall, jeg vil høre og se dette oppsettet jeg har hørt/lest så mye om!
    Det er bra. Det en har lest/hørt om oppsett er vell og bra, men det er først når en hører ting selv, en kan gjøre seg opp en mening.
    Vil gjøre en lite innsats i lydens øymed til helgen, men det vil garantert ikke være nok til å vise oppsettets fulle potensial. Var også meningen å vise det fram før og etter siste finpuss.
    Har jo også hørt rykter om at lyden på treffene ikke er det viktigste - det er det hifiprat og hjemmebakst som er ;D ;D

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke vært på flest møter, men det pleier å være god stemning og vel så mye prat og kaffe som finlytting.

Det er spennende å se hva andre har og hvordan det låter, er jo ingen oppsett som låter likt!

Blir spennende dette!

Og X-250: Det strømmer inn med CDer etter å ha blitt "lurt" av deg!

I dag kom disse:

Pink Floyd Pulse(den med LED pære). Har jo den fra før, men siden du sier at jeg må ha originalutgivelser som ikke er remasteret så blir det sånn!

Peter Gabriel - Secret World Live

Disse er hentet i England, rett over 100 lappen tilsammen. Hele og fine utgaver.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    8x12_TOM skrev:
    Millmaker skrev:
    8x12_TOM skrev:

Mvh-
    Tor
    Det er bra. Det en har lest/hørt om oppsett er vell og bra, men det er først når en hører ting selv, en kan gjøre seg opp en mening.
    Vil gjøre en lite innsats i lydens øymed til helgen, men det vil garantert ikke være nok til å vise oppsettets fulle potensial. Var også meningen å vise det fram før og etter siste finpuss.
    Har jo også hørt rykter om at lyden på treffene ikke er det viktigste - det er det hifiprat og hjemmebakst som er ;D ;D
    Kjenner du noen som får ut anleggets fulle potensial? ;)
    Lukter litt prestasjonsangst her. ;D

Mvh.
    SAL

8

8x12_TOM

Gjest
    SAL skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Millmaker skrev:
    8x12_TOM skrev:

Mvh-
    Tor
    Kjenner du noen som får ut anleggets fulle potensial? ;)
    Lukter litt prestasjonsangst her. ;D

Mvh.
    SAL
    Det vil alltid være små små kompromisser selv om en jobber aldri så mye med et oppsett, men det er noen som kommer veldig nærme full ytelse
    Prestasjonsangst.....phø, nei etter å ha hørt millionoppsetta rund om trenger jeg ikke ha det ;D
    For meg handler dette litt om ytelse pr/krone

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn