Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    8x12_TOM skrev:
    SAL skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Millmaker skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt

Mvh-
    Tor
    Jeg melder min ankomst ihvertfall, jeg vil høre og se dette oppsettet jeg har hørt/lest så mye om!
    Det er bra. Det en har lest/hørt om oppsett er vell og bra, men det er først når en hører ting selv, en kan gjøre seg opp en mening.
    Vil gjøre en lite innsats i lydens øymed til helgen, men det vil garantert ikke være nok til å vise oppsettets fulle potensial. Var også meningen å vise det fram før og etter siste finpuss.
    Har jo også hørt rykter om at lyden på treffene ikke er det viktigste - det er det hifiprat og hjemmebakst som er ;D ;D
    Kjenner du noen som får ut anleggets fulle potensial? ;)
    Lukter litt prestasjonsangst her. ;D

Mvh.
    SAL
    Det vil alltid være små små kompromisser selv om en jobber aldri så mye med et oppsett, men det er noen som kommer veldig nærme full ytelse
    Prestasjonsangst.....phø, nei etter å ha hørt millionoppsetta rund om trenger jeg ikke ha det ;D
    For meg handler dette litt om ytelse pr/krone
    Jeg kommer!
    Når det gjelder ytelse pr. krone tar jeg med gettoblaster`n min, der tror jeg vi alle får problemer? ;D

Mvh.
    SAL

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Lyd pr krone hmmm.. husker jeg hadde NAD 3240 pe for en god del år siden. Mener den kostet 1890 kr, det var jaggu lyd pr krone, var det god lyd? NEI men det var fantastisk lyd pr krone ;)
    Espen L

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Espen L skrev:
    Lyd pr krone hmmm.. husker jeg hadde NAD 3240 pe for en god del år siden. Mener den kostet 1890 kr, det var jaggu lyd pr krone, var det god lyd? NEI men det var fantastisk lyd pr krone ;)
    Espen L
    Tror du hadde blitt imponert over annlegget som tross alt koster mindre enn kablene dine. ;)

Geir Arne

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt

Mvh-
    Tor
    Hei, jeg kan dessverre ikke komme tirsdag 6 des, men vil gjerne få med meg dette oppsettet ved en annen anledning. Er det mulig å bestille billett til en annen forestilling? :)

8

8x12_TOM

Gjest
    2m skrev:
    8x12_TOM skrev:

Mvh-
    Tor
    Hei, jeg kan dessverre ikke komme tirsdag 6 des, men vil gjerne få med meg dette oppsettet ved en annen anledning. Er det mulig å bestille billett til en annen forestilling? :)
    Hvis du har mulighet til helgen er det bare å komme

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    Hei, flott, må bare høre med "sjefen". Sender deg en pm etterhvert.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    8x12_TOM skrev:
    2m skrev:
    8x12_TOM skrev:

Mvh-
    Tor
    Tenkte å prøve å ta en tur denne helgen jeg også.

Trodde egentlig det var neste helg, så er litt fullbooket denne helga. Ringer deg om jeg får tid.

Hvilken dag kommer dere til å holde på mest aktivt?

Geir Arne

8

8x12_TOM

Gjest
    ganilsen skrev:
    Hvilken dag kommer dere til å holde på mest aktivt?

Geir Arne
    Det er på lørdag jeg får besøk av Morten og Roald(kanskje). Hovedsakelig blir det å få innstallert nytt måleprogram (siste av REW) med ny mikrofon (Earthwoeks DM 30) opp i mot lydkortet jeg bruker i avspillingskjeden. Det blir nok også tid til en del målinger for å finne optimal plassering av oppsettet. Etter at plassering er på plass vil det helt sikkert være avvik som må jobbes videre med. Blir spennende å se hva som må gjøres. Dette er en langsiktig prosess

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    ganilsen skrev:
    Espen L skrev:
    Espen L
    Tror du hadde blitt imponert over annlegget som tross alt koster mindre enn kablene dine. ;)

Geir Arne
    Joda helt sikkert imponert ;)

Vi snakket litt om på tlf Geir Arne om dette med hvorfor akustikeren hos meg målte en og en høytaller når han skulle måle frekvensgangen + at vi snakket litt om dette med etterklangstid
    Her er svarene jeg fikk fra Ånund på dette:

Ved måling av begge høyttalerne samtidig får en med utfasninger mellom høyttalerne når begge er i drift, i mikrofonpunktet. Ørene skiller mye bedre på dette, bl.a. fordi vi har to ører, så måling av begge høyttalerne på en gang beskriver ikke realitetene godt. I basområdet kan det imidlertid ha noe for seg (lange bølgelengder med lite gangforskjell mellom høyttalerne)

Etterklangstiden betyr tiden det tar for en lyd å falle 60 dB i rommet. Måles normalt i 1/3-oktav eller 1/1-oktav. Dvs at 1/1-oktav måling ved f.eks. 1000 Hz har med 1/3-okrtavene 800, 1000 og 1250 Hz

Espen L

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Espen L skrev:
    ganilsen skrev:
    Espen L skrev:
    Espen L

Geir Arne
    Joda helt sikkert imponert ;)

Vi snakket litt om på tlf Geir Arne om dette med hvorfor akustikeren hos meg målte en og en høytaller når han skulle måle frekvensgangen + at vi snakket litt om dette med etterklangstid
    Her er svarene jeg fikk fra Ånund på dette:

Ved måling av begge høyttalerne samtidig får en med utfasninger mellom høyttalerne når begge er i drift, i mikrofonpunktet. Ørene skiller mye bedre på dette, bl.a. fordi vi har to ører, så måling av begge høyttalerne på en gang beskriver ikke realitetene godt. I basområdet kan det imidlertid ha noe for seg (lange bølgelengder med lite gangforskjell mellom høyttalerne)
    Ja, det var vel igrunn det vi snakket om også. Derfor man bør måle flere punkter å lage et gjennomsnitt, rett og slett for å simulere ørene. Men med høyttalerne eksakt like langt fra micen skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal få utfasinger. Men man må vel stole på de lærde. ;)

Espen L skrev:
    Etterklangstiden betyr tiden det tar for en lyd å falle 60 dB i rommet. Måles normalt i 1/3-oktav eller 1/1-oktav. Dvs at 1/1-oktav måling ved f.eks. 1000 Hz har med 1/3-okrtavene 800, 1000 og 1250 Hz
    Det var det jeg nevnte som kalles RT60. Spørsmålet gikk litt på hvor langt ned han målte.

Har du fått noen grafer ennå?

Geir Arne

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Mvh-
    Tor
    [/quote]
    [/quote]

Jeg kan dessverre ikke komme idag, kona har bursdag!
    Hvordan ser det ellers ut fremover?

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Har rotet bort mailen med adresse og klokkeslett for kveldens møte, noen som kan sende en PM?

Edit: Kjører utover med X-250, så da er den biten grei.

8

8x12_TOM

Gjest
    yasman skrev:
    [/quote]

Jeg kan dessverre ikke komme idag, kona har bursdag!
    Hvordan ser det ellers ut fremover?
    [/quote]

Ta en tur til helgen hvis du kan, og ta gjerne med den a-ha cd'en som får dyre oppsett til å kollapse ;)

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    I dag kom det ei skive jeg har litt forhåpninger til kvaliteten på:

Donald Fagen - Morph The Cat

Lest litt om at det skulle være glimrende lyd på den, skal straks i spilleren.

Vil forøvrig bare takke X-250 for at jeg fikk overvære innvielsen på hans nye juveler! Og nei folkens, ikke tenk koffert...............

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Slutt å tale i tunger, spytt ut!

Mvh.
    SAL

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Perfect pass på en måte....................noe i den duren!

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    I dag kom denne i postkassa:

Willy DeVille - Miracle. Hørte på den hos 8x12tom, spenstig lyd!!

Fant den på amazon, kostet 90 kroner levert hjem til meg.

Takk for tips!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Formann ønsker alle GLL'ere og alle andre HFS'ere en riktig god jul!

Noen som skal på SMOG'en i år?

http://www.kafek.no/program.htm

Kunne tenkt meg en tur tirsdag, Audun / Marilyn Mazur men får se hvor mye aquavite det blir til lunsj ;D

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal :)

Kjempebra program i år (kanskje ikke helt objektiv jeg da...)!!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Tar også en tur den 27...på jobb. I år passer det desverre ikke for meg. Har vært de 3 siste, men i år passet det ikke med turnusen.

s2a

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2004
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    10
    ;D GOD JUL OG GODT NYTTÅR
    til dere alle i lauget.

Hilsen Hedemarkingen.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår GLL (også de på Hedmarken ;D)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    Godt Nytt År!
    Hvor blir møtet til tirsdag?

Mvh.
    SAL

8

8x12_TOM

Gjest
    SAL skrev:
    Godt Nytt År!
    Hvor blir møtet til tirsdag?

Mvh.
    SAL
    Tror det er hos ganilsen, om det er den 3 eller 10 januar er jeg ikke sikker på.

Godt nytt år til alle

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Planen var vel at det skulle være hos meg. Men har ikke hørt noe fra formann, så er litt usikker.

Geir Arne

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.644
    Torget vurderinger
    10
    ganilsen skrev:
    Planen var vel at det skulle være hos meg. Men har ikke hørt noe fra formann, så er litt usikker.

Geir Arne
    Drit i formann, han gjør jo minimalt uansett ;D
    Vi tar møtet hos deg førstkommende tirsdag!
    Vi trenger ny formann? ;)
    Jeg vil ikke være formann så det er sagt, noen som vil?
    Dette var luftet på et møte hos Swans for tre-fire år siden, føler klubben kunne fått et "løft" med en engasjert person.

mvh.
    SAL

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Passer greit for meg, selv om det jeg skulle vise frem har blitt rammet av julerushet og dermed ikke kommet til tiden.

Har rasket med meg noe annet så vi kan høre på musikk likevel, men det sosiale skal vi klare å ivareta.

Anbefaler alle som vil høre å ta med CDer. Har ingen form for streaming i stuen foreløpig, så det er begrenset med utvalg.

Om noen også vil høre litt i kinoen kan dette også ordnes, enten med film, konsert eller musikk.

Setter av tiden 19:00 til 22:00, men om noen vil komme litt tidligere burde det gå fint.

Skal jeg sende ut en mail på dette kanskje?

Geir Arne

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn