ikke ta nickèt her så høytydelig.
er "swans", men skriver fra jobb.
var en tur å hørte på forsmann nye kreasjon i går torsdag.
litt lite folk...syntes dere ikke dette er av interesse ??
uansett...de spilte på css5-c og d.
deres nye referanse til 150k kr.elektrokompaniet og dynamick p, elektonikk, + noe ubestemmelig kabling.
den passive 5-c modellen fikk ganske gode kritikker av det jeg hørte.
personlig var jeg noe mere lunken her.
de bruker serdeles gode magnestater( bånd ) i toppen. fra 370hz- og helt opp, fordelt på 2 dipole elementer.
jada selv diskanten som overtar på 10khz, er dipol. kjempetøft...
nåvel... i bass, brukes 3 x 10 tom, som ( av de opplysninger jeg fikk ) alle møter mellomtonen. her syntes jeg det (i denne prisklassen) gikk helt galt, lydbildet ble her rotete, upresist og flatt. dette nevnte jeg i pausen, og fikk gehør for dette, de vil løse dette med en "heve,løfteanodning" ( dette skal bli hydraulisk, eller elektrisk ) på høytalerfoten. eksklusivt!!!!. slik at man tilter hele kassa bakover. dette skal vist "rydde opp i rotet".
i tillegg syntes jeg lydbildet var todimensjonalt og ikke helt åpent og fritt. noe av skylda er sikkert noe av overnevnte problem. men her mener jeg det ligger mere. hva med kabling ? jeg bare nevner det !!. om ingen føler seg snurt, har jeg også en misstanke om at en eller flere av elektronikk produktene ikke er av samme kaliber som høytalerne.
for la det vere klart, jeg tror disse kassene har ett veldig godt potensiale. hvorfor ??? hør her.
etterpå hørte vi på en nyskpning av samme høytaler, denne er aktiv, med digitale forsterkere, etter digitalt elektronisk delefilter. konverteringen sitter helt ute ved elementet...
superrått, å helt nytt.
superdessverre var lydkilden her en laptopp ??? med usb konverter til opptisk, av billig art :-[ :-X. dette spilte ikke bra. hardt,spisst og svært slitsomt. for å nevne noe.
men...
tidsaksen satt som ett skudd, borte var problemene (nesten) ;D i deleområdet. tredimensjonalitenten ble helt opp til kapittelberget på bratsberg...
og høytaleren ble vesentlig mye mere åpen i lyden.
bassen ble også mere presis. men her er det nok mere en smaksak. det kan jo vere artig med en noe svulstig og pompøs bass.
med en god digitalkilde, og sikkert noe finpussing av digital elektronikken, ( og god kabling ).
eller bedere eletronikk ( og kabling ) i analogverdenen, er jeg sikker på at dette spiller ordentlig...
veldig synd at ikke flere tok seg tid til ett møte med disse kassene.
for det fortjener de virkelig.
uups, jeg glemte å nevne at utførelsen av kassa, er utsøkt.
snakkes folks...