Jeg kommer!8x12_TOM skrev:Det vil alltid være små små kompromisser selv om en jobber aldri så mye med et oppsett, men det er noen som kommer veldig nærme full ytelseSAL skrev:Kjenner du noen som får ut anleggets fulle potensial?8x12_TOM skrev:Det er bra. Det en har lest/hørt om oppsett er vell og bra, men det er først når en hører ting selv, en kan gjøre seg opp en mening.Millmaker skrev:Jeg melder min ankomst ihvertfall, jeg vil høre og se dette oppsettet jeg har hørt/lest så mye om!8x12_TOM skrev:Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt
Mvh-
Tor
Vil gjøre en lite innsats i lydens øymed til helgen, men det vil garantert ikke være nok til å vise oppsettets fulle potensial. Var også meningen å vise det fram før og etter siste finpuss.
Har jo også hørt rykter om at lyden på treffene ikke er det viktigste - det er det hifiprat og hjemmebakst som er ;D ;D
Lukter litt prestasjonsangst her. ;D
Mvh.
SAL
Prestasjonsangst.....phø, nei etter å ha hørt millionoppsetta rund om trenger jeg ikke ha det ;D
For meg handler dette litt om ytelse pr/krone
Tror du hadde blitt imponert over annlegget som tross alt koster mindre enn kablene dine.Espen L skrev:Lyd pr krone hmmm.. husker jeg hadde NAD 3240 pe for en god del år siden. Mener den kostet 1890 kr, det var jaggu lyd pr krone, var det god lyd? NEI men det var fantastisk lyd pr krone
Espen L
Hei, jeg kan dessverre ikke komme tirsdag 6 des, men vil gjerne få med meg dette oppsettet ved en annen anledning. Er det mulig å bestille billett til en annen forestilling?8x12_TOM skrev:Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt
Mvh-
Tor
Hvis du har mulighet til helgen er det bare å komme2m skrev:Hei, jeg kan dessverre ikke komme tirsdag 6 des, men vil gjerne få med meg dette oppsettet ved en annen anledning. Er det mulig å bestille billett til en annen forestilling?8x12_TOM skrev:Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt
Mvh-
Tor
Hei, flott, må bare høre med "sjefen". Sender deg en pm etterhvert.8x12_TOM skrev:Hvis du har mulighet til helgen er det bare å komme
Tenkte å prøve å ta en tur denne helgen jeg også.8x12_TOM skrev:Hvis du har mulighet til helgen er det bare å komme2m skrev:Hei, jeg kan dessverre ikke komme tirsdag 6 des, men vil gjerne få med meg dette oppsettet ved en annen anledning. Er det mulig å bestille billett til en annen forestilling?8x12_TOM skrev:Ser det er liv i folket, så kommere med et spørsmål her. Skal om en drøy uke i ilddåpen i GLL og lurer på, i den anledning, om det er noen mulighet for å vite sånn ca. hvor mange det kommer innom? Er jo greit og vite om det kommer tre eller ti - må jo forbrede litt
Mvh-
Tor
Det er på lørdag jeg får besøk av Morten og Roald(kanskje). Hovedsakelig blir det å få innstallert nytt måleprogram (siste av REW) med ny mikrofon (Earthwoeks DM 30) opp i mot lydkortet jeg bruker i avspillingskjeden. Det blir nok også tid til en del målinger for å finne optimal plassering av oppsettet. Etter at plassering er på plass vil det helt sikkert være avvik som må jobbes videre med. Blir spennende å se hva som må gjøres. Dette er en langsiktig prosessganilsen skrev:Hvilken dag kommer dere til å holde på mest aktivt?
Geir Arne
Joda helt sikkert imponertganilsen skrev:Tror du hadde blitt imponert over annlegget som tross alt koster mindre enn kablene dine.Espen L skrev:Lyd pr krone hmmm.. husker jeg hadde NAD 3240 pe for en god del år siden. Mener den kostet 1890 kr, det var jaggu lyd pr krone, var det god lyd? NEI men det var fantastisk lyd pr krone
Espen L
Geir Arne
Ja, det var vel igrunn det vi snakket om også. Derfor man bør måle flere punkter å lage et gjennomsnitt, rett og slett for å simulere ørene. Men med høyttalerne eksakt like langt fra micen skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal få utfasinger. Men man må vel stole på de lærde.Espen L skrev:Joda helt sikkert imponertganilsen skrev:Tror du hadde blitt imponert over annlegget som tross alt koster mindre enn kablene dine.Espen L skrev:Lyd pr krone hmmm.. husker jeg hadde NAD 3240 pe for en god del år siden. Mener den kostet 1890 kr, det var jaggu lyd pr krone, var det god lyd? NEI men det var fantastisk lyd pr krone
Espen L
Geir Arne
Vi snakket litt om på tlf Geir Arne om dette med hvorfor akustikeren hos meg målte en og en høytaller når han skulle måle frekvensgangen + at vi snakket litt om dette med etterklangstid
Her er svarene jeg fikk fra Ånund på dette:
Ved måling av begge høyttalerne samtidig får en med utfasninger mellom høyttalerne når begge er i drift, i mikrofonpunktet. Ørene skiller mye bedre på dette, bl.a. fordi vi har to ører, så måling av begge høyttalerne på en gang beskriver ikke realitetene godt. I basområdet kan det imidlertid ha noe for seg (lange bølgelengder med lite gangforskjell mellom høyttalerne)
Det var det jeg nevnte som kalles RT60. Spørsmålet gikk litt på hvor langt ned han målte.Espen L skrev:Etterklangstiden betyr tiden det tar for en lyd å falle 60 dB i rommet. Måles normalt i 1/3-oktav eller 1/1-oktav. Dvs at 1/1-oktav måling ved f.eks. 1000 Hz har med 1/3-okrtavene 800, 1000 og 1250 Hz
Hei, jeg kan dessverre ikke komme tirsdag 6 des, men vil gjerne få med meg dette oppsettet ved en annen anledning. Er det mulig å bestille billett til en annen forestilling?yasman skrev:Mvh-
Tor
Det er nok jepardy de holder på med SAL ;D ;DSAL skrev:Slutt å tale i tunger, spytt ut!
Mvh.
SAL
Jævla ungdom!Espen L skrev:Det er nok jepardy de holder på med SAL ;D ;DSAL skrev:Slutt å tale i tunger, spytt ut!
Mvh.
SAL
Espen
PASS it on!!!X-250 skrev:God jul til gjengen 8)
Tror det er hos ganilsen, om det er den 3 eller 10 januar er jeg ikke sikker på.SAL skrev:Godt Nytt År!
Hvor blir møtet til tirsdag?
Mvh.
SAL
Drit i formann, han gjør jo minimalt uansett ;Dganilsen skrev:Planen var vel at det skulle være hos meg. Men har ikke hørt noe fra formann, så er litt usikker.
Geir Arne