GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hipp hipp hipp hurra for vinylens ivrige og framifrå ambassadør.

    Håper du får en fin feiring dagen før dagen.🍾
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette var da både uventet, og fantastisk hyggelige hilsener å våkne til. Tusen, tusen takk alle flotte mennesker!

    Ble vekket med kaffe på sengen og en stor eske fra tp-link med komplett mesh-system på Wi-Fi 6 i alle etasjer. Da blir det musikk, også i vaskekjeller'n.

    IMG_20201223_140521__01.jpg


    Fra min gode venn i IN+OUT Records i Freiburg kom der en pakke med ultragod jazz av ypperste produksjonskvalitet.

    IMG_20201223_140331__01.jpg


    Og er jeg riktig heldig på min dag, så kan jeg avslutte kvelden med en ørlille nipper fra min førsteinnkjøpte Kilchoman - etter anbefaling fra den godeste Dongen.

    IMG_20201221_200709__01__01.jpg


    Tusen takk og GOD Jul spesielt til deg.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.287
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    grattis med dagen...de Decoene har jeg og, funker som bare den
    OLED TV´n er kablet direkte mot en for best signal...så er en kablet til en bridget router
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Naturlig å spille Hemingway Cafe til ettertanke og mye i gleden over at Knut & co. ikke var blandt de som ble direkte rammet av skredet som gikk på Ask i Gjerdrum. Han forteller om en forferdelig dag hvor familien våknet til massiv helikopterstøy.

    IMG_20201230_213952__01.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Takk for det gamle godeste Grumpy.
    HFS med humørfylte og tidvis tempererte taklinger har vært et viktig sted å flykte til i en noe krevende hverdag i året som gikk.
    Desember med juleforberedelser og julen bragte god musikk og inspirasjon i heimen.
    Skiva til Ring von Möbius - The 3rd Majesty ruver høyt, og er årets progrock plate for min del. Tusen hjertelig takk Grumpy :whistle:
    Så dukket jaggu en nypressing av King Crimson - In the Court of the Crimson King (har original skiva fra før) helt uventet opp fra en god venn o_O Dette er et av mine absolutte øde øy album. Av min gamle mor omsatte jeg oljepengene i Kansas - Leftoverture (etter innspill fra Skranglefant), Terje Rypdal - Conspiracy (den gamle gitar kjempen har jaggu ting å melde ennå) og The Pineapple Thiefs - Versions of the Truth. Skiva med de små føttene nede på farmen er hanket inn fra den lokale platepusheren Retro Vinyl her i Særp. Så ramlet det vist inn et par CDer også :)

    DSC_0781.JPG


    Slik har man det på landet for tiden.
    Og med det ønsker jeg deg og dine et bedre nytt år Grumpy :love:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt nyttår Grumpy og takk for det gamle :) satser på noen platekjøp i året som kommer hvis du kommer med noe spennende :)

    mvh
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Takk for det gamle godeste Grumpy.
    HFS med humørfylte og tidvis tempererte taklinger har vært et viktig sted å flykte til i en noe krevende hverdag i året som gikk.
    Desember med juleforberedelser og julen bragte god musikk og inspirasjon i heimen.
    Skiva til Ring von Möbius - The 3rd Majesty ruver høyt, og er årets progrock plate for min del. Tusen hjertelig takk Grumpy :whistle:
    Så dukket jaggu en nypressing av King Crimson - In the Court of the Crimson King (har original skiva fra før) helt uventet opp fra en god venn o_O Dette er et av mine absolutte øde øy album. Av min gamle mor omsatte jeg oljepengene i Kansas - Leftoverture (etter innspill fra Skranglefant), Terje Rypdal - Conspiracy (den gamle gitar kjempen har jaggu ting å melde ennå) og The Pineapple Thiefs - Versions of the Truth. Skiva med de små føttene nede på farmen er hanket inn fra den lokale platepusheren Retro Vinyl her i Særp. Så ramlet det vist inn et par CDer også :)

    Vis vedlegget 685941

    Slik har man det på landet for tiden.
    Og med det ønsker jeg deg og dine et bedre nytt år Grumpy :love:
    Little Feat også. Prøver å få tak i ‘’Waiting for Columbus’’. Har du den? Godt nytt hifiår 😀
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Godt nytt år GG (Gamle Grumpy) 😁 Bra med et kort møte i år !!!

    VestBreddens Værste 🤘:cool:🤘
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt Nyttår Jan! Du har vært en kilde til glede i dette år på flere enn et område. Nå håper jeg vi får anledning til å sees igjen, ta et glass vin og fortelle nye skrøner om hifi-livets irrganger. Ha en fin feiring på alle måter :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    grattis med dagen...de Decoene har jeg og, funker som bare den
    OLED TV´n er kablet direkte mot en for best signal...så er en kablet til en bridget router
    Det ble nesten en åpenbaring med en Deco i hver etasje. Etter overgang til fiber, ble innpunktet flyttet opp en etasje. Da forsvant samtidig noe av dekningen på vaskerommet i kjeller. Men, nå streames det musikk på fullt øs igjen - i alle etasjer. Men deiligst av alt, var å få flyttet en kablet server vekk fra hørbart område.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for superhyggelige hilsner til dere alle. Måtte dere også få et riktig godt nytt år, med en real oppsving. Jeg kan ikke annet enn å prise meg lykkelig over at jeg personlig tilhører en av de som sålangt ikke har blitt direkte rammet av noe som helst klagbart ifbm Covid-19. Jeg synes at vi har vært svært så adaptive og flinke til å omstille oss. Det vi kan påvirke, kan vi gjøre noe med. -Alt annet får vi ta som det kommer og gjøre vårt beste ut av.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det gamle godeste Grumpy.
    HFS med humørfylte og tidvis tempererte taklinger har vært et viktig sted å flykte til i en noe krevende hverdag i året som gikk.
    Desember med juleforberedelser og julen bragte god musikk og inspirasjon i heimen.
    Skiva til Ring von Möbius - The 3rd Majesty ruver høyt, og er årets progrock plate for min del. Tusen hjertelig takk Grumpy :whistle:
    Så dukket jaggu en nypressing av King Crimson - In the Court of the Crimson King (har original skiva fra før) helt uventet opp fra en god venn o_O Dette er et av mine absolutte øde øy album. Av min gamle mor omsatte jeg oljepengene i Kansas - Leftoverture (etter innspill fra Skranglefant), Terje Rypdal - Conspiracy (den gamle gitar kjempen har jaggu ting å melde ennå) og The Pineapple Thiefs - Versions of the Truth. Skiva med de små føttene nede på farmen er hanket inn fra den lokale platepusheren Retro Vinyl her i Særp. Så ramlet det vist inn et par CDer også :)

    Vis vedlegget 685941

    Slik har man det på landet for tiden.
    Og med det ønsker jeg deg og dine et bedre nytt år Grumpy :love:
    Det er mye forløsende godt i de sex platene der Power. Jeg var idiotisk nok i stand til å nedprioritere Terje Rypdal-skiva helt til langt uti desember. Bakgrunn lå i hans opptreden på Victoria Jazzscene 29. februar i fjor hvor sykdom preget hele det krevende gitarspillet - spesielt i de raske partiene. Det hjalp heller ikke at mesteren slet med en forsterker som var i sitt aller beste kranglehumør. Ting tok deg imidlertid opp, godt hjulpet av Pål Thowsen, Ståle Storløkken og stortalentet på bass Endre Hareide Hallre og ikke minst en dyktig lydteknikker.

    Conspiracy derimot, er en helt annen opplevelse fra starten hvor åpningpartiet henter frem minner fra et halvt århundre tilbake. Kan noe av årsaken til at plata låter så bra være at det er en liten stund siden den ble spilt inn i studio? Plata er dessuten et lite jubileum i seg sjøl som mesterens 25nde utgivelse på ECM-labelen og 50 år siden Afric Pepperbird ble spilt inn. Conspiracy låter mye friskere enn formen til mesteren skulle tilsi. -Så der gikk jeg fem på når jeg lot plata ligge til fordel for andre. Nå får den minst syv, åtte gjennomspillinger før den arkiveres til senere....

    50F94647-04C9-463A-AFDE-1469FCF38F9E.jpeg

    Foto: Sven Persson
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.290
    Antall liker
    2.488
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det ble nesten en åpenbaring med en Deco i hver etasje. Etter overgang til fiber, ble innpunktet flyttet opp en etasje. Da forsvant samtidig noe av dekningen på vaskerommet i kjeller. Men, nå streames det musikk på fullt øs igjen - i alle etasjer. Men deiligst av alt, var å få flyttet en kablet server vekk fra hørbart område.
    Jepp-jepp !!
    16095064974605099066861632842862.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Bedre sent enn aldri Grumpy.
    Som du sier, så ble jeg forbauset over vitaliteten på "Conspiracy" etter å ha sett konsertopptaket fra Victoria Jazzscene hvor man tydelig kunne se at mesteren var herjet av alder og sykdom. Jævlig trist, men sånn er det. Det gjør jo heller ikke noe at skiva er spilt inn i Rainbow Studio, dog rattet av Martin Abrahamsen og ikke legenden Jan Erik Kongshaug. Han hadde vel på det tidspunktet solgt studioet, og ikke lenge etter kom "the Grim Reaper" og frarøvet oss ham :cry:

    Selvfølgelig var du på tidligere nevnte konsert. Selv har jeg 3 konserter med Terje Rypdal & the Chasers fra midten av 80-tallet under vesten. Det var jo rene "heavy jazz rock" trioen med en sjelden intensitet og innlevelse. Audun Kleives trommespill og symbiose med slagverket er for evig prentet inn på teflondisken sammen med Terje Rypdals snerrende og spinnville Fender Stratocaster ritt. Bjørn Kjellemyr bandt det hele sammen med kontante tunge basstoner.
    Hva man har opplevd :)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bilde med Loch Gorm og Audiophile RIAA. Nyttårsforsettet må være å få testet den av de to som ikke har vært i mitt eie 😊 Godt nytt år 😃
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne hatt med meg en konsert med sistnevnte trio!!
    Det er du ikke alene om Atle, men sjansen for å se Thowsen (som hadde Christensen som mentor) sammen med "unggutta", er kanskje sterkt redusert. Jeg er usikker på om vi noen gang får se Rypdal spille på en scene igjen. -Håper at jeg tar feil.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det er mye forløsende godt i de sex platene der Power. Jeg var idiotisk nok i stand til å nedprioritere Terje Rypdal-skiva helt til langt uti desember. Bakgrunn lå i hans opptreden på Victoria Jazzscene 29. februar i fjor hvor sykdom preget hele det krevende gitarspillet - spesielt i de raske partiene. Det hjalp heller ikke at mesteren slet med en forsterker som var i sitt aller beste kranglehumør. Ting tok deg imidlertid opp, godt hjulpet av Pål Thowsen, Ståle Storløkken og stortalentet på bass Endre Hareide Hallre og ikke minst en dyktig lydteknikker.

    Conspiracy derimot, er en helt annen opplevelse fra starten hvor åpningpartiet henter frem minner fra et halvt århundre tilbake. Kan noe av årsaken til at plata låter så bra være at det er en liten stund siden den ble spilt inn i studio? Plata er dessuten et lite jubileum i seg sjøl som mesterens 25nde utgivelse på ECM-labelen og 50 år siden Afric Pepperbird ble spilt inn. Conspiracy låter mye friskere enn formen til mesteren skulle tilsi. -Så der gikk jeg fem på når jeg lot plata ligge til fordel for andre. Nå får den minst syv, åtte gjennomspillinger før den arkiveres til senere....

    Vis vedlegget 686038
    Foto: Sven Persson
    Enig med deg i opplevelsen av den konserten Grumpy(y) Her er konserten i fugleperspektiv.

    C0B0F627-8136-4492-91E0-C65ED46E6E61.jpeg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bilde med Loch Gorm og Audiophile RIAA. Nyttårsforsettet må være å få testet den av de to som ikke har vært i mitt eie 😊 Godt nytt år 😃
    Å du tenker på Puffin? Jeg lovet vel det i romjulen. Vent litt så får vi kanskje med en utprøving hos eier som kjører dsp og heldigitalt med Lyngdorf. Forskjellene varierer nemlig stort :unsure:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å du tenker på Puffin? Jeg lovet vel det i romjulen. Vent litt så får vi kanskje med en utprøving hos eier som kjører dsp og heldigitalt med Lyngdorf. Forskjellene varierer nemlig stort :unsure:
    Neida 😃 Aura som er avbildet med whiskyen. Aura RIAA har jeg, men jeg har lenge tenkt at jeg må smake Loch Gorm 😊
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det er du ikke alene om Atle, men sjansen for å se Thowsen (som hadde Christensen som mentor) sammen med "unggutta", er kanskje sterkt redusert. Jeg er usikker på om vi noen gang får se Rypdal spille på en scene igjen. -Håper at jeg tar feil.
    Jeg tenkte faktisk på trioen som @Powerpoint henviste til:
    Audun Kleives trommespill og symbiose med slagverket er for evig prentet inn på teflondisken sammen med Terje Rypdals snerrende og spinnville Fender Stratocaster ritt. Bjørn Kjellemyr bandt det hele sammen med kontante tunge basstoner.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.463
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Neida 😃 Aura som er avbildet med whiskyen. Aura RIAA har jeg, men jeg har lenge tenkt at jeg må smake Loch Gorm 😊
    Å fader, litt treig i nøtta jeg vet du 😂.

    Lock Gorm er innlemmet i "topp 10" og kanskje innafor de fem mest smakfulle p.t.
    Den passer godt inn i gruppen med Lagavulin 16, dog noe mindre krydret enn f.eks. Caol Ila.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn