GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.109
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ååååhhhh...dette var vakkert Grumpy :)
    Hania Rani begynner å bli "farlig" flink til å "male" stemningsfulle lydlandskap.

Javisst var det vakkert. Du er jo en musikalsk estetiker Power. Kan nesten forstå at du er en brødsmule betatt av den dama.

På en fredag kveld kunne jeg tenke meg å gi
    We Låve Rock
    litt honnør i sitt arbeid med å få norske- og internasjonale prog.band på norske scener.
    I det hele tatt er det mye ideologi og lite økonomisk grådighet som ligger bak WLR.
    KUDOS fra meg ihvertfall
    :love:

Mesteparten av onsdagen gikk med til å bygge opp for en herlig kveld med
    kanadiske MYSTERY @ Cosmopolite Scene, og norske Infringement.
    MYSTERY spiller lettflytende atmosfærisk, melodibasert Neo-prog.
    Akk så deilig!

EF4_8252-3.png

Høydepunkter:

En nesten tjue minutters Another Day

etterfulgt av
    Delution Rain

Infringement
    er Oslo-basert og har allerede etpar plateutgivelser bak seg. Bandet ble til over et glass whisky, eller ti som et musikalsk prosjekt.
    De har et godt budskap i tekster og en glimrende gitarist i Stig Andé Clason som også spiller i The Windmill.

Showet åpner med kirkeklokker og synth. Tåken siger inn over scenen hvor Hans Andreas Brandal nærmest forkynner de første fem minuttene. Det hviler noe hellig og sakralt over Cosmo, denne kvelden, men straks spiller de som djevelen selv.

EF4_8012.png

EF4_8072-4.png

EF4_8146-2.png

EF4_8163.4png.png

EF4_8209.png

EF4_8121.png

EF4_8242-2.png

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.109
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hjemme hos ho Kari

I dag har jeg slått ihjel en times tid i studioet til Kari Bremnes sammen med Karis faste produsent og tangentklimprer, Bengt E. Hanssen.
    Skikkelig hyggelig!
    Med meg fikk jeg også tyve eks. av Karis nye skive ENNU HER. Signerte? -Ja, jeg måtte jo det

Faktisk er jeg foreløpig den eneste i denne lille verden som har vinylplata foruten Bengt, Kari og Sigve hos T-Time. Disse tyve er de aller første platene i batchen som ble pressa på T-Time Vinylplant. Disse mener jeg at kun skal selges via hjemmesiden til Kari. Bengt forteller at her er det gjort valg i prosessen til det beste for kvalitetens skyld. Det tror jeg på, for dette er en topp notch pressing med ekstra tykk innersleeve med tekster og en god innerpose. George Tanderø har gjort en usedvanlig god mix og mastring for vinyl.

Kari Bremnes2.jpg

Om det er noen i OVK som vil ha skiva, har jeg noen igjen til selvkost. Noen er allerede bortbestilt, men jeg kan seff ta med på julebordet til fredda'n, til de som vil ha da. Skiva inneholder 6 låter. Disse ble alle spilt under turneen som nylig ble avsluttet.

:giggle:

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.594
    Sted
    VestBredden
    Hjemme hos ho Kari

I dag har jeg slått ihjel en times tid i studioet til Kari Bremnes sammen med Karis faste produsent og tangentklimprer, Bengt E. Hanssen.
    Skikkelig hyggelig!
    Med meg fikk jeg også tyve eks. av Karis nye skive ENNU HER. Signerte? -Ja, jeg måtte jo det

Faktisk er jeg foreløpig den eneste i denne lille verden som har vinylplata foruten Bengt, Kari og Sigve hos T-Time. Disse tyve er de aller første platene i batchen som ble pressa på T-Time Vinylplant. Disse mener jeg at kun skal selges via hjemmesiden til Kari. Bengt forteller at her er det gjort valg i prosessen til det beste for kvalitetens skyld. Det tror jeg på, for dette er en topp notch pressing med ekstra tykk innersleeve med tekster og en god innerpose. George Tanderø har gjort en usedvanlig god mix og mastring for vinyl.

Vis vedlegget 1077862

Om det er noen i OVK som vil ha skiva, har jeg noen igjen til selvkost. Noen er allerede bortbestilt, men jeg kan seff ta med på julebordet til fredda'n, til de som vil ha da. Skiva inneholder 6 låter. Disse ble alle spilt under turneen som nylig ble avsluttet.

VVK er det nærme nok ?
    VestBredden Vinyl Klubb :cool:

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.334
    Hjemme hos ho Kari

Skikkelig hyggelig!

Vis vedlegget 1077874

Assosiert tidligere medlem, holder det?
    Mvh
    JMK

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    726
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Bestilte tidligere i dag direkte fra nettsiden.

Søren og, da kunne jeg ha spart frakten. Burde skjønt at du hadde vært dero_O

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    1.986
    Torget vurderinger
    1
    Ble bestilt tidligere i dag fra hjemmesiden, ser frem til denne.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.928
    Lille fagre polske Hania Rani sitt mannlige motstykke kan vel trygt sies å være tyske Nils Fram.
    Ham fikk jeg øynene opp for i forkant av pandemien, og tror ikke jeg tar mye feil om salige Edgar Froese, en av Tnagreine Dreams opphavsmenn ville ha digget hva Nils gjør. Jeg er særdeles fasinert av lydlandskapene, bildene og stemningen han lager. Og du verden hvilken innlevelse i det han skaper,
    Det er på høy tid å få ham med seg "live". Her er han i konsertopptak fra Philharmonie de Paris som jeg innbiller meg ikke er så gammelt.
    Bare det han gjør med glass og mikrofoner i starten får meg til å falle i staver. Det spilles tidvis ulidelig vakkert i mine ører. Kos deg/dere!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.109
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I dag måtte jeg bare ha litt frisk luft i en times tid og hva var vel bedre enn å stikke innom drivkraften bak konsert- og festivalarrangøren WLR (We Låve Rock) - Morten L Clason, kjent også i fra The Windmill m/fler.

Ute hos frk Berntsen (Spiseri og kulturhus m.m.) har Morten en fin avdeling hvor du finner NYE prog.skiver i et utvalgt og antall som overgår samtlige platebutikker som jeg kjenner til - innenfor sjangeren vel og merke. En skikkelig nisje-sjappe drevet på ren oktan av entusiasme. Prisene er dessuten lavere enn overalt!

Jeg rakk å sortere ut følgende 18 plater i dag, i det Krokko'n ringte og ønsket meg velkommen tilbake til virkeligheten. Det var en drøm! En god drøm, om ikke litt for kort!

Jeg kan gi mine beste anbefalinger til alle prog.huer i Oslo/omegn å bli FB-medlem av WLR Vinyl Corner om du ikke allerede er det.

PXL_20241203_124921966.RAW-01.COVER.jpg
    PXL_20241203_125040721.RAW-01.MP.COVER.jpg
    PXL_20241203_135348114.RAW-01.COVER.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn